Kamp Waes - Seizoen 2

Ik geloof Emma wel dat ze op het kaartlezen heeft geoefend, al is dat weer een andere setting en andere kaart. Dan zei Youssef ook nog dat er een straatje ontbrak op die kaart waardoor ge al helemaal begint te twijfelen.

Straffe prestatie toch, ik veronderstel dat gewone rekruten toch ook leren kaartlezen ipv uit het niks eropuit worden gestuurd?

Gisteren met die tunnels ook wel een paar keer gedacht: fear is the mind killer :smile:

Ik had de indruk dat daar een beetje stroming op zat, nee? Qua locatie zag het er zeker OK uit. Als dat nu naast een wei met koeien was dan zou ik het ook niet doen. Maar die Dries heeft als kind al veel in de natuur gezeten (interview ergens), denk dat die wel weet wat wel of niet OK is.
En zelfs als er bacteriën in zouden zitten, dan zouden die bij Dries denken: hier beginnen we niet aan, die krijgen we niet kapot :tongue:

Youssef zijn enkel: wtf. Gelukkig hebben ze hem verplicht om te stoppen, want als ge daar te lang mee verder doet kunt ge er misschien nog heel uw leven last van hebben... Ook terecht, want die kon duidelijk totaal niet kaartlezen.

Emma: fysiek duidelijk een sterke vrouw, maar met zo'n emotionele breakdowns moet ge niet bij de SF gaan lijkt me. Was ook niet de eerste keer... Kan me voorstellen dat die op een bepaald moment zo over haar toeren was dat ze niet meer helder kon nadenken in dat bos.

Ik zou ook echt eens moeten opzoeken waar ge in België een oriëntatieloop kunt doen. Ik weet dat het bestaat, en denk dat ik het ook wel tof zou vinden :smile: (maar misschien geen 50 km, en zonder 20 kg rugzak haha)
Die Emma was een beest maar deed zichzelf de das om. Volgens mij niet gemaakt om in high stress situaties te presteren en dat is prima, maar wel sneu dat ze zo hard was voor zichzelf.

Die kan beter marathons lopen en op de crossfit knallen als de beste zonder druk of stress. Ik denk dat die zich dus beter kan bezighouden met wat haar blij maakt. Op een bepaald moment moet je ook wel blij kunnen zijn met wat je presteert op zich, zeker als je al zo ver geraakt in de opdrachten. Al zal het pijn doen als je faalt voor iets wat je kan leren ipv dat je écht tekort komt... Maar ook dat moet je kunnen plaatsen. Ok, voorbereiding te min op intellectueel vlak blijkbaar. Tough titties en volgende keer beter. Je doet mee aan een elite-test en niet aan een kan-erdoor-test. Je blijft ver boven het gemiddelde op elk ander vlak en dat is ook iets waard.

Het is volledig ok om te falen, zo lang je er wat mee doet. Aanvaarden of verbeteren.

Astronaut? Die gaat met de paraglider naar de maan gaan om vervolgens met een ballon door te vliegen naar Mars.
Zelf Dries Borstlap is niet onfeilbaar, hé.
Zijn IG leert ons dat heel duidelijk. Op zijn 2e recentste bericht typt hij namelijk "hollidays in Australia".

Zo zie je maar... Kaartlezen allemaal goed en wel, maar van zodra er Engels aan te pas komt zitten we in een eigen kweek-afkooksel. De ballon waarmee hij van de maan naar mars gaat, is snel doorprikt op die manier :oi22:

Note 1: mijn dochter ziek van school moeten halen, dus mijn planning in de war en tijd om hier mijn tijd te verprutsen :unsure:

Note 2: ik zie hem niet snel kraken tijdens de milling. Toch niet op basis van de tv-beelden die we te zien krijgen. Hij toont vooral een sterke conditie en wil, maar bovenal de mogelijkheid om analytisch en rationeel te blijven onder fysieke druk. Aangezien hij fitter is dan alle andere, zie ik hem dan ook mentaal niet snel kraken. Zijn gevoel van controle is waarschijnlijk nog een pak meer aanwezig dan de andere. Die Jan heeft dat deels ook, maar die overschat zichzelf soms én heeft het nadeel van een lichaam met sleet te hebben. Los daarvan vind ik Jan ook irritant in beeld gebracht.

Zelf Dries Borstlap is niet onfeilbaar, hé.
Zijn IG leert ons dat heel duidelijk. Op zijn 2e recentste bericht typt hij namelijk "hollidays in Australia".

