Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Vanochtend op weg naar het werk fietste ik een klein stukje door het park. Een kleine driehonderd meter, verharde weg, een route die veelvuldig gebruikt wordt. Mijn oog viel op een persoon die zich een beetje verder, in hurkzit tegen met zijn broek op zijn enkels, tegen de bosjes stond. Zijn bloot gat gericht naar de weg. Net toen ik dacht dat dat een rare houding was om te plassen zag ik daar een bruine stroom uit vliegen. :puke:
Was het een sporter? Dan begrijp ik het ergens nog. Sinds 2011 een keer of 5 mee gemaakt dat ik "plots uit het niets" de schijterij kreeg onderweg. (Dus echt wel zelden maar het gebeurt) Eerlijk? 0% kans om dat nog kilometers lang in te houden tot thuis, dat gaat echt niet (ik ben loper). Ik zoek dan wel een plekje uit het zicht, in de bosjes moet dat wel lukken niet? :support:

En wie zegt: In elk park is een WC ga daar naartoe! In Heist in de averegten? 2 WC's (voor zover ik weet). Maar de ene is niet 24/7 open. De andere wel maar bevindt zich 2 km verderop --> Dat haal je niet.

Er is ook nog een optie om ergens aan te bellen. Maar van die +-5 keer dat ik moest kakken heeft men amper 1x ergens open gedaan (en mocht ik effectief binnen om te ..)

Zo simpel als je denkt is het dus niet altijd MAAR je hebt wel gelijk: "DOE HET UIT HET ZICHT."

Een echte sporter doet het in z'n broek.
Ik deed het 1x letterlijk in mijn broek en ik heb toen een week niet meer kunnen zitten (letterlijk). Heel m'n strop opengereten (ja lach er maar mee). Het probleem is dat de mix zweet (ik zweet heel stevig) + schijterij + nog een paar km verder lopen met stront in uw broek gewoon een slecht ruikende beerput is met zwavelzuur aan uwe strontknikker. (van wijze van spreke)

Het hangt er ook vanaf waar ik ben: Ik ga natuurlijk niet in @kinxton zijne mooi aangelegde gazon schijten. :LOL:

Ik neem altijd ne grote zakdoek mee en een zakje. Maar ja ik stop dan even en ja dan is m'n gat even gewoon bloot (uit het zicht).

Allé ik wil maar zeggen: Shit happens maar hou zoveel mogelijk rekening met andere mensen. Overlast stinkt.

Een echte sporter doet het in z'n broek.
'k Moet dan inderdaad aan die 'krijger' op deze iconische foto denken.
Waar zijn de tijden dat ik in Rwanda & Burundi werkte in banken en andere bedrijven, en ik me moest inhouden tot 's avonds om naar een wc te gaan omdat het op m'n werkplaatsen nooit proper genoeg was. Terwijl ze daar nochtans op elke site meerdere 'surface managers' hadden en personeel niet veel kost... Zwaar irritant om op de 'verlossing' te moeten wachten :LOL:

@mods misschien moeten jullie ook dit onderwerp opsplitsen? Kwestie van ook op deze :poop:-golf onderwerptrend te surfen?
Het zal meer bezoekers brengen door die posts te verplaatsen naar nieuwe topics zeker?

Was het een sporter? Dan begrijp ik het ergens nog. Sinds 2011 een keer of 5 mee gemaakt dat ik "plots uit het niets" de schijterij kreeg onderweg. (Dus echt wel zelden maar het gebeurt) Eerlijk? 0% kans om dat nog kilometers lang in te houden tot thuis, dat gaat echt niet (ik ben loper). Ik zoek dan wel een plekje uit het zicht, in de bosjes moet dat wel lukken niet? :support:

En wie zegt: In elk park is een WC ga daar naartoe! In Heist in de averegten? 2 WC's (voor zover ik weet). Maar de ene is niet 24/7 open. De andere wel maar bevindt zich 2 km verderop --> Dat haal je niet.

Er is ook nog een optie om ergens aan te bellen. Maar van die +-5 keer dat ik moest kakken heeft men amper 1x ergens open gedaan (en mocht ik effectief binnen om te ..)

