Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik kan nu gelukkig wel op een uitstekende delivery manager rekenen die mij wat meer probeert te ontzien en de juiste mensen die hun kop in het zand steken aansprakelijk houdt. Hij heeft ook lovende feedback aan mijn manager bezorgd voor mijn evaluatie; voor mijn gemoedsrust helpt dat wel.
Dus volgend jaar opslag?
 
HR op mijn werk die ieder jaar opnieuw mijn trein abbo vergeet te verlengen. Weer maar eens een ticketje op de trein moeten kopen. :angry:

Heb het zelf dan maar verlengd want met 2 klikken op de website kan je het zelf doen.
Soms vraag ik mij af wat die mensen de hele dag doen want hun shit is nooit in orde.
 
Zeker. Maar voor mij is meer loon sowieso niet echt een motivatie. Met mijn functiewissels heb ik 2x een bescheiden opslag gekregen, maar ik ben daarna niet meer geld gaan uitgeven... Ik ben content met de levensstijl die ik nu heb.
Goh ... 't is nu niet dat die index mij gaat aanzetten tot meer 'extra' kosten te maken. Ik zoek ook geen uitgaven toe te voegen, maar in context v/d index is het in principe omdat alles dat je wél al in uw dagelijks/wekelijks regime zitten hebt toch een stuk duurder is geworden eh.

Bij mij heb ik (nog vooraleer het zogezegd 'bevestigd' was dat het ging verdwijnen) die IP ruling er 'bij gekregen'.
Da's toch een schoon centje netto extra, maar 't is niet dat ik daardoor ineens extra kosten beginnen doen ben hoor.

Basically ... alles dat er extra bij komt ... wordt extra gespaard.
 
Goh ... 't is nu niet dat die index mij gaat aanzetten tot meer 'extra' kosten te maken. Ik zoek ook geen uitgaven toe te voegen, maar in context v/d index is het in principe omdat alles dat je wél al in uw dagelijks/wekelijks regime zitten hebt toch een stuk duurder is geworden eh.

Bij mij heb ik (nog vooraleer het zogezegd 'bevestigd' was dat het ging verdwijnen) die IP ruling er 'bij gekregen'.
Da's toch een schoon centje netto extra, maar 't is niet dat ik daardoor ineens extra kosten beginnen doen ben hoor.

Basically ... alles dat er extra bij komt ... wordt extra gespaard.
Ik doelde ook op opslag bovenop de index, daar ben ik geen vragende partij voor. :p
 
Ik doelde ook op opslag bovenop de index, daar ben ik geen vragende partij voor. :p
Heheh, zoals ik hier eerder neer schreef ... als ik het kan krijgen, zo veel te beter. Maar ik verwacht weinig inspanningen van 't bedrijf om in de zomer volgend jaar echt opslagen uit te delen nadat ze in januari bijna 11% aan iedereen hebben moeten geven.
 
Zeker. Maar voor mij is meer loon sowieso niet echt een motivatie. Met mijn functiewissels heb ik 2x een bescheiden opslag gekregen, maar ik ben daarna niet meer geld gaan uitgeven... Ik ben content met de levensstijl die ik nu heb.
Meer boeken? :unsure:

Voor mensen met een hypotheek is dat wel goed nieuws, want de lening wordt gelukkig niet geïndexeerd. Dus dat zijn minder zware maandelijkse lasten, al is het leven in het algemeen duurder geworden. Er wordt nochtans meer consumptie verwacht door die indexering, dus voorlopig geen recessie.

Maar goed, 11% erbij. Woohoo.
 
We hebben een nieuwe collega, die zichzelf verkocht heeft als "ultrasupersenior", en super ervaren in het aanleunend vakgebied X (waar wij in vakgebied Y zitten, dat voor 85% van de gevallen hetzelfde is), en dus een navenant exuberant loonpakket krijgt... En hij kan niets! Hij doet maar de helft wat er van hem gevraagd wordt, en wat hij dan doet, is niet eens juist, dus wij moeten alles zelf na liggen kijken of het gewoon zelf doen. 't Zou al helpen mochten de 40h/week die contractueel gepresteerd moeten worden ook effectief gepresteerd worden, en niet de ~30 die er nu gepresteerd worden met om 9h30 toe te komen, om 16h30 te vertrekken en lunchpauzes te nemen waar je bij Peter Goossens een volledig menu naar binnen geduwd hebt.

Teamlead kan hem niet ontslaan, want CEO zegt "allé kom, zo erg zal het wel niet zijn". Wij beginnen in ieder geval te begrijpen waarom hij bij een interne herstructurering op het vorige bedrijf gemasseerd werd om andere oorden op te zoeken, met een mooie premie om dat wat te bewerkstelligen. En iedereen in het team wordt er onnozel van, tot op het punt dat we gewoon zelfs al niet meer helpen, "want we hebben het al 10x uitgelegd waar X of Y te vinden valt".

Ook best wel een kemel voor HR en recruitment anders. Ook een wake-up call dat een Master, een ManaMa en twee postgraduaten absoluut geen garantie zijn op competentie of arbeidsethos.
Dat is toch geen bim coordinator of iets van job in die trend?
We hebben ook zo iemand gehad, een pathologische leugenaar en hij was echt goed in liegen. Gelogen over zijn onbestaande diploma's en is hij er lang mee weggeraakt. Een jaar en half zijn zakken kunnen vullen bij ons (aan ge wilt nie weten welke pré) voor hij finaal door de mand gevallen is. Ook wel dikke kemel van HR feitelijk.
Zijn linkedin is a dead giveaway. Geeft nooit aan te vertrekken bij een bedrijf, maar laat steeds weten waar hij opnieuw begint. (zit na 5 jaar ontslag nog steeds bij ons te werken volgens linkedin)
 
Meer boeken? :unsure:

Voor mensen met een hypotheek is dat wel goed nieuws, want de lening wordt gelukkig niet geïndexeerd. Dus dat zijn minder zware maandelijkse lasten, al is het leven in het algemeen duurder geworden. Er wordt nochtans meer consumptie verwacht door die indexering, dus voorlopig geen recessie.

Maar goed, 11% erbij. Woohoo.

Is de 11 procent nu al bevestigd? Wanneer weten we het 100% zeker? :)
 
Dat is toch geen bim coordinator of iets van job in die trend?
We hebben ook zo iemand gehad, een pathologische leugenaar en hij was echt goed in liegen. Gelogen over zijn onbestaande diploma's en is hij er lang mee weggeraakt. Een jaar en half zijn zakken kunnen vullen bij ons (aan ge wilt nie weten welke pré) voor hij finaal door de mand gevallen is. Ook wel dikke kemel van HR feitelijk.
Zijn linkedin is a dead giveaway. Geeft nooit aan te vertrekken bij een bedrijf, maar laat steeds weten waar hij opnieuw begint. (zit na 5 jaar ontslag nog steeds bij ons te werken volgens linkedin)
Is da ni leutig ... 20 pré's tegelijkertijd mee naar huis nemen. :sneaky:
 
Voor mensen met een hypotheek is dat wel goed nieuws, want de lening wordt gelukkig niet geïndexeerd.
Hier had ik nog niet echt stil bij gestaan. Momenteel heb ik een hypotheek die de helft van mijn maandelijks netto inkomen is.
Met de indexatie die zo hoog is, gaat dit op dat vlak toch een enorme last van mijn maandelijkse kosten opvangen.
rekenen ze hier nergens door op vlak van hypotheek? Ze zullen dat wel op voorhand ruim ingeschat hebben?
Maar goed, 11% erbij. Woohoo.
Sowieso wordt de situatie voor de werkende mens beter, altijd tof.
 
Hier had ik nog niet echt stil bij gestaan. Momenteel heb ik een hypotheek die de helft van mijn maandelijks netto inkomen is.
Met de indexatie die zo hoog is, gaat dit op dat vlak toch een enorme last van mijn maandelijkse kosten opvangen.
rekenen ze hier nergens door op vlak van hypotheek? Ze zullen dat wel op voorhand ruim ingeschat hebben?
Ik ben geen bankier dus ik kan niet zeggen of ze dat inschatten, maar met inflatie stijgt je nettoloon terwijl de maandelijkse aflossing niet hoger wordt. Ik heb zelf een vaste rente, dus dat maandelijkse bedrag is evenveel nu als over twintig jaar. Met een variabele rente stijgt of daalt dat naargelang de marktbewegingen, maar dat is niet gekoppeld aan indexverhogingen.
 
Hier had ik nog niet echt stil bij gestaan. Momenteel heb ik een hypotheek die de helft van mijn maandelijks netto inkomen is.
Met de indexatie die zo hoog is, gaat dit op dat vlak toch een enorme last van mijn maandelijkse kosten opvangen.
rekenen ze hier nergens door op vlak van hypotheek? Ze zullen dat wel op voorhand ruim ingeschat hebben?
Een van de grote voordelen van een eigendom eh.
Je 'huur' zal over die zelfde 15/20/25 jaar dat je zou lenen (serieus) stijgen. Maar een lening aan een vast tarief? Dat bougeert niet. Inflatie be damned!
En uiteraard ... na die jaren afbetalen ben je er gewoon vanaf, dus nog veel minder dan huur.

---> Bottom line ... als uw loon stijgt & uw afbetaling niet ... hou je meer over. En met een vaste rentevoet zal uw vast bedrag nooit veranderen, onafhankelijk van uw inkomsten of gelijk welke andere variabele.


't Is natuurlijk niet allemaal rozegeur & maneschijn eh. Je kan geen van de grote kosten afschuiven op de huisbaas & na die 25j afbetalen kan je verwachten dat er wel iets zal beginnen breken.
Je zit ook eerder 'vast' aan uw locatie terwijl iemand die huurt van de hak op de tak zou kunnen verhuizen zonder al te veel bij stil te staan.
Idem met belastingen die je moet afstaan die anders voor de huisbaas zouden zijn, etc.
 
Terug
Bovenaan