Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Collega's die dingen moeten zoeken van een dossier dat ik ooit es gedaan heb.

- "Zeg welke firma heeft in 2015 die werken gedaan, gij deed dat toen?"
- "Dat weet ik niet, dat is 8 jaar geleden, kijk in de facturen"
- "Dat heb ik gedaan, ik vind dat niet"

*ik zoek 1 minuut in de facturen, zoek nog even in het verslag van dat jaar en 2 minuten later heeft ze in haar mailbox met pijltjes bij de plaatsen waar ze dat zelf had kunnen vinden*
- Ik mail: "Beter zoeken" met copy-paste de info er onder.
Zij kan er ook niks aan doen dat ge die bocht te rap nam he
 
Mijn eerste dag was halve dag onthaal dag in Brussel
En dan namiddag naar huis, want mijn lokale dienst was die dag juist op teambuilding en anders zat ik er alleen
Haha heb ik ook gehad eerste dag Brussel om daar aan te komen en antwoord te krijgen jullie moeten in Antwerpen centraal zijn. Kom ik in Antwerpen aan na uur komt er iemand af, jullie krijgen hier een rondleiding en 1 iemand moet naar Hasselt. Biebie mocht naar Hasselt.
 
Mijn eerste dag was halve dag onthaal dag in Brussel
En dan namiddag naar huis, want mijn lokale dienst was die dag juist op teambuilding en anders zat ik er alleen
Mijn intake gesprek.
Ah ik ben uw baas, tot op datum x. Ik kijk ernaar uit.

Op datum x, waar is de baas. Ah die is op pensioen, hoe men dat intern gaat opvangen weten ze nog niet. Maar geen probleem de baas heeft mij aangeduid om u wegwijs te maken. Uw taak is x. Maar die persoon is al 4 jaar op pensioen, en je kan hier en daar wat info vinden.

Ah ja, ik doe taak y (niets te maken met taak x). Ik ga binnen 2 weken op pensioen. Maar als je mijn ding er ook nog bijneemt dan zal ik nog minstens een jaar langer blijven, allez tot je ingewerkt bent.
Ik hoor het wel hé.

Maar ik apprecieer het nog altijd dat die toen langer is gebleven... het zou een pak ambetanter geweest zijn om dezelfde kennis te hebben opgebouwd op zo een korte termijn.
 
Ook belachelijk… ik neem zelfs new hires mee op casual events nog voor ze officieel gestart zijn, als ze dat zelf willen.
Is bij ons ook nog gebeurd.
Mijn diensthoofd schiet de activiteit ook voor en vraagt erna terug
Damn dude. Denk niet dat ik daar veel goesting voor zou hebben.
Zeker als je dan de verhalen hoort van leerkrachten die gewoon zelf 'voorschieten' en nooit iets terug zien.
Laat staan dat ik dan voor 10, 50, 100 of meer man een activiteit, food & drinks, ... wil gaan bekostigen.

De bedragen waarover we dan spreken zijn ook niet meer van dat niveau dat ik het zou willen voorschieten.
Heck ... mensen die niet al te spaarzaam zijn zouden het mogelijks zelfs niet kunnen voorschieten.
 
Zeker als je dan de verhalen hoort van leerkrachten die gewoon zelf 'voorschieten' en nooit iets terug zien.
Er staan na al die jaren nog altijd kasten/rekken van ons thuis op school. Gewoon omdat er geen budget was voor andere kasten. We hadden ze wel niet echt meer nodig, maar 't is nog altijd leuker om die kasten gewoon zelf tweedehands te kunnen verkopen :).

Over het ander materiaal zullen we maar niet teveel in detail gaan, gaat zeker al over meer dan duizend euro aan waarde. Meestal wel dingen die wij totaal niet meer nodig hebben, maar toch...

Soit: werkergernis van mijn vrouw: ondertussen al de derde leerkracht op school die andere oorden opzoekt door de werkdruk/betere mogelijkheden elders (begrijpelijk) en slechts 1 vervanger. 3 andere leerkrachten zijn ziek (1 langdurig, 2 korte tijd), waardoor mijn vrouw deze week de volledige week behalve maandag op school stond, terwijl ze halftijds werkt. De vervanging van vandaag kwam binnen om 22u gisterenavond.

