Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Zelfs onze frituursnacks zijn niet veilig voor namaak. Ge zou denken dat ze al genoeg winst maken op snacks, gaan ze een beetje foefelen.

Enige positieve aan dit verhaal is dat VRT het over curryworsten heeft, wat de enige correcte benaming is.
Opgelet dus als je een Bikky Burger moest bestellen.

Het feit dat de meerderheid terugdraait als ze horen dat er controles zijn, geeft juist aan dat die controles nodig zijn.

Dat zegt toch al genoeg.
Imo moet die organisator gewoon stoppen met de calimero uit te hangen. Wat hij zegt is hetzelfde als zeggen dat drugscontroles dancings kapot maken.

Kan het niet uit het artikel opmaken maar is dit de eerste keer dat er zo'n grootschalige controle gebeurt op het ogenblik van het evenement?

Wel een economisch wonder met heel wat kennis blijkbaar. Als die meteen de inkomsten uit boetes e.d. kan afwegen tegen de inkomsten uit verhoogde economische activiteit t.g.v. het evenement.

Is het what the fuck momentje het filmke met de verschrikkelijke computer gegenereerde voice over en irritante ondertitels die woord per woord in't vet zetten? Want dan geef ik u gelijk, dat hoort niet thuis op een nieuwssite.

Als het over de inhoud gaat: zie hierboven. Dikke zever natuurlijk van de organisatie. Als uw voertuig niet geschikt of conform is om op de baan te rijden, dan hoort die daar niet thuis.
Zijn post schreeuwt ook gewoon "We weten dat we ons niet aan de regels houden maar foei flikken om ons te controleren erop!" :sarcastic:
hCKPbwP.png

ik heb even de lijst opgezocht met wat allemaal mag:

allez, dat is toch nog best veel, ge moet het alleen wel laten keuren, dus ge kunt niet bananas gaan en zomaar wat installeren. Dat is toch positief?

Wat mag niet: https://www.gocavlaanderen.be/detail-page/tuning
Bekijk bijlage 50269
lijkt me niet zo absurd om die dingen te weigeren
Idd, je kan legaal nog heel veel veranderen aan een auto. Het enige dat je ermee moet doen is hem zo laten keuren en iets extra betalen daarvoor.

ik heb even de lijst opgezocht met wat allemaal mag:

allez, dat is toch nog best veel, ge moet het alleen wel laten keuren, dus ge kunt niet bananas gaan en zomaar wat installeren. Dat is toch positief?
Is dat ook niet zo'n subcultuur die nogal graag "rebels" is? Enfin, niet het juiste woord maar wat ik me herinner uit mijn studententijd*, toen dat populair was bij wat kennissen, leek dat toch altijd heel hard op een soort "brommertjes opdrijven voor meerderjarigen": dingen doen waarvan je weet dat het niet mag en dan veel tijd steken in controles proberen te vermijden en kwaad zijn op de politie wiens job het is om te controleren.

En wat @the_fox hier nu deelt lijkt volledig in lijn te zijn daarmee.

*ik wist eigenlijk niet dat dit nog een "ding" was vandaag de dag.

Laatst bewerkt:
Is het what the fuck momentje het filmke met de verschrikkelijke computer gegenereerde voice over en irritante ondertitels die woord per woord in't vet zetten? Want dan geef ik u gelijk, dat hoort niet thuis op een nieuwssite.

Als het over de inhoud gaat: zie hierboven. Dikke zever natuurlijk van de organisatie. Als uw voertuig niet geschikt of conform is om op de baan te rijden, dan hoort die daar niet thuis.
Zijn post schreeuwt ook gewoon "We weten dat we ons niet aan de regels houden maar foei flikken om ons te controleren erop!" :sarcastic:
hCKPbwP.png
Man die post is toch gewoon marginaal. Nogal harde Tjoening is nod a krime vibes.

Schrijnende is toch vooral dat er zeer veel ernstige PV’s sneller verticaal geklasseerd worden als uitgetypt. (Diefstal,fraude,geweld,..)
Maar Brian met zijn verlaagde Opel corsa, daar gaan we met veel show is werk van maken.

Schrijnende is toch vooral dat er zeer veel ernstige PV’s sneller verticaal geklasseerd worden als uitgetypt. (Diefstal,fraude,geweld,..)
Maar Brian met zijn verlaagde Opel corsa, daar gaan we met veel show is werk van maken.
Stemmingmakerij. Ernstige PV's worden niet zomaar geklasseerd om te beginnen. Daarnaast is het parket ook iets anders dan de politie, maar bon.
Als Brian zijn verlaagde Opel had laten keuren voor een schamele 7 euro (mss iets meer met index nu), kon hij ook gewoon zijn boorddocumenten tonen en verderrijden.
Als Brian iemand omver rijdt met zijn niet gekeurde verlaging, heeft Brian een serieus probleem, dat willen we Brian niet aandoen.
Mijn funcar heeft ook een aangepaste ophanging, maar ik heb er precies geen probleem mee dat ze mij er mee tegenhouden, want ik heb de moeite genomen om het voor 2x niets in orde te brengen.

De controles op zo'n evenement komen er ook niet spontaan om wat geld te rapen natuurlijk, maar omdat er klachten zijn van overlast. Als dan blijkt dat er heel veel met een illegale auto op de baan zijn, dan is het logisch dat er wordt ingegrepen.

