Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

In 2008 een kind doodgeklopt maar gezellig vrij en nu een ander kind weg en waarschijnlijk niet meer in leven. In Frankrijk is feit 1 al perpète, in België eventjes schouders ophalen.

2 maanden bezig geweest om dat 🤬😡🤬 pensioen in order te krijgen. 1 maand ging ie lekker. Deze maand alsof er nougatbollen gedaan is de voorbije periode, alles terug naar pre-aanpassingen. 🤬😡🤬😡🤬🤬🤬 pensioendienst. Ik ga haar met baxter en bed naar daar wielen als ze nog memmen van ‘ja maar wij wéten toch niet….’

Niet echt een momentje, maar eerder een 'waarom'-vraag die ik me regelmatig stel.
Mensen die een vila of luxe woning kopen en er dan amper naar omzien en het laten vervallen terwijl ze er wonen.
Hier ook zicht op zo'n huis. De grootte van een appartement voor 4 gezinnen, maar niets is afgewerkt of onderhouden. De terrastegels zien op sommige plekken groen en op andere plekken liggen osb platen te rotten. Ze hebben 2 grote terrastafels die helemaal afgeschilferd zijn. Er staat al maanden een bad op dat terras (tussen de (omgevallen) fietsen, de lege bakken frisdrank staan al zes maand in de tuin, hun parking heeft 2 hoeken met een verzameling van afgevallen bladeren. De gordijnen zien geel van de rook, alhoewel die vrouw meestal buiten zit om te smoren...
Allez, om eerlijk te zijn: er staan nu wel al twee maand een stelling rond het huis, dus er gaat ooit iets gebeuren (ik vermoed dat ze ooit de dakgoten gaan vernieuwen, want de steen van de muur is wel nog mooi).
Ik vind dat zo raar he: waarom zoveel geld uitgeven aan iets mooi en groot als ge het toch niet wilt onderhouden?
Mijn broer heeft zo'n huis gekocht. Wel geen villa, maar zelfde type eigenaars. Boven lagen blijkbaar her en der tapijten op de chape. Er heeft nooit een vloer gelegen. Wel makkelijk om laminaat te leggen zo.
Er waren verschillende plaatsen waar duidelijk de hond tegen de muur had gepist. Sowieso vaste pis plekjes. 1 was de chauffage in de keuken. Dat huis was 25 jaar oud en die chauffage zag ZO ROEST als iets. Die keuken was ook tot op de draad versleten. Meer dan bv bij mijn schoonouders, maar hun keuken is meer dan 40 jaar oud.
Boven aan de deur van de badkamer was ook een pis hoekje van de hond. Die badkamer was trouwens dus ook op de chape. Aan het bad zat ook een mega vochtprobleem dat schimmel gaf tot door de muur op de slaapkamer. Echt nie te doen hoe die mensen zo geleefd hebben...

Dat onze openbare omroep nu al nut en geloofwaardigheid steekt in een rouwtherapeute.
Wat goedkoop komen storen na zo'n tragisch geval van afgelopen dagen.
Ik heb ergens een redelijk lang interview gezien van de moeder gisteren op een wake. Ik vond het redelijk cringe.

Was een uitstekend acteur, wat is dat toch met skieën. Een paar dagen terug dat kindje, nu Ulliel zonder helm…

53120835-10418859-image-m-18_1642606119881.jpg

lol @ dat koord waarmee die aan de boom 'vast' zit.

In de supermarkt voorbij een vrouw gelopen en in een flits precies mijn moeder gezien. Dat was zo echt een micromoment ‘ey, mama, leuk, wacht nee da kan nie’ steil omhoog en loodrecht naar beneden. En nu zo een bevreemd gevoel.

Terug
Bovenaan