Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

In Holsbeek in de provincie Vlaams-Brabant is een straat afgesloten door een actie van de speciale eenheden van de politie. Een man heeft zich verschanst in een woning met een wapen.
Vermoedelijk gaat het om een hamer.

Het wapen is een hamer. EEN HAMER.
"Sorry, heel de straat moet afgesloten worden. Hij is gewapend met een hamer. Normaal bereik een armlengte, maar ik heb onlangs ne film gezien waarbij ne gast zijne hamer meters ver wierp en twas ne soort van boomerang hamer want hij vloog terug. Dus we sluiten de straat af, want hij kan mogelijks meerdere hamersalvos afvuren. Beter op veilig spelen"

In Holsbeek in de provincie Vlaams-Brabant is een straat afgesloten door een actie van de speciale eenheden van de politie. Een man heeft zich verschanst in een woning met een wapen.

"Sorry, heel de straat moet afgesloten worden. Hij is gewapend met een hamer. Normaal bereik een armlengte, maar ik heb onlangs ne film gezien waarbij ne gast zijne hamer meters ver wierp en twas ne soort van boomerang hamer want hij vloog terug. Dus we sluiten de straat af, want hij kan mogelijks meerdere hamersalvos afvuren. Beter op veilig spelen"
Het is mss Riddick.

Al er eens aan gedacht dat men degene die verschanst is, wilt beschermen tegen de rest?

Dat als ze geen perimeter stellen, heel dat dorp afkomt om die te zien wat er aan de hand is? De situatie daardoor kan escaleren en hij zichzelf iets gaat aandoen?

Of misschien dat Jos de verschanste wel kent en hij wel even langs achter naar binnengaat om het ff te gaan regelen?

Al er eens aan gedacht dat men degene die verschanst is, wilt beschermen tegen de rest?

Dat als ze geen perimeter stellen, heel dat dorp afkomt om die te zien wat er aan de hand is? De situatie daardoor kan escaleren en hij zichzelf iets gaat aandoen?

Of misschien dat Jos de verschanste wel kent en hij wel even langs achter naar binnengaat om het ff te gaan regelen?
En waarschijnlijk gekend bij de diensten.

En bij aankomst wisten ze waarschijnlijk ook niet welk wapen er lag.

En naast beschermen tegen een ander, ook tegen zichzelf. Hier in 't dorp is een paar jaar terug de DSU ook alles komen afsluiten voor 1 persoon met een mes die zich thuis verschalkte. Veel meer dan zichzelf iets aandoen kon die mens ook niet.

Race Wars stopt er blijkbaar mee, ik was al enkele jaren aan het zeggen dat ik nog wel een terug wou gaan (als publiek, heb zelf geen getunede auto) , maar is er niet meer van gekomen.

(Dit is blijkbaar nu een +artikel geworden, toen ik het gisteren poste was dit nog niet het geval)

Laatst bewerkt:
Zich verschalken, blijkbaar.
Hij lag in het donker op de loer, te wachten op zichzelf met het mes in de aanslag.

giphy.gif

Zit achter een paywall, kan je de relevante stukken anders even quoten?
Uit het artikel van hbvl:

"Het evenement Race Wars op Circuit Zolder trekt normaal 15.000 bezoekers en 3.000 tot 4.000 wagens. Dit jaar bleef het aantal bezoekers steken op 6.000. “Op twee uur tijd is het grootste tuningevent van de Benelux kapotgemaakt”, zegt een misnoegde Keirsmaekers. Hij wijst de grootschalige politiecontroles in de buurt van het evenement aan als oorzaak.
Ze begonnen al om 8 uur ’s morgens, nog voor bezoekers het circuit bereikten. Zo’n nieuws verspreidt zich natuurlijk als een vuurtje. Mensen uit Kortrijk, Nederland of Luik kregen berichten dat er massaal gecontroleerd werd en draaiden gewoon terug. Tuningclubs met tientallen wagens keerden om nog voor ze Heusden-Zolder bereikten”, aldus Keirsmaekers.

De politie heeft een andere visie. “Elk jaar is er voor politiediensten een grote studiedag rond tuning en daaraan zijn twee grote controles gekoppeld”, zegt Wim Bruyninx, diensthoofd ad interim van de Wegpolitie Limburg. “Afgelopen weekend hebben we zo’n controle gehouden. We wisten natuurlijk dat er door Race Wars veel tuningwagens in het verkeer zouden zijn, maar wij viseren dat evenement niet. Wij controleren tijdens zo’n actie gewoon of de wagens aan de wettelijke regels voldoen en of de verkeersveiligheid niet in het gedrang komt.”

Bij die controleactie werden 180 wagens aan de kant gezet. Daarvan bleken er 79 niet in orde. De politie inde ook nog 24.400 euro aan openstaande verkeersbelastingen en vijf bestuurders testten positief op drugs.

Organisator Nic Keismaekers van Race Wars benadrukt dat hij niet tegen verkeerscontroles is. “Ik sta 200 procent achter verkeersveiligheid. Als mensen zich misdragen op de openbare weg, moeten ze aangepakt worden. Maar ga achter de echte straatracers en illegale meetings aan, niet achter gezinnen en hobbyisten die naar een legaal evenement komen. Bij die politiecontroles werd soms gezocht naar pietluttige details. Een boete voor een kleine nummerplaat of een gekleurde gordel? Het is misschien niet volgens de regels, maar dat heeft niets met verkeersveiligheid te maken. Dat is gewoon geld zoeken.”

Organisator Nic Keismaekers van Race Wars benadrukt dat hij niet tegen verkeerscontroles is. “Ik sta 200 procent achter verkeersveiligheid. Als mensen zich misdragen op de openbare weg, moeten ze aangepakt worden. Maar ga achter de echte straatracers en illegale meetings aan, niet achter gezinnen en hobbyisten die naar een legaal evenement komen. Bij die politiecontroles werd soms gezocht naar pietluttige details. Een boete voor een kleine nummerplaat of een gekleurde gordel? Het is misschien niet volgens de regels, maar dat heeft niets met verkeersveiligheid te maken. Dat is gewoon geld zoeken.”
Ik moet zeggen, een tuningevent genaamd "Race Wars" had ik nu niet meteen als familie-activiteit gezien.

Het feit dat de meerderheid terugdraait als ze horen dat er controles zijn, geeft juist aan dat die controles nodig zijn.

Bij die controleactie werden 180 wagens aan de kant gezet. Daarvan bleken er 79 niet in orde. De politie inde ook nog 24.400 euro aan openstaande verkeersbelastingen en vijf bestuurders testten positief op drugs.
Dat zegt toch al genoeg.

Zelfs onze frituursnacks zijn niet veilig voor namaak. Ge zou denken dat ze al genoeg winst maken op snacks, gaan ze een beetje foefelen.

Enige positieve aan dit verhaal is dat VRT het over curryworsten heeft, wat de enige correcte benaming is.

Terug
Bovenaan