Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Op jouw dienst bedoel je? Want toch regelmatig dat er binnen douane vergaderingen worden opgenomen hoor.
op onze dienst dus.
was vooral een probleem tijdens covid, omdat de meesten van ons dan in telewerk zaten, gingen de maandelijkse vergaderingen via teams. nu zijn de meesten toch gewoon weer met fysieke aanwezigheid.

eigenlijk wordt teams niet zo veel gebruikt op onze dienst, want wij zijn 1ste lijns-controle. dat is geen bureau-job. onder normale omstandigheden zitten wij enkel aan onze laptop als we een dossier afhandelen met een passagier.
 
Mja das ook een typisch Belgisch fenomeen he, boterhammen mee in de brooddoos. Al veel in het buitenland gewerkt en nog nooit iemand een brooddoos zien meenemen.

Ik zelf neem ook nooit brood mee. Zo droog, weinig smakelijk, brood meenemen om dan 2.5 euro te besparen? Das voor sukkelaars imo..
't Zou overal moeten zijn gelijk bij Google eh. Free Food & Drink, all day, every day. :sneaky:
 
Niet echt een ergernis tegenover collega's maar kregen gisteren bericht dat het grootste deel van onze nettopremies gaan verdwijnen.
Deze worden vervangen door warranten om de 3 maanden.
Zal alles maar goed bijhouden om te zien of ik er niet op toegeef.
 
ik doe samen met 4 collega’s een job waarbij er elke dag een vroege en een late shift moet worden ingevuld. Als beide shiften zijn ingevuld, is er ruimte voor dagshiften (= vrij te kiezen uren).
We hebben een tool die op basis van het aantal werkdagen, geplande vakanties en andere activiteiten “berekent” hoeveel dagshiften er zo per persoon zijn per maand.
Dat varieert, maar bv voor de komende 3 maanden zit dat rond de 4 dagshiften per persoon.
Nu is er een collega die voor de komende 3 maanden telkens 12 dagshiften per maand heeft ingepland “want dat komt beter uit”. 😑
 
ik doe samen met 4 collega’s een job waarbij er elke dag een vroege en een late shift moet worden ingevuld. Als beide shiften zijn ingevuld, is er ruimte voor dagshiften (= vrij te kiezen uren).
We hebben een tool die op basis van het aantal werkdagen, geplande vakanties en andere activiteiten “berekent” hoeveel dagshiften er zo per persoon zijn per maand.
Dat varieert, maar bv voor de komende 3 maanden zit dat rond de 4 dagshiften per persoon.
Nu is er een collega die voor de komende 3 maanden telkens 12 dagshiften per maand heeft ingepland “want dat komt beter uit”. 😑
En wie keurt een planning goed? Ook die collega?
 
Toch nog maar eens loonbrief nagekeken en wat blijkt: personen ten laste: geen

En ik heb dit doorgegeven sinds geboorte zoon in juni vorig jaar.......

Gaan ze nu loonbrieven moeten herrekenen of maakt dit enkel dat ik minder belasting ga moeten betalen bij belastingbrief? Sowieso alles aanpassen dat ik wel degelijk 1 kind ten laste heb.
 
En wie keurt een planning goed? Ook die collega?
“Self-rostering”, dus je zet er in wat je wil binnen de geldende afspraken… Halverwege de maand bespreken we dan de gaten die er nog zijn voor volgende maand in het team.
Dus wees gerust, daar komt -opnieuw- discussie van…
 
De nieuwe generatie die met Teams werkt en alles willen opnemen.
iedere meeting/uitleg/presentatie volledig willen herbekijken in plaats van nota's te nemen :p.
Ik ben geen nieuwe generatie, maar sinds Chatgpt. Meeting opnemen, transscript downloaden, copy/paste en Chatgpt maakt een perfecte samenvatting met de actiepunten en al.

Nooit nog naar collegas moeten luisteren die 50 min nodig hebben met een uitleg die ook in 10 min kan.
 
Gaan ze nu loonbrieven moeten herrekenen of maakt dit enkel dat ik minder belasting ga moeten betalen bij belastingbrief?
Het laatste.
Ofwel krijg je maandelijks meer netto ofwel krijg je het jaar erop identiek hetzelfde bedrag terug/minder te betalen via uw belastingsbrief.
 
Zolang het dan niet leidt tot 12.000 banen schrappen omdat de cijfers onder druk staan :)
En als ik zie hoe er hier sommige "bunkeren" als er eens koekjes of zo staan, zou dat bij ons een duur grapje worden...
Ge zou soms denken dat die mensen thuis geen eten krijgen zegt. :devilish:
Niet echt een ergernis tegenover collega's maar kregen gisteren bericht dat het grootste deel van onze nettopremies gaan verdwijnen.
Deze worden vervangen door warranten om de 3 maanden.
Zal alles maar goed bijhouden om te zien of ik er niet op toegeef.
Hmmmm ... opgelet ook dat die warrants beperkt zijn tot 20% van uw jaarinkomsten.
Daar zal je wss niet aan komen door uw KEW-vergoedingen alleen, maar dat betekent wel dat je wss niet echt nog veel marge zult hebben om effectief een of andere bonus te kunnen ontvangen via die betalingsroute.

Ook, die warrants betaal je natuurlijk nog steeds een pak belastingen op ... dus best ook eens goed rekenen hoeveel er netto van over blijft (vs die KEW vergoedingen die gewoon netto waren).
Je zal wss al snel meer dan het dubbele nodig hebben in warrants dan uw huidig bedrag om hetzelfde netto te krijgen.
 
Ge zou soms denken dat die mensen thuis geen eten krijgen zegt. :devilish:

Hmmmm ... opgelet ook dat die warrants beperkt zijn tot 20% van uw jaarinkomsten.
Daar zal je wss niet aan komen door uw KEW-vergoedingen alleen, maar dat betekent wel dat je wss niet echt nog veel marge zult hebben om effectief een of andere bonus te kunnen ontvangen via die betalingsroute.

Ook, die warrants betaal je natuurlijk nog steeds een pak belastingen op ... dus best ook eens goed rekenen hoeveel er netto van over blijft (vs die KEW vergoedingen die gewoon netto waren).
Je zal wss al snel meer dan het dubbele nodig hebben in warrants dan uw huidig bedrag om hetzelfde netto te krijgen.

Klopt, als je geen koersverlies hebt op je warrants, hou je netto 46% over van het brutobedrag. Beter dan een cash bonus, maar nog altijd een groot verschil met netto voordelen.
 
Mail van ne klant. Offerte van vorig jaar waar expliciet in staat "XXX niet inbegrepen". Vandaag ne mail "XXX NIET INBEGREPEN???"

En da's dan zo'n project dat we viavia binnen hebben gekregen. We hebben nog niks uitgevoerd en ik beklaag het mij al.
 
Terug komen uit verlof en de persoon die mijn vervanging moest zijn mij een mail stuurt met "Ja briambo, ik ben deze problemen tegengekomen en ik weet dat je het wel allemaal gedocumenteerd hebt he, maar ik durfde het toch gelijk niet te doen. Kijk jij om de gebruikers te contacteren en het oplossen. Merci en welkom terug he!"
 
Mail van ne klant. Offerte van vorig jaar waar expliciet in staat "XXX niet inbegrepen". Vandaag ne mail "XXX NIET INBEGREPEN???"

En da's dan zo'n project dat we viavia binnen hebben gekregen. We hebben nog niks uitgevoerd en ik beklaag het mij al.

Antwoord:

"XXX NIET INBEGREPEN!!!!! BEGREPEN?"
 
Terug
Bovenaan