Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Bookingen voor 1 nacht zijn precies altijd de miserie bookingen. In mijn lodge is avond eten inclusief.

Vraagt er ene na de booking, is dan het avond eten inclusief de dag van in checken of de dag van uit checken.

Mijn antwoord: dag van in checken.
Zijn antwoord: hij wil het dag op uitchecken hij zal wel een sandwich eten dag van incheck maar savonds de dag van uit checkdn wil hij zijn avond eten.

Ik gewoon een free cancellation request van mijn kant naar hem gestuurd. Dat de regels de regels zijn.

Ff zien wat hij nu zegt.
 
Nieuwe CEO wil ons terug minstens 3 dagen per week op kantoor stallen. Nu werk ik 1 dag/week vanop kantoor.

Ik schik mij ernaar, maar dan moeten ze geen flexibiliteit meer van mij verwachten en zal ik enkel nog meetings binnen mijn kernuren aanvaarden. Die meeting van vanavond tot 19 uur mogen ze dan op hun buik schrijven.
 
Mijn vrouw zit in zo'n IT KMO waar de CEO ook minstens 3 dagen verwacht. Het klote is dat ze in HR zit en door dit beleid enorm moeilijk mensen vindt omdat bijna niemand die drie dagen wil doen (naast nog andere moeilijke beleidskeuzes).
Zelfs die er al werken zouden geen probleem hebben met meer thuiswerken (maar zijn nu ook tevreden omdat ze allemaal 10 min van het kantoor wonen).

Het antwoord? "Dat gaat niet veranderen, wij focussen op samenhorigheid en willen dat iedereen fysiek aanwezig is. Het bevorderd de werksfeer."
Is ook zo'n CEO die in een bedrijf van 100 man nog de beslissing tegenhoud om iemand aan te werven omdat hij het zegt. Ook al ziet de rest van de mensen het wel zitten.
 
Nieuwe collega die na 6 weken niet meer komt opdagen en via mail laat weten dat hij het niet meer ziet zitten. Nooit meer terug gezien.

En weinigen die er zich vragen bij stellen. Op naar de volgende.
 
Klopt, als je geen koersverlies hebt op je warrants, hou je netto 46% over van het brutobedrag. Beter dan een cash bonus, maar nog altijd een groot verschil met netto voordelen.
Hmmmm ... opgelet ook dat die warrants beperkt zijn tot 20% van uw jaarinkomsten.
Daar zal je wss niet aan komen door uw KEW-vergoedingen alleen, maar dat betekent wel dat je wss niet echt nog veel marge zult hebben om effectief een of andere bonus te kunnen ontvangen via die betalingsroute.

Ook, die warrants betaal je natuurlijk nog steeds een pak belastingen op ... dus best ook eens goed rekenen hoeveel er netto van over blijft (vs die KEW vergoedingen die gewoon netto waren).
Je zal wss al snel meer dan het dubbele nodig hebben in warrants dan uw huidig bedrag om hetzelfde netto te krijgen.

Bedankt. Extra in de gaten houden dus.
 
Wel slim om het net te doen voor de index op de loonbrief komt. Maakt het terug iets moeilijker om alles correct te berekenen.
Welja, fiscaal zit de regering ook weer met scherp te schieten hoor, maar in 't geniep. Niemand die er van weet, want weinig tamtam.

We hebben ondertussen ook gemerkt bv. dat parkeertickets e.d. niét meer terugbetaald kúnnen worden 'as is'/'as it was', zijnde 'uit kas'.
NOTE: Bij klanten, tijdens de werkuren, voor 't werk dus. Niet gewoon uw zaterdag op 't terras uiteraard.
Tegenwoordig moeten die parkeertickets effectief op uw persoonlijke loonfiche komen te staan & zo verrekend worden.

Je ziet het wel van ver af komen natuurlijk, maar stap #1 is al zo'n zaken verplicht op papier per individu.
Maar eens 't staat exact weet welke vergoedingen je nog ontvangt is het te verwachten dat men achter bepaalde KEW vergoedingen gaat zitten ook want 'kijk eens hoeveel vergoeding van parkeergelden gij hier wel niet terug gekregen hebt'.

't Is dan ook maar goed dat we sinds corona niet veel bij klanten meer komen, want ik heb zo nog stevige maanden gehad ooit. :sneaky:
 
Welja, fiscaal zit de regering ook weer met scherp te schieten hoor, maar in 't geniep. Niemand die er van weet, want weinig tamtam.

We hebben ondertussen ook gemerkt bv. dat parkeertickets e.d. niét meer terugbetaald kúnnen worden 'as is'/'as it was', zijnde 'uit kas'.
NOTE: Bij klanten, tijdens de werkuren, voor 't werk dus. Niet gewoon uw zaterdag op 't terras uiteraard.
Tegenwoordig moeten die parkeertickets effectief op uw persoonlijke loonfiche komen te staan & zo verrekend worden.

