Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Een taakje mooi afgewerkt. Stelt ook totaal niets voor.
Kon naar productie.
Herroepen want ze gaan het toch functioneel weer herbekijken.
Haha, je moet weten dat dat al jaren in discussie zit. Eindeloze meetings zijn daarvoor al gepasseerd.
Dat taakje is al ongoing van voor ik daar werk, en ik zit er al wel enkele jaren ondertussen.

Externen die met de mooiste taakjes gaan lopen, quasi van ze bezig te houden.
Zelf hun rommel testen zit er ook niet in. Als je ook maar een paar cases test, zie je al dat zaken miszitten. Nu ja, ik heb nooit anders gekend met externen. Verder zitten ze dan ook maar met hun vingers te draaien. Veel werk is er ook niet, waarom hebben ze die daar ook zitten...

Stel je een hele mail op voor ene die data nodig heeft.
Maar dan met voorbeelden van hoe de structuur kan of moet zijn.
Eigenlijk weet je niet wat ze echt verwachten.
Krijg je zo een oneliner antwoord terug. Blijkbaar mag ik al blij zijn dat HopiPopiAmbtenaar zelfs heeft geantwoord.

Al een grotere karwei die in aantocht was, blijkbaar tevens stilgevallen, want ene is op zijn strepen gaan staan omtrent wetgeving.
Dus 5 miljoen meetings verder, en binnen x-jaar, zal men er wel eens aan beginnen. Of hoe de overheid steeds verder verstrikt geraakt in haar eigen kluwen.

Soit, niet alles is slecht, zigzaggend door de vele dode momenten, mijn badkamer blinkt weer. :oi22:
 
Laatst bewerkt:
Da's hier ook zo en ik word gek van sommige dingen. Vooral uitgevonden postcodes of gemeentes met typfouten. Terwijl in onze software letterlijk alle postcodes van heel Europa staan. Op officiële opmaak van bepaalde velden niet volgen waardoor data niet uniform is.
een klassieker :). Bij ons stond in onze ledengegevens bij enkele leden dit in hun naam:
VOORNAAM ACHTERNAAM ZIT GEVANGEN
VOORNAAM ACHTERNAAM OCMW
VOORNAAM ACHTERNAAM MOET NOG 300 EURO
VOORNAAM ACHTERNAAM GEVAARLIJK

of eigenlijk nog de leukste
VOORNAAM ACHTERNAAM OVERLEDEN

Leuk als we dan automatisch brieven sturen naar die mensen... Heb het meeste uitgekuisd, maar af en toe steken ze er zo nog iets in.
 
Da's hier ook zo en ik word gek van sommige dingen. Vooral uitgevonden postcodes of gemeentes met typfouten. Terwijl in onze software letterlijk alle postcodes van heel Europa staan. Op officiële opmaak van bepaalde velden niet volgen waardoor data niet uniform is.
Ik heb dus een demo gevraagd aan iemand van dat team van hoe ze die data ingeven.

Ze zoeken per nieuwe publicatie op of dat al in de database bestaat. Ze moeten 2 veldjes ingeven: naam en beschrijving.

"Als de naam er al instaat, maar de beschrijving is anders, dan geven we een nieuwe record in".

Resultaat: letterlijk duizenden duplicate records omdat er telkens een typo in de beschrijving staat. Ah ja, dan is het niet 100% hetzelfde he. In plaats van de record met de typo gewoon 1x aan te passen... Ik snap überhaupt niet hoe dat kan, voor mijn eigen mentale gezondheid leek het me beter om niet te vragen of ze dat dan manueel overtypen allemaal in plaats van te copy-pasten. Want waarom een achterlijk proces niet nog achterlijker maken.
 
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat uitgerekend de meest simpele doch veelgebruikte systemen met de regelmaat van de klok gewoon slecht werken: een digitaal registratiesysteem - aka een prikklok

mocht ik de baas zijn, ik gooi dat ding gewoon buiten en werk met kaartjes zoals eeuwen geleden.
 
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat uitgerekend de meest simpele doch veelgebruikte systemen met de regelmaat van de klok gewoon slecht werken: een digitaal registratiesysteem - aka een prikklok

mocht ik de baas zijn, ik gooi dat ding gewoon buiten en werk met kaartjes zoals eeuwen geleden.
Of je werkt op basis van vertrouwen zonder prikklok?

