Kamp Waes - Seizoen 2

Ik denk niet dat hij het als welness zag, maar eerder als extra recuperatie type cold tub. Extra doorbloeding in je spieren krijgen om melkzuur snelller af te breken en zo langer door te kunnen gaan.
Idd denk ik ook, die is belachelijk clever eigenlijk, wat een alleskunner momenteel :crazy:

Dus op het einde van die Tender Feet krijgen ze dan de milling? Djeezes, benieuwd wie daar nog iets in kan presteren.
Minimum 50km wandelen met een rugzak van 20kg op de rug en dan ook nog eens in ruw terrein en oriëntatie... om je dan te moeten verdedigen of een pak slaag krijgen. :biglaugh:
Vooral degene die helemaal aan de staart gaan hangen. De eersten zullen waarschijnlijk een paar uur slaap kunnen recupereren.

Ik denk niet dat hij het als wellness zag, maar eerder als extra recuperatie type cold tub. Extra doorbloeding in je spieren krijgen om melkzuur sneller af te breken en zo langer door te kunnen gaan.
Uiteraard dit.

Zalige kerel, hopelijk loopt hij nergens een blessure op - want hij is echt belachelijk goed.

Deed Pogacar dat in de Tour ook niet na een rit?
Die nam ook een ijsbad inderdaad, maar bij cryotherapie maakt je huid geen contact met water. Wel met stikstof. Bij een ijsbad is dat dus water en moet je lichaam harder werken om daarmee om te gaan.

Enigzins verbaasd over Fly die openlijk WhatsApp gebruikt op vermoedelijk een private telefoon om te communiceren met andere SF'ers, vanuit een commandocentrum, waar militair communicatiemateriaal wordt gebruikt.

Maar ik ga er van uit dat de staatsveiligheid dit heeft afgetekend dus iemand zal die analyse wel gemaakt hebben.

Dat je met weinig verstand van kaartlezen die punten niet direct vindt daar kan ik inkomen, maar met een kompas zou je toch minstens in de goede richting moeten kunnen lopen. Er staat vandaag trouwens een artikel over in Het Nieuwsblad. Er is een deel van je hersenen dat de interne GPS wordt genoemd, en zoiets moet je onderhouden. Door te vaak en bij het minste afhankelijk te zijn van technologieën gaan je natuurlijke capaciteiten achteruit. Nu ben ik wel altijd geïnteresseerd geweest in kaartlezen en kaarten, ik vind dat fascinerend. Als we gaan skiën bestudeer ik ook altijd de volledige pistekaart.
Ik kan me inbeelden dat dat niet lukt :p in de juiste richting wandelen lukt als je recht op recht loopt. Maar als je wat paadjes volgt is dat al een heel ander verhaal natuurlijk...

Niet gedacht dat ik dit programma zó leuk zou vinden. Wat een straffe kandidaten, allemaal! Die Dries is echt wel van een andere planeet ook.
Had Youssef wel heel graag in de milling gezien, heel teleurgesteld dat dat niet zal zijn (zijn prestatie blijft natuurlijk al buitengewoon).

Ben ik de enige die Dries in dat water daar niet zo'n goed idee vond? Stilstaande modderpoel leek me dat. Dat zit sowieso vol bacterieeën en ander ongedierte dat ge liever niet aan/in uw lijf hebt. Voor't zelfde geld heeft em ergens een wondje en zit daar nu een vies beest in, of nog erger: heeft em water binnengekregen uit die poel en heeft em de volgende dagen vliegende diarree.

Niet gedacht dat ik dit programma zó leuk zou vinden. Wat een straffe kandidaten, allemaal! Die Dries is echt wel van een andere planeet ook.
Had Youssef wel heel graag in de milling gezien, heel teleurgesteld dat dat niet zal zijn (zijn prestatie blijft natuurlijk al buitengewoon).
Ik had dat ook graag gezien (en blijkbaar velen hier ;) ), maar of dat zo spectaculair zou zijn betwijfel ik.
In het VTM equivalent van dit programma was Dirk Van Tichelt ook klaar om een paar instructeurs tussen zijn boterham te leggen,
maar de kandidaten werden voor de milling gewoon compleet afgemat om zoiets te vermijden denk ik.

*edit* in dat programma/docu over het interventieteam van de politie (was op de VRT geloof ik), was dat van 't zelfde.
Voor de milling eerst compleet afmatten.

Ik denk niet dat hij het als wellness zag, maar eerder als extra recuperatie type cold tub. Extra doorbloeding in je spieren krijgen om melkzuur sneller af te breken en zo langer door te kunnen gaan.
Dat zal inderdaad z'n bedoeling geweest zijn. Cold plunging gaat spierstijfheid en vermoeidheid tegen. Snellere recuperatie. Perfect voor hetgeen ze aan het doen zijn.

Heel spijtig dat Youssef er al uit ligt. Sta er maar eens tegen in de milling.

Ben ik de enige die Dries in dat water daar niet zo'n goed idee vond? Stilstaande modderpoel leek me dat. Dat zit sowieso vol bacterieeën en ander ongedierte dat ge liever niet aan/in uw lijf hebt. Voor't zelfde geld heeft em ergens een wondje en zit daar nu een vies beest in, of nog erger: heeft em water binnengekregen uit die poel en heeft em de volgende dagen vliegende diarree.
Leek mij wel zuiver water te zijn, zo een stuk van een rivier.

Dat is voor de volgende fase: iedereen moet proeven doen terwijl ze buikloop hebben. Want die Westerse maagjes zijn toch niet zo goed bestand tegen Afrikaanse maaltijden die ze zouden moeten eten als operator in de Sahel.

Leek mij wel zuiver water te zijn, zo een stuk van een rivier.
Leek me inderdaad heel zuiver water te zijn, typisch zo'n riviertje in de ardennen. Het is niet dat hij daar pakweg in de Nete aan het zwemmen is he... Als hij het mentaal vol houdt, denk ik wel dat die hier een serieuze indruk naar toekomstige werkgevers maakt...

Gisteren met die tunnels ook wel een paar keer gedacht: fear is the mind killer :smile:

Ik had de indruk dat daar een beetje stroming op zat, nee? Qua locatie zag het er zeker OK uit. Als dat nu naast een wei met koeien was dan zou ik het ook niet doen. Maar die Dries heeft als kind al veel in de natuur gezeten (interview ergens), denk dat die wel weet wat wel of niet OK is.
En zelfs als er bacteriën in zouden zitten, dan zouden die bij Dries denken: hier beginnen we niet aan, die krijgen we niet kapot :tongue:

Youssef zijn enkel: wtf. Gelukkig hebben ze hem verplicht om te stoppen, want als ge daar te lang mee verder doet kunt ge er misschien nog heel uw leven last van hebben... Ook terecht, want die kon duidelijk totaal niet kaartlezen.

Emma: fysiek duidelijk een sterke vrouw, maar met zo'n emotionele breakdowns moet ge niet bij de SF gaan lijkt me. Was ook niet de eerste keer... Kan me voorstellen dat die op een bepaald moment zo over haar toeren was dat ze niet meer helder kon nadenken in dat bos.

Ik zou ook echt eens moeten opzoeken waar ge in België een oriëntatieloop kunt doen. Ik weet dat het bestaat, en denk dat ik het ook wel tof zou vinden :smile: (maar misschien geen 50 km, en zonder 20 kg rugzak haha)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan