Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Product manager is weer paar weken op klantenrondes in het buitenland geweest. Je zou denken dat ze dan met duidelijke feedback kan terugkomen.

"X vinden ze niet goed". Als je dan vraagt of ze concreter kan zijn, nope. Ik vraag dan nog niet eens dat ze zelf een voorstel voor alternatieven doet, maar hier ben ik echt niets mee.

al fluisterend: "seg unsure, collega Y die letterlijk 3 bureaus verder zit en ook aanwezig is vandaag antwoordt niet op mijn mail. Kan jij met hem praten zodat hij toch antwoordt"?
:wtf:

Ook zo'n collega gehad...
"ik heb collega X enkele dagen geleden een mail gestuurd en hij antwoord niet"
Ok...stuur hem dan gewoon een reminder via mail of spreek hem hier aan op kantoor? Hij is hier vandaag.
"en dat is altijd hetzelfde met collega X, hij antwoordt nooit en ik moet er altijd achter zitten, waarom kan hij niet gewoon snel antwoorden"
:wtf:

Probeer met vier -vrij drukbezette- collega's een uurtje overleg in te plannen en de eerstvolgende dag dat iedereen kan is al de tweede helft van juni. Al vijf keer een nieuw vergaderverzoek moeten verzenden en dan nog krijg je constant de vraag om ter elfder ure te verzetten. :sop:

Probeer met vier -vrij drukbezette- collega's een uurtje overleg in te plannen en de eerstvolgende dag dat iedereen kan is al de tweede helft van juni. Al vijf keer een nieuw vergaderverzoek moeten verzenden en dan nog krijg je constant de vraag om ter elfder ure te verzetten. :sop:
Opdelen dan eh. 2 of zelfs 3 keer met zij die kunnen & de resultaten schriftelijk aggregeren.
Als je écht input nodig hebt van alle 5 dus (gij & die 4 andere).

Ik heb wel een collega aan wie ik me erger, die belt me continu op zoom om echt super basic dingen te vragen. Ik heb 2 jaar ervaring en hij bijna 20 (hij is wel nog maar 1 jaar in ons bedrijf, maar deed bij de concurrentie gelijkaardig werk).

Ik heb veel geduld maar ik moest me vandaag echt beheersen om niet te zeggen “dit heb ik je al 5x uitgelegd, hoezo ben je dat weeral vergeten?”. Het is niet eens dat hij alles vergeet maar wel dat die bevestiging zoekt dat wat hij doet correct is en dat continu dus gaat vragen om zeker te zijn. Helaas is onze branche (expeditie) nooit volledig zeker en kan je foutjes maken en moet alles snel gaan. Ik word daar soms echt beetje gek van dat ik alles waar hij niet zeker over is eerst moet bevestigen.

Dan te bedenken dat die veruit het hoogste loon krijgt in ons team en ik het laagste (want de junior van de hoop) en dan krijg ik nog minder zin om continu die telefoontjes te beantwoorden - tot zover rustig thuiswerk dus!

Mocht het nu geen sympathieke gast zijn zou ik het makkelijker vinden om eens kortaf te doen maar ik kan goed met hem opschieten buiten werk om. Lastige situatie dus!

Fout van mijn kant ook maar bon.
Mijn teamlead van mijn werkgever plant een one-on-one gesprek via Teams in tijdens mijn verlof. Ik denk van… toch niks te doen die dag dus no problem.

Vanmorgen check ik mijn werkmails eens en zie ik dat hij die meeting verzet heeft naar volgende week dinsdag. Geen probleem, ik plan dan ook iets vandaag met het goede weer.

Nu antwoord ik daarna op een mail die hij een paar dagen geleden verzonden heeft. Krijg ik dan een mail terug dat hij met zijn agenda geschoven heeft en dan die meeting terug vandaag wil :unsure:

Toffe gast maar 9 op de 10 meetings die hij met mij al gehad heeft worden rescheduled. Vaak last minute.

Ons loon wordt tweemaandelijks geïndexeerd. Nu voor het eerst (voor zover ik me kan herinneren nooit gebeurd) een negatieve indexatie, - €10 :(

Fout van mijn kant ook maar bon.
Mijn teamlead van mijn werkgever plant een one-on-one gesprek via Teams in tijdens mijn verlof. Ik denk van… toch niks te doen die dag dus no problem.

Vanmorgen check ik mijn werkmails eens en zie ik dat hij die meeting verzet heeft naar volgende week dinsdag. Geen probleem, ik plan dan ook iets vandaag met het goede weer.

Nu antwoord ik daarna op een mail die hij een paar dagen geleden verzonden heeft. Krijg ik dan een mail terug dat hij met zijn agenda geschoven heeft en dan die meeting terug vandaag wil :unsure:

Toffe gast maar 9 op de 10 meetings die hij met mij al gehad heeft worden rescheduled. Vaak last minute.

Gewoon geen tijd toch? Ik zou daar echt niet op ingaan, dat zorgt dat hij in je volgende verlof weer iets gaat vragen.

Mijn baas is toch soms echt een koppige steen ezel

Er komt nu een factuur toe voor zijn strijk gedoe.
Administratieve kost van 1.80 euro per maand of weet ik veel.
Slechts 8 dagen tijd om die te betalen.

Ik neem contact op met Diensten aan huis, en zeg hen, dat als ik op vakantie ben, bouwverlof (zomer en winter), dat ik die niet zal kunnen betalen na 8 dagen al. Dus beter domiciliëring opstarten.

Nu zegt mijn baas "geen domiciliering!!" :wtf: Gaat hij dan betaalherinnering en extra kosten van 5 euro hiervoor riskeren?
Hij moet het maar weten dan, ik trek het mij niet meer aan.

