Je werkglimlach van de dag!

Tijdje geleden gecontacteerd geweest door een partij die oude hardware aankoopt.
Okay waarom niet, we smijten wel veel gerief weg dat nog wel voor iemand zou kunnen dienen..
Alle smeten, de hardwareprijsstijgingen maken het nu wel de moeite waard om een extra jaar uit een laptop te halen.

Toevallig komt er nu een lot desktops van een jaar oud naar boven waar we van af moeten.. firma word verkocht, overnemen wil geen desktops..
We spreken hier over 64GB ram, XEON processor, dikke graka.. als ge dat vandaag nieuw wilt kopen, én ge vind al iemand die het u kan verkopen, dan betaalde €4000 per stuk.

"ja we bieden €300 per stuk"

"da's echt veel te weinig"

"ahja ik had nog niet gecheckt voor hoeveel we die zouden kunnen verkopen"

"misschien moete dat eerst eens doen en een realistisch bod uitbrengen"

toch eens kunnen lachen vandaag.
Toegegeven, als ik daarop hap dan heeft zij nen héél goeien bonus deze maand.

Typisch ook met ERP programma's. De wereld verkopen, implementatie gaat over budget en over tijd, en uiteindelijk is het een scheet in een fles.

Bij een ex-werkgever van mij is het nu exact dat. En de big cheese die grote besparingen beloofd heeft waarvoor die miljoeneninvestering absoluut noodzakelijk was (besparingen wel allemaal uit andere afdelingen dan de zijne), is intussen vertrokken terwijl het systeem nog altijd niet live gegaan is.

Er is hier net een pauw op het werk binnengewandeld :)

Even snel gezocht naar recepten - maar blijkbaar moet je al even de geschiedenis in daarvoor

grapje uiteraard

Eindelijk nog eens nacht shift, heerlijk. Dat is 2 weken extra vakantie, aan hoger salaris zelfs.

Van 21h tot 22h uurtje werken, dan gaan slapen tot 01h30. 5 minuutjes opstaan om te verifiëren dat er geen prioriteit ticket is binnen gekomen (op 3 jaar tijd nog nooit gebeurd), en dan verder slapen tot 04h45 en de laatste 15 minuutjes van de shift wederom verifiëren dat er geen high priority ticket is binnen gekomen en eventuele low priority tickets van de nacht snel afwerken voor de volgende shift start. Dat zijn gemiddeld 1 a 2 ticketjes.

En dan gaan we nog anderhalf uurtje slapen, indien nodig, om daarna een ganse vrije dag te hebben.

vandaag de laatste werkdag voor het bouwverlof:
deze morgen ontbijt op het werk gekregen en dan in de namiddag een foodtruck met een verscheidenheid van goei hamburgers + vroeger naar huis. 't leven kan schoon zijn.

Budgetten die we opmaken voor potentiële klanten bestaat uit werk dat door verschillende departementen uitgevoerd wordt. Onze sales wou mijn departement er weer volledig uit gooien, want klanten kijken naar totaalprijs en we gaan weer te duur zijn en onze service zal wel gemist kunnen worden.

Heb het been stijfgehouden en budget erin gestoken. Intussen feedback van de klant, ze willen alleen met mijn departement werken en al de rest ligt eruit. In your face sales! (Uiteraard niet goed voor de company, maar ik heb toch wel even serieuze binnenpretjes nu).

Hoera. Na 18 mnd aanmodderen in een divisie die zichzelf heel wat vindt maar eigenlijk geen kloten doet behalve neuten als ze om de zoveel tijd een reorg doen en wat volk buitensmijten - I wonder why... - was ik het beu. Intern gesolliciteerd om dezelfde job te doen in een - hopelijk - functionerende divisie.

Just confirmatie gekregen dat ik de gekozen kandidaat ben. Nog wat punten en komma's juist zetten op het nieuwe contract, lopende projecten netjes afhandelen, en dan waarschijnlijk vanaf 1 oktober in de nieuwe functie.

