Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Kom ik vanmorgen op kantoor (gisteren thuiswerkdag). Zie ik dat zijn bureau erg opgeruimd is… om niet te zeggen leeg. En dan een mailtje van HR in de inbox dat de samenwerking met dhr. A met onmiddellijke ingang gestopt is… Dan nu wachten tot de lijken uit de kast beginnen vallen. Het eerste stinkende karkas lag al op mijn bureau deze ochtend. En er komen er sowieso nog.
Gewoon het idee dat deze zich zo presenteert alleen al 😂
 
Geen ergernis aan de werkgever hier, maar ik zit echt met een probleem waaruit ik geen uitweg meer zie.

Ik doe al 15 jaar een bureaujob en gedurende al die tijd had ik met vlagen wel eens last van mijn schouders en nek, maar met eens naar de kine te gaan was dat opgelost en had ik er weer een tijdje geen last van.

Maar nu de laatste maanden is het echt ondraaglijk, mijn spieren zitten volledig vast waardoor ik de middag niet haal zonder dat ik barstende koppijn heb van de spanning in mijn nek. Ik zie echt geen uitweg meer en vraag me ook echt af of ik nog 30 jaar een bureaujob ga kunnen volhouden. Ik zie echt niet in hoe ik dit kan aanpakken. Probleem is dat ik IT doe en dus echt geen enkele andere skills heb. Ik zit echt vast en zie geen uitweg.

Ter info ik heb alles al geprobeerd en aan het proberen: (ergonomie van de bureau, rechtstaande bureau, nieuwe bureaustoel, 2keer per week naar de kine..., regelmatig stretchen en rechtstaan, sporten, ....)
 
Maar nu de laatste maanden is het echt ondraaglijk, mijn spieren zitten volledig vast waardoor ik de middag niet haal zonder dat ik barstende koppijn heb van de spanning in mijn nek. Ik zie echt geen uitweg meer en vraag me ook echt af of ik nog 30 jaar een bureaujob ga kunnen volhouden. Ik zie echt niet in hoe ik dit kan aanpakken. Probleem is dat ik IT doe en dus echt geen enkele andere skills heb. Ik zit echt vast en zie geen uitweg.
Klinkt herkenbaar, maar bij mij was/is het gelukkig minder extreem. Ben je al bij een arts-specialist fysische geneeskunde geweest? Sporadische kine is voor een groot deel symptoombestrijding, je gaat dit waarschijnlijk op een veel dieper niveau moeten aanpakken met een intensief revalidatieprogramma. PM voor meer info.
 
Geen ergernis aan de werkgever hier, maar ik zit echt met een probleem waaruit ik geen uitweg meer zie.

Ik doe al 15 jaar een bureaujob en gedurende al die tijd had ik met vlagen wel eens last van mijn schouders en nek, maar met eens naar de kine te gaan was dat opgelost en had ik er weer een tijdje geen last van.

Maar nu de laatste maanden is het echt ondraaglijk, mijn spieren zitten volledig vast waardoor ik de middag niet haal zonder dat ik barstende koppijn heb van de spanning in mijn nek. Ik zie echt geen uitweg meer en vraag me ook echt af of ik nog 30 jaar een bureaujob ga kunnen volhouden. Ik zie echt niet in hoe ik dit kan aanpakken. Probleem is dat ik IT doe en dus echt geen enkele andere skills heb. Ik zit echt vast en zie geen uitweg.

Ter info ik heb alles al geprobeerd en aan het proberen: (ergonomie van de bureau, rechtstaande bureau, nieuwe bureaustoel, 2keer per week naar de kine..., regelmatig stretchen en rechtstaan, sporten, ....)
Hier een ganse hoop maatregelen om gewrichtspijnen te bestrijden, waaronder
- oefeningen core-stability: da's normaal meer voor de onderrrug, maar waarschijnlijk kan je kine ook oefeningen geven om je spieren te verstevigen?
- supplementen
- spierontspanners
- Tempur kussen (Sonata van 150 euro, echt zijn geld waard geweest voor mijn nek! Enorm verschil!)

Maar vooral je laten begeleiden door een arts en durf een 2de opinie vragen als nr 1 "het ook niet meer weet"!
 
