Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mijn ergernis vandaag:
Paar collega's doen samen met Euromillions, elk 5 euro.
Doe je mee? Nee, ik vind da geld smijt weg.

Plots wil iedereen nu meedoen gelijk bende kuddeschapen en zit er nu een mens te zeggen tegen iedereen "doe jij ook mee? Enkel Wizard en de secretaresse doen niet mee..."
:rolleyes:
 
Herkenbaar voor anderen? :)
Mijn leidinggevende is ook zo dominant. Bij vergaderingen het voortouw nemen bij onderwerpen waar die toeten noch blazen vanaf weet. Internen zijn dat al gewoon en laten die wat zeveren, maar als daar dan externen bij zitten dan trekken die nogal ogen door de incorrecte zever dat die met enorm veel zelfvertrouwen uitkraamt. Ik zat eens in vergadering waarbij onze directeur letterlijk zei dat die hun klep moest houden.

Aangezien dit dan een leidinggevende is worden er ook veel "want ik ben de baas" beslissingen genomen. Je krijgt die beslissingen ook niet uitgelegd aan anderen als je daar dan een vraag over krijgt. Als die daar niet een overdreven sterke mening over heeft, kan je een paar weken later hetzelfde vragen en een andere beslissing krijgen.
Ik probeer de uitleg en beslissing zo simpel en contrasterend mogelijk te houden en die te pushen naar de juiste beslissing. Soms helpt dat zelf niet.
 
Mijn collega in Boston die gisteren haar deel van het werk ging presenteren had zonder mij iets te laten weten een halve dag verlof genomen... Terwijl ik haar 2 uur voor de meeting nog een chat had gestuurd over die meeting, dus waarom ze toen niet eens vermeldde dat ze er niet ging zijn is mij een raadsel. Volgens de meeting organizer had ze gewoon niet gereageerd op de uitnodiging, dus daar is dan ook weer slechte project management aan te pas gekomen.

Eens in de meeting moesten we een beslissing nemen: de meeting weer verplaatsen, of ik nam de hele presentatie voor mij. Ik heb dan maar voor optie b gekozen en heel high level uitgelegd wat zij heeft gedaan, want ik wou niet nog eens een avond verliezen daaraan.

Maar ik word daar dus echt onnozel van, mensen die hun verantwoordelijkheden blijven ontlopen.
 
Mijn collega in Boston die gisteren haar deel van het werk ging presenteren had zonder mij iets te laten weten een halve dag verlof genomen... Terwijl ik haar 2 uur voor de meeting nog een chat had gestuurd over die meeting, dus waarom ze toen niet eens vermeldde dat ze er niet ging zijn is mij een raadsel. Volgens de meeting organizer had ze gewoon niet gereageerd op de uitnodiging, dus daar is dan ook weer slechte project management aan te pas gekomen.

Eens in de meeting moesten we een beslissing nemen: de meeting weer verplaatsen, of ik nam de hele presentatie voor mij. Ik heb dan maar voor optie b gekozen en heel high level uitgelegd wat zij heeft gedaan, want ik wou niet nog eens een avond verliezen daaraan.

Maar ik word daar dus echt onnozel van, mensen die hun verantwoordelijkheden blijven ontlopen.
Dat versta ik toch niet. Je weet dat er een presentatie is over je werk en je negeert dat gewoon? Zou ze daar dan vandaag uitleg voor geven?
 
Hier is het momenteel zo 1 figuur nog, maar die verkloot het voor de rest.
Meetings die 2x zo lang duren als hij er is. Alles is slecht, hij weet alles beter, roepen vamaf iemand een andere mening heeft, jongere collega's die er 'schrik' van hebben, ook tegen externen doet die zo. Zo'n figuur stuur je normaal gezien wandelen, maar t'is hier overheid hé.
Bij ons zijn ze met 2. Het is werkbaar als er slechts 1 van de 2 is, maar als ze er allebei zijn, valt er echt geen woord tussen te krijgen. Het is trouwens ook bij de overheid hier... :)

Het grappige is ook dat ze allebei constant lopen te roepen naar het middenkader dat er méér meetings zijn, op een hoger niveau, waar zij ab-so-luut bij zouden moeten zijn. En dat hetzelfde middenkader hen prijst voor de "goeie dynamiek" die ze brengen, maar dat ze na maanden en maanden roepen tóch maar niet betrokken worden bij de meetings waar ze bij willen zijn.... Tja, hoe zou dat komen? Die willen gewoon hun invloed vergroten en het middenkader wil dat ironisch genoeg afblokken, ook al worden ze "geprezen"...

