Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Wel op mijn werk moet het elke 3 maanden (en je kan niet meer inloggen zonder het aan te passen als je het niet doet).

Misschien moet ik dat even doorsturen naar het IT management :D
Bij mijn huidige klant slaat het helemaal nergens op. Elke 3 maanden idd paswoord wijzigen, maar nu hebben ze dus ook toegang met pincode en/of face ID of fingerprint geactiveerd.

Gevolg: je hebt dus 3 maanden dat fucking paswoord niet moeten gebruiken, maar dan moet je plots wel het oude paswoord ingeven om het nieuwe te kunnen instellen.

DA KEN IK NIMEER NA 3 MAAND NIET TE MOETEN GEBRUIKEN gvd :angry:

elke. dag. opnieuw. die. gifs. in. Teams. met. toespelingen. op. het. weer. of. de. dag. van. de. week. please. make. it. stop.
giphy.gif

Agile is echt zo'n leeg buzzword vind ik. Wij krijgen zo regelmatig mails "WIJ WERKEN AGILEEEEEEEEEE". Alsof dat ook maar ENIG verschil maakt qua werking met de rest? Een voelbaar verschil alleszins niet.
Voor mij is het de eerste keer dat ik Agile gebruik in een project en ik heb nog nooit aan zo'n shitproject gewerkt als dit. Hopeloos overmanaged, veel "consultants" zonder meerwaarde en uiteindelijk wordt bijna alle development gedaan door enkele overwerkte Indiërs die je alles 5 keer moet uitleggen en dan doen ze het nog verkeerd.

Interne vacature als project medewerker. Functie en inhoud spreken me zeer aan, kom ook in een hogere loonschaal terecht.

Echter is maar een budget tot eind 2024, daarna onzeker of de functie als project blijft voortbestaan, opgenomen wordt als een vaste functie of ze gaat verdwijnen.

Indien ik instap zou mijn huidig contract on hold worden gezet en kan ik na het project terug in mijn huidige functie komen, maar mijn anciënniteit wordt wel bevroren.

Als ik binnen x aantal jaar terug in mijn huidige functie zou verplicht terugkomen val ik onder een lager barema, maar ook met verminderde anciënniteit.

Agile is echt zo'n leeg buzzword vind ik. Wij krijgen zo regelmatig mails "WIJ WERKEN AGILEEEEEEEEEE". Alsof dat ook maar ENIG verschil maakt qua werking met de rest? Een voelbaar verschil alleszins niet.
Wat is Agile en waarom is het goed/slechter dan een gewone manier van werken? Ik heb deze term hier al een paar keer zien passeren.

Aaaargh ... weeral. Ik moet vervloekt zijn of zo. Da's al 4 wagens op rij dat ik in de eerste paar weken een steen(tje) in m'n ruit gekletst krijg (ale soit, bij m'n 3-reeks, 2 wagens geleden was het een 'full blown' hagelstorm, mor soit).

Deze keer onderweg naar kantoor, letterlijk bij het onderdoor rijden v/d brug op de R4 waar de camera's voor 't einde v/d trajectcontrole hangen.
Dus oftewel is er een stukje v/d brug afgebrokkeld ... oftewel een of andere flauwe plezanten idioot die het toch zo leuk vond om steentjes te gooien.

WFT ... hoe kan ik zo belachelijk veel pech hebben.

Het hoest/keelschraap seizoen is weer volop bezig. Je kan eens sporadisch hoesten maar bij sommigen is het haast iedere minuut dat ze dat moeten herhalen. Hebben die dat dan zelf niet door hoe vervelend dat is voor anderen? Leve de open-landschap bureaus!

Het hoest/keelschraap seizoen is weer volop bezig. Je kan eens sporadisch hoesten maar bij sommigen is het haast iedere minuut dat ze dat moeten herhalen. Hebben die dat dan zelf niet door hoe vervelend dat is voor anderen? Leve de open-landschap bureaus!
No offense maar ik garandeer je dat het voor de personen zelf nog het lastigste is.. :unsure:

getekend, een hooikoortslijder

Tis weer feest met Outlook vandaag: "Outlook is trying to connect to Microsoft Exchange".