Komt deels door de nieuwe coördinator die een aantal pijnpunten van de vorige iets té vlug opgelost wil zien, maar ook door 2 overlijdens van leerkrachten die opgevangen zijn met jongere collega's die al eens vlugger ander werk zoeken (qua werkzekerheid is er geen probleem, heeft dus niks met benoemingen te maken). Dat samen met een gigantisch aanbod aan jobs in de streek maakt dat mensen al eens vlugger het onderwijs verlaten. En nieuwe collega's vinden is niet gemakkelijk.
 
Ben pas terug na een tijd afwezig te zijn en mijn collega gaat nu vertrekken omdat we te veel thuis zouden werken en hij geen band heeft met ons.

Ik heb daar niets van meegekregen maar voel me toch ook een beetje verantwoordelijk. De shitload aan werk ook die op ons af gaat komen...

Toch niet gemakkelijk telkens opnieuw relaties opbouwen met collega's terwijl dat zo vluchtig kan zijn :frown:
 
Ben pas terug na een tijd afwezig te zijn en mijn collega gaat nu vertrekken omdat we te veel thuis zouden werken en hij geen band heeft met ons.

Ik heb daar niets van meegekregen maar voel me toch ook een beetje verantwoordelijk. De shitload aan werk ook die op ons af gaat komen...

Toch niet gemakkelijk telkens opnieuw relaties opbouwen met collega's terwijl dat zo vluchtig kan zijn :frown:
Zo bizar dat mensen om zo een reden hun job verlaten.
Tenzij er andere zaken meespelen, maar ik zie me toch niet veranderen van een job waar ik het werk graag doe, omdat ik geen vriendschappen opbouw met collega's.

Ik heb meer dan genoeg aan de bonding met mensen in mijn vrije tijd :)

Nu bij ons zijn er ook die dat thuiswerk niet leuk vinden, maar die hebben met een man of 2-3 gevraagd of ze toch wat meer dagen op kantoor mogen werken. Wat dan ook goedgekeurd is.
 
Zo bizar dat mensen om zo een reden hun job verlaten.
Tenzij er andere zaken meespelen, maar ik zie me toch niet veranderen van een job waar ik het werk graag doe, omdat ik geen vriendschappen opbouw met collega's.

Ik heb meer dan genoeg aan de bonding met mensen in mijn vrije tijd :)

Nu bij ons zijn er ook die dat thuiswerk niet leuk vinden, maar die hebben met een man of 2-3 gevraagd of ze toch wat meer dagen op kantoor mogen werken. Wat dan ook goedgekeurd is.
Niet perse de band zelf misschien maar het contact.
Mijn vrouw wilt nooit voltijds zelfstandige worden in haar sector omdat ze dan amper mensen ziet.
Die wilt onder de mensen zijn en heeft nood aan menselijk contact, daarvoor geen uren koffieklets.
 
Zo bizar dat mensen om zo een reden hun job verlaten.
Tenzij er andere zaken meespelen, maar ik zie me toch niet veranderen van een job waar ik het werk graag doe, omdat ik geen vriendschappen opbouw met collega's.

Ik heb meer dan genoeg aan de bonding met mensen in mijn vrije tijd :)

Nu bij ons zijn er ook die dat thuiswerk niet leuk vinden, maar die hebben met een man of 2-3 gevraagd of ze toch wat meer dagen op kantoor mogen werken. Wat dan ook goedgekeurd is.
Goh ... ik denk dat het bij de jeugd net omgekeerd is. Als ik de laatste aanwinsten van pakweg 't voorbije jaar zo wat bezig hoor denk ik dat ze wel eens zouden vertrekken als het omgekeerde zou worden ingevoerd (e.g. het thuiswerk afschaffen).

Zij hebben nooit anders geweten & je hoort dat ook. Voor hen is dat thuiswerk de normaliteit zelve.
Men kan zich dat niet inbeelden dat je ooit 'elke dag van de ochtend tot de avond op kantoor moest zitten'.