Ik zit al op het punt dat ik individueel minder en minder werk opneem. Want achteraf is er meer discussie over uitgevoerde taken dan de taak effectief uit te voeren. Vorige maand had er ene de volledige maand verlof gehad, die is nu terug en heeft al meer liggen kakken op het uitgevoerde werk tijdens zijn verlof dan iets anders. Terwijl er, nuchter gezien, niks is misgelopen vorige maand... Ik ga mij dit mezelf echt niet nog maanden aandoen.
 
Dat versta ik toch niet. Je weet dat er een presentatie is over je werk en je negeert dat gewoon? Zou ze daar dan vandaag uitleg voor geven?
De meeting was er trouwens voornamelijk gekomen omdat zij voor haar deel van een assumptie was uitgegaan die volgens finance niet klopt. We hebben gisteren het een en ander kunnen uitklaren zonder haar, maar ik heb een vermoeden dat ze bewust die meeting wou ontlopen omdat het bij haar (ook door haar eigen onverschilligheid) nog een groter boeltje is. Dat is bij ons de rode draad: mensen die hun kop in het zand steken zodat hun naam zo weinig mogelijk valt.
 
De meeting was er trouwens voornamelijk gekomen omdat zij voor haar deel van een assumptie was uitgegaan die volgens finance niet klopt. We hebben gisteren het een en ander kunnen uitklaren zonder haar, maar ik heb een vermoeden dat ze bewust die meeting wou ontlopen omdat het bij haar (ook door haar eigen onverschilligheid) nog een groter boeltje is. Dat is bij ons de rode draad: mensen die hun kop in het zand steken zodat hun naam zo weinig mogelijk valt.
En geen cultuur om effectief mensen daarachter over aan te spreken? Als iemand bij ons een vergadering bewust skipt, krijgt hij dit later wel nog op zijn bord hoor.
 
En geen cultuur om effectief mensen daarachter over aan te spreken? Als iemand bij ons een vergadering bewust skipt, krijgt hij dit later wel nog op zijn bord hoor.
Nope, ben vrij zeker dat ze door management niet gaat worden teruggefloten. Misschien zodra anderen (waaronder ik) niet meer inspringen en we daardoor niet vooruit geraken wel.
 
Nope, ben vrij zeker dat ze door management niet gaat worden teruggefloten. Misschien zodra anderen (waaronder ik) niet meer inspringen en we daardoor niet vooruit geraken wel.
Ik snap dat het zeker voor iemand die geen extravert vol zelfvertrouwen is, enorm moeilijk is maar jij zou ZOVEEL minder stress kunnen hebben met een jobwissel! 🙈

Veel sterkte!
 
Die geven tenminste de ADV dagen, wat in het geval van @applepie ondanks 40u werken per week niet het geval is, dat is nog een slag erger :(

Maar dat gebeurt helaas wel vaker...

Ik herinner me ook eens een vacature waar ze expliciet zeiden "wij willen niet de beste betaler zijn, maar wij bieden een uitstekende sfeer". Dan weet je al genoeg :rolleyes:

Ik vind dat in mijn job als syndicus een moeilijke.
Ik krijg al eens geregeld telefoons na mijn uren of moet dingen in het weekend oplossen.
Plus als ik het rustig heb in het weekend werk ik mijn mails ook al eens bij om maandag niet te druk te moeten starten. Idem voor avonden dat ik mij verveel ofzo.
Begin ook meestal gewoon rond 6:30 omdat die van mij dan toch opstaat en ik ook dus ja. Meestal werk ik dan even bij en ga ik tegen 8:30 naar kantoor. Tussendoor lees ik wat of whatever.

Ik reken dat niet als overuren gewoon ook omdat het ook niet praktisch is om dat elke keer te noteren onder andere.
Aan de andere kant, ik heb het namiddag ook vaak rustig en werk meestal van thuis. Dan doe ik ook al eens allerlei non-related workdingen of ga naar de gym.
Echte avondvergaderingen zet ik wel in als overuren en als ik echt langer weg ben tijdens mijn werkuren trek ik die dan af als recup.

Ze zijn daar op ons werk wel los mee en als ik geen zin heb om te werken of iets anders te doen heb kan ik ook gewoon altijd stoppen. Ik moet ook echt met niemand rekening houden.
Nu is de balans goed/beter al begint het drukker te worden en moet opletten dat de schaal niet doorweegt zoals een jaartje of 2 geleden dat wel. Ik merk dat ik daar vatbaarder voor ben en mocht er moeilijk over gedaan worden dat ik de meeste dagen tegen 15 uur mijn schup afkuis om te gaan trainen/whatever terwijl ik 's avonds dan wel nog even wat bijwerk als ik wil dan hebben we een probleem.
 
De grote piefen van Parijs gaan een opsplitsing doen van activiteiten - alles blijft wel binnen de groep, maar valt onder andere BTW-structuren. Dat gaan ze "ergens" in de loop van het voorjaar doen. Probleem is dat dit een impact gaat hebben op een zestigtal exportvergunningen, die dan onder een verkeerde BTW-nummer staan. Die gaan wellicht allemaal vernieuwd moeten worden. #fml

Ik zal me dan wel pro-actief gaan mengen, anders komt dat niet goed.

Dit wordt een pittig voorjaar. En ik verdien een bonus tegen de zomer. :unsure:
 
Ik vind dat in mijn job als syndicus een moeilijke.
...

Dat snap ik, sommige jobs lenen zich niet of minder tot een vast ritme / vaste uren. Maar dan heb je gelukkig ook de flexibiliteit in de andere richting, van het eens kalmer aan te doen als er minder werk is of met werk te schuiven.
Ik ben ook wel van dat principe, flexibiliteit in 2 richtingen is het beste voor werkgever en werknemer.

In een job met vastere uren waarbij je constant of heel regelmatig meer dan 40u werkt en nooit minder, vind ik het dan weer logisch dat ze ADV dagen geven. Ook al heb ik het vroeger ook anders meegemaakt...
 
Mag ik vragen in welke provincie je werkt? Deze attitude is nogal gekend in een bepaalde provincie heb ik de indruk...
Antwerpen

Heb je de financiële gegevens van je bedrijf al eens opgezocht? Klopt het daadwerkelijk dat er maar weinig overschot is, of zegt het management dat enkel maar om hun eigen zakken nog wat beter te vullen?
Ja, en dat komt overeen met wat ze ons vertellen. Het lijkt me duidelijk dat ze niet goed bezig zijn met het besturen vh bedrijf.

Dat snap ik, sommige jobs lenen zich niet of minder tot een vast ritme / vaste uren. Maar dan heb je gelukkig ook de flexibiliteit in de andere richting, van het eens kalmer aan te doen als er minder werk is of met werk te schuiven.
Ik ben ook wel van dat principe, flexibiliteit in 2 richtingen is het beste voor werkgever en werknemer.

In een job met vastere uren waarbij je constant of heel regelmatig meer dan 40u werkt en nooit minder, vind ik het dan weer logisch dat ze ADV dagen geven. Ook al heb ik het vroeger ook anders meegemaakt...
Ik ben ook absoluut voorstander van flexibiliteit, werkt in beide richtingen en mijn klant zal dat ook zeker beamen.
Het lastige in mijn geval is dat ik, zoals de andere developers bij ons, eigenlijk 40u (of zelfs meer) billable zijn naar de klant. Maw, de werkgever krijgt het geld voor een 40u week, terwijl ik er geen ADV dagen voor krijg. Het loon is goed, mede dankzij optimalisaties, maar zeker niet beter dan bij andere IT bedrijven.

