Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mee eens dat elke verandering moeilijk is. Maar echt waar, het moment van veranderen doet er ook toe.

Wij gaan binnenkort veranderen van een oud DOSscherm (AS/400) naar moderne, met UX/UI-analisten bepaalde layout. Ook dat zal vonken geven :)
Ik hoor het knetteren tot hier. 😅
 
Een product owner die standaard op "busy" staat in teams, zot word ik ervan. Dan kijk ik in zijn kalender: geen meetings, dus hij past manueel zijn status aan. Geen probleem op momenten dat je u echt moet concentreren op iets, maar je kan toch zorgen dat je een beetje aanspreekbaar bent... Emails beantwoordt hij niet, chats leest hij niet, dus ik kan vaak wachten tot ik hem op kantoor zie om hem dan wat te corneren. Ik heb bij hem intussen al geleerd dat ik van alles schriftelijke bevestiging nodig heb, want anders doet hij alsof hij van niets wist. Ik voel me echt alsof ik hem lastig val als ik iets van hem nodig heb dat gewoon tot zijn takenpakket behoort. Ik hoop dat ik niemand van mijn collega's ooit dat gevoel geef.

Ik moet zeggen, ik doe dat ook wel vaak, op 'busy' zetten anders kan ik nooit rustig mijn zaken afwerken. Maar dat hij je berichten dan gewoon negeert is wel erg frustrerend inderdaad!
 
Ik zet teams ook wel vaak op busy. Dat wilt in mijn geval dan eerder zeggen van "je mag me berichten sturen maar ik bepaal wanneer je een antwoord krijgt, dat kan snel zijn maar ook evengoed pas na 2 uur". Ik vergeet dat dan wel vaak terug naar available te zetten.
 
Ik ben eerder van het type dat overcommuniceert. Ik zal wellicht een stuk minder chats krijgen dan sommige collega's, maar ik lees die eigenlijk altijd meteen (tenzij ik in meeting zit). Als ik snel kan antwoorden, doe ik dat even, als het meer tijd vergt, dan laat ik ook wel even weten wanneer ik denk te kunnen antwoorden. Ik vind dat dat wel helpt om frustraties (en bijkomend geping) te voorkomen. :/
 
Emails beantwoordt hij niet, chats leest hij niet, dus ik kan vaak wachten tot ik hem op kantoor zie om hem dan wat te corneren. Ik heb bij hem intussen al geleerd dat ik van alles schriftelijke bevestiging nodig heb, want anders doet hij alsof hij van niets wist. Ik voel me echt alsof ik hem lastig val als ik iets van hem nodig heb dat gewoon tot zijn takenpakket behoort. Ik hoop dat ik niemand van mijn collega's ooit dat gevoel geef.

Ook ooit zo iemand gehad.

Uiteindelijk heb ik dat dan in eigen voordeel gebruikt om die persoon altijd mee te nemen in projecten waarin ik geen zin had omdat ik dan wist dat hij het zou blokkeren en ik de verantwoordelijkheid in zijn schoenen kon schuiven. 🥲

Voor taken waar ik hem echt nodig had, gebruikte ik meestal een back-up of die deed ik zelf, meestal dan wel achter de rug wanneer die op vakantie was of ziek.
 
Een product owner die standaard op "busy" staat in teams, zot word ik ervan. Dan kijk ik in zijn kalender: geen meetings, dus hij past manueel zijn status aan. Geen probleem op momenten dat je u echt moet concentreren op iets, maar je kan toch zorgen dat je een beetje aanspreekbaar bent... Emails beantwoordt hij niet, chats leest hij niet, dus ik kan vaak wachten tot ik hem op kantoor zie om hem dan wat te corneren. Ik heb bij hem intussen al geleerd dat ik van alles schriftelijke bevestiging nodig heb, want anders doet hij alsof hij van niets wist. Ik voel me echt alsof ik hem lastig val als ik iets van hem nodig heb dat gewoon tot zijn takenpakket behoort. Ik hoop dat ik niemand van mijn collega's ooit dat gevoel geef.
Heb je het er al eens over gehad met de persoon in kwestie waarom hij nooit reageert? Ik zou daar mee beginnen, en als dat niet helpt verder escaleren naar zijn leidinggevende.
 
