Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mensen die de printer bijvullen, zien dat ze het laatste papier uit de doos hebben genomen, geen zin hebben om een nieuwe doos te gaan halen en dan één of twee vellen papier in de doos laten zodat de volgende die moet bijvullen de pineut is. :angry::angry::angry:
Vind ik ook hatelijk, zeker sinds het thuiswerk. Moet altijd boos op mezelf zijn dat ik niet bijvul.

Vind ik ook hatelijk, zeker sinds het thuiswerk. Moet altijd boos op mezelf zijn dat ik niet bijvul.
Hier is het erger. Af en toe roept hier iemand: "Pan!!! Zet de printer eens op en steek er papier in!".
We delen namelijk thuis een printer.

Soms moet ik es ne paper lezen of een nieuwe policy... en met de beste wil van de wereld slaag ik er niet in om dat geconcentreerd op een scherm te doen.

Mijne printer staat hier al een eeuwigheid te slapen. Denk dat ik mss 5 pagina's heb afgeprint de voorbije 5j.
En feitelijk was dit allemaal het voorbije jaar om digitaal ontvangen papieren gehandtekend terug te scannen.
Dat is jouw mening, maar het is ook niet meer dan een mening.
Vanuit hun standpunt kan ik het perfect verstaan dat ze zich hier niet willen naar schikken.
Je meent meer aanspraak te maken op eigendom die eigenlijk van de gemeenschap is dan een ander, terwijl iedereen er evenveel recht op heeft.

Als je wil dat een parkeerplaats niet door anderen gebruikt wordt, betaal er dan desnoods voor zoals Renegade zegt.

Om zulke zever te vermijden alleen al zou ik nooit op een appartement willen wonen.
Met velen op een zakdoek wonen + gedeelde eigendom geeft weinig problemen, my ass... :p
Zoals ik het versta is het geen parkeerplaats, maar een of ander koerke, dat voornamelijk dienst doet als inrit voor de garages waar mensen effectief voor betaald hebben.
Dus als het de inrit v/d garages verhinderd dan nee, zij hebben geen recht daar te staan.
Ik verondersteld dan ook dat dit niet aangeduid IS als parkeerplaats via parkeerstrepen of iets dergelijks.

Nu ... anderzijds ... als het zo'n typische 'dode ruimte' is, waar toch nooit volk komt en waar aan een of andere muur t.o.v. de garage poorten nog wat plaats op overschot is & men niet in de weg staat van de mensen die betaald hebben voor hun ruimte ... dan zie ik er niet direct een groot probleem in.
Ja, ze doen iets dat in feite niet voorzien is, maar 't is privé eigendom dus ze kunnen geen boete krijgen, maar staan ook voor niemand in de weg. Sooooo ... meh. :cautious:

Nuja ... als 1 iemand dat mag, mag iedereen dat natuurlijk & dan is het 'first come, first serve'. En als er dan mensen vast komen te staan als meerderen dat beginnen doen of er komen accidenten van ... jah ... hun probleem eh. Dan is dat de trigger om het officieel te verbieden want 'het is te veel miserie'.
----
En euuuuh ... geen appartement willen is uiteraard uw goe recht. Ik was van dezelfde mening toen ik bezig was met rond te shoppen voor woningen (eens beslist dat ik wou kopen, wat jaren terug ondertussen al). Maar regelmatig heeft dat veel met de centen te zien.
Ik wou absoluut geen oude bouwwerf aanschaffen & tot 't einde der tijden in dat gezever zitten. Alles laten doen komt dan gemakkelijk duurder uit dan gelijk wat, dus moest het of een instapklare woning zijn of een nieuwbouw.
Ben voor nieuwbouw gegaan, maar instappen in een appartement VS een huis was een heel groot budget verschil. Op mijnen alleent was het gewoonweg geen interessante kaart om minstens 50-100K meer te geven voor huizen, die soms zelfs met moeite groter waren dan m'n appartement nu.
Eens dat huis instapklaar is ben je dan nog niet rond & zijn er meer kosten aan een huis volledig af te krijgen dan een appartement (hof, oprit, omheining, ...).

Dus jah ... 't was ook een 'knop' die ik moest omdraaien om de switch te maken van 'ja, een appartement is ook goe', maar tot op heden ... geen spijt van.
Enige dat spijtig is tot nu toe ... 't geen ik eigenlijk 't meest tegen op zag ... ja, ik moet een beetje opletten met hoeveel 'lawijt' ik produceer. M'n subwoofer vollen bak zetten is dus geen optie. :whistle:
Nu ... met een rijwoning ga je regelmatig 't zelfste voor hebben, dus om daar met niemand rekening te moeten houden moest het al een alleenstaande woning zijn & uiteraard ... da's nog meer €€€€€. So yeah.

Amai, wat een rollercoaster aan gebeurtenissen de afgelopen dagen... Precies een soap. Sorry voor de wall of text.

Ik heb dus effectief mijn ontslag ingediend maandag. Lang gesprek gehad waarbij hij in het begin opnieuw de oude, vage verwijten naar mijn hoofd slingerde maar toen hij hoorde dat ik effectief ging ingaan op een concreet voorstel ging het er redelijk gemoedelijk aan toe. Op dat gemoedelijk moment heeft uit mijn neus kunnen peuteren bij welk bedrijf ik een voorstel had lopen; hij somde een paar bedrijven op en ik kon mijn gezicht niet neutraal houden. Ik kan echt niet liegen...

De volgende morgen hoor ik van collega's dat hij me al aan het zwart maken is achter mijn rug, zo van "Goh, ik vind het niet zo erg hoor dat hij ontslag heeft ingediend want het was toch allemaal teveel wat ik vroeg en met zijn ambtenarenmentaliteit en bla bla..." Enfin, hij zou u bijna doen geloven dat hij mij zélf ontslagen heeft. :')
Opnieuw allemaal vage verwijten vanuit zijn eigen fantasiewereldje met geen enkele concrete voorbeelden, net zoals met zijn vorige beschuldigingen. Gelukkig kennen mijn collega's mij en kennen ze hem. En nu ik erover nadenk: dat zwart maken deed hij met iedereen die het bedrijf verlaten heeft (zowel ontslag gekregen als zelf ingediend). Telkens dat openlijk natrappen op ex-collega's tegenover de overblijvers, precies alsof hij zichzelf moest overtuigen waarom het goed was op die manier. Al altijd degoutant gevonden en één van de eerste alarmbellen die afgingen om daar te vertrekken. Ik was zo naïef om te denken dat het bij mij anders zou zijn omdat ik tijdens mijn ontslaggesprek héél omzichtig ben omgegaan met kritiek op zijn narcistisch persoontje. Ik heb echt op mijn tong moeten bijten. Om dan toch nog zwart gemaakt te worden... Beter mijn gedacht gezegd.

Ik weet dat hij bij een voormalig werknemer (die zijn ontslag gekregen heeft puur omdat hij zijn targets niet haalde), hij een slechte referentie heeft gegeven aan zijn toekomstige werkgever over zijn karakter. Ik hoorde nu van een collega dat hij later zelfs nog actief zijn toekomstige werkgever had opgebeld om te zeggen dat hij bij een eventuele commerciële samenwerking tussen de 2 bedrijven niet wenst samen te werken met hem.

Dus:
A) Hij wist naar waar ik zou vertrekken (my bad)
B) Mijn baas kent blijkbaar iemand van de board van het nieuwe bedrijf, die mijn sollicitatie heeft afgenomen
C) Hij was mij al aan het zwart maken bij collega's. Hij had me eerder al zwart gemaakt tegenover het nieuwe management.
D) Hij is in staat om actief bedrijven op te bellen om mensen te ontraden

-> Ik voelde mij plots heel in het nauw gedreven. Ik voelde me zoals Michel in Het Eiland met Bucky als baas. Natuurlijk alles direct laten vallen en onmiddellijk het contract getekend bij mijn toekomstige werkgever en doorgestuurd. Een half uur later tegengetekend teruggekregen. Oef, ik zat safe.
Die man is echt een narcistische psychopaat. Die man spoort echt niet. Zo enorm blij dat ik daar weg ben.

