Michel Drets
Well-known member
Ik heb er hier op het werk anders meerdere zien passeren van enkele weken. Liefst juni/juli/augustusAls het een burn-out is, reken MINSTENS 6 maanden afwezigheid.
.Die kunnen dat trouwens al op vrijdag aankondigen...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb er hier op het werk anders meerdere zien passeren van enkele weken. Liefst juni/juli/augustusAls het een burn-out is, reken MINSTENS 6 maanden afwezigheid.
.
Vandaag bij iemand van de directie geropen met excuses dat het zo traag gaat, maar met concrete beloftes en al wat duidelijkheid voor zover ze die konden geven. Toch al beetje goed nieuws, ze hadden het duidelijk door dat ze het te traag doen naar mijn goestingDag 0: zware ruzie met mijn baas (directielid).
Dag 3: beslissing dat we beter niet meer samenwerken.
Dag 4: gesprek met de grote baas, die aangeeft dat hij mijn zeker nog wil houden, maar dat hij zal zoeken naar een goeie functie
Dag 18: ik hoor niks, dus stuur ik zelf een lijstje met dingen waar ik nuttig in kan zijn.
Dag 40: gesprek met alle directeurs: "wat zou je graag doen van job". Ik: "hebben jullie geen mail gekregen van grote baas?" Even rap uitprinten en kort bespreken: ok, we kunnen hier quasi volledig mee akkoord gaan, gaan het nog even nu direct onder elkaar bespreken en dan wordt een functieprofiel opgestend.
Dag 50: HR-manager: "ah ja, we gaan dat functieprofiel nog opstellen, ik moet hierover nog vergaderen met iemand.
Dag 60: HR-manager: "oei, corona gehad, ik kijk om het op te stellen.
Dag 70: HR-manager: "functieprofiel is naar de directie, maar ze hadden een paar kleine opmerkingen, ik heb het aangepast en teruggestuurd."
Dag 75 (vandaag): al volgend directiecomité gaat maar op dag 82 door, dan pas meer nieuws.
Ik kan me ondertussen wel nog bezig houden, maar dit is echt wel een verspilling van middelen, want zonder zo'n functieprofiel kan ik moeilijk "politiek gedekt" mijn job uitvoeren, een job die ik eigenlijk (op details na) al weet, maar nog niet mag doen..
Dag 100 zal ergens midden december zijn, als ik dan nog geen nieuwe job heb, ga ik een mooi kerstkaartje sturen naar de directie...
.Ben je daar wel zeker van?Perfecte evaluatie gehad![]()

da's toch crazy eigenlijk? 7% van 200 werkdagen, da's 14 dagen ziek per jaar of wat?Die luilakken weer in de privé...
"Bij de overheid zijn ze overigens iets minder vaak ziek dan in de privésector. Ambtenaren verzuimen 6,6% van alle werkdagen, terwijl werknemers in de privé volgens Securex 7,46% van alle dagen afwezig zijn."
![]()
Federale ambtenaren minder, maar wel langer ziek
Federale ambtenaren waren vorig jaar minder ziek. Maar áls ze afwezig zijn, blijven ze wel voor een langere tijd thuis. Stress en psychologische aandoeningen zijn de grootste boosdoener.www.hln.be
Inderdaad een bizar getal, zeker als je nog eens rekent dat er allicht heel wat mensen zijn die nooit een dag ziek zijn of misschien 1-2 dagen.da's toch crazy eigenlijk? 7% van 200 werkdagen, da's 14 dagen ziek per jaar of wat?
Vermoedelijk de langdurig zieken die dit getal omhoog trekken?
Die statistieken zijn ook wel omgedraaid met de invoering van thuiswerk bij de overheid. Bovendien is er ook het systeem van het op pensioen sturen van langdurig zieke ambtenaren waardoor die waarschijnlijk niet meer in de statistieken van ziekteverzuim vallen.Die luilakken weer in de privé...
"Bij de overheid zijn ze overigens iets minder vaak ziek dan in de privésector. Ambtenaren verzuimen 6,6% van alle werkdagen, terwijl werknemers in de privé volgens Securex 7,46% van alle dagen afwezig zijn."
![]()
Federale ambtenaren minder, maar wel langer ziek
Federale ambtenaren waren vorig jaar minder ziek. Maar áls ze afwezig zijn, blijven ze wel voor een langere tijd thuis. Stress en psychologische aandoeningen zijn de grootste boosdoener.www.hln.be
Langdurig zieken, arbeidsongevallen,...da's toch crazy eigenlijk? 7% van 200 werkdagen, da's 14 dagen ziek per jaar of wat?
Vermoedelijk de langdurig zieken die dit getal omhoog trekken?
En niet langdurig door bv een operatie of zware ziekte. Meestal gewoon een dag of 3-4. Vaak ook net voor of na een verlengd weekend of in periodes dat er geen verlof mogelijk is. 
Zelf verlof bijmaken.Als ik op 200 werkdagen reken hebben we hier zelf iemand die 21% van de tijd ziek is.En niet langdurig door bv een operatie of zware ziekte. Meestal gewoon een dag of 3-4. Vaak ook net voor of na een verlengd weekend of in periodes dat er geen verlof mogelijk is.
![]()
Die kan je omwille van die reden ontslaan, hé, zelfs al zou hij altijd een ziektebriefje hebben.Als ik op 200 werkdagen reken hebben we hier zelf iemand die 21% van de tijd ziek is.En niet langdurig door bv een operatie of zware ziekte. Meestal gewoon een dag of 3-4. Vaak ook net voor of na een verlengd weekend of in periodes dat er geen verlof mogelijk is.
![]()