Hier een ganse hoop maatregelen om gewrichtspijnen te bestrijden, waaronder
- oefeningen core-stability: da's normaal meer voor de onderrrug, maar waarschijnlijk kan je kine ook oefeningen geven om je spieren te verstevigen?
- supplementen
- spierontspanners
- Tempur kussen (Sonata van 150 euro, echt zijn geld waard geweest voor mijn nek! Enorm verschil!)

Maar vooral je laten begeleiden door een arts en durf een 2de opinie vragen als nr 1 "het ook niet meer weet"!

Over welke soort supplementen en spierontspanners heb je het dan?

Ik lees vaak dat er benzo's worden gebruikt om te spieren te ontspannen, maar ik vertrouw dat voor geen haar omdat deze heel moeilijk kunnen zijn om vanaf te raken... Ik heb ook last van Tinnitus dus ik moet ook wat oppassen welke medicijnen ik neem zodat ik dit niet erger maak.
 
Over welke soort supplementen en spierontspanners heb je het dan?

Ik lees vaak dat er benzo's worden gebruikt om te spieren te ontspannen, maar ik vertrouw dat voor geen haar omdat deze heel moeilijk kunnen zijn om vanaf te raken... Ik heb ook last van Tinnitus dus ik moet ook wat oppassen welke medicijnen ik neem zodat ik dit niet erger maak.
Ik heb wel andere diagnoses dan jij waarschijnlijk zal hebben, ik neem voor mijn arthrose NC2, mijn ouders zijn dan weer heel goed met glucosamine.
Ik neem Baclofen als spierontspanner, maar dat is vooral iets wat een specialist of neuroloog (voor de hoofdpijn) met jou moet bespreken.
 
Geen ergernis aan de werkgever hier, maar ik zit echt met een probleem waaruit ik geen uitweg meer zie.

Ik doe al 15 jaar een bureaujob en gedurende al die tijd had ik met vlagen wel eens last van mijn schouders en nek, maar met eens naar de kine te gaan was dat opgelost en had ik er weer een tijdje geen last van.

Maar nu de laatste maanden is het echt ondraaglijk, mijn spieren zitten volledig vast waardoor ik de middag niet haal zonder dat ik barstende koppijn heb van de spanning in mijn nek. Ik zie echt geen uitweg meer en vraag me ook echt af of ik nog 30 jaar een bureaujob ga kunnen volhouden. Ik zie echt niet in hoe ik dit kan aanpakken. Probleem is dat ik IT doe en dus echt geen enkele andere skills heb. Ik zit echt vast en zie geen uitweg.

Ter info ik heb alles al geprobeerd en aan het proberen: (ergonomie van de bureau, rechtstaande bureau, nieuwe bureaustoel, 2keer per week naar de kine..., regelmatig stretchen en rechtstaan, sporten, ....)
Bij mij helpt krachttraining vooral. Ik doe dit gewoon thuis met halters etc. Een goed kussen zoals Mulan al aangaf, doet ook veel.
 
Een 6-tal weken geleden had ik met een UX designer gesproken om requirements door te geven voor mock-ups van een nieuwe applicatie voor onze interne analisten. Dit is iemand die al lang voor het bedrijf werkt, maar voornamelijk in andere domeinen actief is en nu bij ons terecht is gekomen omdat hij geen werk had. Ik had de meetings goed voorbereid zodat het duidelijk zou zijn welke richting we uit willen (geen kopie van de huidige tool). Op mijn confluence pagina's kan ik zien wie hoevaak de pagina heeft geopend. De UX designer: 0 views.

Het was me dus al snel duidelijk dat hij niet openstond voor input en het maar wat ging freewheelen op basis van zijn eigen goesting. Hij werkt hier al een pak langer dan ik, dus ik wou er niet tegen in gaan, maar in dit project (zoals in elk project) is het belangrijk om kritisch te kijken naar wat de users willen, want die willen vooral geen verandering en blijven inefficiënt voortwerken zoals ze nu bezig zijn omdat ze dan denken dat ze werkzekerheid hebben omdat ze hele dagen liggen klungelen aan een werk dat ook op een uur gedaan zou kunnen zijn.

3 weken geleden hadden we een eerste demo van de UX designer. Zoals ik al had gevreesd waren zijn mock-ups een quasi exacte kopie van de huidige applicatie, gewoon met wat mooiere kleurtjes. Product manager was niet blij en vroeg om van 0 te beginnen en ditmaal te luisteren naar de requirements en ideeën die we doorgaven.

