Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Over dat vervroegd pensioen en wettelijk pensioen.
Waarom is dat bijna bij iedereen een verschil van 4 jaar en bij mij 6 jaar??
2040 vervroegd en wettelijk 2046 en ook maar 102 euro meer na die 6 jaar.
Enigste wat ik kan bedenken is dat ik +20 jaar en denk mss net 25 jaar 3-ploegen gewerkt heb met nachtshiften erbij.

misschien vroeger beginnen werken? geen idee, bij mij was het normaal maar 2 jaar, maar ik ben dus pas op 25 echt continu begonnen.

die 2 jaar ga ik wel doen. niet per sé voor die ongeveer 100€ per maand, maar 2 jaar is nu ook weer niet zoveel, en het verschil tussen mijn loon en mijn pensioen is wel de moeite. (ook weer: normaal dus, niet wat er nu staat). een goeie 25% van mijn loon nu is premies en vergoedingen die niet worden mee gerekend.
ik ben nog wel van plan een appartement of zo te kopen... hopelijk zorgt de afschaffing van de verbouw-subsidie niet voor een prijsstijging bij de niet-plichtige woningen

misschien vroeger beginnen werken? geen idee, bij mij was het normaal maar 2 jaar, maar ik ben dus pas op 25 echt continu begonnen.

die 2 jaar ga ik wel doen. niet per sé voor die ongeveer 100€ per maand, maar 2 jaar is nu ook weer niet zoveel, en het verschil tussen mijn loon en mijn pensioen is wel de moeite. (ook weer: normaal dus, niet wat er nu staat). een goeie 25% van mijn loon nu is premies en vergoedingen die niet worden mee gerekend.
ik ben nog wel van plan een appartement of zo te kopen... hopelijk zorgt de afschaffing van de verbouw-subsidie niet voor een prijsstijging bij de niet-plichtige woningen
Ik ben van 08/79
Denk dat ik mn middelbaar afgesloten heb in juni en nog 18 moest worden in augustus.
Nog even hoge school gedaan maar december toen de examens kwamen beseft dat ik teveel gebrost heb en bijna niks gedaan😊
Nog zoiets "vrijheid op de hoge school" in het middelbaar nooit gebrost.
On topic
1998 telt al mee voor mn pensioen want ben dan wss in 1998 na stoppen met hoge school snel beginnen werken dat jaar.

Staat dit nog bij iedereen??
IMG-7489.png

amai, ik dacht eens mijn pensioen op te zoeken. ik kan bijna beter dood vallen op mijn 67 dan op pensioen te gaan.
Ah ja, ze hebben eens een simulatie gemaakt van wat ze nog zullen KUNNEN betalen tegen dan, en heeft dien IT-er toch wel de verkeerde databank online gezet 😀 (of mss moet ik helaas zeggen, de juiste).

Ik stond vorig jaar nog op 2100 euro pensoen in 2040. Nu is het 1200, moet toch buggy zijn.
Niet perse, ik weet niet hoelang je al zelfstandig bent of hoe uw inkomen daar ook gezakt of gestegen is.
Maar als je 10jaar werknemer bent rekent dat spel met die info verder tot aan u pensioen.
Als je dan ineens zelfstandige wordt zal hij daar stelselmatig met rekening houden omdat je minder bijdraagt.
Aleja soit, tis allemaal een indicatie maar uiteindelijk wordt het toch pas belangrijk als je er 5tal jaar vanaf zit ofzo.
Er kan nog veel gebeuren tegen dan.

Niet perse, ik weet niet hoelang je al zelfstandig bent of hoe uw inkomen daar ook gezakt of gestegen is.
Maar als je 10jaar werknemer bent rekent dat spel met die info verder tot aan u pensioen.
Als je dan ineens zelfstandige wordt zal hij daar stelselmatig met rekening houden omdat je minder bijdraagt.
Aleja soit, tis allemaal een indicatie maar uiteindelijk wordt het toch pas belangrijk als je er 5tal jaar vanaf zit ofzo.
Er kan nog veel gebeuren tegen dan.

21 jaar zelfstandig ondertussen... Inkomen serieus gestegen ook tov mijn eerste jaartjes loondienst.

hier ook 100 euro en iets minder indien vervroegd, dan stop ik toch ook vroeger hoor. Veel te veel mensen in mijn omgeving dat niet echt hebben genoten van hun pensioen..

100€ verschil in pensioen
Maar hoeveel verschil tussen je loon en je vervroegd pensioen? Want dat verlies je ook door vroeger te stoppen

drones gespot nu in belgië boven Elsenborg.
luchthaven munchen vanacht opgeschrikt door drones

mannekes lief toch, je kan geen dag meer het nieuws openen, zonder iets over drone aanvallen te lezen.

hoog tijd voor een iron dome en alles wat de grens over komt, meteen uit de lucht te halen imo.

Terug
Bovenaan