Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ik kan toch veel meer dan 150 euro contactloos betalen zonder mijn PIN te moeten ingeven heb ik het gevoel.
 
Sommige moorden blinken uit in hun eenvoud,

Bijv buurman is weekend op reis, Je pleegt moord, graaft op je gemak een grote kuil, werkt het lichaam weg, mogelijk lag de composthoop erboven. (was achteraan achter een garage)
Vrijkomende geur meteen gemaskeerd.

Was dat bij misdadigers vroeger ook niet meer voorkomend om bijv geld/drugs bij de buurman te begraven. (bij huiszoeking hadden die dan ook geen reden tot paniek)
Gebeurd nog.
Bij razzia's wop plekken word vaak het illegale spul snel in de tuin van de buren gegooid :p
 
Ik kan toch veel meer dan 150 euro contactloos betalen zonder mijn PIN te moeten ingeven heb ik het gevoel.
Hier is de limiet alvast 50€ per transactie. En na 3x contactloos betalen moet ik mijn PIN code ingeven.
 
Hier is de limiet alvast 50€ per transactie. En na 3x contactloos betalen moet ik mijn PIN code ingeven.
inderdaad, boven 50 euro is altijd PIN code, maar ik heb toch het gevoel dat ik bijv. makkelijk 20x 25 euro ofzo contactloos kan betalen. Moet al serieus nadenken over het aantal keer dat ik bij contactloos betalen onder 50 euro mijn pin code heb moeten geven.
 
Wat met sommige kaarten wel zal lukken is 10x een betaling doen van 15€. Soms is het max bedrag 100€ maar dit kan ook 150€ zijn. Maar op een bepaald moment moet je uw pincode ingeven. Toevallig (lees: niet toevallig) nét dat bedrag van 150€ dat banken wettelijk u niet moeten terugbetalen bij diefstal van uw kaart.
Bij een kredietkaart krijg je alles terug van WorlOnline. Mijn visakaart is ooit geswiped geweest in Spanje. Toen ik terug in België was, kreeg ik een telefoontje van WorldOnline dat er vreemde transacties waren. Ik heb toen alles teruggekregen.
 
inderdaad, boven 50 euro is altijd PIN code, maar ik heb toch het gevoel dat ik bijv. makkelijk 20x 25 euro ofzo contactloos kan betalen. Moet al serieus nadenken over het aantal keer dat ik bij contactloos betalen onder 50 euro mijn pin code heb moeten geven.
Wat met sommige kaarten wel zal lukken is 10x een betaling doen van 15€. Soms is het max bedrag 100€ maar dit kan ook 150€ zijn. Maar op een bepaald moment moet je uw pincode ingeven. Toevallig (lees: niet toevallig) nét dat bedrag van 150€ dat banken wettelijk u niet moeten terugbetalen bij diefstal van uw kaart.

Bij een kredietkaart krijg je alles terug van WorlOnline. Mijn visakaart is ooit geswiped geweest in Spanje. Toen ik terug in België was, kreeg ik een telefoontje van WorldOnline dat er vreemde transacties waren. Ik heb toen alles teruggekregen.
Ja bij een kredietkaart wel. Bij een bankkaart helaas (nog) niet. Sterker nog: WorldLine (indien ze de aanbieder zijn) zal u dan zeggen dat je de pot op kan gaan en ze niets voor u kunnen betekenen tenzij de ontvanger mee werkt.

Zie een ander topic. Onlangs heb ik 4€ betaald bij de huisarts met mijn bankkaart, die transactie is mislukt maar toch is die 4€ van de rekening gegaan. Ik heb dat kleine bedrag na 3+ maand nog altijd niet terug (en ik vermoed dat ik dat niet meer terug zal krijgen, ik ga ook mijn tijd er niet verder meer insteken)

Ik betaal daarom meestal met een kredietkaart voor grote bedragen. Dat is veiliger. Een onderneming / verkoper enzovoorts .. die een kredietkaart weigert en het bedrag is boven de 100€? Dan ga ik naar een andere winkel / onderneming / verkoper.
 
Laatst bewerkt:
Hier is de limiet alvast 50€ per transactie. En na 3x contactloos betalen moet ik mijn PIN code ingeven.
Zit er niet ook een zekere tijdspanne achter? Als je nu binnen het kwartier 3x wat koopt van net geen 50€ of nu deze morgen, deze middag en vanavond telkens iets koopt van net geen 50€ denk ik dat je in het eerste geval ook sneller pin gaat moeten ingeven.
 
In principe zal je na het blokkeren van je bankkaart alles kunnen terugvorderen uitgezonderd de eerste 150€ dacht ik?
(Vandaar ook dat je normaal gezien max 3*50€ via contactloos kan betalen)

Of dit in praktijk vlotjes gaat weet ik zo nog niet (ivm de bewijslast)

En wat met de gelden die zijn verdwenen voordat de rekening geblokkeerd kon worden?

