Kamp Waes - Seizoen 2

Kans dat Jan dat misschien wel bewust gedaan heeft van die tracker.
En Dries zal ondertussen wel al iets van gevechtsport aan het doen zijn zeker, dat die daar ook wat meer zelfvertrouwen en kennis in krijgt, denk wel dat hem dat geraakt moet hebben.
Wel straf dat er zoveel uitgevallen zijn door de tender feet, zeer heavy.

Ik vond dat ook verdacht van Jan met die tracker, alleen weet ik niet hoe hij precies zou kunnen gecheat hebben daar.

Ik vond dat ook verdacht van Jan met die tracker, alleen weet ik niet hoe hij precies zou kunnen gecheat hebben daar.
Het laat u toe om een aantal checkpoints over te slaan en gewoon te lopen zonder een bepaald traject af te leggen? Er zaten wel 2 of 3 checks/kaarten tussen waar hij van de radar is gegaan en waar hij terug opdook. Blijft natuurlijk een berekende gok want voort zelfde loopt ge alsnog de verkeerde richting uit.

Als Dries driemaal per week aan survivalrunning doet en daarnaast nog een aantal keer 10 tot 20 km loopt verbaast het me niet dat hij die Tender Feet zonder al te veel ongemak kon uitlopen. De Milling toonde aan dat ook hij niet overal de beste in kan zijn.

Volgende week wordt het teamwerk, dat zal niet evident worden met al dat individualisme.

Als je zijn prestatie bekijkt, waar hij nota bene 2 uur gewacht heeft bij checkpoints, in vergelijking met al die andere topfitte kandidaten mag zijn prestatie nog altijd verbazen. Wat een baas.

Ik krijg de indruk dat die Jolan voorlopig nog het meest geschikt is voor de echte SF.
Dries is fysiek het beste, maar misschien wat te braaf (wat geen verwijt is natuurlijk). Als ge het verschil zag bij de milling...
Die Sara ook sterk, en dat is dan nog een chirurge in het dagelijkse leven.
Die 3 en Lode zagen er ook mentaal veruit het beste uit na de tender feet. Heel helder nog, de rest was er niet meer helemaal bij.

Die hallucinaties in het bos 's nachts, heerlijk :biglaugh: Zelfs onder 'normale' omstandigheden (m.a.w. zonder uitputting en slaapgebrek) hoort en ziet ge in een donker bos spoken.

Volgende week wordt teamwork belangrijk, dat wordt een moeilijke met deze groep, wat het voorstukje al bevestigt.

Ik denk dat Jan eruit gegooid gaat worden. Ge ziet dat van ver aankomen dat die niet in teamverband kan functioneren.
Zelfs als kijker vond ik het stiekem wel plezant toen die zo aan het afzien was tegen Fly in de milling :unsure:

Volgende week wordt teamwork belangrijk, dat wordt een moeilijke met deze groep, wat het voorstukje al bevestigt.
Ze maken wel vaak net de minst capabele leider om dan te zien hoe de groep dat oplost. Dus als Kaat leider is gemaakt en Jan zit daar elke zet te lullen in zijn gekende stijl heb je chaos. Dat was geen toeval dat Fly die klop kwam geven hoor.

Als ge het verschil zag bij de milling...

De milling is ook maar één onderdeel, een klein onderdeel.
Het is zuiver u verweren terwijl je volledig uitgeput bent mentaal en fysiek. Iemand die erin slaagt om van zich af te slaan en schoppen en de tegenstander raakt kan dan beter tonen, maar hoeft niet altijd de betere kandidaat te zijn.
Ook als je zoals Dries geen ervaring hebt met vechten is dat niet evident.

Dries is nog altijd by far de sterkste kandidaat. En ik denk dat hij dit zal bevestigen bij de volgende proeven ook.

Wel "raar" in mijn ogen dat er kandidaten meedoen zonder ooit iets van vechtsport gedaan te hebben. Al was het maar enkele lessen ter voorbereiding op dit, zodat je al weet wat incasseren is ook.
Het lopen, kaartlezen, wandelen/lopen met rugzak, ... wordt wel goed getraind voordien.