Zo zie je maar... Kaartlezen allemaal goed en wel, maar van zodra er Engels aan te pas komt zitten we in een eigen kweek-afkooksel. De ballon waarmee hij van de maan naar mars gaat, is snel doorprikt op die manier :oi22:

Note: mijn dochter ziek van school moeten halen, dus mijn planning in de war en tijd om hier mijn tijd te verprutsen :unsure:
Voor Dries veranderen ze de engelse spellingregels wel!

Recent publiceerde de KMS een studie (in samenwerking my Fly himself) over de sterkste voorspellers m.b.t. de slaagkans van de Q-course (de SF-opleiding). Dé belangrijkste factor blijkt het IQ te zijn. Nog meer dan fysieke fitheid.

Vandaag nog een paar stukken herbekeken (zó leuk vind ik het!) en moest toch weer luidop lachen met Youssef en de ananasbollen en Dries die door de weide huppelt, wetend waar die daar allemaal eigenlijk mee bezig zijn :Do_O

Ge moet ook altijd in het achterhoofd houden dat die al die proeven op 2-3 dagen al gedaan hebben.
Voor ons als kijker zit daar altijd een week tussen.
Die snelle opeenvolging lijkt me nog het zotste. Stel dat ge bij 1 proef denkt: "dat zou ik misschien ook wel kunnen", dan betekent dat eigenlijk weinig, want de vraag is of ge AL die proeven zo snel na elkaar aankunt.

Pak nu Dries: die jogt daar efkes meer dan 20 km in de Hoge Venen met een zware rugzak, en op basis van een kaart en een kompas. Dat is op zich straf, maar dat is pure waanzin als ge weet dat die 2 dagen eerder die Bergham run heeft gedaan, een obstakelparcours, dan zo'n zwemproef, dan een paar uur afzien met de para's incl. klimmen enzo, dan in het donker door tunnels kruipen, en dat alles gecombineerd met maar een paar uurtjes lichte slaap.

Recent publiceerde de KMS een studie (in samenwerking my Fly himself) over de sterkste voorspellers m.b.t. de slaagkans van de Q-course (de SF-opleiding). Dé belangrijkste factor blijkt het IQ te zijn. Nog meer dan fysieke fitheid.

Misschien ook gewoon omdat ge na die fysieke afmatting nog altijd uw kopke erbij moet kunnen houden.

@JorisBlack helemaal akkoord. De individuele proeven zijn misschien op zich doenbaar, maar wij kunnen ons als kijker niet inbeelden wat de vermoeidheid doet.
Ik zou 50km kunnen wandelen als ik er mij (mentaal) kan op voorbereiden, maar niet als je mij om 3 uur 's nachts uit mijn bed haalt, een kompas geeft en zegt "good luck". Laat staan als je dagenlang na elkaar zulke proeven doet.
Het concept is hier wel tamelijk "winner takes it all". Als je goed bent in iets, gaat het vlotter, en kan je meer slapen; waardoor je de volgende proef ook beter kan. Als je sukkelt, is het tamelijk snel finito want je hebt meer inspanning geleverd en minder rust nadien.
Hetzelfde met die tunnelproef: ik vind het heel zot om zoiets te doen in het pikkedonker, en al zeker als je doodmoe bent.

Wbt de milling: dat is uiteindelijk geen gevecht, maar een karaktertest of je nog gaat terugslaan. Er valt daar ook gewoonweg niet te winnen. Youssef zou daar ook niets kunnen betekenen, na 50km stappen en alle andere proeven is die volledig uitgeput, tegen een getrainde vechter die 20kg meer weegt.

Vorige editie van Kamp Waes was toch wel anders, toen werden er straffen uitgedeeld. En er was ook een meer mentaal aspect aan dat je de groep strafte als je zelf fouten maakte.

De preview van de milling toonde precies ook dat het niet Fly zelf was die ging vechten.
Misschien was de lichting iets te geoefend in vechtsporten :unsure:

Ge moet ook altijd in het achterhoofd houden dat die al die proeven op 2-3 dagen al gedaan hebben.
Voor ons als kijker zit daar altijd een week tussen.
Die snelle opeenvolging lijkt me nog het zotste. Stel dat ge bij 1 proef denkt: "dat zou ik misschien ook wel kunnen", dan betekent dat eigenlijk weinig, want de vraag is of ge AL die proeven zo snel na elkaar aankunt.