:cheer:

Hoera. Na 18 mnd aanmodderen in een divisie die zichzelf heel wat vindt maar eigenlijk geen kloten doet behalve neuten als ze om de zoveel tijd een reorg doen en wat volk buitensmijten - I wonder why... - was ik het beu. Intern gesolliciteerd om dezelfde job te doen in een - hopelijk - functionerende divisie.

Just confirmatie gekregen dat ik de gekozen kandidaat ben. Nog wat punten en komma's juist zetten op het nieuwe contract, lopende projecten netjes afhandelen, en dan waarschijnlijk vanaf 1 oktober in de nieuwe functie.

:cheer:
Proficiat! Ik doe wel alvast een gokje voor in de toekomst, het zal nog niet goed zijn :)

Proficiat! Ik doe wel alvast een gokje voor in de toekomst, het zal nog niet goed zijn :)

Waarschijnlijk niet. Maar wel beter dan het nu is.

Mijn lat ligt nogal hoog. Ik vind van niet, een ander vind van wel. Ik verwacht van mensen die 5-6-7-8-9-10k per maand verdienen snuggerheid en get shit done. Niet 'powerpoints uitkakken en obvious debiliteiten uitkramen'. Uiteindelijk vliegen die idioten er allemaal uit, maar het duurt soms nogal lang voor ze door de mand vallen. Maar vroeg of laat doen ze het.

I call you out, onmiddellijk. Jammerlijk dat in die pay ranges het vol loopt met idioten en dat is soms frustrerend.

Case in point. Vrijdag vraagt de Amerikaanse 'product manager' (groot woord voor wat die wappie doet) "cege, kun je dit document in het systeem steken, ik heb een document nummer nodig om een prijs in SAP te zetten en mijn toegang is nog altijd niet in orde". nvdr: ik heb hem 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 mnd geleden gezegd dat hij daar best al mee begint want die toegang krijgen duurt een tijdje. Kaars bril uil zienen wil - maak en zin. Bon, ik steek dat in het systeem, screenshot naar die kerel. "Thanks cege". "Nog iets nodig ?". "Neen, ik kan verder".

Bon. Vandaag krijg ik opnieuw een Teams bericht. "Cege, kun je een document in het systeem steken, ik heb het nodig om een prijs in SAP te zetten". Nota bene in hetzelfde chat venstertje als waar het screenshot staat. Letterlijk onder dat screenshot. Tussen dan en nu is er niks anders van communicatie geweest. Mijn brein gaat eerst :wallbash: Dan split second 'heb IK een breinfart ? - nono, ik heb het gestuurd vorige week'. Ik antwoord "ik heb het je vrijdag gestuurd, scroll 10 cm naar boven". "Ahja, ik was het vergeten". Ale, WTF dude. Je vraagt het vrijdag, ik breng het binnen de 2 min in orde, je hebt je doc nummer. En wat heb je dan de voorbije 3d gedaan daarmee. Geen kloten. En dan ben je vergeten dat je het nummertje hebt.

Vanaf volgende week ben ik 3 weken op verlof. Ik kan al gaan raden wat er met het project zal gebeuren tijdens mijn afwezigheid. 0,0 de kloten. Die traagheid en accountability ga ik niet missen :laugh:

Laatst bewerkt:
Nieuwe job en tijdens een introductie training van een tool neemt de presentator gewoon een willekeurige winkel erbij vanuit onze tool.
Neemt hij er ook een willekeurig product bij van die winkel... ging het blijkbaar om een ballenspray voor mannen. :unsure: :lol:
Toch even moeilijk gehad om niet te beginnen lachen. Ook andere collega's die opeens hun webcam uitgezet hebben om te lachen.

Vandaag contract getekend, dus no way back...

Aangezien salaris een probleem was... (not) hebben ze mijn functie schaal exceptioneel verhoogd naar een schaal die in België eigenlijk niet bestaat. Zodat ze me in de toekomst gemakkelijker opslag kunnen geven...

Even de default bonussen gaan checken. Waar dat vroeger 2% individuele bonus was @ midpoint funding is dat nu 10% :laugh: ale, merci zeker. This company never stops to amaze.

Terug
Bovenaan