Jouw games van 2021

Ben nog maar ps speler sinds corona...
Dus geen recente games:

Top 3:
1. RDR 2
2. Uncharted 4
3 Spider man morales

Beetje teleurgesteld in de Far cry 5
En nog een hoop games die ik moet spelen maar maar weinig tijd voor heb. Met eens een uur of 2 is het moeilijk om veel te spelen.
Als kenners nog games kunnen tippen ala uncharted, vuur maar af.
Als je star wars fan bent jedi fallen order, de volledige Tomb Raider reeks.
 
Ik zit met een gigantische backlog (damn you humble bundle en steam sales :S ) dus meestal loop ik een paar jaar achter.

Mijn favo games die ik dit jaar uitgespeeld heb :

- Horizon Zero Dawn
- Batman Arkham Asylum
- Star Wars Jedi Fallen Order
- Marvel Guardians of the galaxy


Multiplayer ben ik het eigenlijk allemaal wat beu.
CoD en BF waren miskleunen.
Halo infinite MP ben ik vrij snel op uitgekeken (best wel goed anders).
Hunt Showdown is de enige MP game waar ik nog plezier uit haal.

En ben ook tot de conclusie gekomen dat ik echte open world games bijna nooit tot het einde haal, buiten Horizon Zero Dawn dan.
RDR2, fantastisch spel maar gewoon TE veel te doen.
GTAV vant zelfde.

Als tussendoortje was het nog steeds MK11, Street Fighter V en nog wat Pinball FX3
 
Alright, het jaar zit erop, heb halo nog kunnen uitspelen, dus kan ik mijn top 10 doorgeven. Ik zeg er wel even bij, dat dit mijn persoonlijke top 10 is, ik zet met ieder game een score, kan zijn dat sommige games een hogere score hebben, maar lager in de lijst staan. Om een voorbeeld te geven, een platform spel of racegame zal ik beoordelen als spel in dat genre. Maar die genres gaan bij mij niet rap over een narratief gedreven actie adventure spel gaan qua favoriete game...

1) Grappig, maar ik was al volledig vergeten dat ik deze gespeeld had. Ik ging in mijn trophies kijken en zag tot mijn verbazing nog veel games waarvan ik niet wist dat ik die in 2021 gespeeld had 😄. Dus bij deze op 1, Bioshock complete edition! Ik had deze nooit gespeeld, en @Loser had me deze al eens aangeraden. En damn, fantastisch gewoon! De atmosfeer van de eerste game is superb. Ik hou daar van. Die donkere grauwe mysterieuze sfeer(Daarom dat ik ook zoveel van Death space hou). Verhaal is subliem! Net zoals Bioshock infinite. Verhaal is voor mij op hetzelfde niveau als de eerste game. Alleen zou ik de eerste game net boven deze zetten vanwege de atmosfeer in de onderwater stad. Score: 93

2) Guardians of the Galaxy: Ik vind de guardians films echt goed, hoort sowieso bij de betere van marvel. Personages zijn fantastisch! En toen ik eerste gameplay beelden van deze game zag, dacht ik, sjeezes, weer zo'n game als avengers(waar de personages mij geen zak konden boeien). Maar damn, ik zat er zo ver naast! Dit is de verassing van het jaar! Qua verhaal, diepgang van personages is dit een dikke hit! Dialogen zijn zo goed in deze game! De guardians zijn non stop aan het lullen tegen elkaar, en nooit irriteert dit. Ongelooflijk knap gedaan! Ik heb zoveel moeten lachen met deze game. Maar naar het einde toe, gaat het ook emotioneel diep. Dit is een fantastische game! Kritiek punt, als je met een blasters schiet, is het precies alsof je met nerfgeweren aan het schieten bent. Pew pew pew...doet gene zak damage :D. Precies alsof je een spelletje zit te spelen met speelgoed geweren en terwijl zitten uw vrienden de vijanden echt neer te steken met messen,... :D. En hier en daar nog wat ruw. Had nog een beetje werk nodig. Ik vergelijk dit een beetje met uncharted, eerste game was heel goed, 2de was een meesterwerk. Hopelijk gaat dat hier ook zijn. Qua verhaal, dialoog, personages,...hebben ze mij alvast overtuigd. Op naar de volgende!!! Score: 89