Wel probeer harder want ik ben het zo beu om dat bericht elke 5 minuten te zien opduiken & ik denk dat mijn collega's me daar in bij vallen.

Ook continu vragen voor m'n paswoord, die servers zijn echt gewoon shit.

Ja ik ben boos/geïrriteerd o_O

Tis weer feest met Outlook vandaag: "Outlook is trying to connect to Microsoft Exchange".

Wel probeer harder want ik ben het zo beu om dat bericht elke 5 minuten te zien opduiken & ik denk dat mijn collega's me daar in bij vallen.

Ook continu vragen voor m'n paswoord, die servers zijn echt gewoon shit.

Ja ik ben boos/geïrriteerd o_O
Ligt echt aan uw werkgever hoor :p

Jeetje wat ben ik die IT-shit soms toch beu.

Je past ergens een versienr. aan van een gebruikte component.
En je mag al uren zitten refactoren.

Continue zitten upgraden is eigenlijk al een fulltime job geworden.

Elders zit men weer servermigraties te doen, de helft niet meer werkende.

Laatst bewerkt:
Vooral dat je werk in kleine stukjes oplevert en daardoor flexibel/snel kan aanpassen naargelang feedback van gebruikers/klanten.

Tuurlijk, maar de uitvoering is niet zo zwart-wit hé, je kan ook wat meer light te werk gaan. Zoals ik aangaf doen we het echt heel doorgedreven, definities van features stories subtaken, definitions of done, tijdsbestedingen, etc etc terwijl we 0 harde deadlines hebben en enkel interne "klanten". Geen impact al iets niet wordt afgewerkt binnen een sprint, het schuift gewoon op.
Een tweewekelijkse highlevel inschatting van de taken en ditto inschatting van de tijdsbesteding is dan echt meer dan prima. Het is uiteindelijk ook maar een middel om werk wat in te schatten om je backlog onder controle te houden.
Ik zie het meer als een "daily reporting" alsook continu opvolgen en kunnen bijstellen van doelen van een project. Het is natuurlijk een geheel. Je kan niet zomaar even twee weken sprints gaan invoeren. Je hebt daarvoor de nodige preparatie met burndowns nodig, een goeie scope definitie, wat wel en wat niet essentieel is, retrospectives waar effectief iets mee gedaan wordt, korte efficiënte standups met latere terugkoppeling indien nodig (vaak zitten die van mij onder de vijf minuten), etc. Dit alles zorgt er een beetje voor dat je flexibel bent en iedereen in het core team (bij ons is dat de devs, tester, functioneel analist, maar ook verschillende personen die meerdere projecten wat opvolgen inzake hun domein (development, testing, proces, functioneel) luisteren vaak mee) op ieder moment kan inschatten waar je staat inzake je timeline. Die stories en subtasks en hoe je daarmee omgaat is eigenlijk maar een detail. Die moeten vooral handig werken en niet in de weg zitten.

Anyhoo, veel ervan hangt af van de manier hoe iedereen daarmee omgaat. En ik heb al van verschillende nieuwe alsook ex-collega's gehoord dat het bij ons op dat vlak best wel snor zit.

Ergernis: functie waar ik ben aangenomen om een uitwerking van verscheidene R&D projecten te doen, lijkt steeds minder een aanvulling van mezelf op bestaande kennis te zijn, maar eerder een: 'zoekt da maar eens uit, man!'. Voorgaande expertise aanwezig is enorm beperkt en de verwachtingen liggen niet echt in lijn met wat ik haalbaar acht. Nog erger, die zaken zijn ook mijn specialiteit niet en het beklimmen van een heuvel wordt beloond met een berg in zicht. Biopolymeren zijn echt merde, gvd!

Mijn Franstalige collega’s die de k van knowledge base blijven uitspreken. Helaas quasi dagelijks.

"Listen to me very carefully, I shall say zis only once. Ze k is silent"

Terug
Bovenaan