K2 zoekt K3

Wie wordt de nieuwe K3?

• Amy

• Celester

• Diede

• Julia

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Kans is al verkleind dat het Diede wordt.
Ze ligt momenteel al onder vuur omdat ze meedeed aan zwarte pietenshows. Als je direct al in opspraak komt is dat nooit goed.
Om van te kotsen, heel die politiek correcte zever tegenwoordig. :sop:

Het is al erg genoeg dat het nu precies vooral draait om "wie heeft het meest zielige verhaal" in deze audities. Daar heb ik geen boodschap aan, wel over hoe goed ze kunnen zingen.
Dan vond ik de vorige zoektocht (die waarbij Hanne, Klaasje, en Marthe hadden gewonnen) wel veel beter. Het niveau van de kandidaten lag over het algemeen toen ook hoger kreeg ik de indruk dan nu.

Laatst bewerkt:
Om van te kotsen, heel die politiek correcte zever tegenwoordig. :sop:

Het is al erg genoeg dat het nu precies vooral draait om "wie heeft het meest zielige verhaal" in deze audities. Daar heb ik geen boodschap aan, wel over hoe goed ze kunnen zingen.
Dan vond ik de vorige zoektocht (die waarbij Hanne, Klaasje, en Marthe hadden gewonnen) wel veel beter. Het niveau van de kandidaten lag over het algemeen toen ook hoger kreeg ik de indruk dan nu.
Het niveau ligt naar mijn aanvoelen toch echt wel vrij hoog nu.
Het probleem is voor mij een beetje dat er nu nog personen inzitten die er puur nog inzitten voor de TV-waarde.
Die Remi bijvoorbeeld, toffe kerel maar allesbehalve K3 materiaal natuurlijk.

Please not Giana, dat fake ingestudeerd "Als ik mocht kiezen tussen zo beroemd als Lady Gaga of K3, ik kies 100% K3", met dat arrogant toontje. Please no.

Ze ligt momenteel al onder vuur omdat ze meedeed aan zwarte pietenshows. Als je direct al in opspraak komt is dat nooit goed.
Zucht. Zou zeer jammer zijn dat ze omwille van enkele zeurpieten niet bij k3 terecht kan.

Ik vind er niet veel vuur van. Hier en daar iemand op Twitter, en een aantal ‘nieuwssites’ (Nieuws365, vipnieuws en redactie24).
Wat niet is kan nog komen, maar ik denk persoonlijk dat dat niet zo een vaart gaat lopen. Ze is daarmee begonnen toen ze erg jong was (14/15) dus ik vermoed dat zij ook niet in controle is van die act maar eerder gestuurd wordt. Ze speelde bv ook mee in een musical over Anne Frank dus toont ook daar haar engagement. Ze kunnen niet de intenties bij het ene wel in rekening nemen en van het andere niet.
Het niveau ligt naar mijn aanvoelen toch echt wel vrij hoog nu.
Het probleem is voor mij een beetje dat er nu nog personen inzitten die er puur nog inzitten voor de TV-waarde.
Die Remi bijvoorbeeld, toffe kerel maar allesbehalve K3 materiaal natuurlijk.
Dat vind een beetje raar wat je daar zegt, of bedoel je die Luca?
Remi speelt al enorm lang musicals, zit ook in een musical opleiding en was onder andere ook Wickie De Viking. Hij zong goed, nam het (jonge) publiek mee. Als het dan toch een man moet zijn, doe mij hem maar. Die jongen lijkt me echt wel geboren te zijn voor dit soort entertainment.

Als het een jongen moet worden dan is het wel Dirk denk ik. Hij ziet er trendy uit, is niet al te vrouwelijk en kan goed zingen.

Vanaf het eerste moment zag ik hem al tussen Hanne en Klaasje staan. Zeker ook materiaal voor in de shows en TV-afleveringen.

Ah, en het is een Nederlander... dat helpt natuurlijk ook voor de kassa van Studio 100 💸

Wow nee, het niveau van die eerste liveshows was soms echt bedroevend. Nora is daar met haar wekenlange verkoudheid waardoor ze amper kon zingen (terecht) niet eens als eerste afgevallen. En zo'n Demi (top 8?) was wel cool enal, maar ik heb in dit programma zonder overdrijven minstens 20 kandidaten gehoord die beter (K3-liedjes) konden zingen.