3) Cyberpunk: Ik heb deze game na een hoop patches op de ps5 gespeeld. Helaas is dit nog niet de echte ps5 versie. En ik moet ook zeer kritisch zijn. Zitten nog veel bugs en glitches in. Op de ps4 zou dit onspeelbaar zijn. Maar op de ps5 is het 60 frames, en als je verschillende dingen laat voor wat het is, kan je echt wel genieten van deze game. Ik heb dan ook expres zaken genegeerd zoals u omdraaien in de stad, en merken dat opeens het vervoer, voetgangers etc verdwijnt als je terug achter u kijkt. Dus van die bizarre dingen liet ik voor wat het is. En ik heb me echt gefocust op het verhaal en de missies. En ik moet zeggen, er verschuilt hier effectief een fantastisch spel. Verhaal is zeer goed uitgeschreven, side missies zijn subliem. Eigenlijk een awesome spel! Anderhalf tot 2 jaar uitstel had hier een meesterwerk van kunnen maken. Swat, het is wat het is. Score: 87

4) Halo infinite: Ik moet eerlijk zeggen, deze, nummer 5 en nummer 6 staan ongeveer even hoog bij mij qua favoriete games van 2021. Maar ik denk dat ik halo toch plaats 4 gun omdat ik al zolang uitkeek naar een nieuwe halo game en het speelt echt zalig. Daarmee geef ik deze ook onmiddellijk de grootste complimenten, het voelt awesome aan om met masterchief te spelen. De geweren voelen superb aan, impact van kogels is zeer goed gedaan. U bewegen met masterchief is gruwelijk vet. Verhaal is sowieso een stuk beter dan het gedrocht dat halo 5 was. Maar subliem is het zeker niet. Het is gewoon goed. Hier en daar overacting wat ik spijtig van, ma bon. Grootste kritiek dat ik geef is de wereld. Waar zijn de sneeuw gebieden? Waar is woestijn,... Er is maar 1 soort gebied en dan is een gebied waar rotsen en dennenbomen(? denk ik) staan. De volledige map! Dit is echt wel zeer bizar vind ik. Weten dat dit spel zooo lang in ontwikkeling is geweest, en een jaar uitgesteld is geweest. Ik begrijp dat niet. Ook qua graphics zijn er veel games van vorige generatie is echt mooier zijn. Maar ok, Ik vond het zo plezant spelen, dat ik deze toch plaats 4 gun. Als 343 een betere schrijver inhuurt, wat meer variatie in levels biedt, komt het volledig goed met de opvolger! Score: 86

5) Resident evil Village: Een goede resident evil game, met een goede sfeer. Wat wil je nog meer hebben? Meer actie dan resident evil 7. Re7 is sowieso de fellere game op gebied van horror. Al zit er in re8 ook 1 sectie waarvan je zegt, WTF is hier gaande :D. In ieder geval, ik heb er echt van genoten. Het is niet de beste re game, maar het is gewoon goed! Score: 86

6) Ratchet And Clank rift apart: Visueel de mooitste game allertijden. Dit spel is een pareltje, dat kan je niet geloven. En niet alleen visueel, ook qua gameplay is dit spel fantastisch. Een platformer van de hoogste plank. Qua verhaal en personages is het ook gewoon heel goed. Al ben ik emotioneel niet zo verbonden met deze game als pakweg guardians of the galaxy. Maar ik heb dat niet gauw met platformers. Eigelijk is hier niets op aan te merken. het is gewoon een topspel. Score: 90

7) Returnal: Ik moet eerlijk zeggen, dat ik deze game nog niet uitgespeeld heb. Maar ik ga deze sowieso terug oppikken. Ik moet in die juiste stemming zitten. Ik heb dat ook met souls spellen. Als ik in die stemming zit, kan ik daar enorm van genieten. En deze game speelt fantastisch! Enkel en alleen daarvoor verdient deze een plaats in mijn top 10, en waarschijnlijk stijgt die hoger in rank als ik deze uitgespeeld heb. Voorlopige score: 85

