Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Korte metten mee maken, als je kan.
Zulk gedrag besmet de anderen in de groep en als je niet ingrijpt denkt die rotte appel toch dat alles zonder gevolg blijft.


Bij volwassen mensen kan je gedrag niet meer wijzigen. Rotte appels blijven rotte appels. Je kan daar nog zoveel mee in discussie gaan, dat helpt niet. Meer nog, rotte appels genieten van die aandacht.

Hier dit jaar van twee rotte appels afscheid genomen. En hell yeah, wat een verademing.
Komen nu nog bijkomende voorbeelden naar boven van hun toxisch gedrag waar we zelfs geen weet van hadden, omdat anderen het zelfs niet meer meldden in het verleden want: “er werd toch niks aan gedaan”.


Ik heb ze gelukkig buiten gekregen maar het heeft mij veel tijd gekost omdat rotte appels de gave hebben bij invloedrijke mensen in een bedrijf wel op goed blaadje te staan.
Voor mij is het simpel: ik ben hun papa niet. Als het misgelopen is tijdens de opvoeding tussen 0 en 12 jaar, anderen mogen daar het slachtoffer niet van zijn.
Ik gijzel geen hele groep omwille van 1 rotte appel.
100% gelijk.
Maar het is jammer genoeg iets gecompliceerder dan dat.
 
ik heb het nog gehad, 2 jaar nà dat ik van prive naar overheid ben gegaan.
omdat ze in de privé vakantiegeld berekenen op uw prestaties het jaar ervoor, heb ik nog 2 jaar vakantiegeld van daar gekregen. op het einde van het jaar eerst 2000€ afrekening, daarna nog 800€ (want vakantiegeld voor slechts 3 maanden).
nu betaal ik 50€ afrekening, omdat de overheid wel degelijk afhoudt.

dus dure afrekeningen gewoon door dat vakantiegeld hoor.
ja, maar die opleg bij hem specifiek kan niet enkel daardoor zijn.
 
Ik ben steeds verbaasd hoe volwassen mensen soms zo kinderlijk en toxisch gedrag kunnen vertonen.
We hadden hier iemand die (onder andere) voor elke collega een andere toon van “goedemorgen” zeggen had.
Wat een psychologisch spelletjes.
Bij mijn vorige klant was er ook zo een eikel met narcistische trekjes. Bleek die achteraf reeds in een PIP te zitten en na 6 maanden lag hem buiten.
Hij kon het altijd goed uitleggen, maar leverde nooit op. Altijd maar praatjes, denigrerend naar vrouwen doen, zichzelf ophemelen, zich in elke discussie moeien, slecht praten over anderen, etc. Na verloop van tijd had iedereen er genoeg van en werden er enkelen moedeloos, want we wisten uiteraard niet dat die al in een PIP zat. Iedereen was opgelucht dat de PIP niet goed uitdraaide en hij moest vertrekken.
 
Laatst bewerkt:
Van €2517 bruto eindejaarspremie een povere €1006 ontvangen. :)
Ik voel uw pijn. Hier van 12.547,72€ achterstallige verlofdagen te laten uitbetalen netto 5820,69€ overgehouden.

Ik ben steeds verbaasd hoe volwassen mensen soms zo kinderlijk en toxisch gedrag kunnen vertonen.
We hadden hier iemand die (onder andere) voor elke collega een andere toon van “goedemorgen” zeggen had.
Wat een psychologisch spelletjes.
Hier een collega die het niet kan verkroppen dat ik geslaagd ben voor een hogere functie.

We zitten met 4 bij elkaar als hij toekwam. Tegen de 2 links van mij elk een goeiemorgen, om dan tegen de persoon rechts van mij te beginnen babbelen.



