Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

en dan willen ze co-housing nog meer gaan promoten met vlamingen die eigenlijk met de beste wil ter wereld niet overeen willen komen.
L'enfer, c'est les autres.
Maar ik snap dat co-housing gedoe ook niet. Dat is allemaal leuk in theorie, maar er moet er maar één rotte appel tussenzitten en het spel is op de wagen. Dit kan toch nooit werken op grote(re) schaal

Ik besefte daarnet wel - midden in de vergadering - dat ik in conf call zat met de CEO van mijn divisie, en ik gewoon in mijn T-shirt zat :wallbash:.
So what? Ooit in een conf call gezeten waarbij de CIO (niet CEO, maar er net onder) ook gewoon in zijn T-shirt voor de camera verscheen.

L'enfer, c'est les autres.
:)

Ook verhuisd uit appartement. Eerlijk gezegd, als je wat geluk hebt met de buren en zelf ook niet van de kwaadste is daar toch niets mis mee, heb er altijd graag gewoond. Maar inderdaad, de rotte appels zijn er hoor.

Enkele weken na onze verhuis (appartement is van mij dus ik kom nog in dat gebouw) ook nog een mooie gehoord:
Wij hebben extra staanplaatsen, deze waren van de firma die het gebouw had gezet, maar die deden er niets mee. Dus iedereen gebruikte die als extra plaatsen voor bezoek. Nu heeft iemand er drie overgekocht om te verhuren. Uiteraard stond er, wanneer die eens kwam kijken, een wagen op. Deze was van de vriend van het driftkikkertje dat naast mijn appartement woont (beetje vreemde, jonge gast, zit niet zo goed in zijn vel denk ik). Eigenaar aangebeld dat dit niet kon en om er op te letten. Wij, normale mensen :coolbrows: , zeggen dan sorry en letten erop. Deze kerel begon te roepen en te dreigen dat hij die kerel lappen ging verkopen, en heeft wat later de publiciteit (staanplaatsen te huur) van de muur getrokken.

Dat is gewoon zo debiel, zo'n complete verspilling van energie, maar die mensen lopen ook rond. Als je natuurlijk zo meerdere hebt, weg sfeer.

Die gaat dat gewoon blijven doen. En dan is het aan de meerderheid om te stemmen voor een vrederechtersprocedure. Doen ze dat niet dan kunnen ze haar niets maken.
Zet er een auto achter dat ze niet vooruit en niet achteruit kan
Zij mag er staan dus de rest ook :D Kinderachtig gedrag moogt ge beantwoorden met ander kinderachtig gedrag

:)

Ook verhuisd uit appartement. Eerlijk gezegd, als je wat geluk hebt met de buren en zelf ook niet van de kwaadste is daar toch niets mis mee, heb er altijd graag gewoond. Maar inderdaad, de rotte appels zijn er hoor.

Enkele weken na onze verhuis (appartement is van mij dus ik kom nog in dat gebouw) ook nog een mooie gehoord:
Wij hebben extra staanplaatsen, deze waren van de firma die het gebouw had gezet, maar die deden er niets mee. Dus iedereen gebruikte die als extra plaatsen voor bezoek. Nu heeft iemand er drie overgekocht om te verhuren. Uiteraard stond er, wanneer die eens kwam kijken, een wagen op. Deze was van de vriend van het driftkikkertje dat naast mijn appartement woont (beetje vreemde, jonge gast, zit niet zo goed in zijn vel denk ik). Eigenaar aangebeld dat dit niet kon en om er op te letten. Wij, normale mensen :coolbrows: , zeggen dan sorry en letten erop. Deze kerel begon te roepen en te dreigen dat hij die kerel lappen ging verkopen, en heeft wat later de publiciteit (staanplaatsen te huur) van de muur getrokken.

Dat is gewoon zo debiel, zo'n complete verspilling van energie, maar die mensen lopen ook rond. Als je natuurlijk zo meerdere hebt, weg sfeer.
Die plaatsen zijn die mens z'n eigendom, dus heel simpel toch ... je stuurt er de flikken op af om vast te stellen dat die daar ni mag staan & laat hem weg slepen. Spijtig genoeg, als je hem wil laten slepen draai je zelf op voor de kosten, but still (enkel als iemand u de 'uitgang' blokkeert uit pakweg uw garage/oprit mag je die laten slepen op 'hun' kosten).

Anders vrederechter. Maar jah ... ook een heel gedoe.

Nuja ... is niet anders dan als iemand zich dagelijks gewoon komt parkeren op jouw oprit eh.
Zoals je zegt, dat kan eens gebeuren & daar doe je niet al te moeilijk over. Je laat dat weten & houdt het wat schappelijk, maar eens het bitsig wordt ... jah.

Die plaatsen zijn die mens z'n eigendom, dus heel simpel toch ... je stuurt er de flikken op af om vast te stellen dat die daar ni mag staan & laat hem weg slepen. Spijtig genoeg, als je hem wil laten slepen draai je zelf op voor de kosten, but still (enkel als iemand u de 'uitgang' blokkeert uit pakweg uw garage/oprit mag je die laten slepen op 'hun' kosten).

Anders vrederechter. Maar jah ... ook een heel gedoe.

Nuja ... is niet anders dan als iemand zich dagelijks gewoon komt parkeren op jouw oprit eh.
Zoals je zegt, dat kan eens gebeuren & daar doe je niet al te moeilijk over. Je laat dat weten & houdt het wat schappelijk, maar eens het bitsig wordt ... jah.
Desnoods zo'n ijzer op de parkeerplaats dat je plat kan leggen, maar rechtop staat als je weg bent. Maar extra omslachtig natuurlijk.

Ge verzint het niet hé.
Nu is er ne blok met 6 garageboxen achter dat gebouw en ervoor een manoeuvreer-ruimte, soort van koer.

Daar gaat altijd ne eigenaar haren auto zetten. Wat niet mag want ze heeft geen garagebox en die koer is van de gemeenschap en die koer is géén parkeerplaats.
Nu is die dus naar ne juridische dienst gestapt en die hebben ne mail gestuurd dat hun cliënt daar wel mag staan omdat "ze aandelen heeft in die gemeenschap".
Hoe kunt ge nu jurist van opleiding zijn en zo simplistisch nadenken. Ja, in principe zou ze daar een staanplaats kunnen krijgen maar daarvoor moet die koer opgesplitst worden, een staanplaats gecreëerd worden, de basisakte aangepast,...

Allee, dan kan iedereen straks ook in de trappenhal ne tipi zetten want ja ze zijn mede-eigenaar he.
Doet me denken aan onze appartementsblok.
We hebben +-30-40 ondergrondse parkeerplaatsen en 5 boven voor mensen die beneden geen plaats hebben. Elke bewoner heeft minstens 1 ondergrondse plaats.
Koppels met 2 wagens moeten buiten staan. Nu...enkele alleenstaande bewoners vertikken het om hun ondergrondse parkeerplaats te gebruiken en parkeren bovengronds op één van die 5 plaatsen op het "domein".. waardoor bewoners met 2 wagens op straat moeten parkeren (200-300m verder).
Het irriteert de bewoners met 2 wagens mateloos..het hangt zelfs in de lift op dat er binnen geparkeerd moet worden indien je er een plaats hebt.
Niet handig als ge 2-3 zakken vol inkopen hebt. Ik weet niet van wie al die wagens zijn, maar kan ze wel linken aan de plaats die ze ondergronds hebben. ooit heb ik zo eens een vriendelijk briefje onder hun ruitenwisser gestoken... week later stond het briefje in de ondergrondse parking op het prikbord "welke boer heeft dit onder mijn ruitenwisser durven zetten? Een beetje respect mag wel"

tekst op het briefje... "Beste, aangezien je een ondergrondse parking hebt, kan je aub daar parkeren. Niet elke inwoner heeft deze luxe. alvast bedankt voor de moeite"

PS- Er is misschien een reden waarom die mensen alleenstaand blijven.. Echt, super zure mensen. Ze kunnen zelfs geen goeiendag zeggen

Laatst bewerkt:
Nieuwe "ergernis"
Ik zie dat ze op het werk nieuwe bedrijfswagens kopen...toyota corolla's.. probleem is dat ik hier fysiek niet deftig in pas. Ik heb dan letterlijk het stuur tussen mijn benen (lang leve de grote medemens).. en aangezien ik jaarlijks 50-60k km rijd, is het wel een issue.
Een mini/1-reeks pas ik perfect in..een grotere wagen als een corolla dan weer niet.. precies dat die japanners geen rekening houden met de grotere mensen in Europa xD. Kvind de wagen nochtans wel mooi!

Nieuwe "ergernis"
Ik zie dat ze op het werk nieuwe bedrijfswagens kopen...toyota corolla's.. probleem is dat ik hier fysiek niet deftig in pas. Ik heb dan letterlijk het stuur tussen mijn benen (lang leve de grote medemens).. en aangezien ik jaarlijks 50-60k km rijd, is het wel een issue.
Een mini/1-reeks pas ik perfect in..een grotere wagen als een corolla dan weer niet.. precies dat die japanners geen rekening houden met de grotere mensen in Europa xD. Kvind de wagen nochtans wel mooi!
De poolwagen vant werk is een toyota avensis en daar zit ik ook nooit goed in.
Voor mij staat da stuur veeel te ver weg

ben normaal gene poster in deze thread, omdat ik vind iedereen heeft wel eens een ergernisje, maar wat me vandaag is overkomen moet me toch wel van het hart....

vandaag kwam er een nieuwe chauffeur zijn contract tekenen, om maandag te beginnen.
terwijl hij kwam, moest ik zijn contract opmaken, en ondertussen een "proef" laten doen. dus die chauffeur moest een afval container plaatsen.
ik mee in die camion, we komen daar aan bij die mensen , in een super smal straatje, die container moest dus voor hun carport gezet worden.

ik stap uit, die camion kon maar scheef op die oprit, dus die nieuwe man (chauffeur) kon zijn rechterspiegels niet gebruike, om te zien of hij tegen die draad van de buren ging zitten... dus ik achter die camion, teken doen van doe maar, je hebt nog plaats....

ondertussen duwt die man wat op knopjes om dat container systeem in werking te zetten , de container van de camion af te laden, en op de tarmac te zetten. opeens schiet die container daar, in 45° stand van die container knal op die tarmac waar ik letterlijk 3 seconden geleden nog stond. vlak naast mij dus.

as i type, ik ben hier nog aant schudden en aant beven.
ik moest zogezegd mee gaan om die man zijn "proef" te beoordelen, of hij het goed ging kunnen of niet. maar ik ben zelf geen chauffeur (gewoon administratief bediende), kon niet eens uitleg geven hoe dat systeem in elkaar zat....

soit ben er echt zwaar met de schrik van af gekomen. en die vent ook.
en nog niet in het minst mijn baas ook, want die nieuwe chauffeur zijn contract ging pas in vanaf maandag . dus verzekering ging niet tussen gekomen hebben, als allebei mn benen af waren, of ik morsdood ging geweest zijn.

ik overweeg nu dan ook heel sterk maandag met mijn vuist op tafel te slaan, en zeggen dat ik nooit meer mee ga naar een werf. is mijn werk niet. en bovendien moeten onze nieuwe werknemers een deftige opleiding krijgen. niet zomaar van trek uw plan, en als er iets niet gaat moeten ze maar naar een andere chauffeur bellen.

serious, deze keer heb ik veel geluk gehad. maar zo'n dingen blijven natuurlijk niet duren.