Vlak nadien heb ik nog eens samengezeten met de UX-designer, zelf heel ruwe mock-ups gemaakt om hem ideeën te geven die hij dan verder kon uitwerken. Alles was ineens duidelijk voor hem en hij was helemaal mee.

Gisteren was de nieuwe demo gepland. 2 uur voor de demo belt hij mij omdat hij nog niets had gedaan (dit was de man die naar eigen zeggen 0 werk had en daarom bij ons werd gezet). Dan heeft hij mijn ruwe mockups quasi gekopieerd en op een scherm gesmeten en dat gepresenteerd. -_-
 
Geen ergernis aan de werkgever hier, maar ik zit echt met een probleem waaruit ik geen uitweg meer zie.

Ik doe al 15 jaar een bureaujob en gedurende al die tijd had ik met vlagen wel eens last van mijn schouders en nek, maar met eens naar de kine te gaan was dat opgelost en had ik er weer een tijdje geen last van.

Maar nu de laatste maanden is het echt ondraaglijk, mijn spieren zitten volledig vast waardoor ik de middag niet haal zonder dat ik barstende koppijn heb van de spanning in mijn nek. Ik zie echt geen uitweg meer en vraag me ook echt af of ik nog 30 jaar een bureaujob ga kunnen volhouden. Ik zie echt niet in hoe ik dit kan aanpakken. Probleem is dat ik IT doe en dus echt geen enkele andere skills heb. Ik zit echt vast en zie geen uitweg.

Ter info ik heb alles al geprobeerd en aan het proberen: (ergonomie van de bureau, rechtstaande bureau, nieuwe bureaustoel, 2keer per week naar de kine..., regelmatig stretchen en rechtstaan, sporten, ....)

Ik heb hetzelfde probleem, zodanig hevig dat ik verschillende onderzoeken heb moeten doen om zaken uit te sluiten (ruggenprik, meerdere mri's, hartonderzoek, facetinfiltraties, ....). Uiteindelijk nog steeds niet volledig in orde, al is de oorzaak (stress + bureaujob) wel duidelijk. Wat bij mij enorm helpt zijn ademhalingsoefeningen (en tegelijk ontspannen, iets dat ik bijzonder moeilijk vind) en gewichtheffen (eerste weken zorgt dit juist voor meer pijn maar na door te zetten is het een wereld van verschil). Ik merk dat yoga ook enorm kan helpen maar het lukt mij niet om mij voldoende te ontspannen hiervoor.

Zoals eerder aangehaald helpt een goede matras en kussen ook. Al zou ik niet aanraden om meteen het duurste kussen uit te zoeken. Zelf ettelijke Tempur, SwissSleep, .. kussens de kans gegeven (en uit hopeloosheid absurd veel geld gespendeerd te hebben) en geen enkele die echt geschikt was voor mij. Uiteindelijk blijkt een € 3 Ikea kussen mij nog het meest te helpen. Mijn boodschap: probeer verschillende kussens, duurder is niet altijd beter. Kan goed zijn dat een Tempur kussen voor jou wel een oplossing biedt, in dat geval raad ik eens aan om naar een fysieke winkel te gaan, sommige winkels laten het toe om een kussen een tweetal weken uit te proberen (jammer genoeg pas ontdekt nadat ik er al een half dozijn gekocht had).

Wellicht heb je ook last van brainfog en duizeligheid?

Veel sterkte in ieder geval, heeft wellicht een grote impact op jouw dagelijks leven. Je bent zeker niet alleen, het is verbazingwekkend hoeveel mensen dezelfde of gelijkaardige klachten hebben.
 
Een 6-tal weken geleden had ik met een UX designer gesproken om requirements door te geven voor mock-ups van een nieuwe applicatie voor onze interne analisten. Dit is iemand die al lang voor het bedrijf werkt, maar voornamelijk in andere domeinen actief is en nu bij ons terecht is gekomen omdat hij geen werk had. Ik had de meetings goed voorbereid zodat het duidelijk zou zijn welke richting we uit willen (geen kopie van de huidige tool). Op mijn confluence pagina's kan ik zien wie hoevaak de pagina heeft geopend. De UX designer: 0 views.

