Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Bij één van de buren op straat zijn ze zonnepanelen aan het leggen

2 volwaardige verdiepen + schuin dak dus makkelijk 10 meter
Gewoon ladder tegen de dakgoot en op het dak lopen op die rails waar ze de panelen op moeten monteren
0,0 beveiliging, vraag me met momenten af of ze hun leven beu zijn

Gewoon ladder tegen de dakgoot en op het dak lopen op die rails waar ze de panelen op moeten monteren
Ik denk niet dat ik al 1 dakwerker gezien heb met valbeveiliging, tenzij bv op grote werven waar iemand van de veiligheid rondloopt om u onder uw voeten te geven. Ik ben hier zelf ook schuldig aan. Al verschillende keren op hoge daken geweest zonder valbeveiliging. Wel platte daken, maar toch.

Ik denk niet dat ik al 1 dakwerker gezien heb met valbeveiliging, tenzij bv op grote werven waar iemand van de veiligheid rondloopt om u onder uw voeten te geven. Ik ben hier zelf ook schuldig aan. Al verschillende keren op hoge daken geweest zonder valbeveiliging. Wel platte daken, maar toch.
Plat dak kan ik ergens nog wel begrijpen
Maar op zich op die hoogte zou toch een hoogtewerker moeten staan ipv ladder?
En zeker met die vriestemperaturen en wat glad op die dakpannen
Die stoep loopt ook wat schuin naar onder richting de straat dus er ligt nu een balkske achter de ladder zodat ze nie kan wegschuiven :crazy:

Wij wonen in een ouder rijhuis met van die halve verdiepen, dus gelijkvloers hoge plafonds, dan eerste kamer, half verdiep hoger tweede, dan 3de, dan zolder. We hebben zo het hoogste huis in de rij eigenlijk, dus dat gaat nog wel wat hoger dan 10 meter.

De dakwerker had langs de straatkant een stelling gezet, en achteraan een soort in elkaar geknutselde opstelling van drie ladders (1 op de grond, 2 op het plat dak van de keuken-achterbouw) met daarop dan beugels en een loopplank die door die ladders dus werd omhoog gehouden. Verder nul beveiliging, en zo klommen die via een scheve ladder op een scheve loopplank en dan op het zadeldak.

Ze hadden ook een kraan voor al het materiaal zoals de pannen, die op een braakliggen stuk stond naast onze buren, dus alles werd over het dak van de buren getild. Op een bepaald moment was ik tegen de vader van de twee aan het praten en kwam de zoon "afgevlogen" met de kraan: palet gerief waar hij dan naastzat terwijl zijn benen over de palet bengelden.

Ik denk niet dat die van de veiligheid daarover zou vallen.

Ik denk niet dat die van de veiligheid daarover zou vallen.
Normaal moeten ze u daarop aanspreken. Er zijn ook bedrijven die u direct buiten sturen en verbannen als je de regels niet volgt. Da's dan vooral in de (petro) chemie.

Plat dak kan ik ergens nog wel begrijpen
Maar op zich op die hoogte zou toch een hoogtewerker moeten staan ipv ladder?
En zeker met die vriestemperaturen en wat glad op die dakpannen
Die stoep loopt ook wat schuin naar onder richting de straat dus er ligt nu een balkske achter de ladder zodat ze nie kan wegschuiven :crazy:
Klanten willen niet betalen voor een hoogtewerker. Dat is ook totaal niet nodig. Er bestaan 3 en zelfs 4-delige ladders. 8 meter en hoger. Plaatsers van zonnepanelen leggen een paneel in hun nek en klimmen daarmee zo de ladder op.