Ergernis 2 dus: Facturen met slechts 8 dagen betaal tijd. Zou moeten verboden zijn.

Mijn baas is toch soms echt een koppige steen ezel

Er komt nu een factuur toe voor zijn strijk gedoe.
Administratieve kost van 1.80 euro per maand of weet ik veel.
Slechts 8 dagen tijd om die te betalen.

Ik neem contact op met Diensten aan huis, en zeg hen, dat als ik op vakantie ben, bouwverlof (zomer en winter), dat ik die niet zal kunnen betalen na 8 dagen al. Dus beter domiciliëring opstarten.

Nu zegt mijn baas "geen domiciliering!!" :wtf: Gaat hij dan betaalherinnering en extra kosten van 5 euro hiervoor riskeren?
Hij moet het maar weten dan, ik trek het mij niet meer aan.

Ergernis 2 dus: Facturen met slechts 8 dagen betaal tijd. Zou moeten verboden zijn.
Er is niet zoiets als een wettelijke betaaltermijn. Je mag dat dus al vragen na 1 dag. Ook al tegengekomen en da's niet zo tof he.

Er is niet zoiets als een wettelijke betaaltermijn. Je mag dat dus al vragen na 1 dag. Ook al tegengekomen en da's niet zo tof he.
Na 1d? Als het dan 2d op de post zit ben je al gejost. Dat lijkt mij toch écht gene service.

Wete, vanaf nu ga ik gewoon beginnen met facturen met betaaltermijn '-1' te sturen. Altijd prijs! :devilish:

Ja dat weet ik wel, bij onze garagist is dat idd ook maar 1 dag.

Maar zoiets zou gewoon niet mogen imo.

Mensen die op reis zijn bv,
in principe kunnen die al meteen een hoop extra kosten er bij krijgen op die manier, als die factuur binnen komt tijdens hun verlof.

Nu , in de praktijk ga ik daar korte metten mee maken.
Als ik straks 3 weken op reis ben, en er komen facturen toe, en ze wagen het om extra kosten aan te rekenen,
ga ik dat negeren, en juist het originele factuurbedrag betalen.

Als ze daar commentaar op geven, ga ik dat mooi uitleggen dat ik op reis was, en als het hen niet aan staat, gaan we geen klant meer zijn van hen.

Gisteren teruggekomen na iets meer dan een weekje ziekte. Gecombineerd via mail en WhatsApp heeft de leidinggevende toch 5keer gevraagd achter mijn medisch attest en verwachtte terugkomst. En dat zeker het attest asap moet opladen, want de procedure schrijft voor dat dat binnen de twee werkdagen moet.

Ook de eerste keer dat ik meemaak dat iemand daar operationeel mee bezig is. Laat me toch uitzieken :unsure:

Gisteren teruggekomen na iets meer dan een weekje ziekte. Gecombineerd via mail en WhatsApp heeft de leidinggevende toch 5keer gevraagd achter mijn medisch attest en verwachtte terugkomst. En dat zeker het attest asap moet opladen, want de procedure schrijft voor dat dat binnen de twee werkdagen moet.

Ook de eerste keer dat ik meemaak dat iemand daar operationeel mee bezig is. Laat me toch uitzieken :unsure:
Ik heb het volgende nog gehad:
Ex wordt via spoed opgenomen in het weekend. Ik bel naar zijn werk maandag om 8u30 dat hij afwezig zal zijn, niet geweten hoelang.
De dinsdag blijken ze meerdere keren gebeld te hebben naar hem, hij nam niet op: nog steeds heel ziek in het ziekenhuis+ toch geen nieuwe info. Tegen de dinsdag namiddag belt zijn hoofd naar mij dat ze DRINGEND een ziektebriefje moet hebben. Ik leg haar uit dat hij in het ziekenhuis ligt en dat dat normaal bij ontslag uit het ziekenhuis wordt gegeven. Woensdag al aangetekend schrijven ontvangen dat hij onwettig afwezig was.

Sommigen houden zich liever bezig met regeltjes dan met mensen precies. :unsure:

Ik heb het volgende nog gehad:
Ex wordt via spoed opgenomen in het weekend. Ik bel naar zijn werk maandag om 8u30 dat hij afwezig zal zijn, niet geweten hoelang.
De dinsdag blijken ze meerdere keren gebeld te hebben naar hem, hij nam niet op: nog steeds heel ziek in het ziekenhuis+ toch geen nieuwe info. Tegen de dinsdag namiddag belt zijn hoofd naar mij dat ze DRINGEND een ziektebriefje moet hebben. Ik leg haar uit dat hij in het ziekenhuis ligt en dat dat normaal bij ontslag uit het ziekenhuis wordt gegeven. Woensdag al aangetekend schrijven ontvangen dat hij onwettig afwezig was.

Sommigen houden zich liever bezig met regeltjes dan met mensen precies. :unsure:
omg, een werkgever om snel mogelijk bij weg te gaan lijkt me

omg, een werkgever om snel mogelijk bij weg te gaan lijkt me
Ik werk nu voor een zeer grote firma. Kan ook eerder liggen aan de leidinggevende dan aan de firma. Kan goed zijn dat die achter de schermen goed onder zijn vijs krijgt van HR.

Bij ons wordt bijna elk team geleid alsof je in een kleine KMO werkt binnen de grote structuur.

Weer iemand die ziek is en toch komt werken (terwijl we ook perfect thuis kunnen werken trouwens).
Heb gezegd dat het geen zin heeft om te werken als je toch ziek bent en al zeker niet om hier wat te komen hoesten op kantoor.

Is uiteindelijk naar huis gegaan na een visite bij HR om te vragen wat hij moest doen 🤡 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan