Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Well sure, I get that.

'k Bedoel maar ... onafhankelijk wat uiteindelijk gebeurd met uw huidige wagen van de cafetaria.
Waarom zouden de wagens die je kan kiezen via 't 'bedrijfswagen' traject daarom 'klein' zijn? Wat ik wil aangeven is dat dit meestal met budgetten werkt (eventueel merkbeperking) & wat je er voor aanschaft kies je zelf eh.
Als je dan meer ruimte wilt pakt ge een break & anders niet.
Wel, dat ga ik dus moeten bekijken als het zover is. Kan zijn dat de lijst inderdaad wel meevalt.
 
Wel, dat ga ik dus moeten bekijken als het zover is. Kan zijn dat de lijst inderdaad wel meevalt.
Wil dat in basis niet gewoon zeggen dat het budget van uw cafetariaplan wordt teruggestort of een stuk ervan?

Allez dat zou ik denken als je van niet bedrijfswagen naar bedrijfswagengerechtigd zou gaan.
 
Problemen die maanden aanslepen. Veel zeggers, weinig doeners.

Iets wordt concreet aangepakt en opgelost, en dan zijn ze daar plots. 2 types: collega's die het zich willen toe eigenen en met de pluimen willen gaan lopen en collega's die het, niet onderbouwd, beginnen af te breken of commentaar geven over hoe zij het zouden aangepakt hebben.
 
Men laatste weken bezig en ik mag enkel nog zaken afwerken en niks nieuws beginnen

Met momenten dus serieus verveling en tijd die heel traag voorbij gaat.
Ik heb al willen mailen naar men nieuwe werkgever of ze geen opleidingsmateriaal hebben dat ik al eens kan doorbladeren
 
Aanvraag tot vov geweigerd wegens niet werk gerelateerd. Zit wel nog in proefperiode.
Vakbond zegt dat het in proefperiode moeilijk is om te aanvaarden. @JPV? Je dacht dat vov een recht was...
 
Tenzij je nu al de contracten voor 100 dagen getekend hebt, heb je geen zekerheid dat je nieuwe contracten krijgt. De vov kan je dus krijgen in theorie, in de praktijk enkel als je baas je sowieso wil houden.
En wat bij voorstel contract onbepaalde duur.
Kunnen ze dat dan nog gebruiken om te weigeren? Vov toch een recht?
 
2 weken bezig op het nieuwe werk. Vandaag naar huis moeten gaan omdat het me echt niet meer ging. Zo meteen naar de dokter. Ik loop daar zo ambetant van dat ik nu zo snel ziek ben, terwijl ik ergens wel weet dat het menselijk is.
 
We hebben een nieuwe collega, die zichzelf verkocht heeft als "ultrasupersenior", en super ervaren in het aanleunend vakgebied X (waar wij in vakgebied Y zitten, dat voor 85% van de gevallen hetzelfde is), en dus een navenant exuberant loonpakket krijgt... En hij kan niets! Hij doet maar de helft wat er van hem gevraagd wordt, en wat hij dan doet, is niet eens juist, dus wij moeten alles zelf na liggen kijken of het gewoon zelf doen. 't Zou al helpen mochten de 40h/week die contractueel gepresteerd moeten worden ook effectief gepresteerd worden, en niet de ~30 die er nu gepresteerd worden met om 9h30 toe te komen, om 16h30 te vertrekken en lunchpauzes te nemen waar je bij Peter Goossens een volledig menu naar binnen geduwd hebt.
Kom ik vanmorgen op kantoor (gisteren thuiswerkdag). Zie ik dat zijn bureau erg opgeruimd is… om niet te zeggen leeg. En dan een mailtje van HR in de inbox dat de samenwerking met dhr. A met onmiddellijke ingang gestopt is… Dan nu wachten tot de lijken uit de kast beginnen vallen. Het eerste stinkende karkas lag al op mijn bureau deze ochtend. En er komen er sowieso nog.
 
Flitsboete met werkcamionette ik rij meestal altijd express trager omdat ik tijd zat heb...
Gelukkig maar 63€ , voelt toch zuur aan
 
We krijgen binnenkort allemaal Chromebooks en ik mag er al een testen. Blijkbaar werken sommige applicaties, zoals de eID-software van de Vlaamse Overheid, niet op Chrome OS. Enkel Windows, macOS en Linux. Als er geen workaround wordt gevonden ga ik de documenten mogen afdrukken, tekenen en weer inscannen of prutsen met de PDF-editor ...
 
Eind vorig jaar een gebruikte vervang laptop gekregen omdat de vorige na 4 jaar niet meer wou opstarten.
Vanochtend, na pakweg 2 maanden gebruik, blijkt dat het moederbord van die gebruikte laptop kuren vertoont waardoor ik niet eens meer kon inloggen. Weer 2 uur verloren met IT, bovenop de ~6 uur met die vorige laptop. Kost van 8 niet productieve uren: €800 of zo, dat lijkt me een pak hoger dan een business laptop 1 jaar sneller afschrijven...

Allemaal omdat IT instructie krijgt om de levensduur van toestellen zoveel mogelijk te rekken - wat logisch is, maar we zitten precies toch over het punt waarop dat nog werkt of kosten bespaart. Intussen besteden we wel duizenden euro's aan ipads voor mensen die ook al een laptop hebben.
 
Hier was de vraag gekomen voor een 2e scherm op elk bureau. Na veel tegenkantingen hebben ze uiteindelijk als compromis 5 schermen besteld voor de 8 (flex desks) die er zijn :help: Zo'n scherm kost miss ocharme 2 à 300 euro, terwijl de werknemer achter het scherm gemakkelijk 6000 euro/maand kost.
 
We krijgen binnenkort allemaal Chromebooks en ik mag er al een testen. Blijkbaar werken sommige applicaties, zoals de eID-software van de Vlaamse Overheid, niet op Chrome OS. Enkel Windows, macOS en Linux. Als er geen workaround wordt gevonden ga ik de documenten mogen afdrukken, tekenen en weer inscannen of prutsen met de PDF-editor ...
Nooit begrepen waarom die toestellen populair zijn. Vroeger waren dat trage beestjes die ideaal waren voor op school enz, maar nu zijn dat volwaardige laptops waar je even goed Windows op kan draaien, want ze zijn even duur als een Windows laptop.
 
Hier was de vraag gekomen voor een 2e scherm op elk bureau. Na veel tegenkantingen hebben ze uiteindelijk als compromis 5 schermen besteld voor de 8 (flex desks) die er zijn :help: Zo'n scherm kost miss ocharme 2 à 300 euro, terwijl de werknemer achter het scherm gemakkelijk 6000 euro/maand kost.
En ook nog gedeeltelijk belasting technisch aftrekbaar is.
 
Terug
Bovenaan