Klanten willen niet betalen voor een hoogtewerker. Dat is ook totaal niet nodig. Er bestaan 3 en zelfs 4-delige ladders. 8 meter en hoger. Plaatsers van zonnepanelen leggen een paneel in hun nek en klimmen daarmee zo de ladder op.
Als iedere dakwerker dat - afhankelijk van de situatie - gewoon in zijn prijs steekt dan heb je niet te kiezen als klant.
Natuurlijk als je er enkele hebt bij wie veiligheid niet belangrijk is is het oneerlijke concurrentie natuurlijk

Het ging me ook nog niet persé om de ladder
Maar op een schuin dak op die kleine latjes + pannen die nog wit zagen van het vriezen. Veel is nie nodig om beneden te liggen dan

Als iedere dakwerker dat - afhankelijk van de situatie - gewoon in zijn prijs steekt dan heb je niet te kiezen als klant.
Natuurlijk als je er enkele hebt bij wie veiligheid niet belangrijk is is het oneerlijke concurrentie natuurlijk

Het ging me ook nog niet persé om de ladder
Maar op een schuin dak op die kleine latjes + pannen die nog wit zagen van het vriezen. Veel is nie nodig om beneden te liggen dan
Is dat ook niet gewoon een kwestie van tijd en middelen? Rap rap de ladder op is een pak sneller (=meer klanten) en goedkoper voor de dakwerker zelf hé, en die kan als zelfstandige gewoon min of meer zijn zin doen (nuja toch tot er eens iets gebeurt).

Tijdens de zomerstorm in 2021 (of 2022?) waren er op het nieuws dakwerkers te zien die snel een gat gingen dichten terwijl het nog stormde uiteindelijk. Gekkenwerk.

Erbij uitgekomen dat we meer dan 1000L mazout verstookt hebben op minder dan 3 maand.

positieve is wel dat ik ging bijvullen met gratis mazout van een sloopproject.

Mijn werkgever moet 0,40€ /L betalen om ervanaf te geraken. (Cleaning)

Alphabet dat me een aanrekening stuurt voor schade aan leasewagen van werkgever waar ik niet meer voor werk sinds eind juli 2022. Wth. Waar komen die nu mee af? En waarom sta ik nog in hun systeem als bestuurder van die leasewagen?

Fucking leasing bs. Ben blij dat ik daar vanaf ben.

Erbij uitgekomen dat we meer dan 1000L mazout verstookt hebben op minder dan 3 maand.

positieve is wel dat ik ging bijvullen met gratis mazout van een sloopproject.

Mijn werkgever moet 0,40€ /L betalen om ervanaf te geraken. (Cleaning)
Kunt ge niet wat aan mij geven? :unsure:
Wij hebben zo'n 1200 L verbruikt sinds eerste "koude" in oktober. We zitten in een niet-geïsoleerde woning van 58. Ik zit ook met ne kleine van 18 maand.

Laatst bewerkt:
Deze namiddag aan de telefoon met een vriend, toen hij opeens werd aangevallen door een hond van ergens in zijn straat.
Zijn gsm was op de grond gevallen, maar ik kon nog alles meevolgen.
Ik hoorde hem roepen en vloeken en zelfs de hond kon ik horen grommen.

Hij is gelukkig oké, maar dit was wel zeer akelig en pure horror!

Deze namiddag aan de telefoon met een vriend, toen hij opeens werd aangevallen door een hond van ergens in zijn straat.

:unsure:

Welk ras was het?

Ik doelde meer op het feit of het een klein of groot ras was, maakt een wereld van verschil bij een aanval.

(Ik weet het, ik heb 2 Staffords en een Mechelaar)
Als zijn vriend okee is, zal het wel geen woeste staff geweest zijn. 🙈

Maar mijn Mechelaar bvb kan heel woest klinken, alsof hij je dood wil. Maar meer dan een schaafwond en blauwe plek heeft hij nog nooit iemand bezorgd (houden zo vooral! De reden is natuurlijk omdat ik direct tussen kon komen om hem op z'n plaats te zetten qua overbeschermend gedrag) Dus ook het ras op zich wil nog niet per se zeggen dat je bij een aanval dik in de problemen zal zitten.

Edit: ik wil absoluut geen aanval van een hond van eender welk ras bagatelliseren!
En ook een hond die je nauwelijks aanraakt kan absoluut een trauma voor het leven bezorgen!

Terug
Bovenaan