O ja, nog een ergernis. Vorige week met een collega gesproken die in januari (2022) al geslaagd was voor een andere functie. Die heeft 3 weken geleden te horen gekregen dat hij waarschijnlijk in september (2023) aan z'n nieuwe functie zal mogen starten, als er niets meer zou tegenvallen. Als we de lijn doortrekken zal ik dan pas tegen februari (2024) aan m'n nieuwe job mogen starten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben steeds verbaasd hoe volwassen mensen soms zo kinderlijk en toxisch gedrag kunnen vertonen.
We hadden hier iemand die (onder andere) voor elke collega een andere toon van “goedemorgen” zeggen had.
Wat een psychologisch spelletjes.

De meest kinderachtige en incompetente persoon waar ik ooit mee heb samengewerkt was een mid-veertiger die bleef stoefen over zijn 101 Azure en AWS certificaten maar met moeite een snelkoppeling gezet kreeg op zijn bureaublad.
 
Ik ben steeds verbaasd hoe volwassen mensen soms zo kinderlijk en toxisch gedrag kunnen vertonen.
We hadden hier iemand die (onder andere) voor elke collega een andere toon van “goedemorgen” zeggen had.
Wat een psychologisch spelletjes.
hoe pik je zoiets zelfs op? allez, tenzij die persoon echt overdrijft.
 
Hier ook zo'n spelletje meegemaakt.

De Nederlandstalige directe collega's kregen een "Bonjour".

De Nederlandstalige directe manager een "Goedemorgen".

🤦‍♂️

Voor de rest doe ik gewoon zelf toxisch tegen toxische collega's en dat lost het probleem meestal op.
 
Hier ook zo'n spelletje meegemaakt.

De Nederlandstalige directe collega's kregen een "Bonjour".

De Nederlandstalige directe manager een "Goedemorgen".
Het zal wel aan mij liggen, maar ik denk oprecht dat ik dat niet eens zou opmerken zolang niemand mij erg op wijst.
 
Het zal wel aan mij liggen, maar ik denk oprecht dat ik dat niet eens zou opmerken zolang niemand mij erg op wijst.
En zelfs al zou ik het opmerken, zou het mij persoonlijk absoluut niks kunnen schelen en zou ik het compleet negeren. En ik ga al helemaal geen tijd verschijten of energie verspillen om te reageren of om zelf met dat soort onzin te beginnen.
 
Mail gehad dat ik toch geen recht heb om Anciënniteit van men vorige werk.

Voelt echt als onrecht aan... en ben nu ook gedemotiveerd eerlijk gezegd.

Al die dat voor 2018 begonnen zijn krijgen 100% overname. Al die vanaf 2019 krijgen 25%. En biebie die in mei 2018 begonnen is krijgt 0,0.

Moest ik geen 7000€ boete betalen gaf ik gewoon men ontslag...
 
Mail gehad dat ik toch geen recht heb om Anciënniteit van men vorige werk.

Voelt echt als onrecht aan... en ben nu ook gedemotiveerd eerlijk gezegd.

Al die dat voor 2018 begonnen zijn krijgen 100% overname. Al die vanaf 2019 krijgen 25%. En biebie die in mei 2018 begonnen is krijgt 0,0.

Moest ik geen 7000€ boete betalen gaf ik gewoon men ontslag...

Boete?
 
Mail gehad dat ik toch geen recht heb om Anciënniteit van men vorige werk.

Voelt echt als onrecht aan... en ben nu ook gedemotiveerd eerlijk gezegd.

Al die dat voor 2018 begonnen zijn krijgen 100% overname. Al die vanaf 2019 krijgen 25%. En biebie die in mei 2018 begonnen is krijgt 0,0.

Moest ik geen 7000€ boete betalen gaf ik gewoon men ontslag...
Ik ken er ook doe daar al op gevloekt hebben..

Blijkbaar mochten de meeste die op zo een job day ingetekend hadden wel een hoop jaren anciënniteit meenemen. En wie tegelijk via de website gesolliciteerd hadden niets.


Een kleine tip: ik heb eens horen vallen dat als je bij een goederen SO zou solliciteren de kans bestaat dat zij die boete voor u betalen ;)
 
Terug
Bovenaan