Kamp Waes - Seizoen 2

Ge moet maar eens aan @Karry98 vragen hoe zuiver Ardeens water is :crazy:

Daar weet ik inderdaad door eigen ervaringen alles van! In de echte Belgische Ardennen zou ik daar als “leek” inderdaad mee oppassen, landbouw is nooit veraf en dat is op dat gebied een groot probleem. Ik zal veel sneller water drinken uit een beekje op de Hoge Venen (met filter). Dat water ziet er vaak iets meer troebel uit, maar is veel minder vervuild omdat je daar geen landbouw hebt.

Een ander probleem in de Ardennen zijn de vele beverburchten. Achter die burchten blijft al eens een dood beest “hangen” dat dan stroomopwaarts begint te rotten, wat jij dan weer niet ziet.

Enfin, om maar te zeggen dat “helder” water zeker niet de enige indicatie is. Ik heb voor alle duidelijkheid het programma niet gezien, dus geen idee over de exacte locatie/context.

Daar weet ik inderdaad door eigen ervaringen alles van! In de echte Belgische Ardennen zou ik daar als “leek” inderdaad mee oppassen, landbouw is nooit veraf en dat is op dat gebied een groot probleem. Ik zal veel sneller water drinken uit een beekje op de Hoge Venen (met filter). Dat water ziet er vaak iets meer troebel uit, maar is veel minder vervuild omdat je daar geen landbouw hebt.

Een ander probleem in de Ardennen zijn de vele beverburchten. Achter die burchten blijft al eens een dood beest “hangen” dat dan stroomopwaarts begint te rotten, wat jij dan weer niet ziet.

Enfin, om maar te zeggen dat “helder” water zeker niet de enige indicatie is. Ik heb voor alle duidelijkheid het programma niet gezien, dus geen idee over de exacte locatie/context.
Elsenborn ligt toch in de hoge venen, dus zal wel safe zijn dan.

Fly gaat wel de milling doen. Heeft een gescheurde pees, en daarom doet 'ie niet elke proef mee (wat wel zijn plan was). Die pees is ingetapet voor de milling. - Fly in interview met DM

Nu zijn degene waar het zat aan te komen eruit, benieuwd naar het vervolg
Mogelijk sneuvelen er nog een paar tijdens de Tender Feet. Niet te onderschatten, want het is niet enkel fysiek afmattend maar ook mentaal moet je bij de pinken blijven om correct te navigeren.

De echte Tender Feet zoals in de Q-course is trouwens 100km op 48u in plaats van 50km op 24u. Dat is dubbel zo lang, maar méér dan dubbel zo zwaar aangezien elke extra afgelegde km proportioneel zwaarder gaat wegen.

De echte Tender Feet zoals in de Q-course is trouwens 100km op 48u in plaats van 50km op 24u. Dat is dubbel zo lang, maar méér dan dubbel zo zwaar aangezien elke extra afgelegde km proportioneel zwaarder gaat wegen.
Maar starten ze daar ook na 2 fysiek intensieve dagen met zeer weinig slaap?

Serieuze vraag btw :)

Mogelijk sneuvelen er nog een paar tijdens de Tender Feet. Niet te onderschatten, want het is niet enkel fysiek afmattend maar ook mentaal moet je bij de pinken blijven om correct te navigeren.
En los van het navigeren, je denkt bij elk checkpoint dat dit het laatste zal zijn en er komt maar geen eind aan. Dat is gewoon mentaal zwaar om te blijven doorgaan als je niet weet waar het einde is.

En los van het navigeren, je denkt bij elk checkpoint dat dit het laatste zal zijn en er komt maar geen eind aan. Dat is gewoon mentaal zwaar om te blijven doorgaan als je niet weet waar het einde is.
Dries huppelt daar wel even vlotjes door. Moet wel bijzonder zijn om je heel bewust te zijn van je fysieke piek.

Maar starten ze daar ook na 2 fysiek intensieve dagen met zeer weinig slaap?

Serieuze vraag btw :)

De Tender Feet is de laatste opdracht van de 2-maanden durende 'Oriëntatiefase' die bekend staat als fysiek zeer zwaar (bron: wikipedia). Op basis hiervan denk ik niet dat je daar met een uitgeslapen, frisse kop aan begint.

Iedereen is zich daar heel bewust van, eens hij voorbij is :D

Maar Dries zei tijdens de interviews dat hij zich op zijn sterkst voelt. Dat is mss zijn piek niet, aangezien hij nog jong is, maar dat zegt toch wel wat.
Mijn piek lag op mijn 24ste, maar dat is omdat ik daarna ben beginnen werken en sport zo op de achtergrond is geraakt. Ik ben vandaag al blij dat ik net genoeg kan bewegen om een gezonde BMI aan te houden.

Ook wel grappig dat die kandidaten vanachter in een pickup afgevoerd worden.
Puur voor de show natuurlijk, lol.

Net dat artikel in de Standaard aan het lezen over innerlijke GPS. Best interessant.
Ik doe dat soms wel als ik ergens naartoe fiets waar ik nog nooit geweest ben: de route op google maps bestuderen, en dan op geheugen er naartoe fietsen.
Maar de echte uitdaging is toch om zoiets in een bos te doen, zonder echte 'wegen', gebaseerd op het reliëf, riviertjes, kleine padjes enz.
En de overtreffende trap: dat in het donker doen. Denk dat we volgende aflevering nog wel wat te zien gaan krijgen :biglaugh:

Tof zeg, 50 kilometer afzien en dan neergepummeld worden door Fly.
Zoals hij zelf zei gisteren: het is niet de bedoeling dat het plezant is!

Iedereen is zich daar heel bewust van, eens hij voorbij is :D
Kan inderdaad kloppen.
Al moet ik wel zeggen dat ik op mijn 27e ook zo eens een zomer het gevoel had van "zo fit ben ik nog nooit geweest". Toen een lange reis gemaakt met veel wandelingen, en na enkel weken vloog ik daar iedereen voorbij bergop, en deed ik na 1 wandeling er soms nog ergens anders 1 bij op dezelfde dag omdat ik voelde dat het geen enkel probleem was.

Met het ouder worden merkt ge ook wel dat ge de fysieke kracht van uw 20er jaren niet meer kunt bereiken, of in ieder geval zou ge er veel harder voor moeten trainen (wat dan het risico op blessures inhoudt, want uw gewrichten takelen steeds verder af).

Terug
Bovenaan