K2 zoekt K3

Wie wordt de nieuwe K3?

• Amy

• Celester

• Diede

• Julia

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Dat je hobby rolschaatsen is of dat je 2 zussen tegelijk zwanger zijn is ook niet relevant.

Het hoort bij het voorstellen van de kandidaat.
Klopt. Is helemaal niet relevant.
Net zomin als ik zou zeggen; ik ben bernie, hetero en geboren in het juiste lichaam.
Niemand die daar boodschap aan heeft.
Dus waarom dan al die zever over geaardheid ervoor

Laatst bewerkt:
Waarom wordt er eigenlijk vanuit gegaan dat K3 inclusief moet zijn? Waarom moet daar per se een transgender ofzo bij zitten, denkt men dat het publiek en de doelgroep daar vragende partij voor zijn? Wie probeert men eigenlijk te plezieren daarmee?

Waarom wordt er eigenlijk vanuit gegaan dat K3 inclusief moet zijn? Waarom moet daar per se een transgender ofzo bij zitten, denkt men dat het publiek en de doelgroep daar vragende partij voor zijn? Wie probeert men eigenlijk te plezieren daarmee?
Dat moet niet per se.

Als ik me niet vergis zijn 7 van de huidige top 10 blanke meisjes. 2 van de 3 golden tickets waren voor blanke meisjes.

Ik vind het eigenlijk veel geblaat om weinig wol.

Ik denk dat men daar niet persé van uit gaat, maar het wel als een kans ziet om een breder publiek aan te spreken en mee te gaan met de tijd. Dat was overigens vorige keer ook al zo, Noa werd ondanks haar slechte zang vrij lang in de running gehouden door Gert. Ik zie hier ook wel weer zoiets gebeuren tenzij ze zangtechnisch plots veel sterker wordt na lessen.

Ik denk dat men daar niet persé van uit gaat, maar het wel als een kans ziet om een breder publiek aan te spreken en mee te gaan met de tijd. Dat was overigens vorige keer ook al zo, Noa werd ondanks haar slechte zang vrij lang in de running gehouden door Gert. Ik zie hier ook wel weer zoiets gebeuren tenzij ze zangtechnisch plots veel sterker wordt na lessen.

Dat je een Nederlands meisje kiest om in Nederland ook te scoren lijkt me evident, hiermee boor je gewoon een volledig nieuwe markt aan. Maar welke markt denk je aan te spreken door een transgender/non-binair persoon te nemen, dat is toch gewoon om een statement te maken?

Ik vraag me wel af welk breder publiek ze dan gaan aanspreken? Ik kan me niet inbeelden dat de transgenders nu niet naar K3 kijken/luisteren omdat er geen transgender in zit. Moest dat wel zo zijn, dan zouden transgenders wel het record breken van weinig tv kijken.

Dat je een Nederlands meisje kiest om in Nederland ook te scoren lijkt me evident, hiermee boor je gewoon een volledig nieuwe markt aan. Maar welke markt denk je aan te spreken door een transgender/non-binair persoon te nemen, dat is toch gewoon om een statement te maken?

Er zit nu toch geen enkele transgerder meer in de seats, en ook de non-binaire persoon is niet door? Als het echt hun doel zou zijn dan hadden de seats nu vol gezeten met gekleurde holebi's of transgers uit een minderhedengroep.

Die mensen komen ook aan bod omdat ze nu éénmaal ook deel uitmaken van de maatschappij en omdat studio 100 duidelijk wil maken dat echt iedereen een kans maakt (in theorie althans). Van de (50?) kandidaten die de revue zullen passeren waren er een tiental (schat ik) gekleurd, holebi of trans of non-binair. Het hoeft ook niet te verbazen dat de mannelijke deelnemers toevallig vaak gay of trans of nonbinair zijn gezien K3 ook altijd duidelijk die kaart trekt en dus dat publiek aantrekt en stimuleert om te durven meedoen.

Nu is het ook gewoon normaal geworden om daarover te spreken en ervoor uit te komen. Doe deze show 20 jaar geleden en je had waarschijnlijk dezelfde situatie ongeveer, maar dan ging men gewoon niet praten over wie je bent of wil zijn, dan was het geen topic.

Er zit nu toch geen enkele transgerder meer in de seats, en ook de non-binaire persoon is niet door? Als het echt hun doel zou zijn dan hadden de seats nu vol gezeten met gekleurde holebi's of transgers uit een minderhedengroep.

Die mensen komen ook aan bod omdat ze nu éénmaal ook deel uitmaken van de maatschappij en omdat studio 100 duidelijk wil maken dat echt iedereen een kans maakt (in theorie althans). Van de (50?) kandidaten die de revue zullen passeren waren er een tiental (schat ik) gekleurd, holebi of trans of non-binair. Het hoeft ook niet te verbazen dat de mannelijke deelnemers toevallig vaak gay of trans of nonbinair zijn gezien K3 ook altijd duidelijk die kaart trekt en dus dat publiek aantrekt en stimuleert om te durven meedoen.

Nu is het ook gewoon normaal geworden om daarover te spreken en ervoor uit te komen. Doe deze show 20 jaar geleden en je had waarschijnlijk dezelfde situatie ongeveer, maar dan ging men gewoon niet praten over wie je bent of wil zijn, dan was het geen topic.
Ik denk dat er zoveel jaar geleden amper minderheden zich zouden ingeschreven hebben. De focus ligt nu op dat iedereen een kans krijgt en dus mag meedoen. Zo verklein je de drempel en heb je een nog grotere poel om uit te vissen. En het straalt als bedrijf positiviteit uit, het past in de evoluerende maatschappij. Goed toch? Anders hadden ze 3500 blonde meisjes tussen de 18-24 gehad.

