Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Echter, op de trein heb ik al goed doorgewerkt, waardoor ik eigenlijk nu al mijn 2 gewerkte uren gedaan heb. Ik ga ostentatief straks wel nog eens naar de personeelschef om hem om 9u30 een goed verlof te wensen.

En vindt ge uzelf nu niet gewoon vermoeiend, wat wilt ge hier mee bewijzen naar uw werkgever? :p
 
En vindt ge uzelf nu niet gewoon vermoeiend, wat wilt ge hier mee bewijzen naar uw werkgever? :p
Ze zijn de afgelopen weken aan het onderhandelen voor het systeem van verlof te vereenvoudigen. Hadden ze de regels soepeler gemaakt, dan was ik woensdag wél hier, wanneer er nog volk was ipv die dag telewerk te nemen (en dus niemand te zien).

Je moet soms hier de absurditeit aantonen voor ze het inzien.

(en voor mij kwam het toch op hetzelfde neer, ik moest geen dag meer/minder reizen naar Brussel)
 
Ze zijn de afgelopen weken aan het onderhandelen voor het systeem van verlof te vereenvoudigen. Hadden ze de regels soepeler gemaakt, dan was ik woensdag wél hier, wanneer er nog volk was ipv die dag telewerk te nemen (en dus niemand te zien).

Je moet soms hier de absurditeit aantonen voor ze het inzien.

(en voor mij kwam het toch op hetzelfde neer, ik moest geen dag meer/minder reizen naar Brussel)

wat zijn de gevolgen als je dan gewoon "fuck you" zegt en 2h van thuis werkt en klaar zijt?
Zouden ze daar dan werkelijk iets van zeggen?

Regels zijn allemaal goed en wel, maar een leidinggevende kan toch al is een oogje dichtknijpen als hij weet dat de werknemer er voor de rest de kantjes niet afloopt.
 
Ze hebben hier een nieuwe KPI ingevoerd waarbij ons werk wordt gedubbelchecked door Indiërs, en bij elke faling die ze vinden heeft dat invloed op uw profielscore, en kan dat invloed hebben op uw bonus etc. (let op een faling kan ook een typfout zijn à la 300 ingeven ipv 301 , en dit gaat dan ook over een getal dat je moet opzoeken in een officieel systeem en moet ingeven in een ander officieel systeem...).

Die Indiërs worden dan ook geacht meer kwalitatieve checks te doen over dingen die in het Nederlands en Frans weergegeven worden, dus nu gaan we alles nog eens extra mogen vertalen en verduidelijken :laugh:

Pure kafka :crazy:, en dan zich vragen stellen over waarom zoveel mensen in burnout vallen

Op zich is het voor mij niet een al te groot probleem, maar in ons team zit 20 man waarvan 15 ofzo al 25jaar dezelfde job uitvoeren en in een paar jaar tijd is die job compleet veranderd
Sheesh ... gooi daar bovenop dan 't cliché dat de kwaliteit van outsourced projecten naar die regio over 't algemeen op niets trekt & je krijgt idd pure kafka. Normaal is 't omgekeerd.
'k Heb al meermaals collega's of conculega's geweten die 'opgescheept' zaten met code 'van de Indiërs' & hun levenskeuzes toch zwaar begonnen in twijfel te trekken. :devilish: (as in 'oh what did I do to deserve this' :sneaky:)

Anyway, da is 't toch ook niet eh. Nog minder als je dan idd NL/FR documentatie moet gaan (EN) documenteren voor de Indische 'quality control'.
 
wat zijn de gevolgen als je dan gewoon "fuck you" zegt en 2h van thuis werkt en klaar zijt?
Zouden ze daar dan werkelijk iets van zeggen?

Regels zijn allemaal goed en wel, maar een leidinggevende kan toch al is een oogje dichtknijpen als hij weet dat de werknemer er voor de rest de kantjes niet afloopt.
Dat risico wil ik niet lopen, aangezien technisch gezien de baas waar ik zwaar mee in conflict ben, vandaag de laatste dag nog mijn baas is :). En ik had het mondeling aan de HR-directeur gevraagd.
 
Ze hebben hier een nieuwe KPI ingevoerd waarbij ons werk wordt gedubbelchecked door Indiërs, en bij elke faling die ze vinden heeft dat invloed op uw profielscore, en kan dat invloed hebben op uw bonus etc. (let op een faling kan ook een typfout zijn à la 300 ingeven ipv 301 , en dit gaat dan ook over een getal dat je moet opzoeken in een officieel systeem en moet ingeven in een ander officieel systeem...).