Het was me dus al snel duidelijk dat hij niet openstond voor input en het maar wat ging freewheelen op basis van zijn eigen goesting. Hij werkt hier al een pak langer dan ik, dus ik wou er niet tegen in gaan, maar in dit project (zoals in elk project) is het belangrijk om kritisch te kijken naar wat de users willen, want die willen vooral geen verandering en blijven inefficiënt voortwerken zoals ze nu bezig zijn omdat ze dan denken dat ze werkzekerheid hebben omdat ze hele dagen liggen klungelen aan een werk dat ook op een uur gedaan zou kunnen zijn.

3 weken geleden hadden we een eerste demo van de UX designer. Zoals ik al had gevreesd waren zijn mock-ups een quasi exacte kopie van de huidige applicatie, gewoon met wat mooiere kleurtjes. Product manager was niet blij en vroeg om van 0 te beginnen en ditmaal te luisteren naar de requirements en ideeën die we doorgaven.

Vlak nadien heb ik nog eens samengezeten met de UX-designer, zelf heel ruwe mock-ups gemaakt om hem ideeën te geven die hij dan verder kon uitwerken. Alles was ineens duidelijk voor hem en hij was helemaal mee.

Gisteren was de nieuwe demo gepland. 2 uur voor de demo belt hij mij omdat hij nog niets had gedaan (dit was de man die naar eigen zeggen 0 werk had en daarom bij ons werd gezet). Dan heeft hij mijn ruwe mockups quasi gekopieerd en op een scherm gesmeten en dat gepresenteerd. -_-
en hebt ge daar iets op gezegd? :p
 
- Tempur kussen (Sonata van 150 euro, echt zijn geld waard geweest voor mijn nek! Enorm verschil!)
Ik heb daar ook jarenlang mee geslapen. Uiteindelijk ben ik dik 3 jaar geleden overgestapt op een memoryfoam kussen van Ikea wat toen nog geen €30 kostte en wat voor mij veel comfortabeler lag dan Tempur.

Sidenote: Momenteel gebruik ik dat zelfs de meeste nachten niet eens meer omdat ik tegenwoordig op mijn rug probeer te slapen en een kopkussen dan toch enkel in de weg ligt.
 
Collega's die dingen moeten zoeken van een dossier dat ik ooit es gedaan heb.

- "Zeg welke firma heeft in 2015 die werken gedaan, gij deed dat toen?"
- "Dat weet ik niet, dat is 8 jaar geleden, kijk in de facturen"
- "Dat heb ik gedaan, ik vind dat niet"

*ik zoek 1 minuut in de facturen, zoek nog even in het verslag van dat jaar en 2 minuten later heeft ze in haar mailbox met pijltjes bij de plaatsen waar ze dat zelf had kunnen vinden*
- Ik mail: "Beter zoeken" met copy-paste de info er onder.
 
Is een beetje informatie geven nu echt zo moeilijk :wallbash: Ik begin bij een nieuwe werkgever, maar 0,0 informatie (overheid hé)

Op dag 1 om 9u op het hoofdkantoor zijn te Brussel en je opleiding zal zijn te Brussel
-> Wegens corona werkte men maximaal van thuis, tegenwoordig is het hybride werken. Maar je zal op de 1e dag horen wat er wordt verwacht op dat vlak
-> Gelieve je nummerplaat door te geven voor de parking en hier een plan om de parking te bereiken
-> Je kan ook een trein abonnement aanvragen indien je wil
-> Je zal de 1e dag ook ICT materiaal meekrijgen

Wat wil dat zeggen ICT materiaal? Kan ik alles in ene keer dragen of is dat ook een scherm en printer?
Als ik vaak van thuis kan werken is het te zot dat ik een treinabonnement aanvraag.
Wordt er verwacht dat ik vaak met de auto naar Brussel ga voor dienstverplaatsingen.

Geef gewoon duidelijke en relevante info! Nu kan ik weer beginnen rondbellen
Jongens toch
 
- offerte aanvragen bij leverancier
- offerte krijgen
- offerte afgekeurd want voldoet niet aan gevraagde specs

Dit een paar maanden lang, tot project stil valt.