Maar inderdaad, wie doet zoiets? :frown: En hebben ze dan ook uw pincode? Of is er maar max 3x een bedrag van de rekening gegaan?
Het zijn een heel hoop kleine bedragen, eerst €1,20 bij de mcdonalds, dan een minuut later meteen 10 euro, dan enkele minuten later nog eens...
Dan nog meerdere keren de lijn om 4u snachts, dan plots een hoop transacties bij bobbejaanland op 1 mei, allemaal van €15-€17.

Ik denk dus dat die 3x regel niet perse klopt, want het gaat toch om +-15 verrichtingen, allemaal wel kleinere bedragen. Totaalbedrag gelukkig ook "maar" €125. Maar het steekt toch, zeker vanwege de omstandigheden.
 
Het zijn een heel hoop kleine bedragen, eerst €1,20 bij de mcdonalds, dan een minuut later meteen 10 euro, dan enkele minuten later nog eens...
Dan nog meerdere keren de lijn om 4u snachts, dan plots een hoop transacties bij bobbejaanland op 1 mei, allemaal van €15-€17.

Ik denk dus dat die 3x regel niet perse klopt, want het gaat toch om +-15 verrichtingen, allemaal wel kleinere bedragen. Totaalbedrag gelukkig ook "maar" €125. Maar het steekt toch, zeker vanwege de omstandigheden.
Neen die regel van 3 lijkt niet (altijd) te kloppen. Blijkbaar is er wel een max van 100€ of 150€ (zonder pincode). In uw geval dan 150€ he.
Maw je kan het proberen maar als de bank 'njet' zegt ben je dat geld kwijt (< 150€).

Nu denk ik dat voor jou het geld 1 ding is maar dat het je inderdaad nog (véél) meer stoort dat wanneer je daar half dood / zwaargewond op de grond ligt men daarvan profiteert om u te bestelen. Dat vind ik toch ook 'lager dan laag'.

Het zijn een heel hoop kleine bedragen, eerst €1,20 bij de mcdonalds, dan een minuut later meteen 10 euro, dan enkele minuten later nog eens...
Dan nog meerdere keren de lijn om 4u snachts, dan plots een hoop transacties bij bobbejaanland op 1 mei, allemaal van €15-€17.
4 uur in de nacht? Ik vermoed dan jonge tieners die niet beschaamd zijn terwijl je daar half in coma op de grond ligt, uw kaart te stelen .
 
Laatst bewerkt:
Ik zat woensdag rustig op mijn terras nog een pintje te drinken met mijn vrouw en wat vrienden, ineens de luidste knal die ik ooit gehoord heb, precies een zware ontploffing. Ik woon vlakbij Umicore, het was dus dit: Explosie en brand bij Umicore in Olen nadat vrouw met auto tegen waterstoftank rijdt | VRT NWS: nieuws

Ik sprong bijna uit mijn vel, mannekes lief da was verschieten.
Ook gehoord terwijl wij binnen zaten en ik woon toch kwartier rijden ervan ofzo, beetje later den Umicore is ontploft. Ahja t zal dat geweest zijn :D .
 
Ha, waart gij dat op tv? :laugh:
:coolbrows:
Neenee, om efkes serieus te zijn, wij hadden de reflex om naar binnen te gaan aangezien dat een SEVESO bedrijf is :fingerguns:.

Ook gehoord terwijl wij binnen zaten en ik woon toch kwartier rijden ervan ofzo, beetje later den Umicore is ontploft. Ahja t zal dat geweest zijn :D .
250 meter vogelvlucht denk ik, mijn honden sprongen bijna in mijn nek :rofl:.

Dat ikzelf verschoot was geheel niet gerelateerd aan intoxicatie wegens 1 mei :unsure:.
 
Nog geen 4 maanden terug liet zijn eigen advocaat het volgende optekenen in de media:

Jaak Haentjens: “Apathisch, niet constructief en niet verbonden met de wereld: hij gedraagt zich nog net zoals toen.”

En nu:

https://www.hln.be/binnenland/mag-h...er-uitgaansvergunning-kim-de-gelder~a31188ca/

:oink:

De rechtbank van Oost-Vlaanderen stelt gerust. “Er is niets veranderd aan de internering van De Gelder”, klinkt het. “Op 29 april werd door de rechtbank bij vonnis beslist dat De Gelder enkel naar buiten mag om medische redenen en onder begeleiding. Hij mag dat niet zelf beslissen en het geldt enkel voor ernstige medische redenen.”
Het Forensisch Psychiatrisch Centrum van Antwerpen bevestigt dat. “Wanneer een geïnterneerde wordt overgeplaatst van de gevangenis naar een FPC wordt altijd een medische uitgaansvergunning aangevraagd”, zegt Sandra Vansteenkiste van FPC Antwerpen. “Zo’n vergunning stelt ons in staat om bijvoorbeeld iemand naar het ziekenhuis te kunnen overbrengen en dat onder begeleiding en indien nodig zelfs onder politiebegeleiding.”
 

Watteeuw zou stantepede moeten ontslaan worden
 
Terug
Bovenaan