Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Die controles bij race wars of langs de openbare weg worden gedaan door de verkeerspolitie
Geweld, diefstal gaan vaak interventie ploegen zijn
Fraude is meestal recherche
Denkt ge echt dat er maar 1 soort agent is die alles doet?

Bovendien doet de politie een vaststelling en is het aan het gerecht om gevolg te geven.
En het is dan ook nog eens een ander parket om hem helemaal zot te maken.

Als ge bijna aan 50% van de gecontroleerden zit, die niet in orde zijn, dan is er duidelijk fundamenteel iets mis met de tuner-gemeenschap en mogen ze hand in eigen boezem steken in plaats van het af te schuiven op de politie.
Ik ken er ook zo een die in de tuning zit. Iedereen zijn hobby. Maar als ik hoor dat die een week nodig heeft om zijn auto reglementair te zetten als hij naar de keuring moet en erna terug om te bouwen. Maar dan zijt ge niet op de correcte manier bezig en dan zijn het die gevallen die ze er wel uit mogen halen.

booking . com keeps amazing me....

ik krijg vandaag een mail dat mijn kaart overmorgen zou belast worden: hotel kyoto voor binnen 2 maand begot!

ik boek steeds met gratis annuleren, zeker nu met die olie crisis.. als vliegtuig dan wordt geannulleerd ofzo. dat ik makkelijk hotels gratis kan annuleren zonder reisverzekering te moeten inroepen.

Ik check, en zag idd: tot 2 maand voor afreis kon je annuleren. ik dacht no way, ik ga dat hier annuleren en een ander hotel zoeken.
Zie ik toch wel in de zoek opdrachten identiek hetzelfde hotel , zelfde kamer aan de helft van de prijs zeker bijna. 283 ging ik betalen, nu stond hij aan 166 euro opeens.
uiteindelijk niet gedaan, want wou met een "gratis annuleer optie" van 2 dagen op voorhand.
en viel me ook op dat andere, duurdere hotels opeens een pak gezakt waren. Japanse yen gedevalueerd?

uiteindelijk ook mijn hotel voor tokyo en osaka geannulleerd, en krak dezelfde kamer opnieuw geboekt, maar met enkele 10tallen euro's lagere prijs.
(en ja, zowel de euro als yen prijs waren lager.)

Laatst bewerkt:
en viel me ook op dat andere, duurdere hotels opeens een pak gezakt waren. Japanse yen gedevalueerd?
euh nee. de voorbije maand zelfs dik gestegen tov de euro. eerder:
zeker nu met die olie crisis.. als vliegtuig dan wordt geannuleerd ofzo.
speelt enorm dit jaar. veel mensen die het risico niet willen nemen, of vrezen dat het vliegticket ineens een pak duurder gaat worden
met dank aan het afleidingsmanoeuvre voor de Epstein files.

speelt enorm dit jaar. veel mensen die het risico niet willen nemen, of vrezen dat het vliegticket ineens een pak duurder gaat worden
met dank aan het afleidingsmanoeuvre voor de Epstein files.
alléé alléé, moet die politieke sneer nu weer?
En het vliegticket kan niet duurder worden, als je zoals ik losse tickets koopt.
(of misschien bij budget airlines, maar dat betwijfel ik). Is vooral bij pakket reizen dat dit eventueel kan.

In elk geval ben ik toch tevreden met die hotelprijzen. die schommelden in mijn oktober-boekingen rond de 100 euro per nacht.
Nu eerder 40-60 euro per nacht. Enkel in Tokio betaal ik nog +- 80 per nacht.
toch een serieus verschil , best dat ik dit nog eens checkte, en niet alles op z'n beloop liet.

alléé alléé, moet die politieke sneer nu weer?
ja, dat moet zolang er mensen zijn die de oorzaken van bepaalde economische impacten elders blijven zoeken dan bij de échte oorzaak, om hun oranje idool niets te hoeven verwijten
En het vliegticket kan niet duurder worden, als je zoals ik losse tickets koopt.
(of misschien bij budget airlines, maar dat betwijfel ik). Is vooral bij pakket reizen dat dit eventueel kan.
nee, als jij je ticket individueel op voorhand hebt gekocht, mogen ze in theorie idd niet de prijs meer veranderen.

maar jij bent ook niet de énige toerist (zeker globaal) die dit jaar mogelijk naar Japan zou afreizen. er zijn er velen die wel zo'n pakketreis geboekt hebben (waar het wel kan), of nog moeten boeken. of die al geboekt hadden, maar reeds geannuleerd, uit vrees voor afgelaste vluchten.

zaken waardoor de vraag naar toerisme in Japan (en andere verre bestemmingen) fel gedaald is.

Niet meer dan correct dat de illegale auto’s uit het verkeer gehaald worden.
Maar in de praktijk is het bij de verkeerspolitie toch vaak zoeken tot er geld te rapen valt.

da's toch logisch? je ziet toch ook geen BBQ stand op een vegan event?

en bij de politie is "waar geld te rapen valt" ook gewoon "waar veel mensen de regels overtreden", dus ja, daar moet je extra controleren.

En Europese hotels duurder?
Eergisteren nog de sneer gekregen van mevrouw Parabellum dat mijn referentiekader voor prijzen van hotelkamers ouderwets en pre-corona is.

Eergisteren nog de sneer gekregen van mevrouw Parabellum dat mijn referentiekader voor prijzen van hotelkamers ouderwets en pre-corona is.
Zopas een landal weekendje geboekt voor mijn baas voor volgend jaar, en ja das toch voor 10 personen, ook weer 200 euro duurder, ten opzichte van identiek hetzelfde weekend dit jaar. (iets van 10 procent)
dus van 2200 naar 2400 euro.

zal ook wel met de belgische btw shift van 12 naar 21 procent zijn zeker.
(is in belgische landal. voor andere europese bestemmingen , geen idee.)

het kan nooit kwaad om eens via de buitenlands site te kijken of het niet goedkoper is via hen. Centerparcs was zo op die manier soms een stuk goedkoper, wel geen idee of dit nog steeds werkt

Dat valt me ook wel op, dat de Europese prijzen toch serieus gestegen zijn de afgelopen 5-10 jaar (en dan bedoel ik meer dan een normale inflatie/indexatie)

120 mogen vlammen in Wallonië op wegen waar je in Vlaanderen 50 zou mogen rijden, vlak naast huizen en op en af ritten van winkels. Crazy shit :biglaugh:

Weerbericht bekeken… vanaf zaterdag 7 dagen van 29C 30C of meer, dus zowaar een hittegolf in mei ! Pff..

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan