Kamp Waes - Seizoen 2

Die Dries wordt zo hard opgehemeld dat ik vermoed dat die ergens keihard onderuit gaat gaan.

Maar langs de andere kant... Ge kunt ook moeilijk iets anders doen dan hem ophemelen met zo een resultaten.
Ahwel da gevoel heb ik ook.
Die jongen nu zo hard (en terecht) ophemelen. Om dan ergens volledig te kraken.
Sensatie ---> tv

Loop jij zelf? Want 2w voor je topprestatie een darminfectie, dat zuigt echt alle energie uit je lijf, hoor. Op een moment in je voorbereiding dat je waarschijnlijk het meest moe bent, net voor het moment van rust en energie opslaan.
Eli Iserbyt werd met Nieuwjaar opgenomen op de spoed met uitdrogingsverschijnselen door darmproblemen en werd twee weken later Belgisch kampioen. Iemand met een sterke basisconditie en die bovendien genoeg traint en zichzelf soigneert die is daar na twee weken zeker en vast bovenop.

Eli Iserbyt werd met Nieuwjaar opgenomen op de spoed met uitdrogingsverschijnselen door darmproblemen en werd twee weken later Belgisch kampioen. Iemand met een sterke basisconditie en die bovendien genoeg traint en zichzelf soigneert die is daar na twee weken zeker en vast bovenop.
Je ziet nu toch ook wel het verschil:
Eli Iserbyt doet dat waarin hij net goed is. Die agent is veel te breed en zwaar om uit te blinken in de Bergham Run en moet dus door ondanks dat het niet zijn sterkte is. Hij heeft een darminfectie vs buikgriep. Hijzelf zegt al "Sorry voor de verwoording, maar op het toilet kwam er puur bloed uit. (...) Ilias stelde zijn ziekenhuisbezoek nog vier dagen uit en bleef al die tijd bloed verliezen." Artsen raden het af en zeiden dat het niet kon.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240115_93205874

Loop jij zelf? Want 2w voor je topprestatie een darminfectie, dat zuigt echt alle energie uit je lijf, hoor. Op een moment in je voorbereiding dat je waarschijnlijk het meest moe bent, net voor het moment van rust en energie opslaan.

Ik loop. Fanatiek zelfs. Die darminfectie is in dit geval misschien wel een verzachtende omstandigheid ja. Maar hij gaf ook zelf aan dat zijn beste tijd voor hij ziek werd 49'55'' was. Iemand die alles in de schaal werpt voor dat programma zou toch in staat moeten zijn een tijd met meer marge te halen.

Met een rugzak van 26 kg ipv 20 kg.
Geen idee hoeveel verschil dat kan maken, ik loop niet met extra gewicht.
Dat zal wel iets van verschil maken maar dan nog.
Ge weet dat ge sowieso de Bergham run gaat moeten lopen dus dan zorgt ge dat ge dat gewoon altijd kunt. Eens een keer nipt de Bergham run kunnen lopen in de voorbereiding is gewoon te weinig, ondanks die paar extra kilo's.

Ze hadden voor hetzelfde geld pas de Bergham run moeten lopen na 3 dagen afzien en na slechts 2uur slaap. Wat gaat hem dan doen?

Schitterend hoe iedereen hier en op het werk zo spreekt over Dries alsof dat de beste SF'er ooit is. Die proeven van afgelopen zondag waren perfect op zijn lijf geschreven.
Eens het andere soorten proeven worden zal het wel anders worden. Om nog maar te zwijgen over de druk / vermoeidheid / mindfuck / milling / foltering / afdaling die er gaat komen.
Het is niet omdat ge een perfecte conditie en brains hebt, dat ge ineens alles kunt/bezit om SF'er te worden .

Het zou me niet verbazen moest die kraken of wat terugvallen. Al dat opgehemel van aflevering 1 ligt er imo te dik op.
Wel immens respect voor hem.

Laatst bewerkt:
Heb gisteren de Bergham Run eens geprobeerd, niet te onderschatten zonder training. Ik ben een fervent hardloper (5km in 18:27) maar die 20kg extra op mijn schamele gewicht van 62kg is toch een serieuze ballast op benen en knieën. Dat terzijde toch gelukt in 45min36s, maar enorm veel respect voor de vrouwen en die zotte tijd van Dries...
Wel straf dat er kandidaten afvallen bij deze proef, moet voor elke (toekomstige) SF'er zeker haalbaar zijn. En dat kan je volgens mij ook testen in de fysieke proeven.