Ik ben altijd heel klantgericht geweest, heb ondertussen ook de nodige verantwoordelijkheid bij de klant gekregen, waarvoor ik regelmatig wel eens de 45u aantik, en daar heb ik ook geen probleem mee want ik merk wel hoe hard ik groei in mijn job momenteel, en hoeveel voldoening ik er ook uit krijg. Maar het pikt wel gewoon hard dat de werkgever betaald wordt voor 45u, en ik van die 7u extra niets zie.

Het feit dat ik een heel interessant project/klant heb, waar ik veel kon bijleren en groeien, heeft me hier nog gehouden, maar de emmer loopt stilaan wel serieus over.
 
Antwerpen


Ja, en dat komt overeen met wat ze ons vertellen. Het lijkt me duidelijk dat ze niet goed bezig zijn met het besturen vh bedrijf.


Ik ben ook absoluut voorstander van flexibiliteit, werkt in beide richtingen en mijn klant zal dat ook zeker beamen.
Het lastige in mijn geval is dat ik, zoals de andere developers bij ons, eigenlijk 40u (of zelfs meer) billable zijn naar de klant. Maw, de werkgever krijgt het geld voor een 40u week, terwijl ik er geen ADV dagen voor krijg. Het loon is goed, mede dankzij optimalisaties, maar zeker niet beter dan bij andere IT bedrijven.

Ik ben altijd heel klantgericht geweest, heb ondertussen ook de nodige verantwoordelijkheid bij de klant gekregen, waarvoor ik regelmatig wel eens de 45u aantik, en daar heb ik ook geen probleem mee want ik merk wel hoe hard ik groei in mijn job momenteel, en hoeveel voldoening ik er ook uit krijg. Maar het pikt wel gewoon hard dat de werkgever betaald wordt voor 45u, en ik van die 7u extra niets zie.

Het feit dat ik een heel interessant project/klant heb, waar ik veel kon bijleren en groeien, heeft me hier nog gehouden, maar de emmer loopt stilaan wel serieus over.
Is spontaan solliciteren als interne bij je huidige project dan geen optie?
 
Is spontaan solliciteren als interne bij je huidige project dan geen optie?
Dat is besproken geweest en de klant wou een aanbod doen, maar ik zie mezelf nog niet intern bij een bedrijf werken, alsook is het niet meteen het type bedrijf waar ik als interne aan de slag wil gaan. Huidige klant is ook mijn eerste klant sinds ik afgestudeerd ben (2,5j bezig, verschillende projecten), dus denk dat het ook wel eens tijd is voor een nieuwe klant/IT-omgeving.

Ik zal me bij deze klant wel opnieuw moeten bewijzen, terwijl ik nu redelijk comfortabel zit en veel vertrouwen heb vd klant, maar ik zou bij een nieuwe klant wel veel kunnen bijleren (hopelijk).
 
...
Ja, en dat komt overeen met wat ze ons vertellen. Het lijkt me duidelijk dat ze niet goed bezig zijn met het besturen vh bedrijf.


Ik ben ook absoluut voorstander van flexibiliteit, werkt in beide richtingen en mijn klant zal dat ook zeker beamen.
Het lastige in mijn geval is dat ik, zoals de andere developers bij ons, eigenlijk 40u (of zelfs meer) billable zijn naar de klant. Maw, de werkgever krijgt het geld voor een 40u week, terwijl ik er geen ADV dagen voor krijg. Het loon is goed, mede dankzij optimalisaties, maar zeker niet beter dan bij andere IT bedrijven.

Ik ben altijd heel klantgericht geweest, heb ondertussen ook de nodige verantwoordelijkheid bij de klant gekregen, waarvoor ik regelmatig wel eens de 45u aantik, en daar heb ik ook geen probleem mee want ik merk wel hoe hard ik groei in mijn job momenteel, en hoeveel voldoening ik er ook uit krijg. Maar het pikt wel gewoon hard dat de werkgever betaald wordt voor 45u, en ik van die 7u extra niets zie.

Het feit dat ik een heel interessant project/klant heb, waar ik veel kon bijleren en groeien, heeft me hier nog gehouden, maar de emmer loopt stilaan wel serieus over.

