Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hier gisteren kebab besteld, deze nacht pizza..

Ik ben benieuwd wat het vanavond gaat zijn.
Een lege rekening, uw huis te koop zetten en hopen dat je ergens mag huren volgens sommige.
Ne droge boterham en kraantjeswater, dat is wat een goede huisvader eet en drinkt!
 
Een lege rekening, uw huis te koop zetten en hopen dat je ergens mag huren volgens sommige.
Ne droge boterham en kraantjeswater, dat is wat een goede huisvader eet en drinkt!
Tis hier BG e. Dat wordt thuis een dagje geen champagne met kaviaar dan.. (of mss een half potje kaviaar dan)
 
Pampering van de studenten loopt de spuigaten uit. Te laat komen voor het examen, niet komen opdagen en dan zeggen dat ze depressief en ziek zijn en telkens slagen ze er in om een briefje te bemachtigen. Je mag dan weer een inhaalexamen gaan organiseren...

Het gaat altijd om dezelfde, ze studeren met een uitkering van de vdab en willen natuurlijk die uitkering niet kwijt...
 
Blijkbaar wereldwijd problemen met Microsoft?
Outlook, Teams en andere aanverwante Azure-diensten geven problemen.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook vollenbak problemen. Dat dat juist gebeurd terwijl ik nog eens op kantoor ben. :sop:
 
Tsja, dat heb je dan dat alles “in de cloud” staat. Waar is den tijd dat office nog gewoon een fysiek pakket was dat je 1x kocht en daarmee basta, met alles gewoon op een locale back-upschijf.

(Office en Outlook lagen er hier dus ook een volledige voormiddag uit voor de meesten. Dat waren dure minuten voor den baas terwijl wij in de cafetaria technisch werkloos waren)
 
er belt éne om van zijn neus te maken, dat de afvalcontainer zo duur is gerekend op de factuur,
maar in 1 adem zegt hij "laat nog maar 1 komen".

zeg ik er heel fijntjes bij "Dan kan die nog zo duur niet zijn geweest, aangezien ge nog ene wilt ".

bam telefoon toe, weer werk gespaard :)
dat ze maar op een ander gaan, das toch maar een neven activiteit van ons, en onze chauffeur doet dat toch niet graag.
 
Ja, volop leute.

"Seeeeehg, mijne outlook marcheert niiieeee'

Nuja, ze kunnen toch al niet mailen voor de problemen. :unsure:
En zoals we weten: No ticket, no service!
Bij onze IT-problemen mogen we ook geen mails meer sturen, alles gaat via een digitaal meldingsloket.

Maar ik heb de chance te werken op hetzelfde kantoor als de servicedesk, dus ga ik gewoon aan hun deur staan. :unsure:
 
Klant die iets bestelt, we bestellen bij leverancier en rekenen een voorschot maanden later, en nu ineens moeten ze het niet meer hebben. En wij moeten dat verlies dan maar slikken volgens hen...
 
Ik merk dat toch ook wel bij jongere collega's.
Onze juniors hebben €1700 netto pakweg.

Huur/water/gas/elek/internet pak dat ze rap aan €1300 zitten.
Dan heb je €400 budget in de maand om extra's mee te doen.
Dan is €100 broodjes per maand 25% budget

Als ik €100 broodjes per maand doe dan is dat nog geen 7% van mijn spaarvermogen.

Zij bestellen zo goed als dagelijks, als ze op de baan gaan is het BK/McDo/frituur
Ik bestel amper iets, ne zak diepvriesgroenten van 2€ in de colruyt geeft mij 4x Soep als lunch.
Ik heb 0 maandelijkse abo's voor streaming en het goedkoopste internetlijntje thuis , zij allemaal 3+ en zijn bezig met hoeveel Mbps ze kunnen binnentrekken.

Da's gewoon jong zijn denk ik, toen gaf ik daar ook allemaal geen moer om , en dan zoek je naar een huis en heb je spijt van al die nutteloze kosten en starbucks koffies gewoon omdat het kon.
Ik probeer hun dat dan ook te zeggen.. ik had die raad ook liever vroeger dan later gekregen.

Wel akkoord dat algauw in de winkel iets kopen minstens even veel kost.
Als ik mijne lunch vergeet dan haal ik meestal een stokbrood met 2 soorten beleg, en da is dat €8 en zwijn ik dat allemaal naar binnen.

met 1200 euro per jaar besparen op brooedjes (ervan uitgaande dat je dan ook gewoon niks meer eet smiddags) ga je niet ineens een huis kunnen betalen.
Misschien ligt de fout dan eerder bij de hoge huis/huur prijzen en lage lonen?
 
Jonge collega’s die lopen klagen over de dure huizenprijzen, maar wel echt elke middag gaan lunchen.
Reken maar uit, 20 keer Xx eur per maand, en dat op jaarbasis?
Mja das ook een typisch Belgisch fenomeen he, boterhammen mee in de brooddoos. Al veel in het buitenland gewerkt en nog nooit iemand een brooddoos zien meenemen.

Ik zelf neem ook nooit brood mee. Zo droog, weinig smakelijk, brood meenemen om dan 2.5 euro te besparen? Das voor sukkelaars imo..
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe generatie die met Teams werkt en alles willen opnemen.
iedere meeting/uitleg/presentatie volledig willen herbekijken in plaats van nota's te nemen :p.

En dan avanceert hun werk niet bij hen.


Ja, volop leute.

"Seeeeehg, mijne outlook marcheert niiieeee'

Nuja, ze kunnen toch al niet mailen voor de problemen. :unsure:
En zoals we weten: No ticket, no service!

Laaste tijd lijkt het hier
"ticket received, still no service, ticket closed, SLA attained"
Meer geven om het halen van de SLA in plaats van een oplossing te vinden.
 
Terug
Bovenaan