Wel benieuwd hoe ver ik kan geraken met training, al verkies ik toch lopen zonder rugzak ;)

Ik vind dat bij deze temperaturen ook wel sterk, trouwens :thumb:

Terzijde: de "echte" Bergham run in Heverlee? Staat dat parcours ergens online?

Er wordt vaak lacherig gedaan over de spierbundels in Kamp Waes, zoals Ilias.
Maar om tot zo een fysiek te komen moet je echt ook wel een bepaalde mentaliteit en discipline bezitten.

En nee, ik ben zelf geen spierbundel :biglaugh:
Maar ik heb genoeg tijd in de gym doorgebracht om te weten dat je die spieren niet gratis krijgt.

Voor zij die interesse hadden in de geopolitieke test:

Ik vond 2-3 vragen eerlijk gezegd niet simpel, maar bon, de kandidaten mochten ook 2 uur 'studeren' natuurlijk.
Dat Afghanistan grenst aan China, bijvoorbeeld, vond ik geen evidente kennis. Ook de ex-president van Taiwan herkennen op een foto, echt geen flauw benul. De rest viel wel mee :unsure:
Ik had wel moeite met het spellen van soennisme en sjiisme :-p

Ik had 11/13 waarvan een van de vragen die ik fout had echt had moeten weten....

Ik kwam maar niet op China als buurland van Afghanistan. Dat van Taiwan wist ik echt niet.

Er wordt vaak lacherig gedaan over de spierbundels in Kamp Waes, zoals Ilias.
Maar om tot zo een fysiek te komen moet je echt ook wel een bepaalde mentaliteit en discipline bezitten.

En nee, ik ben zelf geen spierbundel :biglaugh:
Maar ik heb genoeg tijd in de gym doorgebracht om te weten dat je die spieren niet gratis krijgt.
Des te meer schrijnend is het als hij al de rest dat er echt toe doet niet kan. Zijnde examen inspecteur, unieke kans om Kamp Waes te doen, speciale eenheden, …

Nu als het een Antwerpse agent was zou ik wel weten welke shortcut hij had gebruikt voor die spierballen. :unsure:

Als loper weet jij toch ook dat verlof nemen 20 dagen voor de opnames, specifiek om te trainen op die run niet echt een slim idee is. Moest hij deftig getraind hebben vóór zijn ziekte dan had hij het ondanks die ziekte wél gehaald. Het was nu #netniet. Bovendien zoals hierboven gezegd, het zwaarste moest nog komen. Dit was the bare minimum.

Als ge al niet slaagt voor inspecteur, wat hebt ge dan in godsnaam te zoeken bij de SF trouwens? Dat is geen ponykamp he.

Laatst bewerkt:
Voor zij die interesse hadden in de geopolitieke test:

Vraag over islam is fout. Er is ook Ibadi stroming die 'groot' is. Zijn nog andere kleinere stromingen ook.

Ik wil wel eens zien wat iemand als Dries doet tijdens de milling. Hoeveel vechtlust gaat iemand waarbij alles met 2 vingers in de neus gebeurd wel hebben? Op dat vlak zie ik zijn zus veel beter scoren

Ik verwacht dat die qua vechten niet veel zal doen. Dries lijkt me een superfitte kerel maar zonder agressie in zich. Ik kan me vergissen, maar dat en samenwerking met anderen kan misschien wel parten spelen.

Ik heb er alleszins veel bewondering voor, zowel voor hem als zijn zus. Jonge mensen die erg gedreven zijn en niet in de hedendaagse val trappen van de ongelooflijke lichtheid der dingen.

Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat die qua vechten niet veel zal doen. Dries lijkt me een superfitte kerel maar zonder agressie in zich. Ik kan me vergissen, maar dat en samenwerking met anderen kan misschien wel parten spelen.
En als ze hem gaan beginnen aanpakken door grof te zijn ertegen. Volgens mij is hij zoiets ook niet echt gewend als je in alles goed bent. Zoiets icm extreme vermoeidheid komt extra hard binnen.

12/13.

Dat die Ilias niet slaagt voor inspecteur zal wel met zijn cognitieve capaciteiten te maken, fysiek stelt niet veel voor. Foutje van de screening, of ze hebben er toch een paar willen insteken waarvan ze zeker waren dat die wel zouden afvallen.

Terug
Bovenaan