Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

toen Dana (17) geen naaktfoto wilde delen, stuurde haar afperser een arrestatieteam op haar af

Ik heb het artikel volledig gelezen en de titel klopt voor de afwisseling quasi volledig.

Ze hebben valselijk een arrestatieteam van de politie afgestuurd op een 17 jarig meisje (en haar ouders) omdat ze geen naaktfoto's wilde doorsturen. En daarna hebben ze nog wekenlang harde bedreigingen geuit.

Echt se, sommige mensen hebben echt geen geweten.
Speelt zich dat af in België? (kan het artikel niet lezen)

In de VS of VK is dat al wel langer een ding, dacht ik.

Ja, want de politie gaat die koffers uit het vliegtuig halen, lol, is toch gewoon de bagagehandelaars. wat een mysterie zeg :s

De fout = de verkeerde eid blokkeren. Wist niet dat dat ook al door de bagagehandelaars gedaan werd? Kerels hebben idd recht op staken, wat een workload.

Wie bedoel je met ondertekend? Als je de vrouw bedoelt die aangifte gedaan hebt, ik denk niet dat jij het nummer van je id kaart uit het hoofd kent? Want het is op basis van dat nummer dat er geseind wordt.
Uit mijn hoofd niet. Maar ik heb wel een kopie op mail van voor en achterkant

Ik probeer het gewoon even te begrijpen
Je doet aangifte bij de politie van een gestolen id kaart
Wat staat daar op die aangifte?
Enkel id kaart nummer of ook naam en rijksregisternummer?

Je moet dat pv toch nalezen en ondertekenen

Hoe kan zij een nieuwe id kaart ophalen bij de lokale gemeente als op het attest van gesloten een fout nummer staat?

Hoe kan zij een nieuwe id kaart ophalen bij de lokale gemeente als op het attest van gesloten een fout nummer staat?
Dus ge wilt begrijpen waarom als ge een ambtenaar een eenvoudige administratieve vraag stelt, wat tot zijn takenpakket hoort, het toch verkeerd kan lopen?

Slachtoffer krijgt meestal geen pv te zien en moet die ook niet ondertekenen. Enkel een verklaring moet door hem ondertekend worden, maar bij een vpv moet geen verklaring afgenomen worden.

Slachtoffer moet ook geen identiteitskaartnummer geven (en kent die meestal toch niet). Die wordt opgezocht in het systeem

Politiecommisaris heeft gevraagd van geen te negatief artikel te laten maken. Hln is akkoord gegaan door er een positieve draai aan te geven. Hij heeft wel zijn nieuwe pas en is deze namiddag kunnen vertrekken. Gemeente en politie hebben wel heel hard hun best gedaan om het recht te zetten.

Slachtoffer krijgt meestal geen pv te zien en moet die ook niet ondertekenen. Enkel een verklaring moet door hem ondertekend worden, maar bij een vpv moet geen verklaring afgenomen worden.

Slachtoffer moet ook geen identiteitskaartnummer geven (en kent die meestal toch niet). Die wordt opgezocht in het systeem
Ok

Maar dan ben ik nog niet mee
Madam haar id is gestolen en krijgt een doc om een nieuwe af te halen (dat dan op is kaart of naam van Mr staat?)
Hoe krijgt zij dan een nieuwe id kaart op de dienst bevolking?

Politiecommisaris heeft gevraagd van geen te negatief artikel te laten maken. Hln is akkoord gegaan door er een positieve draai aan te geven. Hij heeft wel zijn nieuwe pas en is deze namiddag kunnen vertrekken. Gemeente en politie hebben wel heel hard hun best gedaan om het recht te zetten.
Gilles heeft nu wel een krantenartikel om aan de muur te hangen en een goed verhaal op café dat gestaafd kan worden met dat artikel. Wel lekker vaag blijven natuurlijk. Volk dat voor alles de krant belt 🤷‍♂️ Doe wat leuks met je vrije tijd. Ga op reis ofzo :unsure:

Ok

Maar dan ben ik nog niet mee
Madam haar id is gestolen en krijgt een doc om een nieuwe af te halen (dat dan op is kaart of naam van Mr staat?)
Hoe krijgt zij dan een nieuwe id kaart op de dienst bevolking?
Dat is idd heel raar. Het enige wat ik kan bedenken is:

De inspecteur heeft idd het juiste nummer op het attest ingevuld, maar geen nummer (of het verkeerde nummer) in het programma waarmee ook de seining gedaan wordt.

Degene die dit dan doet ( mijn job in onze zone) heeft dan waarschijnlijk op meneer zijn historiek van identiteitskaarten gekeken ipv mevrouw en dit nummer ingevuld( of niet gecontroleerd) in het programma. Lijkt me de enige logische verklaring.

wtf momentje gisterenavond. Mijnen buurman stond hier helemaal over zijn toeren.
Die vertrokken op congé (buiten schengen zone) en op de luchthaven kreeg hij te horen dat zijn identiteitskaart ingenomen diende te worden.
Vrouw en kinderen in tranen laten vertrekken, hij ging het hier nog proberen regelen. Ze hebben zijn valies van de vlieger gehaald maar dat bleek dus de valies van zijn kinderen te zijn (die zitten ginder nu zonder proper onderbroek of zwemkledij)

politie ginder kon niet zeggen wat er aan de hand was, maar dat zijn identiteitskaart als ok stond maar wel gevlagd om in te houden. (hoe kan da?)

allez, na veel rondbellen bij de lokale politiezone van onze gemeente (waar de politie ginder aan de luchthaven zei dat zij hier meer konden zien omdat het ginder geregistreerd werd om in te houden) blijkt het dus een administratieve dwaling te zijn.

Zijn madam haar handtas is 2 jaar geleden gestolen en toen hebben ze ZIJN eid als gestolen opgegeven ipv die van haar.

Belgie :rolleyes:
De ene politiezone kan zelfs niet zien waarom iets in een andere werd geregistreerd. @Str8_6 kan da? Of hadden ze gewoon geen zin?
tstaat in de gazet

Dat is idd heel raar. Het enige wat ik kan bedenken is:

De inspecteur heeft idd het juiste nummer op het attest ingevuld, maar geen nummer (of het verkeerde nummer) in het programma waarmee ook de seining gedaan wordt.

Degene die dit dan doet ( mijn job in onze zone) heeft dan waarschijnlijk op meneer zijn historiek van identiteitskaarten gekeken ipv mevrouw en dit nummer ingevuld( of niet gecontroleerd) in het programma. Lijkt me de enige logische verklaring.
Wat is de kans dat dat fout is gegaan?

Misschien ook gewoon beide opgegeven als gestolen
Ook altijd leuk als de info vaag is, maar men toch meteen de ambtenaren/overheid met de vinger wijst

Wat is de kans dat dat fout is gegaan?

Misschien ook gewoon beide opgegeven als gestolen
Ook altijd leuk als de info vaag is, maar men toch meteen de ambtenaren/overheid met de vinger wijst
Ja er kan zoveel fout gegaan zijn. Zowel bij de vrouw zelf of bij de politie. We gaan het nooit weten 😁.

Gilles heeft nu wel een krantenartikel om aan de muur te hangen en een goed verhaal op café dat gestaafd kan worden met dat artikel. Wel lekker vaag blijven natuurlijk. Volk dat voor alles de krant belt 🤷‍♂️ Doe wat leuks met je vrije tijd. Ga op reis ofzo :unsure:

Had de gazet er niet geweest , hij was wellicht nog steeds niet kunnen vertrekken?
Media-aandacht versnelt oplossingen. Het zou niet mogen, maar het is zo.

Terug
Bovenaan