Kreeg gisteren bericht van DPD dat mijn pakket geleverd zou worden met een emissievrij voertuig.
Ge moogt twee keer raden wat er voor de deur stopte![]()
Een defecte camionette en 2 man die ze voortduwden?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kreeg gisteren bericht van DPD dat mijn pakket geleverd zou worden met een emissievrij voertuig.
De facteur op zijn fiets?Kreeg gisteren bericht van DPD dat mijn pakket geleverd zou worden met een emissievrij voertuig.

Een bakfiets?
Een defecte camionette en 2 man die ze voortduwden?
De facteur op zijn fiets?
Alle joke's asside, als je er zo over nadenkt waren veel van die zaken vroeger gewoon emissiearm he. Om dan onder dwang van efficientie serieus milieubelastend te worden. En nu betalen we met de glimlach extra als er ergens emissievrij bij staat![]()
Tjah, deEen stinkende oude dieselcamionette die normaalgezien wit is, maar nu eerder grauw door de dieseldampen.
Mijn pakske was deze keer toch al eens niet beschadigd, daar was ik al content mee.
Als je inderdaad kijkt wat een achteruitgang dat is geworden. Vroeger reed de facteur fijn met de fiets rond en was er niks van dat.
Nuja, andere tijden natuurlijk. Toen werden er ook maar weinig pakskes geleverd.
Van de andere kant denk ik wel dat koerierdiensten nu eens net een mooi voorbeeld kunnen zijn van emissievrij rondrijden.
Een vrachtwagen of een bestelwagen zou toch echt makkelijk elektrisch kunnen zijn. Veel plaats voor batterijen, etc.
Zou echt eens snel werk van gemaakt mogen worden.
In ieder geval wel triestig dat ze van die onzin plaatsen in hun berichten en dan gewoon het absolute tegenovergestelde doen.
Een stinkende oude dieselcamionette die normaalgezien wit is, maar nu eerder grauw door de dieseldampen.
Mijn pakske was deze keer toch al eens niet beschadigd, daar was ik al content mee.
Als je inderdaad kijkt wat een achteruitgang dat is geworden. Vroeger reed de facteur fijn met de fiets rond en was er niks van dat.
Nuja, andere tijden natuurlijk. Toen werden er ook maar weinig pakskes geleverd.
Van de andere kant denk ik wel dat koerierdiensten nu eens net een mooi voorbeeld kunnen zijn van emissievrij rondrijden.
Een vrachtwagen of een bestelwagen zou toch echt makkelijk elektrisch kunnen zijn. Veel plaats voor batterijen, etc.
Zou echt eens snel werk van gemaakt mogen worden.
In ieder geval wel triestig dat ze van die onzin plaatsen in hun berichten en dan gewoon het absolute tegenovergestelde doen.
Als je ziet wat de prijs van een vrachtwagen nu al is dan denk ik niet dat er veel financiële ruimte is om er nog eens 10 batterijen in te steken, laat staan om dat spel op te laden.
Dat is eigenlijk wat ik me nog het meest afvraag van dat elektrisch rijden. Hoe ze dat in godsnaam gaan doen met de transportsector? Of er gaan dubbel zoveel camionetjes moeten rondrijden, maar dan is de ecologie ook ver zoek.
Net daarom willen ze invoeren dat je met rijbewijs b tot 4250 kg mag wegen he, dan kan het laadvermogen van zo'n elektrische bestelwagen gelijk blijven als nu.Als je ziet wat de prijs van een vrachtwagen nu al is dan denk ik niet dat er veel financiële ruimte is om er nog eens 10 batterijen in te steken, laat staan om dat spel op te laden.
Dat is eigenlijk wat ik me nog het meest afvraag van dat elektrisch rijden. Hoe ze dat in godsnaam gaan doen met de transportsector? Of er gaan dubbel zoveel camionetjes moeten rondrijden, maar dan is de ecologie ook ver zoek.
Voor echte vrachtwagens wordt waterstof al eens alternatief genoemd, omdat je dat wel snel zou kunnen tanken en je geen batterijen nodig hebt.
Het is meer - denk ik - dat we dag 1 lezen ‘levensgevaar’ ‘bewusteloos’ ‘gezicht en hals vol glas’ ‘plastische chirurg aanwezig’ ‘oog van naald’ (al was het idd precies nipt) en dan zit ze effectief geen drie dagen later met een blauw oog maar verder perfect opgemaakt en gecoiffeerd interviews te geven, info te geven over haar single die moet uitkomen en kan ze naar huis.Ik volg Yo-Han hier wel hoor. Die commentaren kun je gerust geven naar aanleiding van haar verkiezing, maar zijn in de context van dat ongeval compleet ongerelateerd.
Ik zie vooral al zo'n grondwerker zijn graafmachines op electriciteit rondbollenElektrische vrachtwagens gaat er nooit doorkomen.
Waterstof zal daar hoe dan ook het alternatief voor zijn.
Bijv de lokale grondwerker die nu 300L diesel nodig heeft om op 1 dag van 10 uur met 1 truck grond van A naar B te brengen.
Stevig accuvoertuig dat die vrachtwagen gaat vervangen.
De batterij van een gewone elektrische heftruck is bij 3 jaar intensief gebruik totaal versleten. (Herleid tot 30~40% van originele capaciteit). Ik zie de kosten al voor mij van zo’n vrachtwagenvloot.
Ik heb ook een "what the ..." moment van de laatste weken dat gerelateerd is met het bovenstaande.De facteur op zijn fiets?
Alle joke's asside, als je er zo over nadenkt waren veel van die zaken vroeger gewoon emissiearm he. Om dan onder dwang van efficientie serieus milieubelastend te worden. En nu betalen we met de glimlach extra als er ergens emissievrij bij staat![]()
Bpost zet ook meer en meer in op het leveren van pakketpost. Logisch gezien de briefpost al jaren minder en minder wordt. Dat krijg je niet zomaar op de fiets.Ik heb ook een "what the ..." moment van de laatste weken dat gerelateerd is met het bovenstaande.
Vroeger zag je de postbodes met de fiets, elektrische fiets of brommer. Tegenwoordig zijn ze bijna altijd op de baan met camionetjes, soms wel elektrisch, maar meestal gewoon stinkende diesels.
Ik ben voor het werk zelf ook veel op de baan met een elektrische fiets (die niet altijd werkt zoals het zou moeten), dus ik kom die postbodes heel vaak tegen.
Voor de grote pakketjes niet nee. Voor de kleine pakketjes zijn er toch al genoeg bedrijven die dit met een bakfiets rondbrengen. Dat moet toch ook wel bij Bpost kunnen.Bpost zet ook meer en meer in op het leveren van pakketpost. Logisch gezien de briefpost al jaren minder en minder wordt. Dat krijg je niet zomaar op de fiets.
Ik vermoed dat dit dan ook een meerkost met zich meebrengt waar Bpost tegenop ziet omdat ze die dan moeten doorrekenen.Voor de grote pakketjes niet nee. Voor de kleine pakketjes zijn er toch al genoeg bedrijven die dit met een bakfiets rondbrengen. Dat moet toch ook wel bij Bpost kunnen.
En ze komen nu al niet uit de put met extra kosten aan te rekenenIk vermoed dat dit dan ook een meerkost met zich meebrengt waar Bpost tegenop ziet omdat ze die dan moeten doorrekenen.

Bij ons komen ze al soms pakketjes brengen met een elektrische bakfiets, maar vermoedelijk is dit nog niet elke stad of gemeente uitgerold.Voor de grote pakketjes niet nee. Voor de kleine pakketjes zijn er toch al genoeg bedrijven die dit met een bakfiets rondbrengen. Dat moet toch ook wel bij Bpost kunnen.