Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Een brief gezien op reddit.
Als je u op de lijst zet voor Vlaams belang volgt er blijkbaar een brief van het ACV waarbij ze je voor de keuze stellen:

Stoppen met militant zijn of uitgesloten worden van ACV.

Een 50+'er die "slay" zegt. Grootste brainfuck die ik al in maanden heb gehad.
Volgende keer dit antwoorden?

200w.gif

Die Charlie Hebdo, tien jaar later, die nu op Canvas bezig is, is voor mij wel een serieuze eye opener voor de vrije meningsuiting en hoe het de laatste jaren steeds meer onder druk staat, ook in Europa zelf. De moeite om te kijken...

Als je u op de lijst zet voor Vlaams belang volgt er blijkbaar een brief van het ACV waarbij ze je voor de keuze stellen:

Mja, als je lid wil zijn van een clubje kunnen die natuurlijk wel regels opleggen zo lang die binnen de wet zijn. Zo gek vind ik dat niet.

Ergens ook logisch toch? Op een lijst staan van een partij die dezelfde vakbonden aanvalt en waar 'linkse ratten rolt uw matten' een vaak gehoorde slogan is. En een militant bij de vakbond zal ook akkoord gegaan zijn met volgende voorwaarde: 'Het lidmaatschap van het ABVV is daarom onverenigbaar met het lidmaatschap van extreemrechtse partijen of bewegingen.'

Dat moet je achteraf niet klagen natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ergens ook logisch toch? Op een lijst staan van een partij die dezelfde vakbonden aanvalt en waar de slogan 'linkse ratten rolt uw matten' een vaak gehoorde slogan is. En een militant bij de vakbond zal ook akkoord gegaan zijn met volgende voorwaarde: 'Het lidmaatschap van het ABVV is daarom onverenigbaar met het lidmaatschap van extreemrechtse partijen of bewegingen.'

Dat moet je achteraf niet klagen natuurlijk.
Getuigt toch van discriminatie, niet?

Getuigt toch van discriminatie, niet?
Zoals ze zelf vaak zeggen is dat eerder gewoon een vrije keuze denk ik dan.
Als 2 zaken niet met elkaar te verenigen zijn lijkt het mij logisch dat je gaat moeten kiezen tussen 1 vd 2.

Discriminatie is imo eerder dat je bepaalde keuzes niet kan/mag maken omwille van redenen waar je niet zelf voor gekozen hebt.

Zoals ze zelf vaak zeggen is dat eerder gewoon een vrije keuze denk ik dan.
Als 2 zaken niet met elkaar te verenigen zijn lijkt het mij logisch dat je gaat moeten kiezen tussen 1 vd 2.

Discriminatie is imo eerder dat je bepaalde keuzes niet kan/mag maken omwille van redenen waar je niet zelf voor gekozen hebt.
Niet altijd, discriminatie omwille van politieke affiliatie is in de regel niet wettelijk, het is een in de wet expliciet benoemde discriminatiegrond. Maar hier vind ik dat nu ook wel objectief verantwoordbaar. Vakbonden zijn semi politieke organisaties, je zal ook wel niet openlijk lid kunnen zijn van verschillende politieke partijen.

Overdrijf anders eens :sarcastic:

Er wordt op site van Stad Gent gewoon gezegd wat je er mee kan doen. De titel is daar trouwens "na de feestdagen: wat met de restjes?". Dat van die kerstbomen is 1 van de puntjes. Voor de rest verwijzen ze zelf door naar een site foodieslagazine.nl

Dus opnieuw, helemaal niet de toon die Gva weergeeft. Ik vind het zelfs vrij belachelijk dat er iemand betaald wordt om dergelijk artikel te (mogen) schrijven.
Bon, ik zal mijn mening moeten herzien :eek:

Die zever begint epische proporties aan te nemen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01/08/gents-kerstboomadvies-gaat-de-wereld-rond/

ik zoek op Netflix naar "Michael Caine".

Result: Looking for "Michael Caine: Acting in Film"? We don't have that but you might like: ...

WTF...!

Daarnet aan het aanschuiven om geld af te halen. De vrouw voor mij vertrekt en ik kom aan het scherm waar ik gewoon nog in haar scherm zit voor geldafhaling. Eerlijk zoals ik ben haar kaart eruit gehaald en haar achterna gelopen.

Ze was dankbaar. :)

Daarnet aan het aanschuiven om geld af te halen. De vrouw voor mij vertrekt en ik kom aan het scherm waar ik gewoon nog in haar scherm zit voor geldafhaling. Eerlijk zoals ik ben haar kaart eruit gehaald en haar achterna gelopen.

Ze was dankbaar. :)
Ook het slimste want met de camerabeelden zou je het rap zitten hebben vrees ik.

Ook het slimste want met de camerabeelden zou je het rap zitten hebben vrees ik.
Wellicht, maar is niet te reden waarom ik het niet gedaan heb. Ik heb ooit al eens een portefeuille gevonden op de trein en via de gegevens die ik daar vond contact opgenomen via facebook. Grote verbazing dat de ongeveer €40 er ook nog in zat bij overhandiging. Als bedanking 2u wellness gekregen van de moeder (eigenares).

Op een fuif iemand gehad die bij iets uit zijn broekzak €50 liet vallen. Ook opgeraapt en hem attent op gemaakt. Heeft me dan een pint getrakteerd.

Te goed zeker? :)

Wellicht, maar is niet te reden waarom ik het niet gedaan heb. Ik heb ooit al eens een portefeuille gevonden op de trein en via de gegevens die ik daar vond contact opgenomen via facebook. Grote verbazing dat de ongeveer €40 er ook nog in zat bij overhandiging. Als bedanking 2u wellness gekregen van de moeder (eigenares).

Op een fuif iemand gehad die bij iets uit zijn broekzak €50 liet vallen. Ook opgeraapt en hem attent op gemaakt. Heeft me dan een pint getrakteerd.

Te goed zeker? :)
Dus in het ene geval heb je het tienvoudige teruggekregen en in het andere geval het tienvoudige weggegeven? Deze acties heffen mekaar dus eigenlijk op en was het een nuloperatie.

Terug
Bovenaan