Wat is de normale procedure met nieuwe wn? Totaal niet wat er vandaag is gebeurd? ( jij mee op de werf )
is er gewoon niet.

wij werken voornamelijk in onderaanneming, dus onze personeelsleden werken met een kraan of vrachtwagen van ons, maar worden "gestuurd" door de hoofd aannemers. krijgen instructies van hen.

maar nu was het vrijdag avond, en was het nogal druk, en mn baas wou die container niet meer zetten, dus ja, leek hem 2 vliegen in 1 klap natuurlijk, om die nieuwe dat te laten doen. zo was hij er van af, en een uurtje gratis werk kracht.

soit ben er echt zwaar met de schrik van af gekomen. en die vent ook.
en nog niet in het minst mijn baas ook, want die nieuwe chauffeur zijn contract ging pas in vanaf maandag . dus verzekering ging niet tussen gekomen hebben, als allebei mn benen af waren, of ik morsdood ging geweest zijn.
Je werkgever zit dan serieus in de shit (hij/zij is strafbaar en kan in theorie zelfs hiervoor een celstraf krijgen), maar jij zal normaal gewoon vergoed worden.

Het is NIET uw taak als werknemer om ervoor te zorgen dat die chauffeur en/of jijzelf verzekerd is hé. Jij doet gewoon je werk.
En als je buiten de uren onofficieel aan het werk waart? Nog erger, dan zit je werkgever nog dieper in de shit.

PS. Maar ok, goed dat het nog goed is afgelopen, want zonder benen of morsdood wil je niet zijn hé.

Je werkgever zit dan serieus in de shit, maar jij zal normaal gewoon vergoed worden.

Het is uw taak als werknemer niet om ervoor te zorgen dat die chauffeur verzekerd is hé.
welja das nog zo iets dat mij nu bezig houd.

Mijn baas gaf me mondeling de instructies om mee te gaan. Stel dat er echt iets had gebeurd met me, kon hij zeggen "jamaar das uw werk niet, gij moest op de bureau blijven, ik heb geen opdracht gegeven om mee te gaan" ? stel je nu eens dat voor, dat hij zoiets zegt, om zo gevrijwaard te blijven, dat hij de rest van zn leven mag betalen voor mij, indien er iets had gebeurd?

ging ik dan de rest van mn leven in een karretje zitten, en zelf mogen opdraaien voor alles?

welja das nog zo iets dat mij nu bezig houd.

Mijn baas gaf me mondeling de instructies om mee te gaan. Stel dat er echt iets had gebeurd met me, kon hij zeggen "jamaar das uw werk niet, gij moest op de bureau blijven, want das uw werk" ? stel je nu eens dat voor, dat hij zoiets zegt, om zo gevrijwaard te blijven, dat hij de rest van zn leven mag betalen voor mij, indien er iets had gebeurd?

ging ik dan de rest van mn leven in een karretje zitten, en zelf mogen opdraaien voor alles?
Ik denk niet dat een werkgever daar zo gemakkelijk mee wegkomt. Een mondelinge overeenkomst is wettelijk ook geldig hé! (alleen de bewijslast is wél lastiger).

Maar waarom zou jij daar gaan staan -als werknemer- samen met die chauffeur, als je baas liever had dat je op je bureau had gebleven? Makes no sense! (Tenzij je stapelgek bent en je baas zijn voeten kust of zo) Maar je hebt hier wel een punt. De werkgever kan er een verhaaltje rondbouwen waardoor het al wat lastiger wordt natuurlijk ..

Dat doet je wel nadenken als de werkgever iets soortgelijks van je vraagt in de toekomst.

Mijn baas gaf me mondeling de instructies om mee te gaan. Stel dat er echt iets had gebeurd met me, kon hij zeggen "jamaar das uw werk niet, gij moest op de bureau blijven, ik heb geen opdracht gegeven om mee te gaan" ? stel je nu eens dat voor, dat hij zoiets zegt, om zo gevrijwaard te blijven, dat hij de rest van zn leven mag betalen voor mij, indien er iets had gebeurd?

Als je tijdens je werkuren iets tegenkomt, is de bewijslast aan je werkgever (allez, meestal de verzekering) dat het niet door je werk komt. En dat zal héél moeilijk zijn om aan te tonen dat dit niet door je werk komt als het op een werf van je werkgever gebeurt.

Terug
Bovenaan