Dus ik denk dat ze zich dan wel een WG gaan zoeken die het wél toelaat om thuis te werken, zelfs al is het niet 100% thuiswerk (bij ons is er gevraagd min. 1x/week af te komen).


Dat gezegd zijnde ... ik persoonlijk, had geen probleem met 100% thuiswerk. Ik kom overeen met de mensen op kantoor, maar ga ook m'n ontslag niet geven omdat ik ze niet elke dag zie.
 
Goh ... ik denk dat het bij de jeugd net omgekeerd is. Als ik de laatste aanwinsten van pakweg 't voorbije jaar zo wat bezig hoor denk ik dat ze wel eens zouden vertrekken als het omgekeerde zou worden ingevoerd (e.g. het thuiswerk afschaffen).

Zij hebben nooit anders geweten & je hoort dat ook. Voor hen is dat thuiswerk de normaliteit zelve.
Men kan zich dat niet inbeelden dat je ooit 'elke dag van de ochtend tot de avond op kantoor moest zitten'.

Dus ik denk dat ze zich dan wel een WG gaan zoeken die het wél toelaat om thuis te werken, zelfs al is het niet 100% thuiswerk (bij ons is er gevraagd min. 1x/week af te komen).


Dat gezegd zijnde ... ik persoonlijk, had geen probleem met 100% thuiswerk. Ik kom overeen met de mensen op kantoor, maar ga ook m'n ontslag niet geven omdat ik ze niet elke dag zie.
Dat is bij mij ook wel het geval. Als een potentieel nieuwe werkgever tijdens het sollicitatiegesprek zou aangeven dat er 5 dagen per week op kantoor zou moeten worden gewerkt, dan kunnen we het gesprek beter direct stopzetten. Dat thuiswerk geeft voor mij zoveel voordelen die ik nooit meer zou willen afgeven, terwijl mijn werk er in de verste verte niet onder lijdt.
 
Ik kreeg gisteren avond een meeting invite voor komende maandag van 18-19 voor het horrorproject: "onboarding finance". Verder geen verduidelijking in de email. Ik vroeg of ik required attendee ben, wat blijkbaar een domme vraag was, want ik ben zelfs de speaker kom ik nu te weten. :lol:

Ik heb gevraagd of we niet kunnen beginnen met een van de 3000 recordings van vorige onboardings door te sturen. Daarnaast ben ik redelijk zeker dat ik al 3 maanden geleden een onboarding met finance heb gedaan.
 
Mag maandag op jaarlijkse medische controle, maar ben nog geen jaar in dienst en heb toen ook een controle gekregen.

Jaarlijkse controle is pas terug ingevoerd en er zijn collega's al 10 jaar niet op controle zijn geweest. Ipv met die eerst beginnen, kan ik maandag gaan.

Gelukkig dat ik ambtenaar ben en ik nog een gaatje had tussen het vele uitrusten. Zou anders nog serieus mijn planning overhoop moeten gooien.
 
Mag maandag op jaarlijkse medische controle, maar ben nog geen jaar in dienst en heb toen ook een controle gekregen.

Jaarlijkse controle is pas terug ingevoerd en er zijn collega's al 10 jaar niet op controle zijn geweest. Ipv met die eerst beginnen, kan ik maandag gaan.

Gelukkig dat ik ambtenaar ben en ik nog een gaatje had tussen het vele uitrusten. Zou anders nog serieus mijn planning overhoop moeten gooien.
Ik zit achter nen buro ... heb nog nooit een medische controle gehad. :p

Ben jij dan een ambtenaar in een functie die op een werf werkt of zoiets? Waarom is een medische controle überhaupt van doen?
 
Ik zit achter nen buro ... heb nog nooit een medische controle gehad. :p

Ben jij dan een ambtenaar in een functie die op een werf werkt of zoiets? Waarom is een medische controle überhaupt van doen?
Ik ben maatschappelijk assistent en wij vallen terug onder personeel dat verhoogd risico loopt...
 
Terug
Bovenaan