Jupiler Pro League 2025-2026

Dat de harde kernen eens gaan zitten en zwijgen. De helft ervan kan met moeite tot 20 tellen en hun eigen naam juist schrijven. En dat gaat dan beetje menen te kunnen zeggen hoe een club gerund moet worden.
Flashback naar een tweetal jaar geleden bij RWDM. Een hoop analfabeten met samen ongeveer 13 tanden en 2 hersencellen jaagt de club extra op stang en gelooft dat ze iets van autoriteit of zeggenschap hebben.

tenenkrullend interview met ceo’s van topclubs in onze competitie in hln vandaag: gent en rsca willen meer solidariteit van Club, as in, meer geld van CL dat herverdeeld moet worden want anders maken zij geen kans meer om aan de top te komen… ja, zo werkt het niet hé jongens

waar was de solidariteit van rsca toen zij elk jaar kampioen werden??

tenenkrullend interview met ceo’s van topclubs in onze competitie in hln vandaag: gent en rsca willen meer solidariteit van Club, as in, meer geld van CL dat herverdeeld moet worden want anders maken zij geen kans meer om aan de top te komen… ja, zo werkt het niet hé jongens

Ik geloof wel niet dat het jaarlijkse CL geld en succes van Club goed is voor de competitie.
Als die een te grote financiële voorsprong krijgen, gaan we saaie tijden tegemoet.

Nu eerlijkheidshalve moet 80% van de JPL ploegen gewoon beter management toepassen.

Wat een quote ook vanuit Gent omtrent die solidariteit.

"Om degenen die tegenslagen hebben aan boord te houden en hen niet direct in de put te laten vallen."

We proberen maar wat, valt het tegen willen we meer geld van de anderen.

De vetpotten en transfergelden van toen zijn natuurlijk niet te vergelijken met wat een Champions League deelname nu opbrengt natuurlijk, en Anderlecht heeft ook niet elke keer ze kampioen werden de groepsrondes van de CL gehaald omdat we dat rechtstreeks ticket voor de poulefase toen nog niet hadden.

Los daarvan ben ik het ook niet eens dat een deel van die CL opbrengsten moeten herverdeeld worden. Dat ze eerst intern hun zaken eens op orde krijgen met een deftig management en structuur.

Zolang Anderlecht en Gent zo slecht gemanaged worden
valt bij ons toch goed mee, moet ik zeggen.
Idd enkele slechte keuzes qua scouting, dat zeker wel.
Maar Baro voert ten minste een gezond en realistisch beleid met de voorhanden middelen, die lager liggen dan de gouden jaren
Kritiek die hij krijgt is dat hij te weinig risico durft nemen met oa duurdere transfers.
Ikzelf ben daar op zich ben ik niet rouwig om, maar snap zeker de ontgoochelde supporters

Weinig grootspraak ook bij hem, itt zijn collega in Anderlecht bvb. Kwestie van expectation management

Ik geloof wel niet dat het jaarlijkse CL geld en succes van Club goed is voor de competitie.
Als die een te grote financiële voorsprong krijgen, gaan we saaie tijden tegemoet.

Nu eerlijkheidshalve moet 80% van de JPL ploegen gewoon beter management toepassen.

Volgens mij is geld toch nog altijd de grootste driver van de succes, kan zelfs gebrek aan deftig beleid maskeren. Zie brugge bv

Volgens mij is geld toch nog altijd de grootste driver van de succes, kan zelfs gebrek aan deftig beleid maskeren. Zie brugge bv
omg, ga je nu beweren dat Club slecht geleid wordt? Sinds de komst van Verhaeghe zijn we jaar na jaar beter geworden door slim te investeren en berekende risico’s te nemen. Jammer dat dat stadion ons tegenhoudt of we stonden nog veel verder

omg, ga je nu beweren dat Club slecht geleid wordt? Sinds de komst van Verhaeghe zijn we jaar na jaar beter geworden door slim te investeren en berekende risico’s te nemen. Jammer dat dat stadion ons tegenhoudt of we stonden nog veel verder
Niet slecht, maar ook niet overduidelijk goed. Berekende risico's nemen is heel gemakkelijk met de champions league miljoenen van tegenwoordig.

Tresoldi Tzolis en Stankovic samen, wat is het geweest, 25M zoiets met bijhorende loonmassa. Dat geven de andere topclubs niet eens uit op een heel jaar.

*Dubbele* loonmassa ivm Genk, *dubbel* zoveel transferuitgaven als Genk/Union/Anderlecht en dat laatste voor *minder* spelers.

Dat heeft weinig te maken met slim beleid of berekende risico's, dat is gewoon de luxe van het grote geld waardoor er meer verkeerd mag lopen ivm andere clubs.

Niet slecht, maar ook niet overduidelijk goed. Berekende risico's nemen is heel gemakkelijk met de champions league miljoenen van tegenwoordig.

Tresoldi Tzolis en Stankovic samen, wat is het geweest, 25M zoiets met bijhorende loonmassa. Dat geven de andere topclubs niet eens uit op een heel jaar.

*Dubbele* loonmassa ivm Genk, *dubbel* zoveel transferuitgaven als Genk/Union/Anderlecht en dat laatste voor *minder* spelers.

