Je werkglimlach van de dag!

Op het gemakje met de trein naar Amsterdam om morgen een werkgerelateerd event te bezoeken. Tegen 17u in Amsterdam, wordt nog een leuke avond

Voor het eerst in lange tijd nog eens een learning presentation die niet over AI gaat, men zou bijna vergeten dat er nog andere technieken en software te leren valt buiten al het ai gedoe.

Heb de mogelijkheid om een jobstudent aan te nemen.

Jezus wat een profielen die erop solliciteren. Allemaal meerdere internationale studies of meerdere studie-ervaringen.
Sommige CV's wel enorm verbloemd lol

Heb de mogelijkheid om een jobstudent aan te nemen.

Jezus wat een profielen die erop solliciteren. Allemaal meerdere internationale studies of meerdere studie-ervaringen.
Sommige CV's wel enorm verbloemd lol

Logisch. Wees maar eens een starter (of jobstudent) tegenwoordig en solliciteren voor een startersfunctie die altijd al 2 jaar ervaring vereisen en tal van kennis die starters die nog niet kunnen hebben.

Voor mij een glimlach, voor mijn ex-collega’s een ergernis.

Ik ben vorige maand ontslagen via collectief ontslag met reden dat ze vanaf 1 mei gingen overstappen naar een nieuw ERP programma waardoor bijna alles meer zou geautomatiseerd worden en men dus minder personeel nodig heeft. Maar eind april werd beslist om het live gaan uit te stellen naar 1 juni omdat er nog teveel bugs waren.

Vorige week hoorde ik van mijn ex-collega’s dat het live gaan weer werd uitgesteld met zelfs geen nieuwe datum in zicht omdat telkens er een bug werd opgelost was er een nieuwe bug ontstond.
Voor mij geen probleem, hoe meer miserie ze hebben met het nieuwe programma, hoe beter 😆
Maar voor hen wel, zij moeten voorlopig nog hetzelfde werk doen maar met 20 collega’s minder.

Ik ben vorige maand ontslagen via collectief ontslag met reden dat ze vanaf 1 mei gingen overstappen naar een nieuw ERP programma waardoor bijna alles meer zou geautomatiseerd worden en men dus minder personeel nodig heeft. Maar eind april werd beslist om het live gaan uit te stellen naar 1 juni omdat er nog teveel bugs waren.

Vorige week hoorde ik van mijn ex-collega’s dat het live gaan weer werd uitgesteld met zelfs geen nieuwe datum in zicht omdat telkens er een bug werd opgelost was er een nieuwe bug ontstond.
Voor mij geen probleem, hoe meer miserie ze hebben met het nieuwe programma, hoe beter 😆
Maar voor hen wel, zij moeten voorlopig nog hetzelfde werk doen maar met 20 collega’s minder.
Toevallig niet bij een keuringsorganisme? Want van het bedrijf waar wij mee samenwerken hoor ik bijna identiek hetzelfde verhaal. ERP/AI ging alles oplossen, hoop volk op de schop, ow fuck,da doet niet wat het zou moeten doen.

Toevallig niet bij een keuringsorganisme? Want van het bedrijf waar wij mee samenwerken hoor ik bijna identiek hetzelfde verhaal. ERP/AI ging alles oplossen, hoop volk op de schop, ow fuck,da doet niet wat het zou moeten doen.
Sign of the times vrees ik. En ze vertikken het dan uiteraard ook om toe te geven dat het allemaal niet zo draait of gaat zoals gepland.

Tja, je had dan toch ook een management zonder veel ervaring.
Zowat iedereen die al te maken heeft gekregen met de implementatie van een ERP programma kan getuigen dat dit (eerst) een hele hoop problemen veroorzaakt. Ik had je al op een blaadje gegeven dat dit ging gebeuren:

Klopt. Een concurrent van Vinçotte en 1 van de de duurste van de hoop

Tja, je had dan toch ook een management zonder veel ervaring.
Zowat iedereen die al te maken heeft gekregen met de implementatie van een ERP programma kan getuigen dat dit (eerst) een hele hoop problemen veroorzaakt. Ik had je al op een blaadje gegeven dat dit ging gebeuren:
Dat is ondertussen toch algemeen geweten zou ik denken? Zelfs ik als iemand die 0.0 interactie heeft met ERPs weet dit.
Wat voor een groep achterlijke debielen ben je als management, als je niet op zijn minst voor de zekerheid je volk in dienst houd tot minstens x maand/jaar na invoering van het ERP programma om de overgangsperiode te overbruggen? Best case zit je volk een tijd met zijn vingers te draaien, worst case houden zij de hele firma overeind.

Wij dachten allemaal hetzelfde toen ze het collectief ontslag aankondigden. Ze hadden beter gewacht tot het programma effectief live was en dan pas kijken hoeveel personeel er teveel was.

Iedereen weet dat dit nooit meteen 100% perfect zal gaan, zie de problemen bij fluvius en Telenet toen zij veranderden van programma.
Maar ja, wij zitten niet in het management 🤷‍♀️

Klopt. Een concurrent van Vinçotte en 1 van de de duurste van de hoop
Dan hebben we het over hetzelfde dus. Ja, onze keurder was niet zo goedgezind. De interne verantwoordelijke ook niet want die laat altijd alles tot de laatste minuut en kijkt nu op tegen een gat van mogelijks enkele maanden tss vervallen oud attest en ontvangen nieuw

Terug
Bovenaan