Natuurlijk 100% jouw beslissing, maar niets houdt je tegen om toch eens rond te kijken naar een bedrijf dat financieel stabieler is / beter gerund wordt en/of meer betaalt en/of ADV dagen geeft. Er moeten toch nog andere IT bedrijven zijn met interessante projecten/klanten ;)
 
Kay-gell neemt werk over van collega X op een ander kantoor omdat ze het druk hebben. Kay-gell heeft 50% meer gebouwen maar ach.

Klant mailt collega X over problemen met een poort en waarom ze al 2 maanden geen antwoord krijgt van collega X. Collega X forward de mail met klant in cc. Ik antwoord collega X (niet de klant), met de vraag of dit wel werk voor ons is. Want ik vermoed dat het over een privatieve poort gaat en geen gemeenschappelijke.

Collega X antwoordt niet. Overigens probeer ik ook al weken af te spreken met collega X om dat dossier deftig te overlopen, maar deze neemt zijn telefoon niet op noch antwoordt hij op mails. (Ik heb nu maar gewoon gemaild dat ik volgende week dinsdag om 9u daar ben en het maar klaar moet liggen).

Vandaag forward collega X een mail van dezelfde klant ivm de poort van enkele dagen geleden waarom er nog steeds geen nieuws is.
Collega X forwardt, met klant in cc, als volgt:

"Dag Kay-gell

aub"


Ja jongens, schijt omhoog hé. Gelukkig heb ik de klant zelf al gecontacteerd een aantal dagen geleden en zo te weten gekomen dat het geen werk voor ons is.

Maar dat zijn dus collega's die eerst werk naar zich toe trekken dat ze niet moeten doen, dan nalaten de klant erover verder te helpen. Dan uw eigen collega die uw nest moet opruimen totaal negeren én dan wel de ballen hebben voor zo ne mail te sturen met klant in cc.
Overigens niet de eerste keer, denk dat ik al 20-30 onbeantwoorde mails ivm uitleg/vastleggen afspraak heb van diezelfde collega.
 
Mijn ergernis vandaag:
Paar collega's doen samen met Euromillions, elk 5 euro.
Doe je mee? Nee, ik vind da geld smijt weg.

Plots wil iedereen nu meedoen gelijk bende kuddeschapen en zit er nu een mens te zeggen tegen iedereen "doe jij ook mee? Enkel Wizard en de secretaresse doen niet mee..."
:rolleyes:

Collega’s winnen samen Lotto-jackpot van 2,8 miljoen euro


:unsure: innige deelneming.
 
Klant van gebouw X krijgt ne brief aan in zijn gebouw.
Is een brief op naam van een andere VME (gebouw Y zal ik het noemen) dat de rekening onder 0 staat. De klant maakt een foto en mailt me die. Natuurlijk al een gekke situatie dat zo een brief niet bij ons toekomt maar bij een ander gebouw maar goed: banken.

Ik mail die foto van de brief naar de boekhouder bij ons die dat dossier doet.

I shit you not: 20-25 mails heen en weer met mij in cc. Met als conclusie (na ongeveer 10 mails) dat het een oude rekening is van een andere syndicus voor gebouw Y.
Dus vraagt de boekhouder aan de dossierbeheerder van dat dossier om die brief terug te sturen. Die antwoordt dat hij die niet kan terugsturen want de klant van gebouw X heeft die brief.

Antwoordt de boekhouder:

"Ok, ik zal de klant van gebouw X vragen om die brief terug te sturen naar de bank"

Ma allee, mannekes serieus. Die klant heeft daar niks mee te koeken. Hoe is dat zelfs een optie qua klantvriendelijkheid?

Kay-gell antwoordt:
"Mail die brief naar die oude syndicus dat hij er zijn plan mee trekt. Move on en ignore".

En zo worden dingen die eigenlijk geen moeite moeten kosten voor sommigen onnodig werk met 20 mails voor niks. En dan kunnen ze klagen en zagen dat ze hun werk niet gedaan krijgt en hoe het komt dat ik ganser dagen op BG kan zitten ondertussen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan