Je werkglimlach van de dag!

Mulan

Well-known member
Naast ergernissen op het werk, zijn er ook de fijne momenten die je dag goed kunnen maken!

Daarnet een klant aan de lijn, ik ken zijn dossier van administratieve opvolging maar ken hem niet "persoonlijk".
Hij belt en halfweg het gesprek zegt hij "zeg... Maar wat een charmante lach heeft u! (jaja, ook zeventigers kunnen flirten 😜) u ken ik precies niet?" ik leg hem uit dat ik de andere secretaresse, die er al 5j werkt, haar uren aanvul. Dat het bedrijf de laatste 2j flink gegroeid is met 3 nieuwe werkkrachten.
"amai, zorgverlener X (de stamvader van de zorgpraktijk) heeft nogal een geluk! En dan heb ik het niet over de hoeveelheid mensen die er nu werken he, maar over de kwaliteit! Weer zo een sympathieke madam erbij!"

Altijd fijn om zo benoemd te worden 😇😇😇
 
Een glimlach van gisteren: vrij zware telefoon gehad met de zus van een cliënt met de ziekte van Huntington. De cliënt in kwestie heeft beslist dat hij euthanasie wil en de datum is gekend. Aangezien dat een erfelijke ziekte is en die familie al wat heeft meegemaakt, brengt dat veel emoties teweeg, hoewel de zus volledig achter die beslissing staat. Heel goed gesprek gehad.
Maar ik vind het wel een heel vreemd gevoel dat een toekomstige sterfdatum van iemand gekend is.
Glimlach van vandaag: mailbox helemaal bijgewerkt!
 
Met een makelaar 27 minuten lang discussiëren over een verzekeringtechnisch onderwerp waarom iets niet gedekt is, uitgedraaid in roepen en tieren langs zijn kant goed wetende dat hij fout is. Ik altijd super rustig en vriendelijk gebleven

Na 27 minuten heeft hem uiteindelijk genoeg gehad en gesprek afgesloten.

als ge dan zelf afsluit met: Tot genoegen en prettige namiddag verder

IN YOUR FACE
 
De efficiency van thuiswerken. Momenteel werk klaar gekregen voor de komende week. Kan ook wel liggen aan het feit dat we onze tijdsinschatting hadden voorbereid op meer online meetings (èen Nederlandse overheidsdienst is onze klant), maar de eerste (online) review is pas in february .
 
Sjansaar, bij mij 25 dagen in de spreekwoordelijke vuilbak.
Ook niet uitbetaald?

Ik heb 4 weken extra aan overuren en verlof dit jaar... Werkgever ziet er nu wel op toe dat ik geen extra overuur meer doe dan strikt noodzakelijk! Waarschijnlijk schrik dat ik anders 2 maand na elkaar riebedebie ga zijn 😜
 
Ook niet uitbetaald?

Ik heb 4 weken extra aan overuren en verlof dit jaar... Werkgever ziet er nu wel op toe dat ik geen extra overuur meer doe dan strikt noodzakelijk! Waarschijnlijk schrik dat ik anders 2 maand na elkaar riebedebie ga zijn 😜
Verplicht moeten opnemen in plaats van tijdelijke werkloosheid. Compleet terecht uiteraard maar toch zuur want ik was overuren aan het opsparen om dit jaar wat langer te kunnen gaan graven. Back to square one. :S
 
De efficiency van thuiswerken. Momenteel werk klaar gekregen voor de komende week. Kan ook wel liggen aan het feit dat we onze tijdsinschatting hadden voorbereid op meer online meetings (èen Nederlandse overheidsdienst is onze klant), maar de eerste (online) review is pas in february .
Wij moeten elke dag ons verantwoorden wat wij de vorige dag gedaan hebben en wat we de dag zelf gaan doen. Dus als ik merk dat ik alles op 1 enkele dag kan klaar krijgen dan rek ik het werk gewoon een week lang. Ik ben niet dom sé.

