Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Niet zozeer een sterke WTF, maar het huis naast ons is verkocht aan een Roemeens koppel. Dat is een huis van 1957 dat nooit veel renovatie of onderhoud heeft gekend, dus die mensen hebben daar werk in. Dat is een 3-gevelwoning die tegen ons rijhuis plakt dus we hebben wel al wat overlast gehad, zeker als er in de muur geboord wordt die tegen ons huis staat. Niet zo leuk op zaterdag met een bijna 2-jarige in huis die een middagdutje moet doen, maar goed die man heeft zich al een paar keer verontschuldigd voor al het lawaai dus ik kan moeilijk kwaad worden omdat die zijn huis wil renoveren.

Gisteren even met de vriendelijke man gesproken en heel dat huis is momenteel zowat gestript naar onbeklede muren, en zelfs de vloer is uitgegraven om isolatie te steken. De man des huizes heeft momenteel verlof, en slaapt in de gammele koterij-garage om elke morgen op tijd te beginnen en zo veel mogelijk van zijn "verlof" te maken, tot hij op 8 augustus terug kan beginnen werken. Voor iemand zoals ik, die nooit echt met zijn handen heeft leren werken en niet zo weten waar te beginnen is dat wel zwaar indrukwekkend.
Sometimes a man has gotta do what a man has gotta do ... toen wij ons huis kochten zelfs niet stilgestaan met hoe het er een paar maand later zou uitzien. Maar soms loop je tegen dingen aan die je niet plant, en dan is het zwemmen of verzuipen. :)

Heb zelf ook nooit met mijn handen gewerkt vooraleer ik hier aan begon maar al doende leert men wel.

Verbouwingen183.jpg

Het geld niet hebben om het te laten doen maar toch vooruit willen is een goeie motivator voor mij.

Heb nu ook 3 weken verlof, en ik ga plichtsgetrouw 5 dagen mee naar zee +5 dagen naar een resort (happy family spelen)
Daarnaast sta ik elke vrije minuut te metselen op mijne bouw. (15K besparen om op het metselen van de gevelsteen alleen al)

Onderweg van Tilburg naar huis werd ik nogal vlot voorbijgeknalt door een seat leon. Ik dacht van ok hij rijdt wel heel hard maar op zich had hij nog ruimte. Vervolgens zie ik die voor mij ook nog eens inhalen tegen hoge snelheid waarbij hij echt geen ruimte had en de tegenliggers vol in de remmen moesten. Toen zag ik in de verte achter mij blauwe zwaailichten opkomen, en werd het mij duidelijk dat het om een achtervolging ging. 3 Hollandse politiewagens, maar een beetje verder ben ik ze terug tegengekomen dus hij is kunnen ontkomen. Had echt verwacht dat ik hem nog ging tegenkomen tegen een boom of in een voorgevel. Of zouden die op belgisch grondgebied moeten inhouden?

Onderweg van Tilburg naar huis werd ik nogal vlot voorbijgeknalt door een seat leon. Ik dacht van ok hij rijdt wel heel hard maar op zich had hij nog ruimte. Vervolgens zie ik die voor mij ook nog eens inhalen tegen hoge snelheid waarbij hij echt geen ruimte had en de tegenliggers vol in de remmen moesten. Toen zag ik in de verte achter mij blauwe zwaailichten opkomen, en werd het mij duidelijk dat het om een achtervolging ging. 3 Hollandse politiewagens, maar een beetje verder ben ik ze terug tegengekomen dus hij is kunnen ontkomen. Had echt verwacht dat ik hem nog ging tegenkomen tegen een boom of in een voorgevel. Of zouden die op belgisch grondgebied moeten inhouden?
België en Nederland hebben al een redelijke tijd een overeenkomst dat een achtervolging in het buurland mag doorgezet worden.

Heb ik altijd een rare gevonden, misschien de "TV" druk?

Voor zover ik weet worden zulke achtervolgingen, wanneer de achtervolgde wagen begint fietsers omver te rijden in de stad, normaalgezien afgebroken.

Die worden dan dikwijls later terug gesignaleerd op anpr camera's om dan op minder gevaarlijke plaatsen geïntercepteerd te worden...

Laatst bewerkt:

Voor zover ik weet worden zulke achtervolgingen, wanneer de achtervolgde wagen begint fietsers omver te rijden in de stad, normaalgezien afgebroken.

Die worden dan dikwijls later terug gesignaleerd op anpr camera's om dan op minder gevaarlijke plaatsen geïnteresseerd te worden...
Was er toen al sprake van ANPR? Dat filmpje is al oud ze

Was er toen al sprake van ANPR? Dat filmpje is al oud ze

Die worden dan dikwijls later terug gesignaleerd op anpr camera's om dan op minder gevaarlijke plaatsen geïntercepteerd te worden...

Filmpje is van eind 2018, toen waren de anpr's er al meen ik.

Voor wat ik me herinner is er ook wel redelijk wat kritiek gekomen op die achtervolging, er was toen ook 2 agenten op mekaar gereden etc.
Ik heb (als inwoner van Antwerpen) ook wel liever dat ze zo ritten gewoon afbreken. Zo een achtervolging door het centrum is echt enorm onverantwoord.

Ik heb (als inwoner van Antwerpen) ook wel liever dat ze zo ritten gewoon afbreken. Zo een achtervolging door het centrum is echt enorm onverantwoord.
Er moet zeker een afweging gemaakt worden of het nog veilig (genoeg) is. Maar het kan ook niet de bedoeling zijn dat men gewoon kan kiezen om niet meer te stoppen.

Succes met ANPR trouwens bij een gestolen wagen, valse nummerplaten, buitenlandse nummerplaten, geen nummerplaten of zelf een eigenaar die niet wil/kan zeggen wie de bestuurder was

Laatst bewerkt:
Er moet zeker een afweging gemaakt worden of het nog veilig (genoeg) is. Maar het kan ook niet de bedoeling zijn dat men gewoon kan kiezen om niet meer te stoppen.
Het is inderdaad een moeilijk dillema, je wil niet dat "rij de stad in" een standaard getaway zone is. Maar langs de andere kant wil je ook niet dat een fietser omver vliegt en de rest van zijn leven last heeft van dat voorval.

2 jongens van 19 verongelukt omdat ze op een hoogspanningsleiding van een trein geklommen zijn.

Het is daar blijkbaar een ‘challenge’ om dat te doen in die buurt.

Reactie buurtbewoner ‘Jamaar er staat daar niks over hoogspanning of zo. Dus dan is de gemeente of de nmbs verantwoordelijk.’.

Voor mij valt dit eerder onder play stupid games win stupid prizes.

/grumpy old man mode.

2 jongens van 19 verongelukt omdat ze op een hoogspanningsleiding van een trein geklommen zijn.

Het is daar blijkbaar een ‘challenge’ om dat te doen in die buurt.

Reactie buurtbewoner ‘Jamaar er staat daar niks over hoogspanning of zo. Dus dan is de gemeente of de nmbs verantwoordelijk.’.

Voor mij valt dit eerder onder play stupid games win stupid prizes.

/grumpy old man mode.
Er staat gewoon: opgepast voor bliksem.
(Geel bord. Zwarte schicht.)

Laatst bewerkt:
Collega/kameraad begin dit jaar zijn Koreaanse vriendin verloren. Nu heeft hij net nieuws gekregen dat haar moeder in coma ligt na werkongeval. En de man zat al thuis met een depressie/burnout.. :-/

Terug
Bovenaan