Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Groot project bij ons dat samenwerking tussen verschillende leden van het management team vereist.
Omwille van het belang van dat project, probeerden 1 van die leden en ik de laatste maanden om een maandelijkse meeting te hebben met de andere 3 die erbij betrokken zijn. Omdat ik weet dat communicatie en samenwerken niet zal lukken tussen die mensen, teveel ego's of ze komen niet goed overeen dus gaan ze vooral niet elkaar helpen...

"Veel te lastig", "nog een meeting hierover" --> de helft van de keren zaten we daar met 2-3 van de 5 ook al lag die meeting een maand op voorhand al vast op een moment dat voor iedereen paste.

Positief moment: hun directe leidinggevende beslist vorige maand van elke 2 weken zo'n meeting te houden omdat hij zeker wil zijn dat alles goed komt. Ineens kan iedereen wel op die meeting aanwezig zijn, 2 keer zo frequent. Ze lopen nog nét niet over het plafond om te tonen hoe goed ze hun best doen om dat project te doen slagen.
 
N+1 = al 3 maand op ziekenkas
N+2 = intern naar een andere positie vertrokken (was al sinds 4 maand geweten, maar nog steeds geen job opening hiervoor gepost)
N+3 = ook op ziekenkas gevallen, N+4 stuurt bericht dat er een task force is samengesteld om hem te vervangen tijdens zijn afwezigheid, iets later nog een tweede bericht van N+4 om te benadrukken dat dit tijdelijk is

10 kleine visjes die gingen naar de zee :wtf:
 
Niet weten of je volgende maand nog werk hebt is alles behalve bevorderend voor de motivatie. Of voor de gemoedsrust.
 
Wordt jouw afdeling opgedoekt?
De klant heeft voor een andere firma gekozen voor hun IT. Is ergens in Amerika beslist maar de Europese tak wilt graag verdergaan met het team dat er nu zit. Er was/is spraken van subcontracting maar nog steeds niets van gehoord, dus momenteel enorm veel onzekerheid.
 
De klant heeft voor een andere firma gekozen voor hun IT. Is ergens in Amerika beslist maar de Europese tak wilt graag verdergaan met het team dat er nu zit. Er was/is spraken van subcontracting maar nog steeds niets van gehoord, dus momenteel enorm veel onzekerheid.
Het blijft stom, maar ik ben er zeker van dat je snel ander werk zal hebben.
 
Scherm defect van een laptop op het werk, ik maak een ticket aan bij Dell en steek daar een foto bij van een scherm vol strepen.

"Best, geef meer info aub. Is er schade? Werkt het op een extern scherm? Doe test X,Y,Z".

Ik mail netjes terug dat er geen schade is, het op een extern scherm wel oké is en dat die testen niets uithalen.

"Laat me het eens anders proberen. Waarom denk jij dat het scherm "defect" is. Kan je aub een andere foto sturen die het "defect" aantonen?"

Gast, stop met uw fucking quotes en stuur gewoon een technieker.
 
Scherm defect van een laptop op het werk, ik maak een ticket aan bij Dell en steek daar een foto bij van een scherm vol strepen.

"Best, geef meer info aub. Is er schade? Werkt het op een extern scherm? Doe test X,Y,Z".

Ik mail netjes terug dat er geen schade is, het op een extern scherm wel oké is en dat die testen niets uithalen.

"Laat me het eens anders proberen. Waarom denk jij dat het scherm "defect" is. Kan je aub een andere foto sturen die het "defect" aantonen?"

Gast, stop met uw fucking quotes en stuur gewoon een technieker.
Ik wist genoeg toen ik aan het woord Dell kwam.
 
Een minuut nadat er een mail binnenkomt al een bericht krijgen op Skype om te vragen of ik de mail al gelezen heb.
Neen.
Bij ons is er één dat altijd binnen de minuut als ze ne mail heeft gestuurd, belt om diezelfde uitleg uit die mail nog eens telefonisch te doen...
 
Bij ons is er één dat altijd binnen de minuut als ze ne mail heeft gestuurd, belt om diezelfde uitleg uit die mail nog eens telefonisch te doen...
Ik had een chef die belde voor iets en dan zei "kga sebiet nog n mail sturen over..." En dan al zen uitleg te doen "dan weet ge dat al hè"
 
Ik begrijp dat wel

Soms wordt een mail gewoon gestuurd als bewijs dat een bepaald iets besproken is, zodat er achteraf niet over gemekkerd kan worden.
 
Ik begrijp dat wel

Soms wordt een mail gewoon gestuurd als bewijs dat een bepaald iets besproken is, zodat er achteraf niet over gemekkerd kan worden.
Doe ik ook zeer vaak.
Gewoon een kort mailtje met als start: “zoals telefonisch besproken…”
Doe dat ook vaak bij klanten. Indien niet heb je achteraf geen poot om op te staan. Zeker met wachttijden in de logistiek.
 
Doe ik ook zeer vaak.
Gewoon een kort mailtje met als start: “zoals telefonisch besproken…”
Doe dat ook vaak bij klanten. Indien niet heb je achteraf geen poot om op te staan. Zeker met wachttijden in de logistiek.
Jep hier ook. Teveel mensen die achteraf het ofwel oprecht niet meer weten, of als het misgaat fijn hun paraplu opentrekken omdat er toch niks op mail staat.
 
Terug
Bovenaan