Je werkglimlach van de dag!

Momenteel bezig met een half jaar opleiding op centraal kantoor en dan mag ik definitief voor mijn lokale regio gaan werken.

Mijn eerste mail naar mijn nieuwe baas is dat ik 4a5 opeenvolgende weken verlof neem rond september :biglaugh:

Als hij morgen antwoord mag dit misschien naar het ergernissen topic

Een stuk werk van mij van 3-4 jaar geleden waar collega's nu naar verwijzen om op verder te bouwen.
Misschien ook niet ideaal dat er sindsdien niets beters opgezet is door personeelsverloop, kennisverlies in de organisatie en andere toestanden zoals COVID...

Begin dit jaar een waalse klant geërfd van een ex-collega waarbij de situatie wat verzuurd was over een issue dat al 6 maand niet opgelost geraakt is. Het gekregen advies van het management was :" thread carefully met die mensen, 't is een kruitvat"
Finaal de boel rechtgetrokken na veel geduld en diplomatisch geleuter, en de technische oplossing aangeboden en geïmplementeerd.
Begin deze week een mailke gestuurd naar alle partijen met de samenvatting en vandaag kregen we een antwoord terug.

Merci pour votre retour, merci également à vous pour votre disponibilité et l'efficacité dont vous avez fait preuve.

En zonet gehoord gekregen dat ze bijgetekend hebben!

Een fijne afsluiter voor het weekend :love:

In de vijf jaar dat ik werk voor de eerste keer spontaan een loonsverhoging gekregen omdat ze zo tevreden zijn over mijn werk. Wetende dat ik nog maar een half jaar in het bedrijf werk en zeker dacht dat ik daardoor (+ het feit dat ik toch stevig onderhandeld heb over het loon) überhaupt geen uitzicht had op iets. :woohoo:

Mij voorgenomen om in 2023 meer te delegeren (lees: mij minder bezig te houden met taken die ik niet meer moet doen, maar door mijn karakter wel vaak nog doe, wat impact heeft op mijn ander werk).

In 2022 hadden we vrij veel langdurig zieken en ik heb overal ingesproken om de rest te ontlasten. Maar dit doe ik nooit meer.

We zijn anderhalve maand in 2023 ver en ik ben blij te kunnen zeggen dat het mij voorlopig lukt.
Resultaat : minder stress en terug meer tijd voor uit mijn comfortzone te gaan en mezelf te ontwikkelen.

een keer een training moeten geven aan iemand nieuw.
Normaal ben ik erg chaotisch in mijn doen en kan ik totaal niet goed uitleggen

nu raadt die persoon mij aan om voor een functie als leerkracht /interne training te gaan :unsure:

heb vriendelijk gepast maar is wel leuk om te horen natuurlijk :unsure:

Na 3 maand met 2 man te kort op onze dienst toch hopelijk 1 iemand die binnenkort wil beginnen.
Teamlead nog 3 gesprekken komende week, hopelijk ook ene deftige tussen die wil beginnen.

Vraagje binnengekomen van een klant. Of we 50 paletten Crocs kunnen ontpakken en vernietigen op de verbrandingsoven? Doen we graag! :coolbrows:

Burn motherfuckers.

Mensen hun smartphone die midden in een vergadering ergens op reageert, wss op een verkeerde functie gedrukt: "hello, I am your assistant" :D

dinsdag en donderdag is mijn thuiswerk dag

woensdag had het gesneeuwd, en mocht ik thuis blijven.

En vanmiddag mag ik ook al naar huis gaan van mijn baas , wegens weinig werk :)

Enige sidenote is toch wel dat ik het wat sneu vind voor hem dat hij me door moet betalen. (ok ik kan ook onbetaald verlof nemen, maar zo gek ben ik nu ook weer niet).
Al onze kraanmannen kunnen gewoon "weerverlet" invullen, en krijgen stempelgeld.
Maar voor mij als bediende, gaat dit niet... Ergens toch niet logisch, want als zij geen werk hebben, heb ik automatisch ook geen werk.... mja.

Enige sidenote is toch wel dat ik het wat sneu vind voor hem dat hij me door moet betalen. (ok ik kan ook onbetaald verlof nemen, maar zo gek ben ik nu ook weer niet).
Al onze kraanmannen kunnen gewoon "weerverlet" invullen, en krijgen stempelgeld.
Maar voor mij als bediende, gaat dit niet... Ergens toch niet logisch, want als zij geen werk hebben, heb ik automatisch ook geen werk.... mja.
Aan de andere kant is dat dan weer iets waar je je niet druk over moet maken. Geniet van je vrije dag!

Voor verjaardagen brengen de meeste mensen wel iets mee van vlaai of iets dergelijks, maar vandaag hebben er aantal toch alles overtroffen: sushi! Blij dat ik vandaag niet heb thuisgewerkt.

Maandag binnengekomen en gehoord dat we van een heel mooi project contract binnen hebben :woohoo: Echt zo eentje dat je nadien op je website zou zetten om mee uit te pakken. Op zo momenten vind je het dan een beetje spijtig dat je het niet meer zal meemaken.
Dat doet me er aan denken dat ik nog eens wat referenties moet plaatsen.

Vandaag ook telefoon gekregen dat ik een offerte mag updaten naar de prijzen van vandaag om dan mee in zee te gaan. Totaal niet meer verwacht. Het is niet een project qua kaliber van hierboven, maar toch ook een heel mooi project. Aangenaam verrast van de telefoon.

kben een kwartier werkonbekwaam geweest door het lachen.....krijg hier een mail binnen van een vrouwelijke collega naar gebouwbeheer met de team in CC.

"beste

Er lopen werkmannen op het dak, opgelet voor de dames als iemand het rechtertoilet neemt, men ziet je zitten. Ik vond het niet zo een aangename ervaring, er passeerde net iemand voorbij vlakbij het raam, ik schrok behoorlijk"

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Terug
Bovenaan