Mijn vriendin krijgt regelmatig mails (deel van haar job) van onderwijspersoneel dat furieus is omdat ze loon moeten terugbetalen dat teveel uitbetaald is doordat de scholen foute data zenden (en ze zien dat op hun loonbrief). En dat gaat dan vaak over 'peanuts' he
En vaak vol taal/schrijffouten, als je in het onderwijs werkt zou dat toch een basis mogen zijn dat je op uw taal let en respect hebt
En dat je weet hoe de structuren werken en dat de overheid niet uw werkgever is
 
Vorige week mijn laatste dag gedaan op mijn oude job. Samen met een andere collega van mijn team die ook vertrekt. Het is de gewoonte om elke keer als iemand vertrekt die persoon te verrassen met een kado bon of een etentje. Ik leg dan ook al heel mijn carrière centen mee in de pot voor de vertrekkers te bedanken. Blijkt dat de andere collega getrakteerd werd op een etentje en insane niet uitgenodigd werd.
normaal zou ik zeggen: smijt iedereen buiten :p, maar is er geen nuance te vinden? Hebben zij zelf het georganiseerd of waren ze gewoon uitgenodigd? Maakt toch wel veel verschil. Je kan het ze niet echt kwalijk nemen dat ze naar een feestje gaan van iemand die vertrekt, ook al is er geen georganiseerd voor jou. Als die vrienden de organisators zijn, dan is het wel heel erg natuurlijk.
Ik zou ook wel voorzichtig zijn met je "vrienden/collega's", veel kans dat ze enkel uitgenodigd waren op dat feestje en dat kan je ze natuurlijk moeilijk kwalijk opnemen.
Helaas zal je relatie met die vrienden/collega's wel niet meer fantastisch zijn, want als je terug contact met hen hebt dan zal je terug moeten denken aan dat pijnlijk vertrek. Ik zou de bal in hun kamp leggen, als ze nu nog contact willen ist aan hun.
TIs natuurlijk moeilijk een oordeel vellen over je situatie, maar als ik tussen de regels lees, ben je lang afwezig geweest en dan hebben bepaalde mensen de kans gegrepen om over jou te roddelen en je zwart te maken. En toen je terug kwam wouden mensen niet eens meer een goedendag zeggen. Waarschijnlijk omdat ze dachten dat je "niet echt" ziek was of zo, typische BS.

Niet teveel bij stil staan, theeft nu toch geen nut. Op naar de volgende job.
 
Resultaat: letterlijk duizenden duplicate records omdat er telkens een typo in de beschrijving staat. Ah ja, dan is het niet 100% hetzelfde he. In plaats van de record met de typo gewoon 1x aan te passen... Ik snap überhaupt niet hoe dat kan, voor mijn eigen mentale gezondheid leek het me beter om niet te vragen of ze dat dan manueel overtypen allemaal in plaats van te copy-pasten. Want waarom een achterlijk proces niet nog achterlijker maken.

Kunt een jobstudent IT ofzo pakken om het te cleanen. Kan die zich een zomer bekwamen in regular expressions
 
net nu ik eens eerst in de keuken ben om het brood aan te snijden en dus het korstje te hebben, is het brood niet zo krokant als anders. 't leven kan zo hard zijn :(
 
Elke maandag komt er een mand met fruit, per pakweg 20-25 personen.
Dan is er volk dat daar nen hoop uit pakt, dat in hun kast steekt en op vrijdag nog fruit eet dat voor een ander enkel maandag ter beschikking was.

en ik eet nie veel fruit he, maar als ge zoiets doet dan vind ik u gewoon genen toffe mens


-edit: bewoording, ik weet niet of er collega's van mij zijn hier-
 
Elke maandag komt er een mand met fruit, per pakweg 20-25 personen.
Dan is er volk dat daar nen hoop uit pakt, dat in hun kast steekt en op vrijdag nog fruit eet dat voor een ander enkel maandag ter beschikking was.

en ik eet nie veel fruit he, maar als ge zoiets doet dan vind ik u gewoon genen toffe mens


-edit: bewoording, ik weet niet of er collega's van mij zijn hier-
Hier is er zo'n bureau met 4 vreselijke vrouwen, echt scum of the earth, en die halen een paar dingen uit die mand en nemen dan de volledige mand mee naar hun bureau.
 
Euhm.... en iedereen laat dat dan maar toe?
Eigenlijk kinda crazy waar die overal mee wegkomen. Ze hebben dan een 2e mand fruit bijgezet op dat verdiep.
Maar ook een long history van pesterijen en kinderachtig gedoe daar. Onlangs hadden ze daar weer iemand buitengepest en een week voor de nieuwe begon had een van de drie trezen heel haar boel op de nu lege bureau gezet.

"Ja, de nieuwe moet aan de deur zitten, ik moest dat ook doen toen ik hier begon".
Erm... oke?
"En zij krijgt toch geen laptop he? Wij hadden allemaal eerst een desktop toen we hier begonnen."
Dan heb ik wel gezegd van 'girl, sit down en bek dicht. Ik zal wel bepalen wie wat krijgt'.

