Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Lijkt me eerder een slechte implementatie te zijn van het Flex Income systeem.

Bij ons heb je een maandelijks besteedbaar budget daarvoor, en de dingen die je kiest betaal je maandelijks af op een door de werkgever vastgelegde termijn. Zo heb ik de afgelopen 2 jaar een iPhone afbetaald aan € 25 bruto per maand. Dat voel je niet hé.
Nee inderdaad, bij ons moet je dat meteen betalen + alle bijkomstige belastingen (?) en VAA dacht ik

Dat ligt dan aan andere redenen dan de belastingen/RSZ. Na de belastingen+RSZ hou je minstens 40,42% van je eindejaarspremie over.
Qua bedrijfsvoorheffing klopt dat maar als je in een iets duurdere gemeente woont kan het op aanslag nog wat slechter uitdraaien, maar dan mag je ook geen belastingverminderingen of aftrekken hebben en dat is vrij onwaarschijnlijk

Dat ik nog altijd niet snap wat de voordelen zijn van zo'n Flex Income winkeltje.
Vorig jaar zat daar 3000 euro (bruto) in, ik heb een iPhone van 1250 euro gekocht in dat winkeltje.
Mijn 3000 euro was volledig weg en ik heb nog 600 euro moeten bijleggen op mijn loon van December :unsure:

Dit jaar gewoon afgebleven en van de 3200 euro heb ik 1300 euro netto gekregen.
Maar waarom zou je ooit daar iets in kopen ipv gewoon dat te laten uitbetalen en dan die iPhone/iPad/laptop/whatever te kopen?
Gewoon afschuwelijk geregeld daar. Ik lease met mijn flex income centen een beest van een PC en ik betaal netto véél minder want die flex centen zijn eigenlijk bruto. Op het einde van de lease mag ik die dan overkopen voor een belachelijk laag bedrag. Geen idee wat ze bij u uitsteken. :unsure:

Gewoon afschuwelijk geregeld daar. Ik lease met mijn flex income centen een beest van een PC en ik betaal netto véél minder want die flex centen zijn eigenlijk bruto. Op het einde van de lease mag ik die dan overkopen voor een belachelijk laag bedrag. Geen idee wat ze bij u uitsteken. :unsure:
Lease? Euuuuh ... OK. Fancy.

Ik zou voornamelijk toch allerhande qua aankoop verwachten, maar dan idd van uw 'bruto' bedrag ipv uw netto bedrag.

Maand Oktober en November nog geen maaltijdcheques ontvangen bijna eind December en al 3 maanden maaltijdcheques achterstand. ~€500.

Ik ken een bedrijf waar arbeiders weigerde te werken toen ze 4 dagen te laat maaltijdcheques werden gestort. Zo extreem is het niet hier maar tijdens de feestdagen zou ik ze zeker kunnen gebruiken…

2 weken minstens 10 uur per dag en vandaag eentje van 7u tot 21u30...
30 uur overuren op ongeveer twee weken en half (en de week is nog niet om :( )
NIets betaald, niets recup gewoon een klote deadline.

2 weken minstens 10 uur per dag en vandaag eentje van 7u tot 21u30...
30 uur overuren op ongeveer twee weken en half (en de week is nog niet om :( )
NIets betaald, niets recup gewoon een klote deadline.
En dat kan je dan flexibel wat terugnemen de komende weken door telkens bv. een half uurtje vroeger te stoppen of eens vroeger aan je weekend te starten?

Is het echt staking? Dacht “gewoon” betoging.

Soit, hier is ook amper iemand op kantoor, wel heerlijk rustig, kan eens in stilte geconcentreerd doorwerken

(Deze post komt van de discretie van het toilet, waar de ochtendlijke koffie zijn cleansing-werk aan het doen is.)

algemene staking en ik mocht niet thuiswerken. Kom ik hier aan en is hier dus NIEMAND. Dus peppe gaat ook gene ZAK doen vandaag
Gohja ... bij ons is de regel in principe nog steeds 1d/week, maar mijn 'main' project team wil nu per sé 2 vaste dagen/week.
Grrrr :rolleyes:

Zo krijg ik mss toch weer eens wat kilometers op de teller van m'n wagen zeker. :sneaky:

74j283.jpg

Hoelang werkt ge al bij de overheid ? :D
bena een dikke 6m ma ben blij dat ik u nu tenminste niet moet doen alsof ik aan het werken ben.

Zoals ik al zei zal ik blij zijn dat ik in januari thuis kan werken zodat ik eindelijk gas terug kan nemen. Ik moet echt leren om mijn werk te spreiden want nu zit ik hier weer, klaar met alles.

Eens ik thuis ben heb ik niks anders dan uitstel gedrag ma op het werk niks zou een beter balans moeten vinden.

Ik heb voor de 1ste helft van '23 nogal een drukke planning. Er is van al mijn werk 1 project nog niet gestart, en dat was voor mij de ideale candidaat om aan een collega door te geven. Ik heb bovenstaande dus aangegeven aan mijn teamlead.

Ik was deze voormiddag een halve dag in verlof, en wat zie ik als ik terug kom: alle projecten waar ik nu op bezig ben zijn uitgedeeld, zelf degene waar ik owner van ben. en dat ene projectje waar ik nog niet mee gestart ben zit ik nog op. Nul inspraak me mij, gewoon volledig mijn jaar herpland

Die vlieger gaat niet op, dus zal ik zal weeral de ambetanterik mogen gaan uithangen :wallbash:

Idem:

1000 euro bruto in flex-plan is 1270 eur netto te besteden. (Dus +27% patronale bijdragen).

Laat ik die 1000 bruto uitkeren heb ik er 450 eur netto van.
Via flex-income plan (cafetariaplan) echter is dat 1270 eur netto te besteden.

Geen wonder dat minister Van Petegem dat systeem wil afschaffen, want hoeveel inkomsten loopt de staat zo niet mis?
Ja, geen idee hoe het bij ons zo fout loopt ofwel snap ik gewoon het systeem niet.
Je hebt X-euro Flex Income, gaat naar dat winkeltje en koopt iets :unsure:
Leasen gaat enkel bij fietsen.

750 euro bruto anciënniteitspremie. Ofwel kan je dat gebruiken in het cafetariaplan (voor extra verlof en heel wat ICT-prullaria van GSM-hoesjes tot HP Omen PC's van 4000+ euro) ofwel kan je dat niet gebruiken en gewoon laten uitkeren met je brutoloon van januari. Maar dat laatste is nogal stom, want dat is fiscaal niet zo interessant. Dus dan maar wat in 't winkelmandje steken.

De Lead Data Scientist bij Devoteam heeft 2.5 jaar ervaring als data scientist (en in het werkleven tout court) en studeerde ervoor toegepaste informatica (geen wiskundige of statistische achtergrond).
Oké

:rofl:
:rofl:

nu gaan alle toegpaste informatici hierop getriggerd geraken, dat is niet de boodschap van het bericht.

Terug
Bovenaan