Wat voor mij belangrijk is dat de doelgroep in het publiek zit. En het wordt heel duidelijk dat er wordt gestemd voor het stereotiepe meisje meisje om in K3 te zitten. Buiten die Remy/Remi die gewoon musical/studio 100 materiaal is. Het zal geen k3’tje worden, maar die jongen gaat nog naar boven komen in andere personages.

Ik vond de auditie van die Jamaima ook vreemd. Je kan ‘stoer’ overkomen, maar dat kwam in mij ogen arrogant over. Ook het feit dat het publiek haar heel laag inschat zou toch genoeg moeten zeggen.

Wel vind ik de eerste 5 stoelen qua niveau al beter zingen dan Klaasje en Hanne. Marthe heeft op zich nog een heel goede stem. Benieuwd naar hoe die live-shows gaan zijn.

.

Zou nu ook geen topic mogen zijn.
Waarom men altijd van de daken moet schreeuwen wat je sexuele voorkeur is, is me een raadsel

Zou nu ook geen topic mogen zijn.
Waarom men altijd van de daken moet schreeuwen wat je sexuele voorkeur is, is me een raadsel
Eerlijk gezegd denk ik dat de commentaar die op bv. Olly zou komen als hij niet had gezegd dat hij zich niet als jongen of als meisje identificeert, grotendeels hetzelfde zou zijn geweest. De types die giftige comments op HLN of sociale media zetten, zouden alleszins ook erop hebben gezinspeeld dat zijn haar te lang is voor een jongen, of over dat ene brunette transgender meisje wiens stem nog diep mannelijk klonk, daar zou een groot deel van het (bekrompen) kijkerspubliek ook de aandacht zelf op hebben gevestigd als zij niet zelf expliciet had gezegd dat ze transgender is.

Ik zou ook liever hebben dat het niet nodig is om daar telkens een topic over te maken omdat het voldoende aanvaard is geraakt in onze samenleving, maar zover zijn we nog niet.

Verder denk ik ook niet dat die kandidaten daar zelf over beginnen omdat ze denken dan een voordeel te hebben om verder in de show te geraken (wat belachelijk is als je naar de huidige top 13 kijkt). Wél omdat ze een lange weg hebben afgelegd in te aanvaarden wie ze zijn, en daar mogen ze wat mij betreft terecht trots op zijn. Ik kan het enkel maar aanmoedigen dat kinderen die zich ook niet goed in hun vel voelen bij die hele genderkwestie (want die zijn er, ook al maken ze misschien maar .1% uit) op die manier zien dat het niet iets is om je over te schamen en dat je daar openlijk over mag en kan spreken, zelfs op nationale tv.

Laatst bewerkt:
Verder denk ik ook niet dat die kandidaten daar zelf over beginnen omdat ze denken dan een voordeel te hebben om verder in de show te geraken (wat belachelijk is als je naar de huidige top 13 kijkt). Wél omdat ze een lange weg hebben afgelegd in te aanvaarden wie ze zijn, en daar mogen ze wat mij betreft terecht trots op zijn. Ik kan het enkel maar aanmoedigen dat kinderen die zich ook niet goed in hun vel voelen bij die hele genderkwestie (want die zijn er, ook al maken ze misschien maar .1% uit) op die manier zien dat het niet iets is om je over te schamen en dat je daar openlijk over mag en kan spreken, zelfs op nationale tv.
Mss heb je wel gelijk hierin, zal niet bij iedereen zo zijn in ieder geval.
Wel denk ik wel dat die programmamakers graag uitpakken met: ‘kijk, wij aanvaarden iedereen’. En dan zo een kandidaten op een podium plaatsen.
Net zoals andere programma’s vaak sensatie zoeken

Niet gevolgd, maar wat Youtube's zitten kijken.

Deze ligt er dus uit ofzo?
Vreemd, mooie stem en verschijning :love2:

Justine is men favoriete qua uiterlijk! Gewoon men ding 😁

Ik vind persoonlijk die zwarte wel goed, met het gele kleedje en kroeselhaar.
Weet de naam niet maar ze heeft mooie stem en maakt me blij...

Maar er zitten natuurlijk nog toppers tussen

De beste bij uitstek zit in stoel 1 imo, Diede.
En op nummer 2 Julia die men net opgevist heeft.
En Elise een underdog op 3.
Toen Diede opkwam en zong, dacht ik meteen aan een tweelingszus van Lauren De Ruyck.
Of ben ik de enige die dat denkt? :tongue:

Ik hoopte dat men die met haar groene jurk opviste want die zong goed en uitstraling goed alleen wat doffe kledij.
Ja ik had haar gekozen boven den Luca. Spijtig.

Uw sexuele geaardheid of het feit dat je al dan niet in een verkeerd lichaam geboren bent heeft toch niks te maken met een talentenjacht?
Ik begrijp dan ook niet waarom iemand dat altijd moet vermelden.
Deze hele show doet me altijd aan dit liedje denken:

Tattoos op je snoet, en je hele lijf
Just to covah up the onzekerheid
Meekomen met de groep is ook belangrijk
Je bent zo uniek, net als zij
Lekker warm met de rest van de schapen
Je zal me vast heel erg lekker smaken
En anders doe ik wel net alsof, net als jullie, is dat niet tof?
In dit koninkrijk lijkt iedereen blind
Dus ik knijp een oogje toe just to blend in

Terug
Bovenaan