Tbh snap ik niet goed dat HR niet ingrijpt terwijl het algemeen geweten is dat die daar toxic as fuck zijn en letterlijk iedereen een hekel heeft aan die bureau. Onlangs hadden ze aan hun deur zo'n blad gehangen van "OFFICE OF FRIENDS" en dan zo hun 3 namen eronder en die van de nieuwe natuurlijk niet. Snel van de deur getrokken in het passeren, bende kinderen.
 
Eigenlijk kinda crazy waar die overal mee wegkomen. Ze hebben dan een 2e mand fruit bijgezet op dat verdiep.
Maar ook een long history van pesterijen en kinderachtig gedoe daar. Onlangs hadden ze daar weer iemand buitengepest en een week voor de nieuwe begon had een van de drie trezen heel haar boel op de nu lege bureau gezet.

"Ja, de nieuwe moet aan de deur zitten, ik moest dat ook doen toen ik hier begon".
Erm... oke?
"En zij krijgt toch geen laptop he? Wij hadden allemaal eerst een desktop toen we hier begonnen."
Dan heb ik wel gezegd van 'girl, sit down en bek dicht. Ik zal wel bepalen wie wat krijgt'.

Tbh snap ik niet goed dat HR niet ingrijpt terwijl het algemeen geweten is dat die daar toxic as fuck zijn en letterlijk iedereen een hekel heeft aan die bureau. Onlangs hadden ze aan hun deur zo'n blad gehangen van "OFFICE OF FRIENDS" en dan zo hun 3 namen eronder en die van de nieuwe natuurlijk niet. Snel van de deur getrokken in het passeren, bende kinderen.

En waarom werken er 14-jarige pubermeisjes bij jullie op kantoor? :unsure:
Want zo'n gedrag is toch iets dat ge alleen in dié doelgroep zou verwachten.
 
Eigenlijk kinda crazy waar die overal mee wegkomen. Ze hebben dan een 2e mand fruit bijgezet op dat verdiep.
Maar ook een long history van pesterijen en kinderachtig gedoe daar. Onlangs hadden ze daar weer iemand buitengepest en een week voor de nieuwe begon had een van de drie trezen heel haar boel op de nu lege bureau gezet.

"Ja, de nieuwe moet aan de deur zitten, ik moest dat ook doen toen ik hier begon".
Erm... oke?
"En zij krijgt toch geen laptop he? Wij hadden allemaal eerst een desktop toen we hier begonnen."
Dan heb ik wel gezegd van 'girl, sit down en bek dicht. Ik zal wel bepalen wie wat krijgt'.

Tbh snap ik niet goed dat HR niet ingrijpt terwijl het algemeen geweten is dat die daar toxic as fuck zijn en letterlijk iedereen een hekel heeft aan die bureau. Onlangs hadden ze aan hun deur zo'n blad gehangen van "OFFICE OF FRIENDS" en dan zo hun 3 namen eronder en die van de nieuwe natuurlijk niet. Snel van de deur getrokken in het passeren, bende kinderen.
In welke omgevingen komt gij telkens terecht man? Eerst als bij-job poortenman, nu tussen kinderachtige vrouwen? Ik werk nu al een paar jaar als consultant maar ik ben gelukkig zulke omgevingen toch niet tegengekomen. Die Office Of Friends, wtf zelfs. Trekt daar een foto van en stuurt da naar HR of zelfs de CEO.
 
En waarom werken er 14-jarige pubermeisjes bij jullie op kantoor? :unsure:
Want zo'n gedrag is toch iets dat ge alleen in dié doelgroep zou verwachten.
Allemaal vrouwen van in de 30.

In welke omgevingen komt gij telkens terecht man? Eerst als bij-job poortenman, nu tussen kinderachtige vrouwen? Ik werk nu al een paar jaar als consultant maar ik ben gelukkig zulke omgevingen toch niet tegengekomen. Die Office Of Friends, wtf zelfs. Trekt daar een foto van en stuurt da naar HR of zelfs de CEO.
Gohja is mijn dienst niet he dus ik zit daar niet echt tussen.
Dat blad hing gewoon aan hun deur dus iedereen die daar passeerde zag dat, inclusief HR en de baas hier :p
Onlangs hing er LOVE aan de deur met 1 letter per A4 in het rood maar da's precies al weg nu :unsure:
 
Eigenlijk kinda crazy waar die overal mee wegkomen. Ze hebben dan een 2e mand fruit bijgezet op dat verdiep.
Maar ook een long history van pesterijen en kinderachtig gedoe daar. Onlangs hadden ze daar weer iemand buitengepest en een week voor de nieuwe begon had een van de drie trezen heel haar boel op de nu lege bureau gezet.

"Ja, de nieuwe moet aan de deur zitten, ik moest dat ook doen toen ik hier begon".
Erm... oke?
"En zij krijgt toch geen laptop he? Wij hadden allemaal eerst een desktop toen we hier begonnen."
Dan heb ik wel gezegd van 'girl, sit down en bek dicht. Ik zal wel bepalen wie wat krijgt'.