Heb je het er al eens over gehad met de persoon in kwestie waarom hij nooit reageert? Ik zou daar mee beginnen, en als dat niet helpt verder escaleren naar zijn leidinggevende.
Voila. Kan aan een combinatie van factoren liggen, misschien is hij wel al maandenlang overladen met werk en moet hij zich nu beperken tot de essentie van zijn job om alles lopende te houden? Frustrerend voor u om daar niet op te kunnen rekenen, maar misschien komt Coldplayke pas op de 12e plaats qua belangrijkheid binnen zijn job en moet hij keuzes maken;

Of het is ne luie zak die vroeg of laat tegen de muur gaat lopen. Dat kan ook.
 
Ik heb Teams ook open in de browser om dat te vermijden. De app mist nogal eens in de status juist zetten. Dit is wel op macOS, geen idee of dat op Windows van hetzelfde is.
gewoon even uitloggen op de app en terug inloggen (niet afsluiten maar effectief uitloggen) en dan is het altijd gefixed bij mij op macOS.
 
gewoon even uitloggen op de app en terug inloggen (niet afsluiten maar effectief uitloggen) en dan is het altijd gefixed bij mij op macOS.
deed ik in het begin ook, maar dat gaat niet altijd goed.
Nu, iedere keer ik van thuis naar t werk ga moet ik de app toch refreshen want "we zijn een probleem tegengekomen, verbinding verloren blabla" dusja.
 
Ik die moet uitleggen aan de IT-service desk van de Vlaamse Overheid hoe ze hun werk moeten doen -> Lees: Ik stuur letterlijk de commando's door die ze moeten uitvoeren in Powershell omdat ik zelf de rechten niet heb om dit te doen. Deze mij terugbellen om te zeggen dat:
1) Ze het niet verstaan
2) Ik verkeerd ben
3) De persoon die ik aan de lijn heb geen technisch persoon is (maar in de mails die ik heb gestuurd er in de handtekening van deze persoon wel staat dat die de titel heeft van "Functional Software Engineer")
En dan betaalt onze entiteit wel voor elk ticketje die we aanmaken.
 
Welke functie heb jij dan dat er wel Powershell scripts moeten uitgevoerd worden maar dat je zelf de rechten niet hebt om ze uit te voeren. Niet specifiek op u gericht eh, maar ik mag hopen dat ze bij de overheid niet at random Powershell scripts gaan uitvoeren die ze doorgestuurd krijgen. :unsure:
 
Welke functie heb jij dan dat er wel Powershell scripts moeten uitgevoerd worden maar dat je zelf de rechten niet hebt om ze uit te voeren. Niet specifiek op u gericht eh, maar ik mag hopen dat ze bij de overheid niet at random Powershell scripts gaan uitvoeren die ze doorgestuurd krijgen. :unsure:
Ik ben de ICT-ondersteuner van mijn entiteit. Ik moest 2 Azure app registraties schrijfrechten geven op Sharepoints (test en productie omgeving) die gebruikt worden binnen ons softwarepakket. Ik had de powershell scripts doorgekregen van de developer van het softwarepakket maar ik had geen rechten om deze uit te voeren. Dus ik stuur die door naar onze IT service provider samen met de handleiding die ik ook doorgekregen had van de developer waarin ook de uitleg staat wat de scripts juist doen, met het telefoon gesprek als gevolg.
 
Ik krijg op de Citrix omgeving op het werk, Chrome al een maand (!) niet meer open.

Ik heb ASAP een ticketje gelogd en het enige dat men eigenlijk moet doen is Chrome eraf gooien en opnieuw installeren.
Dat ticketje is al 5x On Hold geplaatst. Hoe moeilijk kan dit nu zijn? :wallbash:

Gelukkig hebben we hier ook nog Edge, want anders kon ik al een maand mijn werk niet deftig doen.

Dit is niet het eerste 'basic' iets dat pokkelang duurt voor het hier wordt opgelost, en dit werkt gewoon demotiverend.
 
“de effecten van bier van hoge gisting op een gasgestookte doorstromer: warmteverliezen ter hoogte van de collectie, en hoe de kraantjes te ontluchten zonder dronkenschap”
 
Terug
Bovenaan