Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Waarom hebben jullie IT nodig voor een GSM in te stellen? :p
Intune toestanden wss, indien het een privé toestel is waar men pakweg een 'corporate' account bij/naast wil zetten.
In 't geval dat het een toestel v/d WG was zou ik verwachten dat dit pre-configured zou zijn geweest vooraleer je het toestel ontvangt.
 
Pfoe, van een high level planning in excel voor de komende maanden naar een doorgedreven agile planning met alles erop en eraan iedere twee weken.
Nu toch al een paar iteraties gehad, maar toch echt het gevoel dat we al willen sprinten nog voor we kunnen kruipen.
 
Sprinten hoort dan ook bij agile eh. :unsure:
Tuurlijk, maar de uitvoering is niet zo zwart-wit hé, je kan ook wat meer light te werk gaan. Zoals ik aangaf doen we het echt heel doorgedreven, definities van features stories subtaken, definitions of done, tijdsbestedingen, etc etc terwijl we 0 harde deadlines hebben en enkel interne "klanten". Geen impact al iets niet wordt afgewerkt binnen een sprint, het schuift gewoon op.
Een tweewekelijkse highlevel inschatting van de taken en ditto inschatting van de tijdsbesteding is dan echt meer dan prima. Het is uiteindelijk ook maar een middel om werk wat in te schatten om je backlog onder controle te houden.
 
Waarom hebben jullie IT nodig voor een GSM in te stellen? :p

Managed toestellen bv waar nog allerhande instellingen of profielen moeten geïnstalleerd worden?

Intune toestanden wss, indien het een privé toestel is waar men pakweg een 'corporate' account bij/naast wil zetten.
In 't geval dat het een toestel v/d WG was zou ik verwachten dat dit pre-configured zou zijn geweest vooraleer je het toestel ontvangt.
Er moet een werkomgeving op geïnstalleerd worden en blijkbaar ook iets met uw profiel/log in van op de laptop gekoppeld.
Oa. Om bepaalde databanken te consulteren.

Gsmdoos was nog verzegeld bij ontvangst. Sim kaart via post aangekomen na n tijdje
 
Intune toestanden wss, indien het een privé toestel is waar men pakweg een 'corporate' account bij/naast wil zetten.
In 't geval dat het een toestel v/d WG was zou ik verwachten dat dit pre-configured zou zijn geweest vooraleer je het toestel ontvangt.
Managed toestellen bv waar nog allerhande instellingen of profielen moeten geïnstalleerd worden?

Het is dat, waarom moet er daar een fysiek persoon van IT bij te zijn?
Ik heb ook een bedrijfsGSM. Alles gaat via Intune. Half uurtje lang schermpjes volgen, accounts invullen, schermpjes bevestigen, paswoorden en pincodes invullen et voila.

Ik moet daarvoor niet iemand van IT fysiek te pakken krijgen daarvoor.
 
Het is dat, waarom moet er daar een fysiek persoon van IT bij te zijn?
Ik heb ook een bedrijfsGSM. Alles gaat via Intune. Half uurtje lang schermpjes volgen, accounts invullen, schermpjes bevestigen, paswoorden en pincodes invullen et voila.

Ik moet daarvoor niet iemand van IT fysiek te pakken krijgen daarvoor.
Omdat er genoeg zijn die net met een gsm kunnen bellen. Laat staan met vanalles inloggen, misschien nog wat MFA instellen als nieuwe gebruiker, etc.
 
Het is dat, waarom moet er daar een fysiek persoon van IT bij te zijn?
Ik heb ook een bedrijfsGSM. Alles gaat via Intune. Half uurtje lang schermpjes volgen, accounts invullen, schermpjes bevestigen, paswoorden en pincodes invullen et voila.

Ik moet daarvoor niet iemand van IT fysiek te pakken krijgen daarvoor.
Als ik de servicedeskers hier soms mensen zie helpen. Da's soms echt voor de meest simpele zaken hoor.
Nog genoeg volk dat hier binnen stapt met nen afgeprinte screenshot van nen error. Om maar te zeggen dat het niveau niet altijd even hoog ligt.
 
Pfoe, van een high level planning in excel voor de komende maanden naar een doorgedreven agile planning met alles erop en eraan iedere twee weken.
Nu toch al een paar iteraties gehad, maar toch echt het gevoel dat we al willen sprinten nog voor we kunnen kruipen.
Agile is echt zo'n leeg buzzword vind ik. Wij krijgen zo regelmatig mails "WIJ WERKEN AGILEEEEEEEEEE". Alsof dat ook maar ENIG verschil maakt qua werking met de rest? Een voelbaar verschil alleszins niet.
 
Vrouwendag. Eén van de dagen waarop bedrijven over mekaar struikelen om aan de wereld te laten zien hoe progressief en tolerant ze zijn. Ik vind dat soms zielige proporties aannemen. Gelukkig niet altijd.
 
Vrouwendag. Eén van de dagen waarop bedrijven over mekaar struikelen om aan de wereld te laten zien hoe progressief en tolerant ze zijn. Ik vind dat soms zielige proporties aannemen. Gelukkig niet altijd.
Bij ons waren ze in een meeting vrouwen aan het feliciteren dat ze vrouw zijn op vrouwendag. Clown world. :rofl:
 
Feit. Mja dan is het opzoekwerk voor de collega met de werkende gsm.

We zijn 1,5maand na mijn indiensttreding.
Gelukkig nog niet zo erg als @Gromker
Pas op, ik klaag op zich niet he, ik kan ruwweg 90% van mijn job wel gewoon doen en voor de rest ben ik toch altijd met een collega dus we krijgen zowat alles* gedaan. De enige paar zaken die ik niet zelfstandig kan doen zijn ook toevallig de kutwerkskes die niemand graag doet.


*behalve waar onze dienst overlapt met een andere dienst die hun domein angstvallig bewaakt, das altijd een heel gedoe voor iedereen om daar dan iets gedaan te krijgen
 
Terug
Bovenaan