Diede was wel waanzinnig, al die noten zijn er perfect op, die lijkt gewoon met autotune te zingen. Da's echt niet normaal.

Als het een jongen moet worden dan is het wel Dirk denk ik. Hij ziet er trendy uit, is niet al te vrouwelijk en kan goed zingen.

Vanaf het eerste moment zag ik hem al tussen Hanne en Klaasje staan. Zeker ook materiaal voor in de shows en TV-afleveringen.

Ah, en het is een Nederlander... dat helpt natuurlijk ook voor de kassa van Studio 100 💸
Ik weet eigenlijk niet in welke mate dat argument op gaat van dat het commercieel gezien gewoon beter zou zijn als het iemand is.

De oorspronkelijke K3 was ook immens populair in NL terwijl de groep toen ook volledig Belgisch was.
Bovendien weet ik nu ook niet of Klaasje in NL nu zo veel meer succes heeft dan Hanne en Marthe, ik denk dat het doelpubliek daar nu eigenlijk niet echt mee bezig is.

Ik zou ook mijn geld op Dirk durven inzetten in alle eerlijkheid. Leuke knul en echt wel eentje die ik ertussen zie.

Zucht. Zou zeer jammer zijn dat ze omwille van enkele zeurpieten niet bij k3 terecht kan.
Ik kan mis zijn maar volgens mij ligt minder dan 1% van de belgische bevolking wakker van groene, zwarte, blauwe en gele pieten.
en ZEURpieten
Zelfs mensen met een donkere huidskeur, die ik ken (en dat zijn er best véél) halen hun schouder op en zeggen in koor: I dont give a shit.

Ik ken zelfs iemand met een donkere huidskleur en die was tot voor kort altijd zwarte piet maar die moest zichzelf dan niet zwart sminken.

Héél die zwarte pieten zever, wie ligt daar nu wakker van? Ik alvast niet, mijn vrienden niet (inclusief die met een donkere huidskleur), mijn familie niet ... eerlijkheidshalve niemand die ik persoonlijk ken.

En verder praat ik er niet meer over, want dit is verder off topic.

Laatst bewerkt:
Ik kan mis zijn maar volgens mij ligt minder dan 1% van de belgische bevolking wakker van groene, zwarte, blauwe en gele pieten.
en ZEURpieten
Zelfs mensen met een donkere huidskeur, die ik ken (en dat zijn er best véél) halen hun schouder op en zeggen in koor: I dont give a shit.

Ik ken zelfs iemand met een donkere huidskleur en die was tot voor kort altijd zwarte piet maar die moest zichzelf dan niet zwart sminken.

Héél die zwarte pieten zever, wie ligt daar nu wakker van? Ik alvast niet, mijn vrienden niet (inclusief die met een donkere huidskleur), mijn familie niet ... eerlijkheidshalve niemand die ik persoonlijk ken.

Eigenlijk wel ontopic gezien dit programma duidelijk een tweede agenda heeft of op zijn minst zwaar beïnvloed is door het diversiteitsdebat.

Zoals bij zwarte piet is het wederom een kleine minderheidsgroep die de aandacht wegkaapt van de essentie. Jammer.

Verzoek van moderatie: discussie over zwarte piet stopt hier, indien verdergaan, doe dit in het bestemde topic.
Eigenlijk wel ontopic gezien dit programma duidelijk een tweede agenda heeft of op zijn minst zwaar beïnvloed is door het diversiteitsdebat.

Zoals bij zwarte piet is het wederom een kleine minderheidsgroep die de aandacht wegkaapt van de essentie. Jammer.
Nu ja voor mij gaat het er niet over dat zwarte piet, zwart is. De kleur an sich is niet echt het probleem hé. Het is de achtergrond / historiek van de figuur zelf die het probleem vormt. Maar als je nu zwarte piet, bijvoorbeeld rood kleurt, lost dat het probleem op? NEEN, want de achtergrond / historiek blijft gewoon identiek dezelfde. Maar goed dat is mijn mening ..

Wil je echt dat de achtergrond / historiek verdwijnt? Dan moet je X Piet, Sinterklaas en dat hele feest voor de kindjes gewoon volledig afschaffen. Maar dat is géén oplossing.

Natuurlijk die overdreven rode lippen, kroeshaar, oorbelletjes, enzovoorts daar mag zeker iets aan gedaan worden. Je moet het nu ook niet extra en overdreven in de verf zetten hé. Maar het belangrijkste is gewoon de kindjes blij maken. En geloof mij kinderen staan niet stil bij de historiek van een figuur.

Maar goed, we wijken af.
Modactie: inderdaad, indien men deze discussie (zwarte piet) zal dit in het hiervoor bestemd topic moeten. Maar niet hier.

Een paar jaar geleden wist ik niet eens dat X piet een racistische achtergrond had, en ik ben er 40+. Ik heb daar echt nooit bij stilgestaan en het is mij nooit echt opgevallen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of Dirk iemand is die meer dan een paar jaartjes K3 gaat willen blijven doen. Ik was er eigenlijk niet zo van onder de indruk.

Het viel wel op dat er meer dan een paar kandidaten waren die al voor ketnet / studio 100 eerder mee hebben gedaan aan musicals/optredens en dan eigenlijk echt niet goed genoeg konden zingen... Ik vraag me af hoeveel "ons kent ons" er nog altijd meespeelt in dat wereldje.

Ik weet niet of Dirk iemand is die meer dan een paar jaartjes K3 gaat willen blijven doen. Ik was er eigenlijk niet zo van onder de indruk.

Het viel wel op dat er meer dan een paar kandidaten waren die al voor ketnet / studio 100 eerder mee hebben gedaan aan musicals/optredens en dan eigenlijk echt niet goed genoeg konden zingen... Ik vraag me af hoeveel "ons kent ons" er nog altijd meespeelt in dat wereldje.
Marthe zat ook in het studio-100 koor hé. Hanne denk ik, was wel nieuw .. en daarnaast moest het derde K3tje een Nederlandse zijn ;)
Dus ja vriendjespolitiek speelt mee .. maar niet altijd .. uiteindelijk blijft het commerce en is draait het allemaal om het geld.

Marthe zat ook in het studio-100 koor hé. Hanne denk ik, was wel nieuw .. en daarnaast moest het derde K3tje een Nederlandse zijn ;)
Dus ja vriendjespolitiek speelt mee .. maar niet altijd .. uiteindelijk blijft het commerce en is draait het allemaal om het geld.
Ik bedoel vriendjespolitiek om in zo'n koor/ketnet te geraken. :)

en ZEURpieten

Het was ook niet m'n bedoeling hier een zwartepietendiscussie te starten (en bovendien kwam er al een mod tussen zie ik), maar de kwestie is wel een heel pak gevoeliger met veel meer activisme in Nederland dan in Vlaanderen. Dat ze daarover onder vuur ligt kan dus wel een grote invloed hebben gezien Nederland wel een groot deel van hun markt is...

Ik bedoel vriendjespolitiek om in zo'n koor/ketnet te geraken. :)
De lat bij bijvoorbeeld het Studio 100 koor of ballet ligt echt wel enorm hoog. De meeste zitten daar al van enorm jonge leeftijd bij. Die zijn grote producties gewoon en leven er ook naar. Vergelijk het met kinderen die topsport doen en dus ook regelmatig al eens een les moeten missen om op te treden/repeteren.
Ze kennen het klappen van de zweep, het engagement is ook duidelijk aanwezig. Er zijn jaren aan evaluaties aan vooraf gegaan… Die beginnen sowieso met een logisch streepje voor.

Ik heb soms het gevoel dat de zang die je op tv hoort niet overeenkomt met de zang in de studio. Dirk was een leuke knul, zong niet slecht. Maar om daar nu de gedoodverfde favoriet van te maken zoals ze deden in het programma? Welnee. Die Jamaima net hetzelfde. Ze zong niet slecht en in een programma zoals The Voice zal die meer op haar plaats zitten. Maar dergelijke stem hoort als solo-artieste op een podium te staan en zal naar mijn gevoel moeilijk blenden met andere stemmen.

Deze week is er verslag van de bootcamp, en vanaf volgende week de liveshows.

Nog een niet onbelangrijk spoiler hierbij:
er zullen tijdens de bootcamp nog meerdere kandidaten afvallen dus momenteel is er nog niemand zeker van de liveshows

Deze week is er verslag van de bootcamp, en vanaf volgende week de liveshows.

Nog een niet onbelangrijk spoiler hierbij:
er zullen tijdens de bootcamp nog meerdere kandidaten afvallen dus momenteel is er nog niemand zeker van de liveshows
Behalve dan de kandidaten met een golden ticket, want als ik het goed voorheb gingen die rechtstreeks naar de live shows?

Terug
Bovenaan