Tbh snap ik niet goed dat HR niet ingrijpt terwijl het algemeen geweten is dat die daar toxic as fuck zijn en letterlijk iedereen een hekel heeft aan die bureau. Onlangs hadden ze aan hun deur zo'n blad gehangen van "OFFICE OF FRIENDS" en dan zo hun 3 namen eronder en die van de nieuwe natuurlijk niet. Snel van de deur getrokken in het passeren, bende kinderen.
Ah gij hebt mijn blad afgetrokken of wat.
Nee, heel triestig dat dit getolereerd wordt. Zo een negatieve impact op rest van dienst ongetwijfeld
 
Eigenlijk kinda crazy waar die overal mee wegkomen. Ze hebben dan een 2e mand fruit bijgezet op dat verdiep.
Maar ook een long history van pesterijen en kinderachtig gedoe daar. Onlangs hadden ze daar weer iemand buitengepest en een week voor de nieuwe begon had een van de drie trezen heel haar boel op de nu lege bureau gezet.

"Ja, de nieuwe moet aan de deur zitten, ik moest dat ook doen toen ik hier begon".
Erm... oke?
"En zij krijgt toch geen laptop he? Wij hadden allemaal eerst een desktop toen we hier begonnen."
Dan heb ik wel gezegd van 'girl, sit down en bek dicht. Ik zal wel bepalen wie wat krijgt'.

Tbh snap ik niet goed dat HR niet ingrijpt terwijl het algemeen geweten is dat die daar toxic as fuck zijn en letterlijk iedereen een hekel heeft aan die bureau. Onlangs hadden ze aan hun deur zo'n blad gehangen van "OFFICE OF FRIENDS" en dan zo hun 3 namen eronder en die van de nieuwe natuurlijk niet. Snel van de deur getrokken in het passeren, bende kinderen.
Hoe mensen daar de energie voor hebben. Ik kan gelukkig vrij kiezen waar ik zit op kantoor. Ik boek dan altijd een bureau ver weg van het roddeleiland.
 
Allemaal vrouwen van in de 30.


Gohja is mijn dienst niet he dus ik zit daar niet echt tussen.
Dat blad hing gewoon aan hun deur dus iedereen die daar passeerde zag dat, inclusief HR en de baas hier :p
Onlangs hing er LOVE aan de deur met 1 letter per A4 in het rood maar da's precies al weg nu :unsure:
Hang er eens een papiertje: "HATE"

net nu ik eens eerst in de keuken ben om het brood aan te snijden en dus het korstje te hebben, is het brood niet zo krokant als anders. 't leven kan zo hard zijn :(
En het brood zo zacht.
 
Laatst bewerkt:
Ergenis van vandaag, stond vandaag in de Brasserie van het werk, komt er zo een bezoeker van 1 van onze bewoners naar mij, mijnheer ik heb een fles wijn van thuis mee gebracht, kan jij die open doen? Zodat ik die hier ( in de Brasserie die toen open was), kan op drinken samen met men vader en broer? En kan ik ook wijnglazen krijgen? Moet je wel echt durven? Natuurlijk heb ik die met lege handen terug gestuurd. Geen probleem dat familie iets van drank of eten meebrengt, maar de regel is dat ze dit dan in de kamer moeten nuttigen.
 
Eigenlijk kinda crazy waar die overal mee wegkomen. Ze hebben dan een 2e mand fruit bijgezet op dat verdiep.
Maar ook een long history van pesterijen en kinderachtig gedoe daar. Onlangs hadden ze daar weer iemand buitengepest en een week voor de nieuwe begon had een van de drie trezen heel haar boel op de nu lege bureau gezet.

"Ja, de nieuwe moet aan de deur zitten, ik moest dat ook doen toen ik hier begon".
Erm... oke?
"En zij krijgt toch geen laptop he? Wij hadden allemaal eerst een desktop toen we hier begonnen."
Dan heb ik wel gezegd van 'girl, sit down en bek dicht. Ik zal wel bepalen wie wat krijgt'.

Tbh snap ik niet goed dat HR niet ingrijpt terwijl het algemeen geweten is dat die daar toxic as fuck zijn en letterlijk iedereen een hekel heeft aan die bureau. Onlangs hadden ze aan hun deur zo'n blad gehangen van "OFFICE OF FRIENDS" en dan zo hun 3 namen eronder en die van de nieuwe natuurlijk niet. Snel van de deur getrokken in het passeren, bende kinderen.
Voor zulke vrouwen is er maar 1 oplossing, maar ik ga ze hier niet schrijven, want dat zou me een ban opleveren ;)
 
Terug
Bovenaan