Dat heeft weinig te maken met slim beleid of berekende risico's, dat is gewoon de luxe van het grote geld waardoor er meer verkeerd mag lopen ivm andere clubs.
Toch niet helemaal eens. Dat grote geld is natuurlijk een gevolg van een sterk beleid. Het is niet dat Brugge altijd erboven uit heeft gestoken qua financiën. Dit hebben ze de laatste 10 (?) jaar stelstel matig opgebouwd en daardoor kunnen ze ook veel uitgeven. Mijn club, Ajax, bewijst anderzijds dat veel geld niet per se een goed beleid betekent, dus het ene sluit het andere niet uit.

Toen Bart Verhaeghe startte bij Club hadden we een spelerskern van 40 mil en schulden, nu hebben we 100 miljoen op de bankrekening, een nieuw top jeugdcomplex en pakweg 200M aan spelers,… ik kan dit niet anders dan een uitstekend beleid noemen.

Bovendien heeft Club niets hocus pocus gedaan wat een rsca, gent of genk ook niet zouden kunnen doen hé, integendeel jullie stadions brengen elk meer op dan het onze en jullie ligging om supporters aan te trekken is beter

Edit: het feit dan een Stankovic kiest voor Club is trouwens het beste bewijs van ons goede beleid: het is niet alsof wij de enige geïnteresseerde waren

Toch niet helemaal eens. Dat grote geld is natuurlijk een gevolg van een sterk beleid.
Niet mee eens, uw beleid moet gewoon minder slecht zijn dan de anderen. Brugge is ook voor een stuk geholpen door de totale implosie van Anderlecht, en ook wel door gebrek aan continuiteit bij pakweg gent/standard/genk. Stel u maar eens voor dat ge geen Union had die met een appel en een ei jaarlijks de steen in de schoen kan zijn, pfoe.

Die CLmiljoenen zijn vandaag gigantisch ivm de televisiegelden binnen de competitie. Een paar jaar CL zorgt dan al direct voor een grote sneeuwbal. Feit dat zo een Yaremshuktransfer al bij al vlot is verteerd lijkt me dazr een goede illustratie van.

Soit, het is ook maar mijn mening. En die is op zich niet veel waard. Van mij mag de lat gewo9n hoger.

Als ze het pensioen van HVA kunnen opvangen alsof het niks is neem ik al mijn woorden terug.

De vetpotten en transfergelden van toen zijn natuurlijk niet te vergelijken met wat een Champions League deelname nu opbrengt natuurlijk, en Anderlecht heeft ook niet elke keer ze kampioen werden de groepsrondes van de CL gehaald omdat we dat rechtstreeks ticket voor de poulefase toen nog niet hadden.

Los daarvan ben ik het ook niet eens dat een deel van die CL opbrengsten moeten herverdeeld worden. Dat ze eerst intern hun zaken eens op orde krijgen met een deftig management en structuur.

Dat blijft een dooddoener die toch (grotendeels) onterecht vergelijken is, alles was ook gewoon goedkoper algemeen zien. Wij kochten in die periode ook Koen Daerden voor 4M, en dat was toen een gigantisch hoog bedrag, terwijl dat nu een fait divers is bijna (als topclub in België).

Oké, zijn die vetpotten omgerekend nu groter, waarschijnlijk wel, maar niet in die orde dat er toen geen geld te verdienen was met de CL. Dat Anderlecht dat op een gegeven moment ook nog eens ging meerekenen in hun budgettering terwijl er nog niet eens zekerheid was (of zo zei men toen alvast), is natuurlijk ook geen goed beleid.

-----------

En ons beleid is toch gewoon wel sterk te noemen? Is het gemakkelijker met een goed gevulde kassa? ja uiteraard, maar dat is volledig zelf afdwongen, wij komen van spelers genre Bernt Evens hé :laugh:
Onze jeugdwerking komt er eindelijk ook door, vroeger stroomde er letterlijk geen enkele speler door naar een ietwat niveau - Thibaut Van Acker en consoorten - op zich geen slechte voetballers, maar te min als topploeg in België.

Tuurlijk worden er fouten gemaakt, maar noem me één ploeg die, op eender welk niveau, geen (totaal) foute transfers doet?
Als supporter kappen we daar dan snel op, of vinden we spelers snel te min, maar neem ze maar hé die beslissingen.

Niet mee eens, uw beleid moet gewoon minder slecht zijn dan de anderen. Brugge is ook voor een stuk geholpen door de totale implosie van Anderlecht, en ook wel door gebrek aan continuiteit bij pakweg gent/standard/genk. Stel u maar eens voor dat ge geen Union had die met een appel en een ei jaarlijks de steen in de schoen kan zijn, pfoe.

Die CLmiljoenen zijn vandaag gigantisch ivm de televisiegelden binnen de competitie. Een paar jaar CL zorgt dan al direct voor een grote sneeuwbal. Feit dat zo een Yaremshuktransfer al bij al vlot is verteerd lijkt me dazr een goede illustratie van.

Soit, het is ook maar mijn mening. En die is op zich niet veel waard. Van mij mag de lat gewo9n hoger.

Als ze het pensioen van HVA kunnen opvangen alsof het niks is neem ik al mijn woorden terug.
Dus doordat de andere slecht beleid of geen continuiteit hebben, dan hebben wij d'office ook slecht beleid? Dat is toch een rare redenering.
Minder slecht, dus beter of misschien gewoon goed dus eigenlijk? Want wij doen (momenteel) wat de andere niet kunnen.

En we moeten als Club supporters hout vasthouden, want je ziet hoe snel het allemaal weer kan gedaan zijn (vb. Anderlecht)

Terug
Bovenaan