Je ziet het wel van ver af komen natuurlijk, maar stap #1 is al zo'n zaken verplicht op papier per individu.
Maar eens 't staat exact weet welke vergoedingen je nog ontvangt is het te verwachten dat men achter bepaalde KEW vergoedingen gaat zitten ook want 'kijk eens hoeveel vergoeding van parkeergelden gij hier wel niet terug gekregen hebt'.

't Is dan ook maar goed dat we sinds corona niet veel bij klanten meer komen, want ik heb zo nog stevige maanden gehad ooit. :sneaky:
Als alles gewoon correct is en dit effectieve gemaakte kosten zijn, is het toch geen probleem als dit op de loonbrief vermeld wordt?
Ik weet niet hoe je die laatste zin bedoelt (incl. smiley), als je daarmee bedoelt dat er ook wat onterechte parkeerkosten lijkt het met net zeer effectief dat er wat aan gedaan wordt.
 
Als alles gewoon correct is en dit effectieve gemaakte kosten zijn, is het toch geen probleem als dit op de loonbrief vermeld wordt?
Ik weet niet hoe je die laatste zin bedoelt (incl. smiley), als je daarmee bedoelt dat er ook wat onterechte parkeerkosten lijkt het met net zeer effectief dat er wat aan gedaan wordt.
't Staat er toch letterlijk 1 zin hoger.
Je ziet het wel van ver af komen natuurlijk, maar stap #1 is al zo'n zaken verplicht op papier per individu.
Maar eens 't staat exact weet welke vergoedingen je nog ontvangt is het te verwachten dat men achter bepaalde KEW vergoedingen gaat zitten ook want 'kijk eens hoeveel vergoeding van parkeergelden gij hier wel niet terug gekregen hebt'.
'k Weet niet waar jij ineens fraude vandaan haalt hoor. 't Is den bouw niet eh. Welk bedrijf gaat u nu XX,00 EUR terug geven voor parkeerkosten die niet gemaakt zijn?
Ge moest altijd al een kwijting van dat ticket binnen steken ter bewijs aja.
 
Hier op het werk heb ik de laatste tijd een ergernis en ik weet niet goed of ze terecht is.

Wij werken allemaal als IT'ers in een 38u-contract. Al jaren wordt de vraag voor een 40u-contract afgewimpeld, omdat ze het financieel niet kunnen dragen. Desondanks worden er wel 40u gewerkt, en dikwijls ook meer. De klant betaalt hiervoor aan de werkgever, maar dus niet aan ons. Dat ze dit nodig hebben om financieel gezond te zijn is niet oke, maar goed, had me er wel bij neergelegd want anders is de werkgever failliet...

Fast-forward naar een maand geleden, een collega stond op het punt te vertrekken. Werkgever heeft deze persoon een beter loon gegeven (geen probleem), maar ook een 40u contract.

Dat ze die persoon een beter loon geven heb ik totaal geen probleem mee, maar dat ze plots voor deze persoon een 40u contract kunnen geven, terwijl de werkinhoud hetzelfde blijft en dus ook hetzelfde is als mij, vind ik niet oke...

Ben ik hierin verkeerd?
 
Hier op het werk heb ik de laatste tijd een ergernis en ik weet niet goed of ze terecht is.

Wij werken allemaal als IT'ers in een 38u-contract. Al jaren wordt de vraag voor een 40u-contract afgewimpeld, omdat ze het financieel niet kunnen dragen. Desondanks worden er wel 40u gewerkt, en dikwijls ook meer. De klant betaalt hiervoor aan de werkgever, maar dus niet aan ons. Dat ze dit nodig hebben om financieel gezond te zijn is niet oke, maar goed, had me er wel bij neergelegd want anders is de werkgever failliet...

Fast-forward naar een maand geleden, een collega stond op het punt te vertrekken. Werkgever heeft deze persoon een beter loon gegeven (geen probleem), maar ook een 40u contract.

Dat ze die persoon een beter loon geven heb ik totaal geen probleem mee, maar dat ze plots voor deze persoon een 40u contract kunnen geven, terwijl de werkinhoud hetzelfde blijft en dus ook hetzelfde is als mij, vind ik niet oke...

Ben ik hierin verkeerd?
Nee. Dus geen overuren meer doen tenzij je ze kan recupereren.
 
't Staat er toch letterlijk 1 zin hoger.

'k Weet niet waar jij ineens fraude vandaan haalt hoor. 't Is den bouw niet eh. Welk bedrijf gaat u nu XX,00 EUR terug geven voor parkeerkosten die niet gemaakt zijn?
Ge moest altijd al een kwijting van dat ticket binnen steken ter bewijs aja.
4411 gebruiken via factuur, 1 keer per maand doormailen naar werkgever en klaar.
Of gsm-abonnement via werkgever => betalen met gsm => komt op factuur provider.

Zo deed/doe ik het.
 
Terug
Bovenaan