Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Godmiljaar, ik heb iets voor.

Telefonisch een afspraak gemaakt om een archief te bezoeken in Zwitserland. Die zeggen 't is goed, kom maar af.
Treinreis en hotel geboekt, alles non-flex uiteraard voor de goeikoop.

Twee minuten na boeken krijg ik een mail van datzelfde archief om te melden dat het enkel een week later zal lukken.
Blijkbaar twee collega's daar die slecht gecommuniceerd hebben, en ik zit hier met 600 euro gemaakte kosten voor niets. 🥲

Ze gaan het proberen creatief oplossen maar dat is toch wel echt merde. Zal mij leren om enkel op schriftelijke bevestiging af te gaan in het vervolg.

Collega die tijdens een vergadering de mogelijkheid van het al dan niet inschakelen van een externe als tegenargument de horoscoop van de persoon bovenhaalt om niet voor hem te kiezen. En dan verbaast zijn dat niemand met haar rekening wilt houden of naar haar luistert...

Collega die tijdens een vergadering de mogelijkheid van het al dan niet inschakelen van een externe als tegenargument de horoscoop van de persoon bovenhaalt om niet voor hem te kiezen. En dan verbaast zijn dat niemand met haar rekening wilt houden of naar haar luistert...
Ik heb ooit iemand niet aangenomen weten worden owv zijn woonplaats (lag in de marginale driehoek).

ben normaal gene poster in deze thread, omdat ik vind iedereen heeft wel eens een ergernisje, maar wat me vandaag is overkomen moet me toch wel van het hart....

vandaag kwam er een nieuwe chauffeur zijn contract tekenen, om maandag te beginnen.
terwijl hij kwam, moest ik zijn contract opmaken, en ondertussen een "proef" laten doen. dus die chauffeur moest een afval container plaatsen.
ik mee in die camion, we komen daar aan bij die mensen , in een super smal straatje, die container moest dus voor hun carport gezet worden.

ik stap uit, die camion kon maar scheef op die oprit, dus die nieuwe man (chauffeur) kon zijn rechterspiegels niet gebruike, om te zien of hij tegen die draad van de buren ging zitten... dus ik achter die camion, teken doen van doe maar, je hebt nog plaats....

ondertussen duwt die man wat op knopjes om dat container systeem in werking te zetten , de container van de camion af te laden, en op de tarmac te zetten. opeens schiet die container daar, in 45° stand van die container knal op die tarmac waar ik letterlijk 3 seconden geleden nog stond. vlak naast mij dus.

as i type, ik ben hier nog aant schudden en aant beven.
ik moest zogezegd mee gaan om die man zijn "proef" te beoordelen, of hij het goed ging kunnen of niet. maar ik ben zelf geen chauffeur (gewoon administratief bediende), kon niet eens uitleg geven hoe dat systeem in elkaar zat....

soit ben er echt zwaar met de schrik van af gekomen. en die vent ook.
en nog niet in het minst mijn baas ook, want die nieuwe chauffeur zijn contract ging pas in vanaf maandag . dus verzekering ging niet tussen gekomen hebben, als allebei mn benen af waren, of ik morsdood ging geweest zijn.

ik overweeg nu dan ook heel sterk maandag met mijn vuist op tafel te slaan, en zeggen dat ik nooit meer mee ga naar een werf. is mijn werk niet. en bovendien moeten onze nieuwe werknemers een deftige opleiding krijgen. niet zomaar van trek uw plan, en als er iets niet gaat moeten ze maar naar een andere chauffeur bellen.

serious, deze keer heb ik veel geluk gehad. maar zo'n dingen blijven natuurlijk niet duren.
Dat is geluk hebben. Bij ons werken ze met een mentorsysteem waarbij een aantal chauffeurs de nieuwelingen mee op sleeptouw nemen en ze een aantal dagen kunnen beoordelen. Na een paar dagen moeten ze dan een lijst afvinken en zijn ze klaar om zelf op pad te gaan of moeten ze toch langer onder supervisie blijven.

Goede chauffeurs vinden is niet simpel. Je hebt véél volk met zo'n rijbewijs C, maar de ene vrachtwagen is de andere niet. Van magazijn A naar magazijn B rijden is wat anders dan met een vuilkar of met een afzetwagen.

Ik heb ooit iemand niet aangenomen weten worden owv zijn woonplaats (lag in de marginale driehoek).
Volgende plaatsen vallen onder de marginale driehoek zeker? Tienen, Glabbeek, Aarschot, Diest, Scherpenheuvel-Zichem, Tielt-Winge, Bekkevoort en Kortenaken.

Dat stamt nog uit den tijd van Napoleon. "Napoleon stuurde gewond troepenvolk naar kampen en herbergen die gelegen waren in de genoemde driehoek om op krachten te komen om de strijd in Waterloo aan te kunnen. Deze soldaten behoorden tot de lagere ranken en waren meestal boeren, in die tijd was de benaming voor de simpele burgerij een afleiding van "marginalen", dus geen belediging maar een benaming in die tijd."

Volgende plaatsen vallen onder de marginale driehoek zeker? Tienen, Glabbeek, Aarschot, Diest, Scherpenheuvel-Zichem, Tielt-Winge, Bekkevoort en Kortenaken.

Dat stamt nog uit den tijd van Napoleon. "Napoleon stuurde gewond troepenvolk naar kampen en herbergen die gelegen waren in de genoemde driehoek om op krachten te komen om de strijd in Waterloo aan te kunnen. Deze soldaten behoorden tot de lagere ranken en waren meestal boeren, in die tijd was de benaming voor de simpele burgerij een afleiding van "marginalen", dus geen belediging maar een benaming in die tijd."
Kan misschien goed zijn, maar heel eerlijk..de mensen zijn daar over het algemeen ook wat anders dan in de rest van het land :rofl:

Elk excuus is goed genoeg als ge gewoon uw goesting wilt krijgen.
Als ge gelijk wilt hebben ligt zelfs St-Martens-Latem in de verkeerden driehoek. :sneaky:

Dat is geluk hebben. Bij ons werken ze met een mentorsysteem waarbij een aantal chauffeurs de nieuwelingen mee op sleeptouw nemen en ze een aantal dagen kunnen beoordelen. Na een paar dagen moeten ze dan een lijst afvinken en zijn ze klaar om zelf op pad te gaan of moeten ze toch langer onder supervisie blijven.

Goede chauffeurs vinden is niet simpel. Je hebt véél volk met zo'n rijbewijs C, maar de ene vrachtwagen is de andere niet. Van magazijn A naar magazijn B rijden is wat anders dan met een vuilkar of met een afzetwagen.
sounds like a big company....

wij hebben daar de tijd en het volk niet voor, we zijn amper met 10 mensen.

Soit, na een heel weekend daar van wakker te hebben gelegen, vandaag met een klein hartje toch eens met mn baas weest gaan spreken.

zijn reactie: Die chauffeur had eerst maar moeten oefenen op de depot, en ik moet maar zo dicht niet bij de camion komen. ziezo uitgepraat.

dast nadeel van bij een kleine firma te werken zeker. naar een vakbond moet ik niet gaan, want die hebben we niet, en naar de preventie adviseur ook niet, want mn baas is preventie adviseur (lol) . Dan maar verder werken tot er ongelukken gebeuren zeker? maar met mij zal het niet meer gebeuren, ik ga niet meer mee..

Doet me denken aan onze appartementsblok.
We hebben +-30-40 ondergrondse parkeerplaatsen en 5 boven voor mensen die beneden geen plaats hebben. Elke bewoner heeft minstens 1 ondergrondse plaats.
Koppels met 2 wagens moeten buiten staan. Nu...enkele alleenstaande bewoners vertikken het om hun ondergrondse parkeerplaats te gebruiken en parkeren bovengronds op één van die 5 plaatsen op het "domein".. waardoor bewoners met 2 wagens op straat moeten parkeren (200-300m verder).
Het irriteert de bewoners met 2 wagens mateloos..het hangt zelfs in de lift op dat er binnen geparkeerd moet worden indien je er een plaats hebt.
Niet handig als ge 2-3 zakken vol inkopen hebt. Ik weet niet van wie al die wagens zijn, maar kan ze wel linken aan de plaats die ze ondergronds hebben. ooit heb ik zo eens een vriendelijk briefje onder hun ruitenwisser gestoken... week later stond het briefje in de ondergrondse parking op het prikbord "welke boer heeft dit onder mijn ruitenwisser durven zetten? Een beetje respect mag wel"

tekst op het briefje... "Beste, aangezien je een ondergrondse parking hebt, kan je aub daar parkeren. Niet elke inwoner heeft deze luxe. alvast bedankt voor de moeite"

PS- Er is misschien een reden waarom die mensen alleenstaand blijven.. Echt, super zure mensen. Ze kunnen zelfs geen goeiendag zeggen
Je gaat ervanuit dat je meer recht hebt op die bovengrondse parkeerplaats dan iemand anders. Op basis waarvan denk je dat eigenlijk?

Lijkt mij dat iedereen daar evenveel recht op heeft als het geen exclusieve eigendom, maar van de gemeenschap...

Je vraagt nu anderen om extra te manouvreren en moeite te doen zodat jij met uw tweede wagen vaker parking hebt.

Je gaat ervanuit dat je meer recht hebt op die bovengrondse parkeerplaats dan iemand anders. Op basis waarvan denk je dat eigenlijk?

Lijkt mij dat iedereen daar evenveel recht op heeft als het geen exclusieve eigendom, maar van de gemeenschap...

Je vraagt nu anderen om extra te manouvreren en moeite te doen zodat jij met uw tweede wagen vaker parking hebt.
Is gewoon logisch & vriendelijk...
Net zoals iemand uitschelden niet verboden is, doe je het gewoon niet :p

Wil je dat geregeld hebben regel het dan via een uitspraak in het eigenaarsoverleg.
Koppel er desnoods een bedrag aan vast om dat recht te verkrijgen.

Anders is het wie eerst komt eerst maalt.
Indien mensen het weigeren om het op uw geprefereerde manier te doen, dan vinden zij het niet zo logisch. En zijn ze misschien niet bereid om zo vriendelijk te zijn. En dat is uiteindelijk hun goed recht. Zij hebben betaald voor een garage/standplaats. Hoe ze dat wensen te bepalen is aan hen. Het is de eigen keuze van die anderen om er geen te kopen. Dan moeten ze ook maar leven met hun keuzen ipv vinden dat zij rechten hebben op 5 parkeerplaatsen die mogelijk ook handiger zijn om te parkeren dan de eigen garage/standplaats.

Laatst bewerkt:
Dat is jouw mening, maar het is ook niet meer dan een mening.
Vanuit hun standpunt kan ik het perfect verstaan dat ze zich hier niet willen naar schikken.
Je meent meer aanspraak te maken op eigendom die eigenlijk van de gemeenschap is dan een ander, terwijl iedereen er evenveel recht op heeft.

Als je wil dat een parkeerplaats niet door anderen gebruikt wordt, betaal er dan desnoods voor zoals Renegade zegt.

Om zulke zever te vermijden alleen al zou ik nooit op een appartement willen wonen.
Met velen op een zakdoek wonen + gedeelde eigendom geeft weinig problemen, my ass... :p

Classics gumball, zagen en klagen over de 'ander' maar zelf nooit eens in de spiegel kijken. Zoals terecht hier aangehaald, je hebt daar niet meer recht op.

Mensen die de printer bijvullen, zien dat ze het laatste papier uit de doos hebben genomen, geen zin hebben om een nieuwe doos te gaan halen en dan één of twee vellen papier in de doos laten zodat de volgende die moet bijvullen de pineut is. :angry::angry::angry:

Terug
Bovenaan