Die Indiërs worden dan ook geacht meer kwalitatieve checks te doen over dingen die in het Nederlands en Frans weergegeven worden, dus nu gaan we alles nog eens extra mogen vertalen en verduidelijken :laugh:

Pure kafka :crazy:, en dan zich vragen stellen over waarom zoveel mensen in burnout vallen

Op zich is het voor mij niet een al te groot probleem, maar in ons team zit 20 man waarvan 15 ofzo al 25jaar dezelfde job uitvoeren en in een paar jaar tijd is die job compleet veranderd
Wie beslist zoiets? :rofl: Blij dat wij ons niet met zo'n zaken moeten bezig houden.
 
Ze hebben hier een nieuwe KPI ingevoerd waarbij ons werk wordt gedubbelchecked door Indiërs, en bij elke faling die ze vinden heeft dat invloed op uw profielscore, en kan dat invloed hebben op uw bonus etc. (let op een faling kan ook een typfout zijn à la 300 ingeven ipv 301 , en dit gaat dan ook over een getal dat je moet opzoeken in een officieel systeem en moet ingeven in een ander officieel systeem...).

Die Indiërs worden dan ook geacht meer kwalitatieve checks te doen over dingen die in het Nederlands en Frans weergegeven worden, dus nu gaan we alles nog eens extra mogen vertalen en verduidelijken :laugh:

Pure kafka :crazy:, en dan zich vragen stellen over waarom zoveel mensen in burnout vallen

Op zich is het voor mij niet een al te groot probleem, maar in ons team zit 20 man waarvan 15 ofzo al 25jaar dezelfde job uitvoeren en in een paar jaar tijd is die job compleet veranderd
Da's er echt los over imo.
 
Er wordt toch vaak gefronst op mensen die huren in plaats van lenen. In eerste instantie kan niet iedereen een beginbedrag op tafel leggen, dat voor vele starters toch wel zwaar is en zeker als ze geen steun van thuis uit krijgen. En niet iedereen verdient evenveel als de mensen hier op het brutoloontopic. En ten tweede: als je inderdaad ergens "tijdelijk" wil wonen en niet voor een lange tijd, is lenen ook niet zo evident. Misschien is dat ook weer typisch van hier: mensen neuten graag op mensen die keuzes maken die buiten het verwachtingspatroon vallen.

True... Zelf heb ik langer gehuurd dan financieel interessant was omdat ik niet wist hoe lang ik daar nog zou wonen, me daar zeker niet ging settlen en flexibiliteit wou - en vooral niets om naar om te kijken qua onderhoud, etc.

Maar je hebt natuurlijk ook een groep die zou kunnen kopen mits wat opofferingen, ervoor kiest om te huren maar totaal niets spaart voor hun oude dag. Dat is vragen om problemen, no way dat die met hun pensioen gaan toekomen om te huren én alle andere kosten te betalen. "Maar we kunnen iets groter huren dan we zelf zouden kunnen kopen" :rolleyes:

Meer on-topic: executive assistant die echt geen meetings kan plannen in Outlook. Resultaat: vaak geen Teams link dus 10 minuten verloren tegen dat de remote mensen geconnecteerd zijn; bij elke recurring meeting die verandert, zeker 5 of 6 nieuwe invites, cancellations, meetings die per ongeluk op 2 verschillende slots blijven staan,...
Voor de rest, sympathieke collega die gelukkig op andere vlakken wel goed werk levert.
 
Wie beslist zoiets? :rofl: Blij dat wij ons niet met zo'n zaken moeten bezig houden.

"senior group management"

Ik ben relatief mondig als het is om bullshit aan te kaarten en te wijzen op domme procedures.
Om één of andere reden gaan alle managers naar wie ik escaleer steeds akkoord met mij, maar nooit verandert er iets 🤷‍♂️ "this has been decided by senior group management and there is nothing we can do about it".
Heb al meermaals gevraagd welke managerpippo erover beslist maar nooit een antwoord gekregen.

Nadelen van in een oude bureaucratische organisatie te werken die modern en 'data-driven' probeert te worden omdat ze wat externen hebben binnengehaald met data/management consultancy achtergrond?
 
De Nederlandse overheid die "originele documenten" vraagt om een exportvergunning goed te keuren. Wat zijn die originele documenten? Afgedrukte PDF-documenten in een enveloppe gestoken, voorzien van een postzegel, met aangetekende verzending gestuurd in een bestelbuske naar fokking Nederland. Hoewel een digitaal document even rechtsgeldig is als een papieren document, heb ik moeite om begrip op te brengen voor die absurde ambtenarenpraktijken. Duitsers zijn nog erger. En nu doen de Fransen ook ambetant, want naast een PDF-document van een bankgarantie willen die hetzelfde document, maar dan afgedrukt via de printer, via de post ontvangen.

#jesuismacbc
 
De Nederlandse overheid die "originele documenten" vraagt om een exportvergunning goed te keuren. Wat zijn die originele documenten? Afgedrukte PDF-documenten in een enveloppe gestoken, voorzien van een postzegel, met aangetekende verzending gestuurd in een bestelbuske naar fokking Nederland. Hoewel een digitaal document even rechtsgeldig is als een papieren document, heb ik moeite om begrip op te brengen voor die absurde ambtenarenpraktijken. Duitsers zijn nog erger. En nu doen de Fransen ook ambetant, want naast een PDF-document van een bankgarantie willen die hetzelfde document, maar dan afgedrukt via de printer, via de post ontvangen.

#jesuismacbc

inb4 wordt niet geaccepteerd
Elektronisch getekende documenten zijn enkel rechtsgeldig gelijk aan papieren documenten als digitale handtekening EU QES is, niet?
Anders moet het met de "originele"/wet-ink handtekening

Bedoelen de fransen ook niet dat ze het origineel van de garantie nodig hebben? :unsure:
Een scan is voor zover ik weet niet altijd geaccepteerd bij de begunstigden (en vooral niet als het over overheden bestemd is)

(nvdr ik werk in een organisatie met gelijkaardige ambtenarenpraktijken :unsure:)
 
inb4 wordt niet geaccepteerd
Elektronisch getekende documenten zijn enkel rechtsgeldig gelijk aan papieren documenten als digitale handtekening EU QES is, niet?
Anders moet het met de "originele"/wet-ink handtekening

Bedoelen de fransen ook niet dat ze het origineel van de garantie nodig hebben? :unsure:
Een scan is voor zover ik weet niet altijd geaccepteerd bij de begunstigden (en vooral niet als het over overheden bestemd is)

(nvdr ik werk in een organisatie met gelijkaardige ambtenarenpraktijken :unsure:)
Het gaat hier maar over het transporteren van gevaarlijk en niet-gevaarlijk afval, dus voorlopig nog geen reactie gehad dat de handtekening op bepaalde documenten niet "wet ink" was. Ik blijf het wel absurd vinden. Wat het document van de bankgarantie betreft zegt ING, dat het voortaan enkel digitaal doorstuurt, dit: La garantie bancaire signée et scellée numériquement est légalement signée et a la même valeur qu'une garantie avec signatures manuscrites. Dus zal wel legit zijn zeker?
 
La garantie bancaire signée et scellée numériquement est légalement signée et a la même valeur qu'une garantie avec signatures manuscrites. Dus zal wel legit zijn zeker?
dat is iets wat ik nog niet ben tegengekomen. Alleszins wel vooruitgang zeker? :unsure:
rare shit dan dat de Fransen dat niet accepteren
hopelijk accepteren ze dan uw uitgeprinte pdf en ga je geen verdere administratieve hel tegemoet
 
dat is iets wat ik nog niet ben tegengekomen. Alleszins wel vooruitgang zeker? :unsure:
rare shit dan dat de Fransen dat niet accepteren
hopelijk accepteren ze dan uw uitgeprinte pdf en ga je geen verdere administratieve hel tegemoet
Goh, dan moet ik de bank contacteren om het origineel alsnog op te maken en door te sturen. Het is nu toch kerstrecessie. Ik ben blij dat OVAM niet onnozel doet en alles op mail accepteert.
 
Van €2517 bruto eindejaarspremie een povere €1006 ontvangen. :)
da's teken dat ze er belachelijk veel van afgehouden hebben, en dat je dus een leukere (of minder zware) afrekening hebt voor je inkomensjaar.
wat beter is dan bvb 4k netto vakantiegeld te krijgen, omdat er bijna niks afgehouden wordt, en dan op uw eindejaarspremie te moeten bijleggen om uw afrekening te betalen.
 
da's teken dat ze er belachelijk veel van afgehouden hebben, en dat je dus een leukere (of minder zware) afrekening hebt voor je inkomensjaar.
wat beter is dan bvb 4k netto vakantiegeld te krijgen, omdat er bijna niks afgehouden wordt, en dan op uw eindejaarspremie te moeten bijleggen om uw afrekening te betalen.
Heb ik ook al eens meegemaakt dat ik een €2500 moest ophoesten einde van het jaar. Omdat ik €4500 vakantie geld heb gehad van €6000 bruto ongeveer
 
Een rotte appel in het team.
Al verschillende keren mee in gesprek gegaan, maar beter telkens voor een week en dan is het weer om zeep.

Ontslaan doen we liever niet, maar als ze het zo blijft uithangen zal het dat toch worden.
Om moedeloos van te worden.
 
Dat is zeker niet daarom
ik heb het nog gehad, 2 jaar nà dat ik van prive naar overheid ben gegaan.
omdat ze in de privé vakantiegeld berekenen op uw prestaties het jaar ervoor, heb ik nog 2 jaar vakantiegeld van daar gekregen. op het einde van het jaar eerst 2000€ afrekening, daarna nog 800€ (want vakantiegeld voor slechts 3 maanden).
nu betaal ik 50€ afrekening, omdat de overheid wel degelijk afhoudt.

dus dure afrekeningen gewoon door dat vakantiegeld hoor.
 
Terug
Bovenaan