Pak nu Dries: die jogt daar efkes meer dan 20 km in de Hoge Venen met een zware rugzak, en op basis van een kaart en een kompas. Dat is op zich straf, maar dat is pure waanzin als ge weet dat die 2 dagen eerder die Bergham run heeft gedaan, een obstakelparcours, dan zo'n zwemproef, dan een paar uur afzien met de para's incl. klimmen enzo, dan in het donker door tunnels kruipen, en dat alles gecombineerd met maar een paar uurtjes lichte slaap.
Akkoord, het is vrij absurd dat die daar na 2 extreem korte nachten en dagen vol uitputtende opdrachten nog begint te joggen. Ik denk ook dat de meeste van die SF'ers ff moesten slikken toen ze zijn tempo zagen :P

Ik denk en hoop dat de (goede) SF'ers ook eerder iets hebben van "diep respect voor die kerel die ons en de rest hier quasi belachelijk maakt" dan "die is te goed we gaan die eens kraken"

Tot zover "Pijn is fijn maar met een p" :hurrr:
En dan droppen met iemand die na 15 minuten zijn enkel helemaal naar de kloten heeft waardoor die meteen een last is voor iedereen. Want pijn hoort erbij dus ik doe maar mee terwijl ik half uit mekaar hang.

Note 2: ik zie hem niet snel kraken tijdens de milling. Toch niet op basis van de tv-beelden die we te zien krijgen. Hij toont vooral een sterke conditie en wil, maar bovenal de mogelijkheid om analytisch en rationeel te blijven onder fysieke druk. Aangezien hij fitter is dan alle andere, zie ik hem dan ook mentaal niet snel kraken. Zijn gevoel van controle is waarschijnlijk nog een pak meer aanwezig dan de andere. Die Jan heeft dat deels ook, maar die overschat zichzelf soms én heeft het nadeel van een lichaam met sleet te hebben. Los daarvan vind ik Jan ook irritant in beeld gebracht.
Ik denk dat Jan gewoon irritant is hoor. Niemand heeft zin om Octaaf De Bolle mee te hebben op missie. Kan alles als de beste volgens zichzelf, maar kan geen autoriteit afdwingen wegens compleet unlikable plus jammert en foetert.

Zelfvertrouwen is van belang, maar dat doe je dan vooral in je daden en met je overschot help je de rest. Je lult niet van tevoren over jezelf al om vervolgens tijdens de opdracht én erna ook nog eens jezelf schouderklopjes te geven.

Na die opdracht in het donker was hij ook na zijn eigen gefabel in een treintje met drie terechtgekomen. En tijdens die tocht leidt hij al de rest met 100% zelfverklaard zelfvertrouwen terug naar het begin, terwijl de andere twee ook zeiden dat het verkeerd was. Duidelijk fout maar 0 excuses voor zijn gezever. Daarna buitenkomen en direct gefoeter van hem over die laatste kamer die ze collectief hadden gemist terwijl hij "dat zeven keer had gezegd". Samen slagen, samen falen. Dat is voor hem toch niet zo...

Zelfverklaard goed in oriëntatie en twee keer ondermaats tevens.

Zo iemand wilt ge toch meteen onder de gazon steken? Los van het feit dat hij maar blijft lullen is het ook alleen maar over zichzelf. Sowieso deels editing he, maar de kern van zijn gedrag merk je toch al vanaf het begin. En Ralph haalde dat ook al aan.

Ik denk dat Jan gewoon irritant is hoor. Niemand heeft zin om Octaaf De Bolle mee te hebben op missie. Kan alles als de beste volgens zichzelf, maar kan geen autoriteit afdwingen wegens compleet unlikable plus jammert en foetert.
Collega van mijn vrouw heeft daar ooit een date mee gehad.
Het is bij die ene date gebleven... :unsure:

Leek me inderdaad heel zuiver water te zijn, typisch zo'n riviertje in de ardennen. Het is niet dat hij daar pakweg in de Nete aan het zwemmen is he... Als hij het mentaal vol houdt, denk ik wel dat die hier een serieuze indruk naar toekomstige werkgevers maakt...

Ik had de indruk dat daar een beetje stroming op zat, nee? Qua locatie zag het er zeker OK uit. Als dat nu naast een wei met koeien was dan zou ik het ook niet doen. Maar die Dries heeft als kind al veel in de natuur gezeten (interview ergens), denk dat die wel weet wat wel of niet OK is.
En zelfs als er bacteriën in zouden zitten, dan zouden die bij Dries denken: hier beginnen we niet aan, die krijgen we niet kapot :tongue:
Ge moet maar eens aan @Karry98 vragen hoe zuiver Ardeens water is :crazy:

Vorig jaar vocht Fly toch enkel tegen de vrouwen, ik herinner me dat het een veel zwaardere kerel was die tegen de mannen vocht.

Terug
Bovenaan