Zo simpel als je denkt is het dus niet altijd MAAR je hebt wel gelijk: "DOE HET UIT HET ZICHT."
Kan goed mogelijk zijn dat het een sporter was, heb daar nu niet op gelet. Echt jong en sportief zag hij er niet uit, maar ook niet echt zwerverachtig.

Look Mum No Computer gaat naar het Eurosongfestival voor de UK. Wie een beetje geïnteresseerd is in synths, kent hem zeker. Is zo een beetje een crazy professor die vanalles prutst en bricoleert met synths (typisch analog/modular). Geen idee of die überhaupt kan zingen en toont eens te meer dat het gewoon veeleer een Eurofreakfestival is :p.
NB: ben anders wel fan van hem.

Look Mum No Computer gaat naar het Eurosongfestival voor de UK. Wie een beetje geïnteresseerd is in synths, kent hem zeker. Is zo een beetje een crazy professor die vanalles prutst en bricoleert met synths (typisch analog/modular). Geen idee of die überhaupt kan zingen en toont eens te meer dat het gewoon veeleer een Eurofreakfestival is :p.
Epic, ik volg die al jaren, op een van de knopjes op zen megadrone staat mijn naam zelfs :D mijn grote inspiratie om 2y geleden terug met synths te beginnen... Hopelijk doet em zen furby synth mee :unsure:

Die zen toptier adhd interviews kijk ik naar uit.

As we speak deze aan het bekijken:

Niet z'n typische mad professor stijl, maar toont mooi aan dat hij veel meer is dan gewoon een youtuber die met synths prutst.

Fingers crossed dat die terug op tour gaat en België nog eens aandoet, z'n laatste optreden in Brussels was een heerlijke mix van chaos en synths.

Oude vent die in de rij aan de kassa van den Aldi begon ruzie maken omdat ik met een grote auto rij (ook al is die ondertussen 12 jaar oud). Ik wist toch ook niet hoe er op te reageren. :laugh:

Ik eet als lunch al eens een grote pot skyr met noten, zaden, en bessen. Mijn vriezer zat vol bessen uit de tuin, maar die zijn op ondertussen, dus ik koop nu zo'n doosjes diepvriesbessen (bosvruchten, blauwe bessen). Maar dan herrinerde ik me dat Albert Heijn een jaar of meer terug zo eens een batch bosbessen heeft teruggeroepen omdat enkele mensen daar hepatitis A van kregen, dus ik heb dat eens aan ChatGPT voorgelegd, en dat is kennelijk een gekend probleem door eventueel vervuiling op de velden en slechte hygiëne (worden met de hand geplukt):

Viral contamination is a known issue

Across Europe, imported frozen berries have been linked to outbreaks of:
  • Norovirus
  • Hepatitis A virus
These viruses are hardy: they can survive freezing and remain infectious unless heat-treated.

Notably:
  • Authorities have recalled frozen berries in the Netherlands and Belgium because of hepatitis A contamination in frozen blueberries (from Poland).
These incidents don’t necessarily imply every batch is unsafe — but they show frozen berries from those regions can sometimes carry viruses.

If you’re eating them thawed in yoghurt etc.:
  • For adults: risk remains low in absolute terms.
  • For vulnerable people (kids, elderly, immunocompromised): it’s advisable to heat them briefly (e.g., bring to a boil for ~1 minute) before eating. This reliably inactivates norovirus and hepatitis A.
Heating once and storing cooled portions works well for daily breakfasts.

Smakelijk iedereen!

Laatst bewerkt:
Ik eet als lunch al eens een grote pot skyr met noten, zaden, en bessen. Mijn vriezer zat vol bessen uit de tuin, maar die zijn op ondertussen, dus ik koop nu zo'n doosjes diepvriesbessen (bosvruchten, blauwe bessen). Maar dan herrinerde ik me dat Albert Heijn een jaar of meer terug zo eens een batch bosbessen heeft teruggeroepen omdat enkele mensen daar hepatitis A van kregen, dus ik heb dat eens aan ChatGPT voorgelegd, en dat is kennelijk een gekend probleem door eventueel vervuiling op de velden en slechte hygiëne (worden met de hand geplukt):

Viral contamination is a known issue

Across Europe, imported frozen berries have been linked to outbreaks of:
  • Norovirus
  • Hepatitis A virus
These viruses are hardy: they can survive freezing and remain infectious unless heat-treated.