Diezelfde morgen kreeg mijn (enige) directe collega plots telefoon van mijn baas. Hoewel hij nog maar net opslag gekregen had in het najaar (na 2,5 jaar aandringen) kreeg hij nu spontaan opnieuw opslag want "we zijn toch zo tevreden over jou". :rofl:Desperate much. Hij zou eens moeten weten dat hij donderdag ook ergens anders gaat solliciteren. Mijn collega is er voorlopig niet op ingegaan en gezegd dat ze:
1) dan toch eerst eens een goed gesprek gaan moeten hebben over de toekomst (inhoudelijk)
2) dat hij er niet moet op rekenen dat hij het type werk zal doen wat mac-bc deed (ik deed meestal de complexere projecten)

Normaal ben ik tegen leedvermaak, maar hier maak ik een uitzondering. Ik geniet er van en hoop dat die eikel eens keihard op zijn bek gaat. Ik hoop alleen dat hij niet alsnog belt naar mijn nieuw bedrijf, puur om mij in diskrediet te brengen en het leven zuur te maken. Hij is ertoe in staat.

Laatst bewerkt:
Probeer u daar over te zetten.
Ander en beter en niet meer achterom kijken.

Goede zet om het daar af te bollen! :clap:

Ge kunt nog snel een filmpke maken voor uw toekomstige collega's. Kwestie van een goede eerste indruk achter te laten. :unsure:

Goed dat je daar uiteindelijk vertrokken bent. Veel plezier op je nieuwe job en hopelijk zit die in een opwaartse positieve spiraal.

Amai, wat een rollercoaster aan gebeurtenissen de afgelopen dagen... Precies een soap. Sorry voor de wall of text.

Ik heb dus effectief mijn ontslag ingediend maandag. Lang gesprek gehad waarbij hij in het begin opnieuw de oude, vage verwijten naar mijn hoofd slingerde maar toen hij hoorde dat ik effectief ging ingaan op een concreet voorstel ging het er redelijk gemoedelijk aan toe. Op dat gemoedelijk moment heeft uit mijn neus kunnen peuteren bij welk bedrijf ik een voorstel had lopen; hij somde een paar bedrijven op en ik kon mijn gezicht niet neutraal houden. Ik kan echt niet liegen...

De volgende morgen hoor ik van collega's dat hij me al aan het zwart maken is achter mijn rug, zo van "Goh, ik vind het niet zo erg hoor dat hij ontslag heeft ingediend want het was toch allemaal teveel wat ik vroeg en met zijn ambtenarenmentaliteit en bla bla..." Enfin, hij zou u bijna doen geloven dat hij mij zélf ontslagen heeft. :')
Opnieuw allemaal vage verwijten vanuit zijn eigen fantasiewereldje met geen enkele concrete voorbeelden, net zoals met zijn vorige beschuldigingen. Gelukkig kennen mijn collega's mij en kennen ze hem. En nu ik erover nadenk: dat zwart maken deed hij met iedereen die het bedrijf verlaten heeft (zowel ontslag gekregen als zelf ingediend). Telkens dat openlijk natrappen op ex-collega's tegenover de overblijvers, precies alsof hij zichzelf moest overtuigen waarom het goed was op die manier. Al altijd degoutant gevonden en één van de eerste alarmbellen die afgingen om daar te vertrekken. Ik was zo naïef om te denken dat het bij mij anders zou zijn omdat ik tijdens mijn ontslaggesprek héél omzichtig ben omgegaan met kritiek op zijn narcistisch persoontje. Ik heb echt op mijn tong moeten bijten. Om dan toch nog zwart gemaakt te worden... Beter mijn gedacht gezegd.

Ik weet dat hij bij een voormalig werknemer (die zijn ontslag gekregen heeft puur omdat hij zijn targets niet haalde), hij een slechte referentie heeft gegeven aan zijn toekomstige werkgever over zijn karakter. Ik hoorde nu van een collega dat hij later zelfs nog actief zijn toekomstige werkgever had opgebeld om te zeggen dat hij bij een eventuele commerciële samenwerking tussen de 2 bedrijven niet wenst samen te werken met hem.

Dus:
A) Hij wist naar waar ik zou vertrekken (my bad)
B) Mijn baas kent blijkbaar iemand van de board van het nieuwe bedrijf, die mijn sollicitatie heeft afgenomen
C) Hij was mij al aan het zwart maken bij collega's. Hij had me eerder al zwart gemaakt tegenover het nieuwe management.
D) Hij is in staat om actief bedrijven op te bellen om mensen te ontraden

-> Ik voelde mij plots heel in het nauw gedreven. Ik voelde me zoals Michel in Het Eiland met Bucky als baas. Natuurlijk alles direct laten vallen en onmiddellijk het contract getekend bij mijn toekomstige werkgever en doorgestuurd. Een half uur later tegengetekend teruggekregen. Oef, ik zat safe.
Die man is echt een narcistische psychopaat. Die man spoort echt niet. Zo enorm blij dat ik daar weg ben.