Wel "raar" in mijn ogen dat er kandidaten meedoen zonder ooit iets van vechtsport gedaan te hebben. Al was het maar enkele lessen ter voorbereiding op dit, zodat je al weet wat incasseren is ook.
Het lopen, kaartlezen, wandelen/lopen met rugzak, ... wordt wel goed getraind voordien.
de helft werd uitgeschakeld door kaartlezen, niemand door het vechten... hun focus lag dus correct lijkt me

Her lijkt me inderdaad niet so moeilijk om in wat sparervaring op te doen. Je hebt overal toch wel een MMA-cursus die je kan volgen. Ik weet wel niet of je dan meteen al kan sparren.

Focus lag echter niet op techniek maar op durf en vechtlust.

de helft werd uitgeschakeld door kaartlezen, niemand door het vechten... hun focus lag dus correct lijkt me

maar in real-life is de kans wel groter dat je door vechten wordt uitgeschakeld dan door kaartlezen.

Die chirurge in spé vind ik nog de strafste eigenlijk. De SF zijn een onderdeel binnen DEFENSIE en niet van de lokale geocaching club.

maar in real-life is de kans wel groter dat je door vechten wordt uitgeschakeld dan door kaartlezen.

Die chirurge in spé vind ik nog de strafste eigenlijk. De SF zijn een onderdeel binnen DEFENSIE en niet van de lokale geocaching club.
Goh, als je door slecht kaartlezen plots in een terroristenkamp belandt in plaats van de afgesproken schutterspositie ben je er toch ook aan hoor. SF operatoren zijn jacks of all trades: fysieke uithouding, mentaal sterk, intelligent, durf, oriëntatievermogen, wapenskills, ...

Die milling is gewoon om te zien of iemand een gevecht aan durft en wat kan incasseren. Ze zoeken bij de SF volgens mij echt geen getrainde kickboksers.

Die milling is gewoon om te zien of iemand een gevecht aan durft en wat kan incasseren. Ze zoeken bij de SF volgens mij echt geen getrainde kickboksers.
Yup, in zo'n gevechtis de grootste drempel om met je gezicht naar de tegenstander te blijven kijken terwijl je slagen ontvangt. Is niet de natuurlijk reflex bij de meeste :biglaugh:

Goh, als je door slecht kaartlezen plots in een terroristenkamp belandt in plaats van de afgesproken schutterspositie ben je er toch ook aan hoor. SF operatoren zijn jacks of all trades: fysieke uithouding, mentaal sterk, intelligent, durf, oriëntatievermogen, wapenskills, ...
Als je in het "echt" in een situatie komt dat je moet kaartlezen zal het al wel ergens misgelopen zijn. Met de huidige beschikbare technologie ga je eerst die gebruiken en pas als die niet meer beschikbaar zijn terugvallen op de good old kaarten.

De situatie van Jan is inderdaad vreemd. Door dat zijn mes tegen het GPS apparaat hing werd het signaal niet meer (correct) verstuurd. Daar zal geen kwaad opzet bij zitten.
Maar hoe heeft hij dan de andere kaarten kunnen bemachtigen? Hebben ze hem gewoon gevonden op 'acceptabele' afstand van de eindlocatie en gezegd doe maar een spurtje en ge haalt het nog? En was het niet de bedoeling om alle checkpoints te voltooien? Over Mo werd er gezegd dat het onhaalbaar was 'want hij moest nog naar het stuwmeer van Eupen' om minstens een zeven uur lange tocht te hebben. Zonder kaarten kan hij toch nooit doelbewust de juiste richting uitgegaan zijn of hij moet aan de hand van zijn kaart een berekende gok hebben uitgevoerd dat de eindbestemming de airbase van Elsenborn was.

Overanalyseren van een entertainmentprogramma. Prachtig. 😁

Ik blijf met bewondering kijken naar de prestaties hoor. De opleiding tot special forces was tot voor kort alleen voorbehouden voor militairen. Met andere woorden mensen die al een opleiding in zwaardere omstandigheden gewoon waren en oa. ook oriëntatie als vaardigheid moeten hebben. De fysiek hoge workload in combinatie met slaapdeprivatie en het in sommige mate onvoorspelbare: chapeau. Uiteraard weten ze waar ze voor tekenen, maar de mensen die het tot en met de tender feet hebben uitgehouden zijn wat mij betreft tot wel een groep mensen waar je alleen maar bewondering voor kan hebben.

Terug
Bovenaan