Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Collega die net op kantoor zegt hoeveel vakantiedagen die heeft.
Ik heb mijn dagen 3x opgetelt en ik mis er precies een aantal

"Aah maar sinds dit jaar hebben we toch 3 ziekte dagen zonder papiertje. Oké dat is geen verlof, maar het zijn betaalde dagen dus ik ga die wel nemen hoor"

echt aan het aftellen tot ik uit deze mentaliteit weg ben :headshake:
 
Eerste dag terug na 2 weken verlof: geen toegang meer tot jira of eender welke andere resource die ik altijd nodig heb.
Persoon die dit normaliter kan fixen (externe) heeft buikgriep.
Dan maar een clean install gedaan van ubuntu (er waren heel wat problemen met de huidige install).
En wat code smells opgelost.
 
Ik kom aan op het werk, en de collega kijkt niet op van zijn scherm. Ik denk bij mezelf, ik zeg efkes niks want hij zal druk bezig zijn. En ik vind dat zelf ook irritant als ik me even aan het concentreren ben, aan het nadenken ben en plots begint er iemand tegen mij. 5 minuten later komt hij zagen dat ik niks gezegd heb, want dat is aan mij aangezien ik ben aangekomen. Ik zeg tegen hem "Ja kijk, ik dacht dat je druk bezig was want je keek niet op en zei zelf ook niets". En dan begint hij dat dat niet beleefd is en blabla. Echt ik ben die zijn gezaag grondig beu aan het worden.
 
Ik kom aan op het werk, en de collega kijkt niet op van zijn scherm. Ik denk bij mezelf, ik zeg efkes niks want hij zal druk bezig zijn. En ik vind dat zelf ook irritant als ik me even aan het concentreren ben, aan het nadenken ben en plots begint er iemand tegen mij. 5 minuten later komt hij zagen dat ik niks gezegd heb, want dat is aan mij aangezien ik ben aangekomen. Ik zeg tegen hem "Ja kijk, ik dacht dat je druk bezig was want je keek niet op en zei zelf ook niets". En dan begint hij dat dat niet beleefd is en blabla. Echt ik ben die zijn gezaag grondig beu aan het worden.
Als je met een half geschoren gezicht was toegekomen, had hij zeker wat gezegd :unsure:
 
Ik kom aan op het werk, en de collega kijkt niet op van zijn scherm. Ik denk bij mezelf, ik zeg efkes niks want hij zal druk bezig zijn. En ik vind dat zelf ook irritant als ik me even aan het concentreren ben, aan het nadenken ben en plots begint er iemand tegen mij. 5 minuten later komt hij zagen dat ik niks gezegd heb, want dat is aan mij aangezien ik ben aangekomen. Ik zeg tegen hem "Ja kijk, ik dacht dat je druk bezig was want je keek niet op en zei zelf ook niets". En dan begint hij dat dat niet beleefd is en blabla. Echt ik ben die zijn gezaag grondig beu aan het worden.
Oh sweet jesus. En nu wilt hij wat smalltalken. Hier gaan sebiet accidenten gebeuren.
 
Ik krijg op de Citrix omgeving op het werk, Chrome al een maand (!) niet meer open.

Ik heb ASAP een ticketje gelogd en het enige dat men eigenlijk moet doen is Chrome eraf gooien en opnieuw installeren.
Dat ticketje is al 5x On Hold geplaatst. Hoe moeilijk kan dit nu zijn? :wallbash:

Gelukkig hebben we hier ook nog Edge, want anders kon ik al een maand mijn werk niet deftig doen.

Dit is niet het eerste 'basic' iets dat pokkelang duurt voor het hier wordt opgelost, en dit werkt gewoon demotiverend.
Waarom is Edge niet voldoende makila?
 
Waarom is Edge niet voldoende makila?
Dat is voldoende, echter ik heb misschien wel honderd bookmarks / favorieten op Chrome staan (de backup is ook een chrome bestand)
Deze staan niet op edge. Dat is dus weer extra werk en rondvragen achter elke link / wachtwoord enzovoorts ..

Maar eigenlijk gaat het mij zelfs daar niet om.

Hetgeen mij stoort: Stel dat ik heel veel pech heb en morgen start Edge ook niet meer op. Dan ben ik deels technisch werkloos, want ik heb echt wel een browser nodig. Als dat elke keer een maand of langer duurt voor dat ze dit fixen (gewoon herinstallatie) dan heb je toch wel een probleem he, en escalatie helpt niet want het beheer daarvan zit in Zwitserland. Die mannen antwoorden dan niet en nemen de telefoon niet op.

Ik vind dit niet kunnen, maar ja .. wie ben ik?

En neen op een Citrix omgeving kan je zelf geen browser herinstalleren of toevoegen. Dat wordt hier volledig afgeblockt.
 
Dat is voldoende, echter ik heb misschien wel honderd bookmarks / favorieten op Chrome staan (de backup is ook een chrome bestand)
Deze staan niet op edge. Dat is dus weer extra werk en rondvragen achter elke link / wachtwoord enzovoorts ..

Maar eigenlijk gaat het mij zelfs daar niet om.

Hetgeen mij stoort: Stel dat ik heel veel pech heb en morgen start Edge ook niet meer op. Dan ben ik deels technisch werkloos, want ik heb echt wel een browser nodig. Als dat elke keer een maand of langer duurt voor dat ze dit fixen (gewoon herinstallatie) dan heb je toch wel een probleem he, en escalatie helpt niet want het beheer daarvan zit in Zwitserland. Die mannen antwoorden dan niet en nemen de telefoon niet op.

Ik vind dit niet kunnen, maar ja .. wie ben ik?

En neen op een Citrix omgeving kan je zelf geen browser herinstalleren of toevoegen. Dat wordt hier volledig afgeblockt.
Bookmarks zijn wel te exporteren via een script naar een html-file zonder dat je hiervoor Chrome nodig hebt. Die accounts en wachtwoorden zijn iets lastiger maar ik hoop dat je hiervoor niet enkel van een browser afhankelijk bent?

Dat ze installaties blokkeren is logisch maar het is ook logisch dat ze het aantal aangeleverde applicaties beperken. Meerdere browsers betekent meer werk (ondersteuning, kennis, beheer via gpo's, etc.). Als dit de reden is, zouden ze hier best wel duidelijk over communiceren en de nodige tools voorzien om met zo weinig mogelijk frustraties een migratie te kunnen doen. Ik werk zelf in IT en doe mijn best om zo'n migraties zo pijnloos mogelijk te maken voor eindgebruikers. Daarom was ik geïnteresseerd in je mening hierover en jouw reden om Chrome te gebruiken. Ik begrijp wel waarom.

De kans dat Edge niet meer opstart in een Citrix-omgeving is klein maar ik veronderstel dat je dan ook niet de enigste bent die zijn werk niet meer kan doen en dat dit dan ook snel opgelost is.
 
Ivm chrome, jawel ik ben blijkbaar de enige. Ik ben er op een of andere manier in geslaagd het niet meer te doen werken hier op mijn Citrix terwijl het bij alle andere collega's nog wel werkt. Als er iets mogelijk is, al is de kans extreem klein, dan heb ik het altijd wel vlaggen. :laugh:

Bookmarks zijn wel te exporteren via een script naar een html-file zonder dat je hiervoor Chrome nodig hebt.
--> Ik heb alweer geen rechten op dit te doen. :) Ik zal eens horen bij een collega, misschien kunnen ze het volledig scripttooltje, naar mij sturen via de shared folder, dan kan ik dit wel opstarten (denk ik).

Nu een probleem is het niet he, maar dat mag en kan toch niet zo lang duren om dit in orde te brengen ?? Een maand (en nog steeds niet opgelost), voor iets dat toch niet zo moeilijk is, vind ik toch echt een probleem.
 
Ivm chrome, jawel ik ben blijkbaar de enige. Ik ben er op een of andere manier in geslaagd het niet meer te doen werken hier op mijn Citrix terwijl het bij alle andere collega's nog wel werkt. Als er iets mogelijk is, al is de kans extreem klein, dan heb ik het altijd wel vlaggen. :laugh:
Te veel bookmarks :laugh:

Script dat ik gebruikt heb: link
 
Outlook is toch wel een beerput geworden. Mensen hebben daar echt geen fatsoen meer.
Collega's met kinderen denken dat ze een vetorecht hebben, bij het inplannen van hun vakantie.
 
net mail gekregen: door een systeem fout moeten 1500 dossier manueel worden aangepast....

1500 jesus FFFFFFFFFFFFFFFFCKING CHRIST :wallbash:

edit: 1500 in de plaats van 15000 is nog altijd f*cking veel om manueel aan te passen
 
Laatst bewerkt:
Firmawagen vrijdag avond binnen gedaan in de garage wegens storing AdBlue.
Blijkt er een onderdeel stuk te zijn dat ze momenteel niet meer kunnen leveren (stock tekort of zo). Wagen staat dus vast in de garage.
Goed, Arval was niet meer bereikbaar. Gisteren had ik een begrafenis dus kon ik ook geen contact opnemen.
Vandaag dan contact opgenomen, blijkt dat ik een contract heb zonder recht op vervangwagen :crazy: .
Moet eerst toestemming krijgen van bedrijf, die moeten dan groen licht geven aan Arval en zo opdracht geven aan de garage dat het OK is.
Al die tijd kan ik dus niet gaan werken wegens geen wagen. Hoera. :sarcastic:
 
Hoe de vrouwen hier te werk gaan 's morgens. Een deel komt aan rond 7u30, 30 min koffie pauze, dan komt de rest aan en dan is het "koffie, iemand?" en dan is de hele groep weer weg.

Echt niet te schatten, gewoon een 1 uur koffie pauze ma wel klagen en zagen als iemand anders zijn werk niet doet.
 
Terug
Bovenaan