Notably:
  • Authorities have recalled frozen berries in the Netherlands and Belgium because of hepatitis A contamination in frozen blueberries (from Poland).
These incidents don’t necessarily imply every batch is unsafe — but they show frozen berries from those regions can sometimes carry viruses.

If you’re eating them thawed in yoghurt etc.:
  • For adults: risk remains low in absolute terms.
  • For vulnerable people (kids, elderly, immunocompromised): it’s advisable to heat them briefly (e.g., bring to a boil for ~1 minute) before eating. This reliably inactivates norovirus and hepatitis A.
Heating once and storing cooled portions works well for daily breakfasts.

Smakelijk iedereen!
Ze hebben die een tijd niet meer in grote zakken gehad. Pas sinds deze week hebben ze die weer. Maar sowieso je chatgpt zegt dat er weinig risico is voor volwassenen en zeker niet als je ze opwarmt. Ik denk dat je dat sowieso doet bij bevroren fruit?

Er is weinig 100% veilig qua voeding. Onlangs was het zelf bij babyvoeding.

Ze hebben die een tijd niet meer in grote zakken gehad. Pas sinds deze week hebben ze die weer. Maar sowieso je chatgpt zegt dat er weinig risico is voor volwassenen en zeker niet als je ze opwarmt. Ik denk dat je dat sowieso doet bij bevroren fruit?

Er is weinig 100% veilig qua voeding. Onlangs was het zelf bij babyvoeding.
Het advies is om ze een minuut te koken om de virussen te desactiveren hé. Dat lijkt me nu niets iets dat mensen doorgaans doen met bevroren bessen? Op die verpakking staat ook: ontdooien door 12u in de koelkast te bewaren of 4u bij kamertemperatuur.

wij doen dat in de havermout en dan een minuut of twee in de magnetron...

tjah, zoals ik zei: er is weinig voedsel veilig he. Bij meeste fruit en groenten is het sowieso een geval van pesticiden. Veel klein fruit/groenten gaat manueel geplukt moeten worden, dus overal de kans van contaminatie. Ge spreekt van bessen uit de tuin: tja: hier wat le chat daarover te zeggen heeft:
Growing your own berries—like strawberries, raspberries, or blueberries—can be very safe and rewarding, but there are a few important factors to consider:

Safety Benefits of Homegrown Berries

• No Commercial Pesticides: You control what goes on your plants, so you can avoid synthetic pesticides and herbicides.
  • Freshness: Berries from your garden are typically fresher and less likely to be contaminated during transport or storage.
  • Organic Practices: You can use organic fertilizers and natural pest control methods, reducing chemical exposure.

Potential Risks

• Wildlife Contamination: Birds, rodents, or pets may come into contact with your berries, potentially spreading bacteria (like E. coli or Salmonella) or parasites.
  • Soil Quality: If your soil is contaminated with heavy metals (like lead) or chemicals, these can be absorbed by the plants. Testing your soil is a good idea, especially in urban areas.
  • Mold and Spoilage: Overripe or damaged berries can develop mold, which may produce toxins. Always discard any spoiled fruit.
  • Pesticide Residues: Even in home gardens, some gardeners use pesticides. Always follow label instructions and wash berries before eating.

Best Practices for Safe Consumption

• Wash Thoroughly: Rinse berries under running water before eating, even if they look clean.
  • Pick Ripe Fruit: Harvest berries when fully ripe and eat or store them promptly.
  • Inspect for Pests: Check for signs of insect damage or animal contamination.
  • Store Properly: Keep berries refrigerated and eat within a few days for best quality.

