Werk Studie Jobs met betaalde opleiding zonder ervaring

xDama

Member
Hey there Beyond gaming,

Ik ben sinds kort aan het uitkijken om een radicale switch in mijn carrière te maken. Na 11 jaar te werken als grafisch ontwerper, webdeveloper en UI designer, ben ik uitgekeken op dit domein. Op zich is het een boeiend verhaal geweest, maar na al die jaren heb ik het gevoel dat ik eens iets radicaal anders wil gaan doen. Wat precies heb ik geen idee rond, ik sta momenteel open voor alles.

Ik ben aan het rondkijken welke opties er zijn om een job te leren met een betaalde opleiding, waarbij geen relevante opleiding nodig is. Ik ben me bewust dat IBO ook een mogelijkheid is, maar dat is per job/werkgever afhankelijk.

- Agent (Federale Politie)
- Treinbestuurder/treinconducteur (NMBS)
- Slager (Renmans)
- Webdeveloper/Analist (Switchfully)

Er zijn ongetwijfeld nog andere jobs/opportuniteiten die ik momenteel nog niet heb gevonden. Hebben jullie tips voor mij?

Thanks!
 
Cnc frezer/draaier betaalde basisopleiding vdab en dan verdere opleiding in bedrijf zelf.

Vdl kti
Cnh industial
Daf
 
Bij sociale secretariaten kan je vaak beginnen als payroll consultant na een interne opleiding van +-3 maanden. Voor zover ik weet is er geen diploma of eerdere werkervaring nodig. Je zal wel tijdens een gesprek moeten kunnen uitleggen vanwaar je interesse in payroll/sociale wetgeving vandaan komt.
VB:
 
Zoek eerst eens uit wat je wilt doen. Je werkt nu veilig achter een PC.

Wil je politie worden, ok goed, maar hou er rekening mee dat je de pispaal gaat zijn, vaak nog wat rammel gaat krijgen, een vuurwapen rond je riem dat je enkel mag gebruiken om te dreigen en los je toch een schot met gevolgen , dan volgt er een hele hoop zever en dreig je nog veroordeeld te worden. Het is hier niet de USA met een shoot first policy. Bijkomende frustratie van oppakken en na 3 u weer vrij.

Brandweer, beetje zelfde verhaal. Massa's respect voor die gasten, maar worden ook vaak uitgekafferd, niet zonder gevaar, ook vaak agressie van margies.

Nmbs, al bij al ok, maar ook veel agressie. Lijn idem. Hou er rekening mee dat iedereen wel eens agressie meemaakt in zijn loopbaan.

Slager lijkt mij nog het beste, je werkt alleen aan je stuk. Je toetsenbord en muis zijn gewoon vervangen door een mes en handschoen. De sky is de limit. Misschien word je wel de nieuwe Salt Bae.

 
11 jaar te werken als grafisch ontwerper, webdeveloper en UI designer, ben ik uitgekeken op dit domein.
...
Ik ben aan het rondkijken welke opties er zijn om een job te leren met een betaalde opleiding, waarbij geen relevante opleiding nodig is. Ik ben me bewust dat IBO ook een mogelijkheid is, maar dat is per job/werkgever afhankelijk.
....
- Webdeveloper/Analist (Switchfully)
Omdat je hier toch terug dev/analist terug zet. Overweeg je nog bureauwerk?
Anders is inderdaad misschien functioneel analist, project manager ed. ook wel een optie.

Of vanuit je frontend ervaring wat meer richting backend opschuiven.
 
Laatst bewerkt:
Omdat je hier toch terug dev/analist terug zet. Overweeg je nog bureauwerk?
Anders is inderdaad misschien functioneel analist, project manager ed. ook wel een optie.

Of vanuit je frontend ervaring wat meer richting backend opschuiven.

Ik overweeg nog steeds bureauwerk, maar zou er geen probleem mee hebben om meerdere dagen niet op kantoor te werken. Een combinatie van beide lijkt mij ideaal. Analist is inderdaad eentje die ik ergens nog overweeg omwille van de huidige schaarste, maar ik maak mij geen illusies dat een werkweek dan weer bestaat uit 50% meetings en 50% bureauwerk, wat mij minder aanspreekt.
 
Luchtsverkeersleider is ook een betaalde opleiding. Wel erg lastig om door de selectieprocedure te geraken.
 
Uit interesse, wat maakt de selectieprocedure zo lastig?

How many candidates pass the tests?​

The selection rate of a student controller recruitment campaign is about 6%. That means, for every hundred who are tested, six of them will meet our standards.
This might sound discouraging, but we do test most applicants who pass the basic requirements because, for us, spatial orientation skills, a good memory and resistance to stress are the most important features we look for – and we can only find out how good yours are by testing them.

 
Uit interesse, wat maakt de selectieprocedure zo lastig?
Lijkt mij wel een boeiende job. Ik heb zelf eens meegedaan aan de selectieprocedure en op een openbedrijvendag gesproken met een luchtverkeersleider. Gewoon weinig mensen beantwoorden aan alle strenge voorwaarden. Je moet enorm stressbestendig zijn, enorm goed kunnen multitasken. En dan van de geselecteerden valt nog een deel af tijdens de opleiding.
 
Terug
Bovenaan