Denk dat het inox is, dat is wel een goed materiaal.
Wat ik nu heb gedaan is die idd inox bak in die magazijnbak gezet, met erboven een andere bak om het af te sluiten en ze plast er nu wel in, wel nipt niet op het randje... Zal nu even zien hoe het gaat, en in het slechtste geval steek ik in heel die magazijnbak vol kattenbakvulling lol...
Die Yana kattenbakvulling is echt wel een game changer tegenover die andere brol, natuurlijk veel duurder, maar 't gaat ook veel langer mee.
Altijd voor de laagste prijs. Bekijk alle productinformatie, promo’s én de huidige prijzen in je winkel. Voeg meteen toe aan je lijstje.
www.colruyt.be
Ik denk het niet aangezien de problemen begonnen nadat hij naar deze bak veranderede.
En bij zijn plastieken kattenbak geen problemen had
Mja, er is toen veel veranderd, nieuwe kattenbak en nog eens nieuwe kattenbakvulling ook, van houten korrels naar die Yana.
Ik denk dat die gewoon te klein is, of ze voelt zich niet veilig genoeg omdat het open is... Ze plast er 's nachts enkel in, haar grote behoefte doet ze telkens buiten zo te zien.
Er zijn 2 opties. Ofwel ga je eerst naar de dierenarts om medische problemen uit te sluiten. En als die er niet zijn koop je een andere bak, die wat groter is en in een ander materiaal.
Ofwel koop je eerst een andere bak, die wat groter is in een ander materiaal. En als dat niet werkt, ga je naar de dierenarts om medische oorzaken uit te sluiten.
Zijn er voor zover we weten niet, gaan binnenkort voor de vaccinaties eens navragen.
Als dat niet werkt, kan het natuurlijk ook nog zijn dat je met zand gaat moeten experimenteren. Misschien is wat je nu gebruikt wat te ruw aan haar pootjes en gaat ze daardoor op de rand van de bak hangen.
Die Yana vulling is net het zachts en properst van al wat ik ooit heb gezien. Lijkt me dan dat het buiten toch ruwer is...
Of misschien heb je 2 bakken nodig, want heb je eentje die zich niet graag ontlast en plast op dezelfde plek.
Dat zou natuurlijk irritant zijn, maar 't zou me niet verwonderen, ze houdt het wellicht echt op tot de ochtend erop en maakt me telkens vroeg wakker om buiten te mogen...
Of misschien staat de plaats waar de bak staat haar niet aan. En is het voldoende om hem elders te zetten.
Probleem is dat ze maar langs één weg naar buiten kan, haar eten & drinken staat ook dicht, op 1,5m ofzo, van de kattenbak. Momenteel geen andere keuze, maar in de toekomstige woning gaan we dat verbeteren...
En dan kan het ook nog een combinatie van al die dingen zijn. Katten kunnen eigenaardige wezens zijn, dus tgaat kwestie zijn van te achterhalen welke rariteit het is, aangenomen dat ze fysiek in orde is.
Jup, heb inderdaad al heel wat gezien van rariteiten bij heel wat katten, en dat maakt ze fijn, elk hebben ze hun eigen karaktertje en doen en laten. Waar m'n vorige kat zeer aanhankelijk was en ook graag binnen zat, wil de huidige continu buiten zitten, ook al regent het, ze komt dan 's avonds soms kletsnat binnen. Gewoon dat gelukkig totje zien, of haar zien smullen maakt me al wat meer gelukkig in deze donkere dagen