8) Hitman 3: Ik ben niet zo nauw verbonden met hitman games als pakweg mgs of splintercell(Omdat het mij qua verhaal, diepgang niet zoveel boeit). Maar als ik in de mood ben, kan ik echt genieten van een hitman game, en boy o boy, ik heb genoten van hitman 3. Het speelt gewoon heel plezant, en de 2 missie(denk ik), dat je een moordmysterie moet oplossen is subliem! Score: 83

9) Mafia definitive edition: De eerste mafia game had ik nooit gespeeld(2 en 3 wel). Dus deze remake was ideaal. Sfeer,verhaal, personages zitten echt goed. Qua gameplay plezant. Score: 83

10) Sackboy: Beginnen te spelen met de kids. Echt tof dat je met meerdere kunt spelen op 1 scherm. Is gewoon pure fun. Muziek is awesome. Ideaal spel om tussendoor te spelen. Score: 81

Vermelding: It takes 2 heb ik nog niet gespeeld. Forza horizon 5 heb ik nog maar een dik uur gespeeld. En dit ziet er fantastisch uit. Al is mijn kritiek dat dit eigenlijk forza 4 met een andere map is. Maar dat is op zich niet erg, want het is top. Maar ik ga deze uitgebreider spelen als ik tijd heb, voor 2022 dus.
 
Weeral veel te veel spellen gekocht op Steam in de sales, en er eigenlijk veel te weinig gespeeld.

Gespeeld en van genoten:

- FM 2021
- GTA 5
- The Elder Scrolls - Morrowind
- Anno 1404 - Venice (al was dat wel vrij moeilijk om erin te komen)
 
Ik zit ook met een gigantische backlog.

Meest gespeeld dit jaar:
- Horizon Zero Dawn
- Football Manager 2021
- Fifa 22
- F1 2021
- GTA 5
- Far Cry 5
 
Ik heb vooral MFS2020 gespeeld.

En replays van Skyrim en RDR2 maar geen releases van dit jaar.Wel wat games van dit jaar m'n Steam wishlist gezet.

Teleurstelling van het jaar was Death Stranding. Ik had hoge verwachtingen maar de gameplay lag me echt niet. Na een uur of drie de brui eraan gegeven.
 
Ik heb vooral MFS2020 gespeeld.

En replays van Skyrim en RDR2 maar geen releases van dit jaar.Wel wat games van dit jaar m'n Steam wishlist gezet.

Teleurstelling van het jaar was Death Stranding. Ik had hoge verwachtingen maar de gameplay lag me echt niet. Na een uur of drie de brui eraan gegeven.
Na 4 uurtjes begon ik er echt in te komen. Werd zo verslavend dat 60 uur direct voorbij waren. Mss toch nog eens een kans geven? Kan natuurlijk dat het u echt totaal niet ligt, maar voor mij was het wel een pareltje.
 
Na 4 uurtjes begon ik er echt in te komen. Werd zo verslavend dat 60 uur direct voorbij waren. Mss toch nog eens een kans geven? Kan natuurlijk dat het u echt totaal niet ligt, maar voor mij was het wel een pareltje.

Ja dat zou ik inderdaad wel eens moeten doen, het is wel een zeer intrigerende wereld maar de gameplay en vreselijke GUI waren een deal breaker voor mij.
 
Games van 2021 die ik gespeeld en van genoten heb:

- Mafia: Definitive Edition
- Rise of the Tomb Raider
- The Last of Us 2
- CarX Drift Racing Online
- Ghost of Tsushima
- Hitman 2
- Spiderman Miles Morales
- WRC 9
 
1: halo infinite.
Gewoon omdat het de beste game van het jaar is.. en na halo 1 de beste in de reeks.
Ik kan niet wachten op de co up update zodat ik de singleplayer nog eens kan uitspelen met mijn kleine broer

2: cyberpunk: veel bugs.. maar dat wisten we. Als ik doorheen die bugs kijk: fantastische game. Cool verhaal, coole perfonages, coole dialoog... en reeves is awesome

3: ratchet and clank rift
Mooiste game van het jaar samen met forza horizon waarschijnlijk. Leuke vlotte gameplay. Tof verhaal.

4: forza horizon
Mooiste racer ooit. Superfun

5: resident evil village.
Minder dan re7 maar coole game. Beter dan re5 en re 6.
 
Terug
Bovenaan