Do you have a specific type of berry or concern in mind? For example, are you worried about pesticides, animals, or soil quality?
bij diepvries moet ge hopen dat nergens de keten wordt onderbroken.
de slagerij, bakkerij, frituur/restaurant, ... ge moet overal maar hopen dat alles voldoende proper wordt gemaakt, het voedsel correct wordt bewaard, en de mensen hun pollekes wassen na het toilet of de neus snuiten (en ze van hun gsm blijven die ze meepakken op wc en er geen contaminatie is van het geld dat ze aanpakken.

Allez, ik wil maar zeggen: bij eten moogt ge echt niet te veel nadenken van wat er allemaal kan misgaan. Zelf nog in een salami fabriek gewerkt (na 1 week interim ben ik er gestopt) en bij een bekende brouwerij: ge wilt niet weten wat er niet nagevolgd wordt qua hygiëne procedures...
Voedsel wordt in België redelijk goed gecontroleerd, vandaar ook dat de beskes en babyvoeding terug werden teruggeroepen he, maar het blijft gewoon een risico of het nu uit eigen tuin komt, rechtstreeks bij de boer of via de winkel.

wij doen dat in de havermout en dan een minuut of twee in de magnetron...
Eik, warme bessen.
tjah, zoals ik zei: er is weinig voedsel veilig he. Bij meeste fruit en groenten is het sowieso een geval van pesticiden. Veel klein fruit/groenten gaat manueel geplukt moeten worden, dus overal de kans van contaminatie. Ge spreekt van bessen uit de tuin: tja: hier wat le chat daarover te zeggen heeft:

bij diepvries moet ge hopen dat nergens de keten wordt onderbroken.
de slagerij, bakkerij, frituur/restaurant, ... ge moet overal maar hopen dat alles voldoende proper wordt gemaakt, het voedsel correct wordt bewaard, en de mensen hun pollekes wassen na het toilet of de neus snuiten (en ze van hun gsm blijven die ze meepakken op wc en er geen contaminatie is van het geld dat ze aanpakken.

Allez, ik wil maar zeggen: bij eten moogt ge echt niet te veel nadenken van wat er allemaal kan misgaan. Zelf nog in een salami fabriek gewerkt (na 1 week interim ben ik er gestopt) en bij een bekende brouwerij: ge wilt niet weten wat er niet nagevolgd wordt qua hygiëne procedures...
Voedsel wordt in België redelijk goed gecontroleerd, vandaar ook dat de beskes en babyvoeding terug werden teruggeroepen he, maar het blijft gewoon een risico of het nu uit eigen tuin komt, rechtstreeks bij de boer of via de winkel.
Veilig is altijd relatief, dat besef ik. Maar vermits hier zover ik weet geen industriële site was verwacht ik niet veel zware metalen, en bacteriën kan je (beter) wegwassen uiteindelijk. Virussen veel minder, en norovirus en hepatitis A is wel al redelijk serieus, en tenzij ik dat al heb wanneer ik mijn bessen pluk komt dat niet in mijn tuin natuurlijk.

Nu, over het algmeen ben ik niet zo snel vies van dingen hoor, vond het gewoon passend in de thread.

Oude vent die in de rij aan de kassa van den Aldi begon ruzie maken omdat ik met een grote auto rij (ook al is die ondertussen 12 jaar oud). Ik wist toch ook niet hoe er op te reageren. :laugh:
Hoe weet een random persoon aan de kassa met welke auto jij rijdt? En wat was zijn probleem exact?

Hoe weet een random persoon aan de kassa met welke auto jij rijdt? En wat was zijn probleem exact?
Hij moet mij zien oprijden hebben. Zijn probleem was dat dat daar niet paste blijkbaar. :laugh: Ik kende die mens totaal niet, maar hij wist perfect met welke auto ik daar was. Hij begon ook nog tegen de man aan de kassa te zeveren er over en toen zei ik dat het goed geweest was, waarop hij reageerde met: "oei, ik dacht dat je Frans was" en liep weg (hij had net betaald in zijn rij). :laugh:
Echt bizar moment.

Terug
Bovenaan