- Net voor verlof komt aanvraag weer binnen. Nieuwe offerte gevraagd met in bijlage alle miserie van vroeger
- Nieuwe offerte van leverancier is gewoon nieuwe prijs (+30%) van de oude afgekeurde offerte
- Doorgestuurd wetende dat het toch niet goed komt
- Klant valt van zijn stoel van de prijs, en de specs die niet goed zijn
- Klant belt me vandaag en hij klonk alsof hij een knuffel kon gebruiken
 
Is een beetje informatie geven nu echt zo moeilijk :wallbash: Ik begin bij een nieuwe werkgever, maar 0,0 informatie (overheid hé)

Op dag 1 om 9u op het hoofdkantoor zijn te Brussel en je opleiding zal zijn te Brussel
-> Wegens corona werkte men maximaal van thuis, tegenwoordig is het hybride werken. Maar je zal op de 1e dag horen wat er wordt verwacht op dat vlak
-> Gelieve je nummerplaat door te geven voor de parking en hier een plan om de parking te bereiken
-> Je kan ook een trein abonnement aanvragen indien je wil
-> Je zal de 1e dag ook ICT materiaal meekrijgen

Wat wil dat zeggen ICT materiaal? Kan ik alles in ene keer dragen of is dat ook een scherm en printer?
Als ik vaak van thuis kan werken is het te zot dat ik een treinabonnement aanvraag.
Wordt er verwacht dat ik vaak met de auto naar Brussel ga voor dienstverplaatsingen.

Geef gewoon duidelijke en relevante info! Nu kan ik weer beginnen rondbellen
Jongens toch
*human-resources*
 
*human-resources*
Ik krijg er al zenuwen van, net eens met die persoon zitten bellen
Ik zeg "jullie hebben die gegevens bij mijn huidige werkgever al opgevraagd, moet ik die nog eens bezorgen"
- Oei, is de dienst loopbaan weer pro-actief geweest... Normaal is dat mijn taak. Maar dat komt wel in het dossier hoor als het goed verloopt.
"Oké en hoe weet ik of dat goed verlopen is?"
- Kan jij intern misschien eens navragen of ze dat al hebben overgedragen en desnoods als jij de documenten heb mag je ze ook bezorgen

Zal ik nog eens uw werk gaan doen ook ja :laugh:
 
Ik krijg er al zenuwen van, net eens met die persoon zitten bellen
Ik zeg "jullie hebben die gegevens bij mijn huidige werkgever al opgevraagd, moet ik die nog eens bezorgen"
- Oei, is de dienst loopbaan weer pro-actief geweest... Normaal is dat mijn taak. Maar dat komt wel in het dossier hoor als het goed verloopt.
"Oké en hoe weet ik of dat goed verlopen is?"
- Kan jij intern misschien eens navragen of ze dat al hebben overgedragen en desnoods als jij de documenten heb mag je ze ook bezorgen

Zal ik nog eens uw werk gaan doen ook ja :laugh:
Toch benieuwd over welke FOD dat gaat.
 
Is een beetje informatie geven nu echt zo moeilijk :wallbash: Ik begin bij een nieuwe werkgever, maar 0,0 informatie (overheid hé)

Op dag 1 om 9u op het hoofdkantoor zijn te Brussel en je opleiding zal zijn te Brussel
-> Wegens corona werkte men maximaal van thuis, tegenwoordig is het hybride werken. Maar je zal op de 1e dag horen wat er wordt verwacht op dat vlak
-> Gelieve je nummerplaat door te geven voor de parking en hier een plan om de parking te bereiken
-> Je kan ook een trein abonnement aanvragen indien je wil
-> Je zal de 1e dag ook ICT materiaal meekrijgen

Wat wil dat zeggen ICT materiaal? Kan ik alles in ene keer dragen of is dat ook een scherm en printer?
Als ik vaak van thuis kan werken is het te zot dat ik een treinabonnement aanvraag.
Wordt er verwacht dat ik vaak met de auto naar Brussel ga voor dienstverplaatsingen.

Geef gewoon duidelijke en relevante info! Nu kan ik weer beginnen rondbellen
Jongens toch
Ik herinner mijn eerste dag nog: "Wat doet gij hier, er was voorzien dat je morgen pas zou komen. Er is niets geregeld voor vandaag."
(Ik was juist btw)
 
Ik herinner mijn eerste dag nog: "Wat doet gij hier, er was voorzien dat je morgen pas zou komen. Er is niets geregeld voor vandaag."
(Ik was juist btw)
Mijn eerste dag was halve dag onthaal dag in Brussel
En dan namiddag naar huis, want mijn lokale dienst was die dag juist op teambuilding en anders zat ik er alleen
 
Terug
Bovenaan