Indien men die meetings niet zou inplannen, dan zou ik gewoon doorwerken en effectief meer werk verrichten. :)

Tot dusver de zin van u elke dag te moeten verantwoorden hé. Ik vind zo'n dagelijkse meetings, volkomen zinloos. Dat werkt averechts en ik ben er totaal niet van onder de indruk. :cautious:
 
Een glimlach van gisteren: vrij zware telefoon gehad met de zus van een cliënt met de ziekte van Huntington. De cliënt in kwestie heeft beslist dat hij euthanasie wil en de datum is gekend. Aangezien dat een erfelijke ziekte is en die familie al wat heeft meegemaakt, brengt dat veel emoties teweeg, hoewel de zus volledig achter die beslissing staat. Heel goed gesprek gehad.
Maar ik vind het wel een heel vreemd gevoel dat een toekomstige sterfdatum van iemand gekend is.
Glimlach van vandaag: mailbox helemaal bijgewerkt!
Klinkt misschien raar: maar ergens zou ik mijn sterfdatum ook al wel willen weten. Ik ben een serieuze hypochonder en denk bij elke zucht of steek dat ik ga sterven. Vooral als ik dat vlak voor ik ga slapen heb, dan denk ik dat ik de volgende dag m`n ogen niet meer ga open doen. Dus voor mij zou het een stukje bevrijding zijn, moest ik weten wanneer de dag zou komen.
Langs de andere kant zou ik ook wel psychologische bijstand nodig hebben, zekers als het in de nabije toekomst lag, maar goed, die bijstand heb ik nu ook al nodig :/

Natuurlijk verre van hetzelfde als bovenstaande situatie, maar ik kan ook wel begrijpen dat voor iemand die afziet het ook een bevrijding is om te weten wanneer het afzien gaat eindigen.
Moeilijke en gevoelige materie. Ik heb altijd veel waardering en respect voor mensen zoals jij die bereid zijn om mensen daar bij te helpen of erover te praten.
Het zou zeker niets voor mij zijn.
 
Natuurlijk verre van hetzelfde als bovenstaande situatie, maar ik kan ook wel begrijpen dat voor iemand die afziet het ook een bevrijding is om te weten wanneer het afzien gaat eindigen.
Moeilijke en gevoelige materie. Ik heb altijd veel waardering en respect voor mensen zoals jij die bereid zijn om mensen daar bij te helpen of erover te praten.
Het zou zeker niets voor mij zijn.
Die gesprekken liggen mij wel. Belangrijkste is altijd dat je dat met het nodige respect aanpakt, denk ik. Wij handelen ook maar relatief onbelangrijke, administratieve zaken af na een overlijden, maar vaak appreciëren nabestaanden die kleine zaken dat je voor hen in orde brengt des te meer. Enfin, dat is mijn gevoel toch vaak.
 
Wij moeten elke dag ons verantwoorden wat wij de vorige dag gedaan hebben en wat we de dag zelf gaan doen. Dus als ik merk dat ik alles op 1 enkele dag kan klaar krijgen dan rek ik het werk gewoon een week lang. Ik ben niet dom sé.

Indien men die meetings niet zou inplannen, dan zou ik gewoon doorwerken en effectief meer werk verrichten. :)

Tot dusver de zin van u elke dag te moeten verantwoorden hé. Ik vind zo'n dagelijkse meetings, volkomen zinloos. Dat werkt averechts en ik ben er totaal niet van onder de indruk. :cautious:
Tsja, ik denk toch dat dat vooral afhangt van hoe de 'manager' die vergadering inricht. Ik organiseer dat ook (3 keer per week), maar daar wordt niet gesproken over wat iedereen gedaan heeft. Ik vraag me af waarom zoveel mensen toch vasthouden aan het controleren van anderen. Als ge mensen vertrouwt en verantwoordelijkheid geeft, gaat dat voor 95% van de mensen zoveel beter. En als ze een probleem hebben komen ze echt wel naar u toe.
 
Wij moeten elke dag ons verantwoorden wat wij de vorige dag gedaan hebben en wat we de dag zelf gaan doen. Dus als ik merk dat ik alles op 1 enkele dag kan klaar krijgen dan rek ik het werk gewoon een week lang. Ik ben niet dom sé.

Indien men die meetings niet zou inplannen, dan zou ik gewoon doorwerken en effectief meer werk verrichten. :)

Tot dusver de zin van u elke dag te moeten verantwoorden hé. Ik vind zo'n dagelijkse meetings, volkomen zinloos. Dat werkt averechts en ik ben er totaal niet van onder de indruk. :cautious:
tot een jaar terug werkte ik op locatie bij de Nederlandse belastingdienst. Project voortgang is daar zo traag, ik kreeg er bijna een bore-out. Geluk dat het hotel, voedsel allemaal voorzien was voor 3 van de 5 werkweekdagen. 60+ers die 2u aan koffieautomaat hingen en middagdutjes van 13u tot 16u waren niet abnormaal. Lag ook wel een beetje aan het bureaucratisch systeem daar.

Nu in een kleiner team probeer ik wat meer vaart er achter te zetten. Desnoods doe ik een cursus gerelateerd aan het project als er niets anders te doen valt (wat bijna nooit is).
 
Terug
Bovenaan