De controles op zo'n evenement komen er ook niet spontaan om wat geld te rapen natuurlijk, maar omdat er klachten zijn van overlast. Als dan blijkt dat er heel veel met een illegale auto op de baan zijn, dan is het logisch dat er wordt ingegrepen.

Niet meer dan correct dat de illegale auto’s uit het verkeer gehaald worden.
Maar in de praktijk is het bij de verkeerspolitie toch vaak zoeken tot er geld te rapen valt.

Geen maand geleden nog 3 kwartier aan de kant gestaan, helaas was ik met alle documenten en gewicht in orde. Ze zijn dan blijven zoeken tot bleek dat 1 van de 20! Banden op mijn vrachtwagencombinatie scheef afgesleten was.(aan buitenzijde nog 100% nieuw) Uiteraard met minnelijke schikking van 400€ was het euvel verholpen…

Maar het prachtige aan België is dat alles met geld te verhelpen is, Gas boete, minnelijke schikking, als je maar betaald is iedereen blij.

Maar in de praktijk is het bij de verkeerspolitie toch vaak zoeken tot er geld te rapen valt.

Geen maand geleden nog 3 kwartier aan de kant gestaan, helaas was ik met alle documenten en gewicht in orde. Ze zijn dan blijven zoeken tot bleek dat 1 van de 20! Banden op mijn vrachtwagencombinatie scheef afgesleten was.(aan buitenzijde nog 100% nieuw) Uiteraard met minnelijke schikking van 400€ was het euvel verholpen…

Maar het prachtige aan België is dat alles met geld te verhelpen is, Gas boete, minnelijke schikking, als je maar betaald is iedereen blij.
Mja, ik doe zo'n 130.000km per jaar met de auto en tot een jaar of vijf geleden deed ik er nog een stuk meer met camion-remork. Dus al vaak genoeg aan de kant gestaan voor controle, maar in België echt nooit iets meegemaakt dat niet serieus was. In het buitenland eigenlijk ook maar 1x iets gehad waarvan ik de correctheid in twijfel trok en dat was dan met een Belgische nummerplaat in een land buiten Europa.
Het begint allemaal met "goeiedag" te zeggen als je wordt tegengehouden en voor de rest in orde te zijn. En je moest zelfs niet altijd in orde zijn, ik ben meermaals met kleine dingen weggeraakt.

Als je in België trouwens bij controle betrapt wordt op iets meer dan iets ongevaarlijk, moet je direct naar de keuring, dus geld verhelpt niet alles. Om 400 Euro boete te krijgen voor een band, gaat de draad er al bijna door zitten, en anders moet je maar in beroep gaan.

Als dat uw ervaring is, wie ben ik om dat dan tegen te spreken, maar ge moet ook beseffen dat als het enkel om het geld te doen is, ze niet moeten wachten op een tuning evenement. Dan kunnen ze gewoon elke weekdag tijdens spits ergens gaan staan, want genoeg auto's die met kapotte lichten rondrijden of op hun gsm bezig zijn. Kassa kassa. Ongeacht wat mensen denken, zulke acties zijn er omdat er overlast is en zoals blijkt uithet aantal dat terugkeert naar huis bij meldingen van zo'n politieactie EN aan het ratio gecontroleerden/geverbaliseerden dat veel van die tuners zich niet aan de regels houden. Spijtig voor degene die het wel goed doen, maar blijkbaar is zo'n actie dus wel nodig. 6000 bezoekers ipv 15000 (waarvan natuurlijk een deel waarschijnlijk ook sowieso niet van plan was om te gaan, misschien was de 15.000 wel uitzonderlijk ) en 79 op de 180 was niet in orde. met o.a. verkeersbelastingen .. kom zeg, dan is het riedeltje van 'pak de echte criminelen aan' en 'het is allemaal voor het geld' toch wel echt zwak in deze context. Als ge bijna aan 50% van de gecontroleerden zit, die niet in orde zijn, dan is er duidelijk fundamenteel iets mis met de tuner-gemeenschap en mogen ze hand in eigen boezem steken in plaats van het af te schuiven op de politie.

Ik heb er altijd een paar straten vanaf gewoond en vraag me al 20 jaar af hoe sommige van die tuningautos zelfs nog maar daar geraken. Als ik dat indertijd als 18 á 21 jarige autoliefhebber al dacht...

Die controles bij race wars of langs de openbare weg worden gedaan door de verkeerspolitie
Geweld, diefstal gaan vaak interventie ploegen zijn
Fraude is meestal recherche
Denkt ge echt dat er maar 1 soort agent is die alles doet?

Bovendien doet de politie een vaststelling en is het aan het gerecht om gevolg te geven.

Zelfs onze frituursnacks zijn niet veilig voor namaak. Ge zou denken dat ze al genoeg winst maken op snacks, gaan ze een beetje foefelen.

Enige positieve aan dit verhaal is dat VRT het over curryworsten heeft, wat de enige correcte benaming is.
Curryworst, frikandel, lange hamburger - allemaal namen voor dezelfde vuiligheid.

Ik probeer er niet bij stil te staan wat ze allemaal in uw eten draaien. Ik vermoed als je zou analyseren in een lab wat er allemaal in uw voeding zat, dat je het afgelopen jaar hebt opgegeten dat je nooit nog één hap wenst te eten.

Maar natuurlijk ben ik sowieso wel voorstander om zo'n wanpraktijken aan te pakken.

Terug
Bovenaan