Je werkglimlach van de dag!

Zou ook wel buiten willen werken maar dat is toch niet te doen op een laptop?
Tenzij dat je misschien enkel moet videocallen, maar programmeren zie ik echt niet (efficient en zorgeloos) gebeuren.

(Dat vogelgekwetter en die nivea geuren mogen van mij ook wegblijven, maar das persoonlijke voorkeur)

So it, vandaag besloten om een extra wandeltocht te doen over de middag met de collegas. Ideaal weer.

Zou ook wel buiten willen werken maar dat is toch niet te doen op een laptop?
Tenzij dat je misschien enkel moet videocallen, maar programmeren zie ik echt niet (efficient en zorgeloos) gebeuren.

(Dat vogelgekwetter en die nivea geuren mogen van mij ook wegblijven, maar das persoonlijke voorkeur)

So it, vandaag besloten om een extra wandeltocht te doen over de middag met de collegas. Ideaal weer.
Enige wat ik moet doen is dossiers in orde brengen: niemand bellen, geen 2 schermen naast elkaar bekijken,... Gewoon de laptop, notities op papier kunnen krabbelen en meer heb ik niet nodig!

Maatschappelijk werker binnen een OCMW.
Ben eens benieuwd of je daar voldoening van zal hebben.

Ik wou dat ook doen maar dan om mensen te helpen die in de shit zitten, maar blijkbaar kun je dat beter niet met die ingesteldheid doen.

Nu, goeie collega's hebben is sowieso al een dikke plus, vooral op zulk werk.

Ik wou dat ook doen maar dan om mensen te helpen die in de shit zitten, maar blijkbaar kun je dat beter niet met die ingesteldheid doen.

Je gaat in zo'n job net zoals bij de politie vaak met de onderlaag van de maatschappij in contact komen. Sowieso krijg je veel shit en miserie over uw nek. Mensen die niet kunnen communiceren en direct agressief worden, verslaafden, profiteurs die verwachten dat je voor hen alles doet, generatiearmoede,.. .

Je gaat in zo'n job net zoals bij de politie vaak met de onderlaag van de maatschappij in contact komen. Sowieso krijg je veel shit en miserie over uw nek. Mensen die niet kunnen communiceren en direct agressief worden, verslaafden, profiteurs die verwachten dat je voor hen alles doet, generatiearmoede,.. .
Klopt, maar ik moet toch ook vaak tegen mezelf zeggen dat de meerderheid van de bevolking niet zo is. Want op de duur zou je plots beginnen denken dat het maar dat is die nog bestaat.

Ik wou mijn kinderen zelfs niet naar school sturen waar ik werk door dat ik (wss verkeerdelijk) vind dat het een marginale streek is. Moest ik in een andere zone werken zou ik dat waarschijnlijk ook gewoon denken.

Ik dacht dat jij geen thuiswerk wou doen? Ander inzicht gekregen erin?
Eigenlijk niet, ik ben VEEL productiever als ik "naar het werk" ga. 🙈
Nu ben ik 3u bezig om 2u effectief te werken.
Maar dit is met weekinterims, dan nemen we dat er gewoon efkes bij. 😁
Mocht dit permanent zijn, zou ik ander werk zoeken eigenlijk.

Eigenlijk niet, ik ben VEEL productiever als ik "naar het werk" ga. 🙈
Nu ben ik 3u bezig om 2u effectief te werken.
Maar dit is met weekinterims, dan nemen we dat er gewoon efkes bij. 😁
Mocht dit permanent zijn, zou ik ander werk zoeken eigenlijk.
Bwa, je post het in de werkglimlach, dan is het niet gewoon 'het erbij nemen' he. :p maar het zonnetje doet wel veel!

Bwa, je post het in de werkglimlach, dan is het niet gewoon 'het erbij nemen' he. :p maar het zonnetje doet wel veel!
Gisteren voormiddag niet kunnen werken wat mijn ouders waren hier aan het werk (schuren etc) dus dan kan ik me niet focussen, in de namiddag vroeg de ex of we even konden babbelen over de dochter,... Allemaal afleiding die ik op het werk niet heb. En ik heb me, in tegenstelling tot de meesten hier, ook absoluut nog niet kunnen aanpassen aan werken van thuis uit. Ik heb gelukkig wel de fysieke ruimte om een goede, verwarmde, prikkelarme home office in te richten maar ga dat natuurlijk niet doen voor een tijdelijke job.
Dus nu voel ik dat ik veel inefficiënter werk in vergelijking met "naar den bureau" gaan, maar daar kan ik me niet buiten zetten in de zon, efkes stoppen om een ijsje te maken als ik er zin in heb, een wandeling doen met de woef na een lastig dossier,... Elluk voordeel hep zen nadeel!

Vandaag na mijn beenpijn gisteren (zie ergerissen topic) met de fiets naar het werk gegaan. 20km enkel zonder douches of kleedkamer is niet optimaal, maar het deed deugd om op de fiets te zitten.

Als enigste werknemer op kantoor. Echt twee verdiepen gewoon leeg. Wordt een rustig ongestoord dagje vandaag !

Edit nee tis geen verlof voor ons vandaag. However the thought has crossed my mind

Ik weet wel waarin ik me mag verwachten, het cliënteel is gelijklopend met mijn vorige job.

En "helpen" is natuurlijk een breed begrip dat op verschillende manieren kan worden ingevuld.

Maar het bevalt me momenteel goed (ook work/life balans).

Na een overval-alarm flikken gestuurd naar een kantoor. Blijkbaar was de dame van dienst alleen en zonder gsm opgesloten geraakt achter de geld-automaten van haar kantoor. De flikken bellen omdat ze vast zit. Ik stuur het commando om de deuren te ongrendelen op afstand en zie via de camera's dat de dame in kwestie bevrijd wordt.

5 minuten later weer diezelfde flikken. Of ik de deuren nog eens kon aansturen want nu zaten ze allemaal geblokkerd :) 4 agenten en dezelfde bediende :) Ik heb toch wel eens moeten lachen :)

Ik werk op één van de grootste projecten binnen ons bedrijf waarvoor ik rechtstreeks moet rapporteren aan de CEO. Zonet nog eens uitgebreid gecomplimenteerd geweest door hem in het bijzijn van collega's.

Ego gestreeld. :biglaugh:

Neen maar serieus, een beetje erkenning voor je werk geeft echt wel de nodige energie om er weer tegenaan te gaan.

Ik werk op één van de grootste projecten binnen ons bedrijf waarvoor ik rechtstreeks moet rapporteren aan de CEO. Zonet nog eens uitgebreid gecomplimenteerd geweest door hem in het bijzijn van collega's.

Ego gestreeld. :biglaugh:

Neen maar serieus, een beetje erkenning voor je werk geeft echt wel de nodige energie om er weer tegenaan te gaan.
En voor de baas goedkoper dan opslag. 👍🏻

En voor de baas goedkoper dan opslag. 👍🏻
Haha, tenzij je het gebruikt als argument om opslag te vragen natuurlijk. ;)

Op mijn vorig werk gaf mijn baas nooit complimenten, waarschijnlijk zodat ik het nooit in mijn bol zou krijgen om opslag te durven vragen. Daarvoor heb ik het overigens nooit gelaten om te durven vragen.
Wel een onmiddellijk effect als je niet erkend wordt voor je werk, is het feit dat mijn motivatie ziender ogen zakte om de complexere/grotere projecten te willen aanpakken van zodra ik doorhad wat voor type leidinggevende dat was.

Terug
Bovenaan