Je werkglimlach van de dag!

Gisteren zorgoverleg, ik had mijn voorbereiding immers al lang op voorhand gemaakt. De cliënt in kwestie zit vrij krap met haar huidige besteding en ik had al wel een vermoeden dat ze andere klemtonen wou leggen. Ik dacht, ok, dat wordt chill, we bespreken gewoon even hoe de besteding van volgend jaar er zal uitzien en klaar is kees. Boy, was I wrong. Ik had het al moeten beseffen toen er veel meer volk rond de tafel bleek te zitten dan ik verwacht had, inclusief de huisarts. De cliënt in kwestie met een mentale beperking vliegt meermaals uit op haar zus, mijn contactpersoon, en de neutrale organisator van het overleg. Uiteindelijk geraakt ze wel gekalmeerd omdat ze merkt dat we haar klemtonen volgen, en omdat ze -denk ik- volledig op was na de laatste keer overstuur te worden.

Ik had al een paar dingen doorgestuurd gisteren om 10u, overleg was pas om 14u, maar dat had de zus niet meer op tijd gelezen maar dat was ook niet nodig (ik wou gewoon dat ze die documenten had ter verduidelijking). Vandaag bedankt ze mij voor mijn aanwezigheid:
"(...). Graag wil ik je ook oprecht danken voor jouw steun tijdens het overleg, het voelde als een reddingsboei op dat moment! Misschien een beetje dramatisch verwoord, maar het betekende veel voor mij! Het stelt me ook gerust dat we omringd worden door mensen die het beste voor hebben met mijn zus en haar toekomst veilig willen stellen. Jij kijkt objectief en tegelijkertijd met veel zorg naar wat het beste is voor haar, dat appreciëren wij, met heel de familie, heel erg! Het is voor mij persoonlijk ook heel fijn om te mogen ervaren en ondervinden waarom onze papa zo enthousiast was over jou als persoon... Hij heeft, net zoals wij, ook vaak getwijfeld en moeten zoeken naar oplossingen en mensen zoals jij ontmoeten, geeft ons de kracht om vol te houden. Dank je wel!!!"

Wetende dat ik naar hun overleden vader enorm opkeek en er veel voor respect had, maakte mij dat vanmorgen even stil toen ik mijn mailbox opendeed. Voor zo'n mensen ben ik graag een reddingsboei.

Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend mijn mentale klop gekregen en een paar nachten nauwelijks geslapen omwille van iets dat ik over het hoofd had gezien bij het schrijven van requirements voor een project.

Vandaag heb ik er een oplossing voor gevonden en nieuwe requirements kunnen schrijven die waarschijnlijk gaan werken... De last die van mijn schouders is gevallen nu, ik ga terug kunnen slapen.

Post uit ergernissen:
Dag 0: zware ruzie met mijn baas (directielid).
Dag 3: beslissing dat we beter niet meer samenwerken.
Dag 4: gesprek met de grote baas, die aangeeft dat hij mijn zeker nog wil houden, maar dat hij zal zoeken naar een goeie functie
Dag 18: ik hoor niks, dus stuur ik zelf een lijstje met dingen waar ik nuttig in kan zijn.
Dag 40: gesprek met alle directeurs: "wat zou je graag doen van job". Ik: "hebben jullie geen mail gekregen van grote baas?" Even rap uitprinten en kort bespreken: ok, we kunnen hier quasi volledig mee akkoord gaan, gaan het nog even nu direct onder elkaar bespreken en dan wordt een functieprofiel opgestend.
Dag 50: HR-manager: "ah ja, we gaan dat functieprofiel nog opstellen, ik moet hierover nog vergaderen met iemand.
Dag 60: HR-manager: "oei, corona gehad, ik kijk om het op te stellen.
Dag 70: HR-manager: "functieprofiel is naar de directie, maar ze hadden een paar kleine opmerkingen, ik heb het aangepast en teruggestuurd."
Dag 75 (vandaag): al volgend directiecomité gaat maar op dag 82 door, dan pas meer nieuws.

Ik kan me ondertussen wel nog bezig houden, maar dit is echt wel een verspilling van middelen, want zonder zo'n functieprofiel kan ik moeilijk "politiek gedekt" mijn job uitvoeren, een job die ik eigenlijk (op details na) al weet, maar nog niet mag doen..

Dag 100 zal ergens midden december zijn, als ik dan nog geen nieuwe job heb, ga ik een mooi kerstkaartje sturen naar de directie...
Vandaag bij iemand van de directie geropen met excuses dat het zo traag gaat, maar met concrete beloftes en al wat duidelijkheid voor zover ze die konden geven. Toch al beetje goed nieuws, ze hadden het duidelijk door dat ze het te traag doen naar mijn goesting :).

"Onze Wonderboy" genoemd worden op een meeting omdat ik na 3 maand op de nieuwe job al zelfstandig kan meedraaien in de klantenprojecten. Ze hadden op anderhalf jaar minimum gerekend.
On the job training is nog altijd het beste voor mij :love:

Had ook wel van mezelf niet gedacht dat ik op mijn 46 nog zo rap nieuwe stof tot mij zou kunnen nemen (HL7) ... ben duidelijk nog niet afgeschreven.

Die luilakken weer in de privé...

"Bij de overheid zijn ze overigens iets minder vaak ziek dan in de privésector. Ambtenaren verzuimen 6,6% van alle werkdagen, terwijl werknemers in de privé volgens Securex 7,46% van alle dagen afwezig zijn."

"Bij de overheid zijn ze overigens iets minder vaak ziek dan in de privésector. Ambtenaren verzuimen 6,6% van alle werkdagen, terwijl werknemers in de privé volgens Securex 7,46% van alle dagen afwezig zijn."

da's toch crazy eigenlijk? 7% van 200 werkdagen, da's 14 dagen ziek per jaar of wat?

Vermoedelijk de langdurig zieken die dit getal omhoog trekken?

da's toch crazy eigenlijk? 7% van 200 werkdagen, da's 14 dagen ziek per jaar of wat?

Inderdaad een bizar getal, zeker als je nog eens rekent dat er allicht heel wat mensen zijn die nooit een dag ziek zijn of misschien 1-2 dagen.

Die statistieken zijn ook wel omgedraaid met de invoering van thuiswerk bij de overheid. Bovendien is er ook het systeem van het op pensioen sturen van langdurig zieke ambtenaren waardoor die waarschijnlijk niet meer in de statistieken van ziekteverzuim vallen.

Langdurig zieken, arbeidsongevallen,...

1 iemand die langdurig ziekt is, 'compenseett' 14 mensen die nooit ziek zijn.

En natuurlijk heb je ook nog bvb zwangerschap, die ze mss meerekenen.

Dat moeten inderdaad de redenen zijn, ik herinner me dat 2% ziekteverzuim zo de grootte-orde was bij de meeste bedrijven, zonder langdurig zieken of zwangerschappen mee te rekenen.

Als ik op 200 werkdagen reken hebben we hier zelf iemand die 21% van de tijd ziek is. :unsure: En niet langdurig door bv een operatie of zware ziekte. Meestal gewoon een dag of 3-4. Vaak ook net voor of na een verlengd weekend of in periodes dat er geen verlof mogelijk is. :unsure:

Als ik op 200 werkdagen reken hebben we hier zelf iemand die 21% van de tijd ziek is. :unsure: En niet langdurig door bv een operatie of zware ziekte. Meestal gewoon een dag of 3-4. Vaak ook net voor of na een verlengd weekend of in periodes dat er geen verlof mogelijk is. :unsure:
Zelf verlof bijmaken.

Die kan je omwille van die reden ontslaan, hé, zelfs al zou hij altijd een ziektebriefje hebben.

Terug
Bovenaan