Diezelfde morgen kreeg mijn (enige) directe collega plots telefoon van mijn baas. Hoewel hij nog maar net opslag gekregen had in het najaar (na 2,5 jaar aandringen) kreeg hij nu spontaan opnieuw opslag want "we zijn toch zo tevreden over jou". :rofl:Desperate much. Hij zou eens moeten weten dat hij donderdag ook ergens anders gaat solliciteren. Mijn collega is er voorlopig niet op ingegaan en gezegd dat ze:
1) dan toch eerst eens een goed gesprek gaan moeten hebben over de toekomst (inhoudelijk)
2) dat hij er niet moet op rekenen dat hij het type werk zal doen wat mac-bc deed (ik deed meestal de complexere projecten)

Normaal ben ik tegen leedvermaak, maar hier maak ik een uitzondering. Ik geniet er zelfs van! Ik hoop alleen dat hij niet alsnog belt naar mijn nieuw bedrijf, puur om mij in diskrediet te brengen en het leven zuur te maken. Hij is ertoe in staat.
Ja lol, "kennen". Ook meegemaakt toen ik vertrokken ben bij mijn oude werkgever.
"oeioeioei daar gade pak harder moeten werken dan hier hoor. Ik ken daar mensen" ==> Ik toen ook wat in paniek "shit..wie weet gaat hij mij willen zwartmaken.."
Toen ik er uiteindelijk begonnen ben contacteerden ze me terug om het klantenbestand te hebben...lol... alé seg, dacht dat ze daar wat volk kenden haha.

Sommige mensen doen alsof ze veel volk kennen, maar uiteindelijk hebben ze mekaar toevallig tegengekomen op een receptie waar dan max 1min met mekaar werd gesproken en voor de rest hebben die mekaar nooit gehoord..maarja, dat is ook "kennen" :p.
Ik zou mij daar dus niet te druk in maken :)

Amai,
Na al uw wedervaren te hebben gelezen ben ik blij in uw plaats dat je daar weg bent.
Ik kwam ongemakkelijk gewoon van het te lezen.

Mja. Mijn ex-werkgever ging mij een proces aandoen wegens bedrijfssabotage omdat ik bij het leegmaken van m'n laptop het VPN-paswoord per ongeluk mee gewist had. Ze wisten zelf niet wat dit wachtwoord was (ik ook niet, externe ITer had dat ingegeven) en dus had ik volgens hen mijn laptop "gebruiksonklaar" gemaakt. Ik wacht een jaar later nog altijd op de dagvaarding. :rofl:

Ja lol, "kennen". Ook meegemaakt toen ik vertrokken ben bij mijn oude werkgever.
"oeioeioei daar gade pak harder moeten werken dan hier hoor. Ik ken daar mensen" ==> Ik toen ook wat in paniek "shit..wie weet gaat hij mij willen zwartmaken.."
Toen ik er uiteindelijk begonnen ben contacteerden ze me terug om het klantenbestand te hebben...lol... alé seg, dacht dat ze daar wat volk kenden haha.

Sommige mensen doen alsof ze veel volk kennen, maar uiteindelijk hebben ze mekaar toevallig tegengekomen op een receptie waar dan max 1min met mekaar werd gesproken en voor de rest hebben die mekaar nooit gehoord..maarja, dat is ook "kennen" :p.
Ik zou mij daar dus niet te druk in maken :)

Haha, hij heeft me exact hetzelfde gezegd: "Goh, dààr?! Een heel competitieve omgeving hoor. Velen starten daar maar weinigen houden het daar vol!".

Ik schrok daar ook een beetje van maar ik dacht al snel bij mezelf; ook al is het nog waar, als ik alle energie die ik moest steken in zijn gezaag en zijn gezever ook effectief in mijn projecten kan steken dan heb ik nog wel wat marge op overschot.

Maar zal wellicht ook gewoon maar een onderdeel zijn van zijn eindeloze manipulatiecampagne.

En had ik dit al gezegd of niet: dat ik eindelijk het nut inzie van vakbonden? Ik wist dan ook niet dat er nog zulke managers rondliepen. De vakbond zou nogal werk hebben bij ons...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan